Boran ratti Ventoon?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 34
- Liittynyt: 25.11.2009 21:42
Boran ratti Ventoon?
Elikkäs mitenkä onnistuis -04 Boran airbagratin vaihto Ventoon vm.96? Meneekö paikalleen ollenkaan ja jos menee niin onko iso/vaikea operaatio?
Jos haluaa viilailla, niin tässä vastaava operaatio, eli G4:n ratin sovitusta G3:een
http://www.cabrio-info.com/wiki/How_to_ ... _Fit_a_Mk3
http://www.cabrio-info.com/wiki/How_to_ ... _Fit_a_Mk3
Milläs meinasit ton bägiongelman ratkaista? Ymmärtääkseni sulla tuon ikäisessä Ventossa on bägi, jonka ohjaus ei ole tällä tiedolla yhteensopiva mk IV:n bägien kanssa - ainakaan kukaan ei ole kokeillut / uskaltanut kokeilla. Ebay auki ja neloscabrion / mk3.5 ratti ostoslistalle, jonka bägi käy suorilta mk3:n bägin ohjaukselle. Tosin noiden ruorien hinnat on kaikkea maan ja taivaan väliltä ;).

Tuossa edellä olevan linkin tekstissähän on selkeästi mainittu, että vanhempiin airbagillisiin malleihin (G3) pitäisi laittaa G3,5:n bägi, jotta sen toiminta olisi tarvittaessa taattua.
Airbägittömiin malleihin rattia sovitellessa, taas voidaan mitä tahansa rattiin sopivaa bägiä käyttää ns. dummyna, eli se deaktivoidaan maadoittamalla, ei toivotun laukeamisen estämiseski.
Ja tietysti: ainahan on mahdollista, (kuten jo hyvin useassa muussakin topiceissa), että kyseinen sovellus on tulossa ns. "ei-tieliikennekäyttöön", eli ei sillä niin väliä. Silloinhan voidaan bägin valo sammuttaa vaikka poltin poistamalla tai sopivalla vastuksella ja vaikka laittaakkin se IV:n bägi, mikä ns. "tositoimissa" ei toimisikaan?
Airbägittömiin malleihin rattia sovitellessa, taas voidaan mitä tahansa rattiin sopivaa bägiä käyttää ns. dummyna, eli se deaktivoidaan maadoittamalla, ei toivotun laukeamisen estämiseski.
Ja tietysti: ainahan on mahdollista, (kuten jo hyvin useassa muussakin topiceissa), että kyseinen sovellus on tulossa ns. "ei-tieliikennekäyttöön", eli ei sillä niin väliä. Silloinhan voidaan bägin valo sammuttaa vaikka poltin poistamalla tai sopivalla vastuksella ja vaikka laittaakkin se IV:n bägi, mikä ns. "tositoimissa" ei toimisikaan?
-
- -
- Viestit: 34
- Liittynyt: 25.11.2009 21:42
Ok, siis mullahan on bägillinen malli itellä ventossa se ratti. Ja eihän ole pakko olla välttämättä juuri tuo ratti minkä laittasin Ventoon, kunhan sais vain jonku "modernimman" ratin siihen niin olisin hyvin tyytyväinen. Venton orkkisratti on vähän tylsähkö omasta mielestä nimittäin ja olen muutamasta muunnoksesta nähny kuvia ja minun mielestä passais oikein hyvin :)
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
Linkki ei aivan vastaa enää alkuperäistä tarkoitustaan, mutta täältä selviää vaadittavat modaukset reikien osalta. Boorit on samat ja mikäli käytät III puolaista IV rattia ja tarkoituksena on valjastaa Airbag alkuperäiseen käyttöön, on oikean toiminnan takaamiseksi käytettävä mk 3.5:n bägiä.
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
Minkäs ratti tämä on?
http://peecee.dk/uploads/012012/DSC03850.JPG
http://peecee.dk/uploads/012012/DSC03850.JPG
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa