Golf III uuden soittimen asennus.. Apuja!
Valvoja: ffp jäsenet
Golf III uuden soittimen asennus.. Apuja!
Moikka vaan kaikille.. Kun vastausta ei tuolta oman automerkin foorumilta herunut niin kokeillaampa täältä sitten. Appiukko meni ja osti volkkarin ja pitäis siihen rokkikoneet asentaa. Eli autona siis vuoden -95 golf variant ja soitin pitäis saada paikalleen. Ongelma on nyt lahinnä johdotus puolella. Sain soittimen heräämään, mutta soitin ei lähde päälle kun virta avainta kääntää. Pitää aina erikseen pistää päälle. Johdoista sen verran että mitään ISO liitintä sieltä ei tullu vastaan. Ruskea, Punainen ja kaksi sinivalkoista johtoa. Punaista käytin virtana ja ruskeaa maa piuhana. Eli osaisko joku sanoa miten nuo piuhat pitäisi ISO-liittimeen laittaa, että saa soittimen toimimaan niin että virrat tulee avainta kääntämällä?
Seuraava kysymys koskee kaiutin johdotusta. Mistä mahtaa johtua kaiuttimien epätasainen sointi? Vasen puoli soi niin kun kuuluu, mutta oikealla puolella alkaa kuulumaan vasta kun laittaa volumet melkein täysille. Aiemmin ei vastaavaa ole koskaan tullut vastaan.
Pitäiskö vetää uudet johdot oikealle puolelle?
Taitaa nämä kaikki johdotukset olla jonkun hienon tee-se-itse miehen tekosia.
Ai joo. Ja jos joku osais kertoa vielä että miten tuon golf:in ratin saa irti? Ratti on vähän vinossa ja se kuulemma häiritsee ajoa niin pitäis se yrittää oikasta. Onko vaikee homma?
Kiitos vastauksista jo etukäteen ja hyvää loppukesää clubilaisille....
Seuraava kysymys koskee kaiutin johdotusta. Mistä mahtaa johtua kaiuttimien epätasainen sointi? Vasen puoli soi niin kun kuuluu, mutta oikealla puolella alkaa kuulumaan vasta kun laittaa volumet melkein täysille. Aiemmin ei vastaavaa ole koskaan tullut vastaan.
Pitäiskö vetää uudet johdot oikealle puolelle?
Taitaa nämä kaikki johdotukset olla jonkun hienon tee-se-itse miehen tekosia.
Ai joo. Ja jos joku osais kertoa vielä että miten tuon golf:in ratin saa irti? Ratti on vähän vinossa ja se kuulemma häiritsee ajoa niin pitäis se yrittää oikasta. Onko vaikee homma?
Kiitos vastauksista jo etukäteen ja hyvää loppukesää clubilaisille....
Kyllä ton ikäsessä pitäs ihan normi ISO:t olla. Siellä on joku hifi"asiantuntija" käyny vähä asentelemassa.
Ratti lähtee helposti, akku irti n.15-30min ennen irroitusta, bägi irti ratissa olevilla kuusiokoloilla ja bägin alta iso pultti pois. Mutta oletko varma ettei ratin vinous johdu vääristä pyöränkulmista?
Mistäs päin olet? Jos olet läheltä niin pystyn jelppimaan jos apua tarttee :)
Ratti lähtee helposti, akku irti n.15-30min ennen irroitusta, bägi irti ratissa olevilla kuusiokoloilla ja bägin alta iso pultti pois. Mutta oletko varma ettei ratin vinous johdu vääristä pyöränkulmista?
Mistäs päin olet? Jos olet läheltä niin pystyn jelppimaan jos apua tarttee :)
Täällähän on nopeaa toimintaa :)
Joo, vähän ajattelinki että on ollu joku hifistelijä asialla. Hain itse biltemasta ISO-liittimen ja sokeri paloilla yhdistin johdot. Soitin kun oli jostain vanhasta autosta otettu blaukkarin cd-soitin ja sen ISO-liitin oli jäänyt jonnekkin matkalle.
Ratissa ei oo bagiä. On viimesen päälle karvalakki malli tuo golffi. Kaikki ylimääräinen on jätettty pois. Saattaa kyllä, että tuo on vuoden -94 golffi mutta eikait niissä mitään eroja ole.
Pyöränkulmista ei kyllä oo tietoa. Ajattelin että olis vaan ratti vinossa kun se on aika reilusti vinksallaan.
Autohan on Jyväskylässä ja itse asun Vantaalla. Että kyllä sen auton vantaallekin saa jos satut niillä nurkilla asumaan.
Joo, vähän ajattelinki että on ollu joku hifistelijä asialla. Hain itse biltemasta ISO-liittimen ja sokeri paloilla yhdistin johdot. Soitin kun oli jostain vanhasta autosta otettu blaukkarin cd-soitin ja sen ISO-liitin oli jäänyt jonnekkin matkalle.
Ratissa ei oo bagiä. On viimesen päälle karvalakki malli tuo golffi. Kaikki ylimääräinen on jätettty pois. Saattaa kyllä, että tuo on vuoden -94 golffi mutta eikait niissä mitään eroja ole.
Pyöränkulmista ei kyllä oo tietoa. Ajattelin että olis vaan ratti vinossa kun se on aika reilusti vinksallaan.
Autohan on Jyväskylässä ja itse asun Vantaalla. Että kyllä sen auton vantaallekin saa jos satut niillä nurkilla asumaan.
Soitin kun oli jostain vanhasta autosta otettu blaukkarin cd-soitin ja sen ISO-liitin oli jäänyt jonnekkin matkalle.
Ettei olis radiossa sitten vika tossa kajarin kuuluvuudessa? Hyvä ne johot olis silti sinne uusia :).
Ratissa ei oo bagiä.
Suurinpiirtein samallalailla se varmaan irti lähtee, suosittelen vilkasee niitä pyöränkulmia, tietty jos renkailla ajettu vähän aikaan ni näkee jo kulumisesta, että onko pielessä.
Autohan on Jyväskylässä ja itse asun Vantaalla. Että kyllä sen auton vantaallekin saa jos satut niillä nurkilla asumaan.
Joskus tulee Helsingin suunnalla liikuttua, mutta Valkeekoskella tällä hetkellä asun :).
Pyörät näytti kuluneen molemmin puolin tasaisesti. Voihan tuon käyttää mittauksessakin kun ei kuitenkaan omasta pussista oo pois :)
Mutta niistä johdotuksista. Millähän sitä nyt sais tuon radion herämään samaa aikaan kun virrat laittaa päälle. Mitään ideoita? Tähän hätään kun ei oo jännitemittaria käsillä.
Mutta niistä johdotuksista. Millähän sitä nyt sais tuon radion herämään samaa aikaan kun virrat laittaa päälle. Mitään ideoita? Tähän hätään kun ei oo jännitemittaria käsillä.
Joo pienen tutkiskelun jälkeen kaikki tarvittavat piuhat löyty. Hienot viritelmät oli joku tehny. Noin 600 metriä erkkaa käytetty ja kun se ei ollu riittäny vielä sähköteippiä lisäks. Keltainen piuha oli pätkästy ja vedetty johto nippuun piiloon. Löyty kun purin sitä stanan erkkarullaa.
Pientä sekaannusta tosissaan tuli johtojen kanssa. Vastaan tuli Ruskea, punainen, sini-harmaa, sini-valoinen ja sini-lila. Viimeisin noista vastaava kun keltainen piuha. Tiedä sitten oliko tehtaan johdotukset vai jonkun omat vedot.
Mutta kiitos kaikille avuista!! Rokkikoneet soi ja palkaksi tipahti lava bisseä :)
Jos sitä muutaman asennus ölysen ottais ja sitten rattia suoristamaan...
Pientä sekaannusta tosissaan tuli johtojen kanssa. Vastaan tuli Ruskea, punainen, sini-harmaa, sini-valoinen ja sini-lila. Viimeisin noista vastaava kun keltainen piuha. Tiedä sitten oliko tehtaan johdotukset vai jonkun omat vedot.
Mutta kiitos kaikille avuista!! Rokkikoneet soi ja palkaksi tipahti lava bisseä :)
Jos sitä muutaman asennus ölysen ottais ja sitten rattia suoristamaan...
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
Ratti varmaan kuuluis suoristaa säätämällä pyöränkulmat, todennäköisesti joku/jossain säädetty jo pyöränkulmat ja ratti jäänyt vinoon... käy todella helposti niin jos yksin säätää ja ei ole sitä ratin "lukitus" vehjettä..
Voihan sen suoristaa nyppäämällä ton ratin irtikin, itse säätäätäisin pyöränkulmat kuntoon ja oikaisisin ratin siinä samalla (tai veisin liikkeeseen jos/kun säätö vehkeitä ei todennäköisesti ole :)
Voihan sen suoristaa nyppäämällä ton ratin irtikin, itse säätäätäisin pyöränkulmat kuntoon ja oikaisisin ratin siinä samalla (tai veisin liikkeeseen jos/kun säätö vehkeitä ei todennäköisesti ole :)
Juu no pitää nyt kattoa miten tuon kanssa tekee. Ratille en vielä oo mitään kerenny tekemään.
Riippuu siitä mitä auton omistaja haluaa. Pyörien kulumisesta vois päätellä että kulmat on ok kun ovat tasaisesti kuluneet. Ja se ratti on tosissaan aika rajusti vinksallaan.
Omasta autosta säädätin kulmat kun ratti oli ihan vähän vinossa. Aurauskulma heitti vähän toiselta puolelta. Ratti suoristu, mut renkaat kerkes kulumaan toispuoleisesti.
Riippuu siitä mitä auton omistaja haluaa. Pyörien kulumisesta vois päätellä että kulmat on ok kun ovat tasaisesti kuluneet. Ja se ratti on tosissaan aika rajusti vinksallaan.
Omasta autosta säädätin kulmat kun ratti oli ihan vähän vinossa. Aurauskulma heitti vähän toiselta puolelta. Ratti suoristu, mut renkaat kerkes kulumaan toispuoleisesti.
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa