Kuulinpa tällaisen "perättömän" huhun, että nykyautojen korit olisivat löysempiä kuin esim 80 luvulla..
Nykyäänhän lasit ym on kantavia rakenteita, mitäs kun ne ottaa pois? Tuleeko korista "fletku"?
Luulempa, että tämä väittelijä joka yleensäkin haukkuu uusia autoja on keksinyt tämän itse..
Haluaisin kuitenkin kuulla virallisen kannan, ennen kuin väitän takaisin kahvituvassa.. :)
Korien jäykkyydestä.
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ja kantava lasi aiheuttaa hylkäyksen katsastuksessa jos siinä on halkeama.
Itsellä näkökentässä pyöreä halkeama, siis ihan pään kokoinen ympyrä, ja lisäksi siitä reunaan johtuva halkeama ja sain vain korjauskehoituksen. Katsastusmies sanoi, että ei tuolla kiire ole, kunhan ensi katsastukseen vaihdat -> merkintä otteeseen leiman alle.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
No kyllä nykyautot on paljon jämäkämpiä kuin vanhat vaikka ei olis yhtään ikkunaa eikä luukkua paikoillaan. Ainahan esittelyissäkin lukee että xx% edeltäjäänsä vääntöjäykempi kori eikä ne ole yleensä mitään pikku prosentteja. Liimalasihan kyllä kantaa, mutta ei se sitä tarkoita että sitten on a-pilarit ja katto tehty heikommaksi.
Se ei inssin mielestä sitten ole kantava. Golf G60:ssä taitaa kans olla kantava lasi? Eihän toi inssi voi sitä tietää se on kans mallisarjan ainoa kantava tuulilasi...
G60 koria ei alunperin ole suunniteltu liimalasille vaan sitä on jäykistetty sillä. Samasta syystä jenkkimallisissa Golffeissa/Jetoissa on liimalasi ja vahvistetut aisat ja puskurit edessä ja takana. Siellähän oli mystisiä määräyksiä jo ammoisina aikoina.
Umpikeula sierran korjausohjeissa oli ettei saa avata kuin yhden oven kerrallaan, kun tuulilasi on poistettu.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa