Golf MkII Työmatkakulkineesta harrasteautoksi.

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Tuomaaas
-
Viestit: 22
Liittynyt: 1.10.2019 17:38

Golf MkII Työmatkakulkineesta harrasteautoksi.

ViestiKirjoittaja Tuomaaas » 19.1.2020 0:06

Kokeillaas riittääkö vielä seuraajia taas yhdelle 1.8t kakkikselle.

Työmatka kulkineeksi tuli hommattua kesällä 2018 pitkällisen etsinnän jälkeen ''isolohko'' kakkonen, kriteereinä oli suht ok korinen 1.8 koneella ja 5 lovisella laatikolla oleva yksilö.

Kuva

Kesä ja talvi mentiin ongelmitta mutta sitten syntyi ajatus tekniikan vaihdosta turbotekniikkaan joten aloin etsimään sopivaa tekniikan luovuttajaa. Sopivasti avklle tuli myyntiin järki kilometreillä oleva audin a3 1.8t quatro eikä hintakaan karannut oman budjetin yli.

Kuva

Aluksi tästä oli tarkoitus kerätä vain tarvittavat osat swappia varten mutta olikin suht pienellä laitolla takaisin tieliikenteeseen korjattavissa niin leivoin siitä talviauton golffin koritöiden ajaksi. Koska tekniikan luovuttaja auto oli quatro ja tälläkin foorumilla on muutama tieliikenteeseen asti ehtinyt vetotavanmuutos golffi toteutettu aloin etsimään itsellekkin syncro golffia vetotavan muutosta varten. Ei tainnut mennä tuntiakaan siitä kun osto puolelle jätin ilmoituksen syncro/country golffista joka olisi hintaluokaltaan sellainen että raaskisi sen tähän käyttöön silpoa.

Kuva

Nytkun on pihat täynnä raatoja oli aika alkaa todenteolla töihin että tämä olisi ensikesänä jälleen ajossa, tänä talvena siis tarkoitus käydä pelkästään kori läpi ja toteuttaa tekniikan vaihto ja pienimuotoinen piristys, ajaa etuvetoisena yksi kesä tai kaksi riippuen kuinka talous antaa periksi ja sen jälkeen aloittaa vetotavan muutos projekti, siitä siis lisää tulevaisuudessa toivottavasti.

Nyt itse nykyhetkeen, auto kokenut pieniä päivityksiä oston jälkeen jotka on tehty tekniikan vaihtoa silmällä pitäen elikkäs. Alustasarja vaihtunut bc racingin br:ään ja vanteet vaihtuneet ats dtc superlighteihin koossa 15x8 ympäriinsä.

Kuva

Jottei aloitus postauksesta tulisi pelkkä romaani niin laitellaan menneen viikon tapahtumat kuvina.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Siinäpä jotain pientä alkuun, hommat jatkuu nyt alustan osien kiikuttamisella maalarille ja massojen poistolla pohjasta, pyöräkoteloista sekä konehuoneesta. Sana on vapaa ja kaikki kommentointi otetaan rakentavasti, eläessäni en ole vielä bensaturbojen sielun elämään perehtynyt saati sitten tekniikan vaihto projektia toteuttanut joten kysyttävää tulee olemaan varmasti paljon....



-Tuomas

PLe
-
Viestit: 863
Liittynyt: 1.8.2003 12:38

Re: Golf MkII Työmatkakulkineesta harrasteautoksi.

ViestiKirjoittaja PLe » 20.1.2020 9:13

Mikä vm. sulla kakkis eli tuleeko katilla vähäpäästöinen? Kun teet sähkötyöt, tee siitä kunnollinen kartta muillekin näitä prjojekteja touhuaville, kiitos.

Tuomaaas
-
Viestit: 22
Liittynyt: 1.10.2019 17:38

Re: Golf MkII Työmatkakulkineesta harrasteautoksi.

ViestiKirjoittaja Tuomaaas » 23.1.2020 21:47

Koppa on -91 eli tulee vähäpäästöinen. Tarkoitus olikin tehdä jonkinlainen yhteenveto sähkötöistä kohan sinne asti päästään, ulkomaan foorumeilta tuntuu löytyvän niistä aika kattavasti tietoa mutta vaatii silti vielä jonkinverran asiaan perehtymistä.

Korityöt saatu tälläviikolla aika mukavasti käyntiin ja löydetty itselle sopiva tekniikka jolla lähteä massoja poistamaan, tähänkin on niin monta tapaa kun on tekijääkin mutta itsepäädyin seuraavanlaiseen työjärjestykseen. Monitoimikoneeseen kaavinterä jolla poistaa suurimman osan massasta, tämän kanssa ei tarvitse kuumailmapuhaltimella/toholla leikkiä lähtee ilmankin. Sen jälkeen jäljelle jäävät massat rälläkkään kiinnitettävällä pyöröharjalaikalla (suosittelen koko naaman peittävää suojamaskia).

Enimpien massojen poisto tavalla tai toisella nopeuttaa huomattavasti eikä tule ihan niin mahdotonta siivoakaan, teräsharjalaikan käyttöön hommasin pyörintänopeuden säädöllä olevan akkurälläkän jolla työskentely on huomattavasti mielyttävämpään kun saa pudotettua pyörintänopeuden sopivaksi, 3000rpm pyörintänopeudella massa ei sula vaan lähtee muruna pois...

Kuva

Kuva

Kuva

Ensin pyöräytän pyöräkotelot puhtaaksi joka nurkalta ja sen jälkeen ''helpoimmat'' eli pohja ja konehuone. Ruostehommia jonkin verran tiedossa mutta koppa on osoittautunut ikäisekseen kovaksi niinkuin oli toiveissa, peruspaikoissa kuitenkin korjauspaloja vaativat reiät joten ei virheetön tämäkään.

Kuva

Kuva

Kuva

Molemmilla puolilla helman takapäässä/pyöräkotelossa reikä + täyttöputken kannake hieman pehmennyt. Näihin paneudutaan sitten kun massat poistettu kauttaaltaan.

Jarruosat ja alustan puslat ostoslistalla ensimmäisenä, onko näihin löytynyt tehokkaampaa jarrutehostinta kuin tuo isoin vakio eli 9'' ?

Tästä jäi nyt talliin ykspisteruiskun vakio keruusäiliö/painepumppu/suodatin paketti joka ei ainakaan vielä ole vuotanut joten jos jollain tälle tarvetta niin täältä löytyy sopuhintaan..

USAgti
-
Viestit: 149
Liittynyt: 13.11.2016 20:56

Re: Golf MkII Työmatkakulkineesta harrasteautoksi.

ViestiKirjoittaja USAgti » 28.1.2020 23:05

Onko countryn tekniikka siis tulossa golffiin? Jos ei ja countrystä on virranjakaja ylimääräisenä niin voisin ostaa pois.

Hyvältä näyttää tekeminen tässä vaiheessa. Lisäilehän tarinaa ku tapahtuu enempi.

Tuomaaas
-
Viestit: 22
Liittynyt: 1.10.2019 17:38

Re: Golf MkII Työmatkakulkineesta harrasteautoksi.

ViestiKirjoittaja Tuomaaas » 8.2.2020 19:30

Countrysta tulossa pääasiassa käyttöön vain pohjalevyn osia, tehostettu hammastanko ja taka-askelisto joskus kun sinne asti päästään, sisustan osista ''pehmeä'' kojis, nahkaratti ja keskikonsoli jää itselle. Ajatuksena kuitenkin pitää ajokuntoisena kunnes on aikaa sen purkamiselle niin on helpompi siirrellä.

Tällä viikolla lähti alustan osia maalaukseen, apurunko ja tukivarret on viimekesänä uusittu mutta noiden tarvike osien maalipinta ei kovin kestävää ole joten maalaukseen lähti nekin.

Kuva

Myös vaihdelaatikko löysi tiensä uuteen osoitteeseen tänään, Laatikoksi tuli corradosta peräisin oleva ATB-tunnuksinen yksilö joka on varustettu peloquin tasauspyörästön lukolla, odotukset lukolliselle laatikolle ovat melko kovat mutta ainakin kesällä tehdyn koe istumisen perusteella kyseessä on varsin toimiva tuote jonka avulla näistä vajaa vetoisistakin saa ajettavia.

Tuomaaas
-
Viestit: 22
Liittynyt: 1.10.2019 17:38

Re: Golf MkII Työmatkakulkineesta harrasteautoksi.

ViestiKirjoittaja Tuomaaas » 16.2.2020 0:03

Massanpoistossa aletaan olla kohta jo voiton puolella, varapyöräkotelon ja takahiekkapellin väli on sen verran ahdas että jos sen haluaisi hyvin puhdistaa pitäisi hiekkapeltikäyttää irti. Tulevaisuudessa kuitenkin kontinpohja vaihtuu kun vetotavan muutos on ajankohtainen niin silloin pääsee sinne paremmin käsiksi joten otetaan nyt niin pitkälle kun vain kuppilaikalla yltää...

Kuva

Mitä enemmän pohjaa on saanut puhtaaksi sitä enemmän löytyy varteenotettavia paikkoja ruostumiselle vaikka massa on ollut päälleppäin ehjä ja hyvin kiinni, lisää hitsausta vaativia paikkoja ei ole kuitenkaan tullut kuin yksi vastaan.

Kuva

Tunkkaus paikkojen juuret oli päässyt aikamukavasti hautumaan massan alla joten ne päästelin suosiolla irti, pohja on näilläkin aluella vielä kova joskin aika hyvin syöpynyt.

Kuva
Kuva
Kuva

Täytehommina tullut käytyä jarrut ja olkavarret valmiiksi läpi odottelemaan sitäpäivää että auton saa joskus pyörilleen, mukavaa vaihtelua pelkälle massanpölistelylle.

Olkavarret maalattuna, uusilla laakereilla ja navoilla.
Kuva

Etusatulat on mallia girling g60, takasatulat mk4 golffista. Etusatulat tuli itselle valmiiksi kunnostettuna joten niihin ei tarvinnut kun uudet palat laittaa. Takasatulat maalailin etusatuloiden kanssa samaan väriin ja uusin kaikki tiivisteet.

Kuva
Kuva

Levyiksi tulee nyt perus brembot eteen ja taakse, jarrupääsylinteriksi ostin t4 portterin absittoman 25,4mm sylinterin. Menee suoraan kakkoskoppasen 9'' tehostajaan eikä autodocilla hintakaan ollut paha..

Kuva

Polttoainelinjat omassa päässä jo suunniteltu aika näyttää mitä sattuu tulemaan, runkolinjat pohjaan 12x1mm rosterista. Vakio keruusäiliön tilalle uusi säiliö rosterista tilavuudeltaan n.litra ? Kaikki liitokset toteutan an liittimillä koossa an8, tavoitteena on että klemmareita ei ole kuin tankkipumpun päässä. Painepumpuksi boch 044, riittääkö keruusäiliötä täyttämään vakio tankkipumppu vai kannattaako sekin uusia tehokkaampaan ?

KKD motorsportilta tilasin hitsattavat rst nipat keruusäiliöön ja runkoputkien päihin. Putkiin tuleviin nippoihin sorvasin upotuksen niin että nippaa ei tarvite hitsata putkenpäähän vaan itse putki menee n 6mm nipan sisään, tuntuisi ainakin tukevammalta ja on myös helpompi hitsata.

Kuva
Kuva

Pohjaan tulevat putkien kannakkeet vaikutti omasta mielestä aika korkeilta joten madalsin niitä sen verran mitä kehtasi ilman että tukevuus kärsii.
Kuva

getari16vee
-
Viestit: 158
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Golf MkII Työmatkakulkineesta harrasteautoksi.

ViestiKirjoittaja getari16vee » 16.2.2020 20:07

Hyvältä näyttää kyllä tekeminen! Kunnolla nuo pohjan ruostetyöt kannattaa tässä vaiheessa tehdäkin.
Itse en haikaile yhtään tuota vaihetta projektista;)

tex-
-
Viestit: 51
Liittynyt: 3.3.2018 18:56

Re: Golf MkII Työmatkakulkineesta harrasteautoksi.

ViestiKirjoittaja tex- » 17.2.2020 18:43

Minä käytin edellisen harrastusautoni liikkeessä pohjan massauksessa. Koko sen jälkeisenä aikana ei enää tarvinnut tuskailla pohjan ruosteiden kanssa. Ja sillä autolla ajettiin autosuunnistusta hyvinkin haastavissa olosuhteissa.
Ajattelin tehdä saman oman gti:ni kanssa kunhan saan sen valmiiksi.

Tuomaaas
-
Viestit: 22
Liittynyt: 1.10.2019 17:38

Re: Golf MkII Työmatkakulkineesta harrasteautoksi.

ViestiKirjoittaja Tuomaaas » 1.3.2020 19:26

Jaahas

Kori tainnut nyt kuukauden päivät olla grillissä ja ilokseni voin todeta että massanpoisto operaatio on nyt valmis, tunteja mahto palaa noin sata mutta en ole kyllä tarkempaa kirjaa pitänyt. Kaiken kaikkiaan massan alta löytyi sen verran tekemistä ettei ole käynyt missään vaiheessa mielessä onko kyseinen operaatio turha vai ei, suosittelen lämpimästi kaikille jotka aikoo näitä omistuksessaan kauemmin pitää ja välttyä isommilta hitsauksilta tulevaisuudessa..

Vaikka aiheesta kuvia jo täältä löytyykin niin pistetään nyt tälle aiheelle stoppi lisäämällä vielä pari.

Kuva
Kuva
Kuva

Seuraavaksi vuorossa jonkinverran hitsaushommia, ruostevaurioiden lisäksi hitsailen pohjasta turhia reikiä umpeen sekä iskaritorneihin vahvike saumat. Etuiskaritornit tuli jo kokeilumielessä hitsattua..

Kuva
Kuva


Tekniikan päivityskin alkaa pikkuhiljaa hahmottua, vannoutuneena diesel miehenä on tähänkin koppaan tarkoitus saada suht alhaalta vetävä pakettikasaan joten näillänäkymin lohko tullaan stroukkaamaan 2 litraseksi. Stroukki mäntiäkin taitaa saada ainakin 3 eri merkiltä mutta taidan päätyä mahlen mäntiin siinä toivossa että olisivat pitkäikäiset eikä tarvitsisi joka kesä olla aukomassa vaan saisi keskittyä joskus ajamiseenkin, veiveiksi kaavailtu IE:n h-profiileja.

Kampiakseli tuli tälläviikolla kotiin ja on peräisin 2.0tfsi moottorista, ainakin foorumi tietojen perusteella tämä pitäisi olla ns. bolt on akseli kun vain öljypumpun rattaan vaihtaa 1.8t malliseen. Iskunpituus tässä siis 92.8mm

Kuva

Sebastian
-
Viestit: 8572
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

Re: Golf MkII Työmatkakulkineesta harrasteautoksi.

ViestiKirjoittaja Sebastian » 2.3.2020 15:38

Itse jo kyllä tässä vaiheessa vaihtelisin pohjan osat.

Jule
-
Viestit: 49
Liittynyt: 8.10.2014 23:13

Re: Golf MkII Työmatkakulkineesta harrasteautoksi.

ViestiKirjoittaja Jule » 2.3.2020 18:28

Hyvän näköistä. Teitkö iskaritorneihin mitään reikiä ennen hitsausta vai veditkö isoilla Virroilla?
Niin heti kun korigrilli vapautuu niin täällä olisi ostaja :)

Tuomaaas
-
Viestit: 22
Liittynyt: 1.10.2019 17:38

Re: Golf MkII Työmatkakulkineesta harrasteautoksi.

ViestiKirjoittaja Tuomaaas » 2.3.2020 20:01

Sebastian kirjoitti:Itse jo kyllä tässä vaiheessa vaihtelisin pohjan osat.


Mukavampi välillä kerätä vähän valuuttaa/osia vetotavan muutokseen jotta sen saa aikanaan ''nopealla'' aikataululla sekä mieleisellä kokoonpanolla alta pois.

Jule kirjoitti:Hyvän näköistä. Teitkö iskaritorneihin mitään reikiä ennen hitsausta vai veditkö isoilla Virroilla?
Niin heti kun korigrilli vapautuu niin täällä olisi ostaja :)


Iskaritornit tiggailtiin sisäpuolelta niin että vedettiin vain saumat peltien liitoskohtaan, näin jää konehuoneen puoli siistimmän näköiseksi ilman saumojen viimeistelyä.

Kuva

Korigrillistä raaskii luopua vasta kun raapii joka kulmasta :D mittoja voin toki antaa jos jollakulla niille tarvetta.

Sebastian
-
Viestit: 8572
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

Re: Golf MkII Työmatkakulkineesta harrasteautoksi.

ViestiKirjoittaja Sebastian » 3.3.2020 8:28

Eihän pohjalevyn muutokset vaikuta vaikka etuvetona ottaisikin käyttöön ekaksi.
Nyt kun kaikki paljaana niin ois nätti vaihdella.

Jule
-
Viestit: 49
Liittynyt: 8.10.2014 23:13

Re: Golf MkII Työmatkakulkineesta harrasteautoksi.

ViestiKirjoittaja Jule » 3.3.2020 22:28

Korigrillistä raaskii luopua vasta kun raapii joka kulmasta :D mittoja voin toki antaa jos jollakulla niille tarvetta
.
Mitat kyllä kelpaa,tuommoista kyllä havittelisin.

Tuomaaas
-
Viestit: 22
Liittynyt: 1.10.2019 17:38

Re: Golf MkII Työmatkakulkineesta harrasteautoksi.

ViestiKirjoittaja Tuomaaas » 14.3.2020 21:44

Nytkun on kori pihan puolelta puhdas niin aika siirtyä sisälle.. Alun perin oli taroitus pitää aikasemman omistajan laittamat lisäbitumit lattiassa vaan kun aloin tehtaan reikiä hitsailemaan umpeen niin sieltä löytyikin kosteutta vaikka auto on jo reilun kuukauden seisonut tallissa ilman sisustaa.. Tehtaan laittamista tulpista oli liimamassa antautunut ja sitäkautta tullut vettä sisään, kosteudesta johtuen oli aika laajalta alalta jo tehtaan bitumitkin lähtenyt lohkeilemaan ja lähti käytännössä noita jälkiasennettuja mattoja repiessä pois. Tämän johdosta revin kauttaaltaan jälkiasennetut bitumit pois ja tilasin 6kg kuivajääraetta tehtaan vielä kiinni olevien bitumien poistoa helpottamaan, otetaan nyt kaikki pois niin ei jää mieltäpainamaan.

Kuva

Pienempiä reikiä tuli jo 6kpl ummistettua ja noista isoimmista toinen, näiden umpeen hitsaamisella ajatuksena se ettei vastaavaa kostumista pääsisi tulevaisuudessa tapahtumaan.

Kuva

Polttoainelinjojen kovat putket taivuteltu niinkuin ne päissäni olin kuvitellut ja ainakin omaan silmään mukavan yksinkertaisen ja toimivan oloinen kokonaisuus, kannakkeiden madallus sai viimeisen silauksen kun korvasin mukana tulleen ''kannen'' rosterista tehdyllä suoralla mallilla jossa vielä senkkipultti, tämä taisi kokonais korkeudesta pudottaa vielä reilun 5mm.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

getari16vee
-
Viestit: 158
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Golf MkII Työmatkakulkineesta harrasteautoksi.

ViestiKirjoittaja getari16vee » 15.3.2020 15:17

Putkien toteutus näyttää lähes samalta kuin itsellänikin on, ei noita kauhean erilailla taida tuonne pohjaan kyllä edes saada ;)
Ainut asia mikä ainakin itseäni vähän arvelutti on tuo polttoainelinjan ylös tuonti rintapeltiä pitkin, kun ainakin omassa tulee downpipe suhteellisen läheltä. Omaani vedin Teflon letkulla alhaalta ylös ja päälle lämmön kestävä silikoni suoja. Tämän pitäisi kestää...

Tuomaaas
-
Viestit: 22
Liittynyt: 1.10.2019 17:38

Re: Golf MkII Työmatkakulkineesta harrasteautoksi.

ViestiKirjoittaja Tuomaaas » 22.3.2020 12:59

Taka ajatuksena tuolle linjojen ylös nostolla oli se että liittimiin pääsee käsiksi konehuoneen puolelta, ahdasta voi toki tulla mutta eiköhän kaikki ole tehtävissä :)

Kuva

Countrysta purin tehostetun hammastangon ja vaihdoin siihen tiivistesarjan, laittelen tähän kuvat miten kyseinen aparaatti purkautuu jos jollain on sama edessä.

Kuva
Tähän suosittelen ''avaimen'' tekemistä, helpottaa kasaus vaiheessa kiristystä, materiaali on tuossa korkissa aika pehmyttä joten helposti hakkaamalla kiristäessä vaan pyöristyy.
Kuva
Kuva
Ennen booriakselin poistoa pyörittelin hammastangon keskelle ja otin vielä booriakselin asennosta tässä vaiheessa kuvan.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuvassa näkyvästä hahlosta pyörittämällä saa lukitus sokan pään näkyviin ja sitä myöten pyörittämistä jatkamalla pois..
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Siinäpä se koko komeus on osina, itse en poistanut tuota tangonkyljesää olevaa isoa ''mutteria'' sen alta löytyy muoviholkki jolla kiristetään ilmeisesti tangosta välykset pois, jos tämän haluaa avata suosittelen merkitsemään asennon missä se on ollut.

Classicpartsin originaali tiivistesarja
Kuva

Kasaus luonnollisesti päinvastaisessa järjestyksessä ja suosittelen voitelemaan stefat tehostin öljyllä, itse kulmavaihde osaan ohjausvaihteeseen tarkoitettua rasvaa. Päälle vielä pesumaalaus niin on taas kuin uusi..
Kuva

Kuivajäät tuli torstaina ja samana päivänä oli bitumit poistettu, aika kivuton homma tuolla menetelmällä.
Kuva
Kuva

Tulipellissä oleva materiaali on sen verran tiukassa kiinni että siihen ei paljon jäädytykset vaikuta vaan lähtee pelkästään mekaanisesti poistamalla, pitää palata korin sisäpuolelle kohan on ulkopuolen ruostepaikat käsitelty, näistäkin otettiin esimakua aukasemalla tuo kuskin puolen takahelma.

Kuva

Alle tukipelti
Kuva
Tämän päälle pintapelti ja saumat kiinni.
Kuva
Kuva

Tuomaaas
-
Viestit: 22
Liittynyt: 1.10.2019 17:38

Re: Golf MkII Työmatkakulkineesta harrasteautoksi.

ViestiKirjoittaja Tuomaaas » 3.4.2020 17:31

Ruosteille annettu viikko kyytiä ja viikonlopulle tulinoudettua uus argonipullo niin saa sulatella taas niin paljon kun vaan kerkee, kuvat noista pelti tilkkutäkeistä ei kuitenkaan ketään kiinnosta niin laitetaan pintaraapasu siitä mitä on maailmalta kotiutunut.

Stroukki mäntiä ois saanut ainakin Wisecoina ja JE:nä mutta edellä mainitut ei itsellä herättänyt omistushaluja joten aika näyttää menikö rahat hukkaan kun päädyin mahleen.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Veiveiksi IE:n hprofiilit riffle porauksella.

Kuva

Näiden kaverina tuli vielä suutintukki ja vasenkätinen imusarja löytyi edukkaasti suomesta.

Kuva
Kuva

An-liittimiä on vielä läjäpäin tulossa kun tuntuu suomessa olevan aika hinnoissaan, pumpun liittimet tuli ja vastasi odotuksia, näyttää siltä että tavoite tehdä koko linjasto an8 kokoon onnistuu kokonaan ilman muutos nippoja jotka turhaan supistaa linjan kokoa. Noita bochin 044 saa muuten autodocilta ihan kilpailukykyiseen hintaan.

Kuva

Kaveri piiristä löytyy positiivisia kokemuksia sähköisistä ohjaustehostimen pumpuista joten päädyin samanlaiseen tässäkin projektissa, sijotus paikka on vielä harkinnassa mutta suurimmalla todennäköisyydellähän se tulee sinne minne mahtuu :D

Kuva

Tuomaaas
-
Viestit: 22
Liittynyt: 1.10.2019 17:38

Re: Golf MkII Työmatkakulkineesta harrasteautoksi.

ViestiKirjoittaja Tuomaaas » 11.4.2020 18:56

Ruostehommat saatu päätökseen ja sinetöity ensimmäisellä maalikerroksella, maaliksi tuli normadurin 65.

Paikkoja ei loppuunsa paljon ollut mutta kyllä niihin tigillä hitsatessa sai aikaa menemään, Molempien helmojen päädyt vaihdettu sekä tankin täyttöputken kannake. Näiden lisäksi pikkupaikkoja sinnetänne, pahimpana ehkä tuo apparin puolen takanurkka jonka sai sisäpuolelta rakentaa aikapitkälle kokonaan uusiks. Aiemmin mainittuja ''ylimääräisiä'' tehtaan reikiä oli lopulta niin monta että lopetin jo laskemisen, nyt ei pitäs olla tulevaisuudessa ongelmia siinä etteikö kosteus pysyisi sillä puolella minne kuuluu.

Seuraavaksi saumailen peltisaumoja koriliimalla jonkajälkeen toinen kerros kauttaaltaan, näiden jälkeen sisäpuolelta loput bitumit pois ja sinnekkin maalit niskaan. Sisäpuolelle riittänee yksikerros, sen verran peittävää tavaraa tuo normadur on.

Jos on hyväksi todettua äänieristettä suositella tuonne lattiaan niin kertokaa ihmeessä.

Pakoputken ulostuloa oli takahiekkapellissä joku aiempi omistanut vähän suurentanut niin ja näin mutta oli onneksi taittanut tuon mutkapalan vaan sisään eikä leikannut pois joten oli helppo siistiä.

Kuva
Kuva

Kuva
Kuva

Aiemmin mainitut kiinan an-liittimet tuli viikolla niin pääsee sitäkin puolta jatkamaan kohan maalaus hommat valmiit, myös jarruputket ja letkut pitäisi kotiutua ensiviikolla.

Kuva

PLe
-
Viestit: 863
Liittynyt: 1.8.2003 12:38

Re: Golf MkII Työmatkakulkineesta harrasteautoksi.

ViestiKirjoittaja PLe » 13.4.2020 21:42

Hommasin tuollaista levyä äänieristeeksi, sitähän ei ole vielä testattu...
https://www.hifitalo.fi/silentcoat-vaim ... ropack-75m

Tuomaaas
-
Viestit: 22
Liittynyt: 1.10.2019 17:38

Re: Golf MkII Työmatkakulkineesta harrasteautoksi.

ViestiKirjoittaja Tuomaaas » 19.4.2020 11:23

Samapaketti silentcoattia tuli tilattua, eiköhän tuo asiansa aja. Hinta on ainakin houkuttava vrt kilpaileviin merkkeihin...

Polttoainejärjestelmää tuli eilen jatkettua ja on nyt aikalailla suodattimen an-sovitteita vaille valmis, kuvissa mallin vuoksi suodattimelle tulevat anlit teipillä kiinni...

Kuva
Kuva

Sisältämaalasin pohjan valkoiseksi niin on vähän valosampi lätkiä bitumeita kiinni.

Kuva

Nytkun on päästy ruostumattoman makuun niin samasta tavarasta tankin pannat.

Kuva

Tuomaaas
-
Viestit: 22
Liittynyt: 1.10.2019 17:38

Re: Golf MkII Työmatkakulkineesta harrasteautoksi.

ViestiKirjoittaja Tuomaaas » 1.5.2020 21:49

Mukavaa vauhtia saanut autoa eteenpäin mutta on kyllä tullut kaikki vapaa aika tallissa oltuakin.

Vaimennus hommat on noin puolivälissä. Takakyljet, kontin ''takaseinä'' ja katto vielä jäljellä mutta pohja alkas olemaan ok.
Silentcoatin päälle liimasin tuollaista 10mm paksua solumuovia siinätoivossa että lattia verhoilu istuisi paremmin kuin pelkällä bitumilla.

Kuva
Kuva

Ohjaustehostimen pumpulle tehtiin kannakkeen raakile, pitää viimeistellä joskus kunhan saa keulan koe kasattua ja näkee paljonko tuota joutuu vielä muokkaamaan, ahdasta tulee kaaren kanssa varmasti mutta kyllä sen sinne saapi mahtumaan.

Kuva
Kuva
Kuva

Tänään nostettiin tankki paikalleen ja tehtiin keruusäiliön linjat loppuun.

Kuva
Kuva

Myös pakoputki tarpeita olen haalinut läjään, turbolta taakse asti 3'' tuumasella ja takavaimentajalta 2x2.5 ulos.

Kuva

Tuomaaas
-
Viestit: 22
Liittynyt: 1.10.2019 17:38

Re: Golf MkII Työmatkakulkineesta harrasteautoksi.

ViestiKirjoittaja Tuomaaas » 10.5.2020 11:41

Alustan osien maalauksen kanssa on ollut pari muuttujaa mutta hyvällä tuurilla ne tulee ensiviikolla uunista ulos.

Tavoitteena olisi ennen kesäkuuta saada kori pyörilleen, grillissä tehtäviä hommia ei oikeestaan ole enää kuin kotelosuojan laitto helmoihin ja koritulppien liimailu. Pakoputken takaosa tarkoitus tehdä grillissä kunhan on taka-akseli paikoillaan.

Jarruputket väänneltiin taakse asti valmiiksi, ei puutu kun parit mutkat ennen tasonsäätöä.

Kuva

Kuva

samza
ffp jäsen
Viestit: 1575
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

Re: Golf MkII Työmatkakulkineesta harrasteautoksi.

ViestiKirjoittaja samza » 10.5.2020 15:30

siistinnäköistä työtä!

Sattui tuossa viimeisessä konehuonekuvassa silmiin, että paisari on tulossa samaan kohtaan missä ennenkin?
Itse jos toista rakentaisin niin harkitsisin vahvasti paisarin siirtoa apparin puolelle tuohon samoihin kohtiin, tai hieman etupuolelle iskaritorniin, mutta nämä nyt on niin makuasioita ja enkä tiedä miten ahtoputket/ilmanoton yms olet suunnitellutkaan.
Mutta hyvä siitä tulee :)

Tuomaaas
-
Viestit: 22
Liittynyt: 1.10.2019 17:38

Re: Golf MkII Työmatkakulkineesta harrasteautoksi.

ViestiKirjoittaja Tuomaaas » 18.5.2020 11:37

Hyvä huomio tuosta paisarista, konehuoneen puolella on vielä oikeestaan kaikki sijoittelut auki, tarkentunee sitten kun pääsee koe sovittelemaan ja suunnittelemaan :)

Alkuviikosta sain viimein maalauksessa olleet osat kotiin joten ei muutakun puslat niskaan ja koriin kiinni.
Kuva

Taka-akseli kun oli nostettu paikoilleen pääsi tekemään viimeiset jarruputkien taivutukset ja näin ollen alkais jarrulinjat olemaan valmiit, etupään putket ja tehostin paketti luonnollisesti irrotetaan vielä konehuoneen maalauksen tieltä joten ne on vaan sovitusta varten paikoillaan.

Sillävälin kun kasailin etuapurunkoa paikoilleen niin kaveri taivutteli akseliin kovat putket, netistä löyty aika montaa variaatiota näistä mutta ainakin omaan silmään näistä tuli täydelliset.

Kuva
Kuva

Kuva
Kuva

Tästä päästiin pakoputken tekoon ja siinä vierähtikin pari iltaa aika tehokkaasti, kuvat puhukoon puolestaan :)

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

PLe
-
Viestit: 863
Liittynyt: 1.8.2003 12:38

Re: Golf MkII Työmatkakulkineesta harrasteautoksi.

ViestiKirjoittaja PLe » 20.5.2020 14:07

...ja nehän puhuu puolestaan, jälki on kadehdittavan ammattimaista... se maalaa kellä pensselit!


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa