passatin mittari sekoaa.

Kaikki auton sisustaan ja autohifiin liittyvät aiheet.

Valvoja: ffp jäsenet

]-ho
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 3.10.2011 21:15

passatin mittari sekoaa.

ViestiKirjoittaja ]-ho » 3.10.2011 21:30

eli laitoin cobran 35w 8000k ja pitää olla parkit päällä niin mittari ei sekoa ja sitte pitää laittaa auto käyntiin ja kierroksia yli 3000 niin xenonit syttyy ja mittaristo toimii normaalisti. Mutta jos auto on käynnissä ja tyhjäkäynnillä laittaa xenonit päälle niin mittaristossa viisarit pysähtyy ja kello nollaantuu ja ja vähän ajan päästä ku on xenonit ollu päällä niin mittarit käy nollissa ja sitte toimii normaalisti . mikä vois olla vikana ?

Jonimies
-
Viestit: 147
Liittynyt: 11.2.2010 18:04

ViestiKirjoittaja Jonimies » 6.10.2011 17:41

Tuo mittariston nollaantuminen viittaisi siihen, että jännite tipahtaa liian alas. Syynä saattaa olla surkea akku, tai huono laturi. Syttyessään xenonit vie hetkellisesti paljon virtaa, joten syy saattaa olla siinä, kun tyhjäkäynnillä lataus on heikko.

Panostappa tohon viestin kirjottamiseen, kun joutu todenteolla lukemaan useamman kerran tuon melkein suomeksi kirjoitetun postauksen.

Nykänen
-
Viestit: 163
Liittynyt: 27.6.2007 21:02

ViestiKirjoittaja Nykänen » 10.10.2011 15:50

mulla on ihan samaa vikaa..sunnuntai aamuna kun auton käynnistin ja laitoin parkit päälle, ei mitään ongelmaa mittaristossa, mutta kun xenonit laittaa päälle niin kello ja trippi nollautuu !!

no tänä aamuna sit käynnistäessä jätin vain parkit päälle ja etusumuvalot = kello ja trippi ei nollautunut.. ja kun olin jonkun aikaa moottoritietä ajanut niin laitoin ajovalot päälle niin silti toimi ihan normaalisti..

eli taitaa olla se akku paska, niin kun jonimies sanoi..
itsellä menee ainakin akku vaihtoon! kylmiä öitäkin tässä tulossa :D

Nykänen
-
Viestit: 163
Liittynyt: 27.6.2007 21:02

ViestiKirjoittaja Nykänen » 17.10.2011 21:49

eipä auttanut tuo akun vaihto omassa golffissa.. ensin luulin ongelman kadonneen mutta aina välillä tuo kello ja trippi taas nollaantuu.. ei kuitenkaan joka kerta..

heittäkää jotain vinkkejä ilmaan?

]-ho
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 3.10.2011 21:15

ViestiKirjoittaja ]-ho » 17.10.2011 22:43

nyt on tämäkin ongelma ratkastu. Ostin xenonkauppa.com rele sarjan ja nyt toimii hyvin. Ottaa akusta suoraan virran ja toimii aivan normaalisti halogeenien tapaan.. Suosittelen relesarjaa Ei ole kallis eikä mene ku 10min ku asentaa. :)

Nykänen
-
Viestit: 163
Liittynyt: 27.6.2007 21:02

ViestiKirjoittaja Nykänen » 18.10.2011 19:21

juu täytyy koittaa tuota.. mulla kuitenkin ollut nuo xenon valot jo 2 vuotta ja ennen ei ole tuota tapahtunut joten pakko siel on jotain hämärää olla.. mut tutkitaan..

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 18.10.2011 21:10

Kannattanee hakea autosähköliikkeestä johtoa metritavarana, liititmiet kilohinnalla ja laadukkaat releet irrallisina. Noissa valmiissa seteissä on usein joku kummallinen lisä hinnassa ja irtomyyntinä saa sellaiset kun haluaa ja ainakin laadukkaat.

ffakke
-
Viestit: 198
Liittynyt: 27.10.2007 13:48

ViestiKirjoittaja ffakke » 20.10.2011 10:59

Itellä oli myös samoja ongelmia kuin edellä mainituilla sekä kierroslukumittarin heittoa, ballastien maadoitus runkoon auttoi itelläni.

Nykänen
-
Viestit: 163
Liittynyt: 27.6.2007 21:02

ViestiKirjoittaja Nykänen » 20.10.2011 17:56

täytyy tuota maadoitus hommaa koittaa viikonloppuna.. mutta outoa että vika on aika satunnaista ja joskus voi olla päiviä että mittaristo toimii normaalisti..

Joneks
-
Viestit: 48
Liittynyt: 16.6.2010 9:36

ViestiKirjoittaja Joneks » 22.10.2011 21:00

Maavikaa mieki veikkaan, kuulostaa ainaki siltä. Alkuperäset johdot/liittimet haperoituneet/hapettuneet/löysänneet?

ffakke
-
Viestit: 198
Liittynyt: 27.10.2007 13:48

ViestiKirjoittaja ffakke » 22.10.2011 22:13

Mulla juuri tuo maadoitus poisti vian, saattoi olla päiviä että ei mitään hämminkiä ja sit päiviä jolloin vika oli päällä. Ilm ballasti osui koriin välillä, ja vika poistui. Jenga mittari teki sellasta että näytti täyskaasulla liikaa kierroksia, ihan kun kytkin luistaisi,, pitkään etin vikaa ja ei todellakaan tullut ballastien maadotus ekana mieleen =D

Nykänen
-
Viestit: 163
Liittynyt: 27.6.2007 21:02

ViestiKirjoittaja Nykänen » 15.11.2011 22:36

Maadoitin ballastit ja ei mittaristo temppuillut viikkoon..

nyt kuitenkin taas alkoi ongelmat.. mutta ongelma ei ole enään niin yleistä .. myös se kierroslukumittarin neula käy nollassa ja jotkut varoitusvalotkin välähtävät :D tekemäni maadoitusjohto on kyllä edelleen paikallaan..

tutkitaan tutkitaan..

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 15.11.2011 23:49

Kerran yhdessä 3B:ssä oli akun miinuskenkä huonosti kiinni joka aiheutti juurikin samanlaisen vian. Lisäksi samanlaisen ongelman voi aiheuttaa esim. umpiosta lähtevän maadoituksen puutteellisuus, mittaapa minkälainen jännite-ero on sytyttäessä (ja valon palaessakin) polttimon liittimen miinusnavan ja akun miinusnavan välillä. Tämän mitatessasi virta tulisi ottaa ballasteille suoraan auton alkuperäisestä polttimon liittimestä, ei relesarjan kautta.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 16.11.2011 7:49

35i -mallissa on ollut ongelmaa (BTDT) digitaalisen kellon ja matkamittarin nollaantumisen kanssa. Useimmiten vikapaikaksi on ehdotettu akkua, jonka jännite laskee käynnistyksessä liian alas. En itse aikanaan kokeillut toisella akulla, mutta akun kaapelit ja kengät pistin uusiksi.


Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa