Ksenoneista koottu pläjäys

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

p0wer
-
Viestit: 1757
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 29.1.2011 2:48

Hmm, vastahan olit ostamassa uusia xenonvaloja valtavan linkkitulvan kanssa, ei tainnut tulla mieluisa valinta?

Ainahan noista voi pahoittuneen mielen takia heittää arvuutteluja, fiktioon ja PeTuun perustuvia mielipiteitä, mutta kannattaa nyt kuitenkin ottaa ensin selvää asioista vaikka soittamalla esim. asiantuntevalle tarvikkeita kauppaavalle henkilölle ja tiedustella asiaa tarkemmin. Jos muuntaja näyttää samalta kuin toinen, se ei todellakaan tarkota että sisältö olisi sama, ja näinollen toiminnassa saattaa olla isojakin eroja samaltakin näyttävien sarjojen välillä.

Suosittuja polttimovalmistajia on 2-3 kpl ja muuntajavalmistajia sitten taasen paljon enemmän, näiden lisäksi on sitten muutamia valmistajia jotka tekevät em. osista kopioita edullisemmin ja heikommalla laadulla. Valosarjojen paketeissa olevat tiedot kertovat yleensä jotain tavaran pakkaajasta tai valmistuttajasta, ei itse tavaroiden valmistajasta. On totta että xenonvalojen osalta on todella paljon sekundaa liikkeellä niin polttimoiden kuin muuntajienkin osalta, mutta tämänhän takia tuotteissa on myyjän tarjoama takuu. Itse katsoisin vialliseksi ja takuun alaiseksi tuotteen, joka ei esim. tuota valoa halogen-polttimosta enempää, lumenit jää vain esim. tuplamäärään normaalista halogenista tai jos valokuvio ei vastaa halogenia. "Aidot" xenonpolttimot eivät ole yhtään tehokkaampia kuin hyvälaatuiset jälkiasennuspolttimotkaan, toki valotehoeroja eri jälkiasennustarvikkeissa on rutkastikin. Fakta on, että 99% xenonvalosarjoista on osien puolesta kiinalaista valmistetta ja eurooppalaista valmistajaa tällä saralla ei ole, toinen fakta on myös se että alkuperäisissäkin xenonvaloissa on yllättävänkin paljon vikoja.

Tarinaahan ei toki kannata uskoa vaan pidättäytyä omassa mielipiteessään, mutta kyllä siinä tulee ihan mielenkiintoisia ahaa-elämyksiä kun testailee 20 erilaista muuntajamallia ja muutamien polttimoiden materiaalien laatuja, ja vertailee sitten niiden toimintaa keskenään omin silmin, mittareiden sekä pidemmässä juoksussa todetun käyttöiän perusteella.

Aina kun asennetaan tarvikeosaa alkuperäisen tilalle -oli kyseessä sitten tukivarsi tai xenonvalosarja, täytyy AINA varautua siihen että jotain yhteensopimattomuusongelmia tulee vastaan. Näistä mahdollisista ongelmatilanteista toki asiantunteva asiakaspalvelija kertoo asiasta kysyttäessä aina etukäteen.

Mitäs olet mieltä siitä asiasta, että lähes puolet moottorinlämmittimistä (Defa/Calix) menee vaihtoon takuuaikana vaikka kyseessä on Eurooppalainen laatutuote. Sutta ja sekundaa? No joo on, täytyy myöntää.

hammer_man
-
Viestit: 321
Liittynyt: 4.11.2009 7:56

ViestiKirjoittaja hammer_man » 29.1.2011 10:09

Tulipahan vihdoinkin laitettua tilaukseen kilpailija.comista H7 xenonsarja passatin lähivaloiksi. hintaa Ollon sarjalle 48,20 toimituskuluineen. Samaa sarjaa jo tuo H1 lisävaloissa, joten saapi nähdä kuinka lähivaloissa pelittää. Hinta ei ainakaan päätä huimaa :D

E: Valot saapuivat passatin keulaan. Kuskin puolella asennus olis erittäin helppo, mutta repsikan puolella hiukan ahtaampaa kun ei jaksanut alkaa irroittamaan ilmanputsaria taikka umpiota :D

Pienen testilenkin kävin heittämässä illalla ja jo sen pari minuuttisen perusteella ei kyllä tule olemaan paluuta halogeeneihin! Radiokaan ei äkkiseltään kuunneltuna häiriötä olisi ottanut, samat kanavat kuuluivat edelleen mitä nyt muutenkaan tuolla antennilla täällä maalla saa soimaan.

opapopa
-
Viestit: 567
Liittynyt: 1.7.2007 17:02

ViestiKirjoittaja opapopa » 2.2.2011 22:22

p0wer, ensinäkin mulla on pari ongelmaa tässä eli oikean puoleinen polttimo ei syty joka kerralla kun sää huitelee 0 asteen tienoilla, ja sillonkin ku se syttyy niin se kirkastuu silminnähden vasemman puoleista hitaammin. Sama ongelma oli/on myös ekassa sarjassani. Toinen todellinen ongelma on radion suhina, siihen ei auttanut relesarja. Tämä yksinään on niin suuri ajon mukavuutta heikentävä ominaisuus että vaihdan ennemmin halogeenit takaisin kuin kuuntelen suhinaa. Eihän se nyt siis ns. 24/7 suhise, vaan lähemmäs 12/7. Alkoi hirvittämään muutenkin noi viritykset kun oli xenon muutossarja+relesarja. Tuntien nykyisen, etenkin kiinalaisen laadun niin ennemmin olen sitten ilman. Varsinkin jos rele hajoaa ajossa niin sitten ajellaan ilman valoja kokonaan. Auto on golf vm.99.

p0wer
-
Viestit: 1757
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 2.2.2011 22:30

Niin, eihän tuossa ole mitään muuta vikaa kuin että sarja on huonolaatuinen, kiinalaista laatuakin kun on hyvää ja huonoa -riippuu ihan siitä mitä tilaa. Kaveripiirissä on useita nelkkugolffeja joissa on ollut toimiva sarja paikallaan jo vuosia ilman radiosuhinoita tai huonoa syttymistä. Relesarjallekaan ei ole ollut tarvetta.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 3.2.2011 7:53

Poliisi aikoo normaalin liikennevalvonnan yhteydessä puuttua jälkiasennettujen kaasupurkausvalojen eli xenon-valojen laillisuuteen.

http://www.verkkouutiset.fi/index.php?o ... &Itemid=31

hammer_man
-
Viestit: 321
Liittynyt: 4.11.2009 7:56

ViestiKirjoittaja hammer_man » 3.2.2011 10:53

Poliisi aikoo normaalin liikennevalvonnan yhteydessä puuttua jälkiasennettujen kaasupurkausvalojen eli xenon-valojen laillisuuteen.


Onneksi omasta löytyy DC-merkintä sekä lisäpitkissä DR =)

opapopa
-
Viestit: 567
Liittynyt: 1.7.2007 17:02

ViestiKirjoittaja opapopa » 3.2.2011 15:57

En usko että on huonolaatuinen. Molemmilla sarjoilla oli juuri oikean puolen kanssa syttymisongelmia. Eli varmaankin johtuu jotenkin autosta. Nykyiset ballastit ovat hyluxit. Sitten eräs kiusallinen ongelma on se että mitä toiset ajattelevat. Kyllähän tuon ikäisessä autossa voisi olla aidot xenonit, mutta huvittaa kun jossakin 80 luvun autossa on hidit keulilla.

p0wer
-
Viestit: 1757
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 3.2.2011 20:49

Hyluxejakin on 10 erilaista, mutta pääosin tahtovat aiheuttaa tuota radiohäikkää. Toki autossa tai kytkennässäkin voi olla häikkää, mutta miksi silloin haukkua itse valoja huonoiksi? :)

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

ViestiKirjoittaja edisoni » 6.3.2011 2:08

Se on aivan tasan fakta, että nelkkugolfissa toimii xenonit relesarjan kanssa tai jopa ilman, jos se xenonsarja on LAADUKAS!

Näitä 39€ halpahallivirityksiä en laittaisi yhteenkään rakkineeseen, saatika suosittelisi pahimmalle vihamiehellekään.

En toki kiistä, ettäkö jostain ei saisi tilattua halvalla hyviä, mutta itse näiden kanssa myös jonkun verran temunneena väitän, että tässä edellämainitussa tapauksessa ne radiohäiriöt sun muut pelleilyt valojen kanssa johtuu pelkästään huonosta tuotteesta. Eikö takuisiin voi tilata ilman häiriöitä olevia ballasteja tai soittaa myyjälle ongelmatapauksissa?
On mukavaa kun tällaiset jälkimarkkinointijutut pelaa =)

Minä taasen en koskaan laita halogeenikuraa takaisin tuonne keulalle. Ruuvasin halogeenilisävalot pois, kun ei niitä enää tarvitse... Auton oman umpion pitkässä myös xenonsarja, sekä tietty lyhyissä. Radiota voi kuunnella ja maisema valaistuu kivasti.

Takuuasiat myös toimii. Eikä ole kertaakaan tarvinnut ilman valoja ajaa siksi että olisi ballastit tai polttimot hajonnut yhtäaikaa.

epi_
-
Viestit: 10
Liittynyt: 2.12.2010 17:42

ViestiKirjoittaja epi_ » 6.3.2011 22:51

Itellä katuauton AMP:it (ostettu 12/2010) aiheuttaa, tai oikeastaa "voimistaa" radiohäiriöitä vain silloin kun radio ei meinaa muutenkaan kuulua erityisen hyvin. Eli jos kanava kuuluu hyvin niin ei xenoneilla ole mitään vaikutusta. Jos joku kanava kuuluu vähäsen huonosti, niin silloin xenonit päällä kuuntelusta ei tule mitään vaikka ilman niitä kanavaa pystyiskin kuunnella.

Toinen missä huomasin selvän eron: xenonit on siis lisäpitkissä ja ballastit maskin takana. Alunperin ballasti ei ollut kosketuksissa maihin ja aiheutti hyvälläkin kuuluvuusalueella kylmänä syttyessään häiriötä joka aikalailla hävis sitten lämmettyään. Myöhemmin maadotin johdolla ballastit erikseen niin tämä sytytys-häiriö hävisi pääsääntösesti kokonaan.

Kumustelija
-
Viestit: 209
Liittynyt: 26.8.2006 22:00

ViestiKirjoittaja Kumustelija » 9.5.2011 12:20

Mitteepä tapahtuupi jos laittaa 35w polttimot 50w ballastin perään?

vag-on
-
Viestit: 84
Liittynyt: 27.1.2009 17:20

ViestiKirjoittaja vag-on » 28.8.2011 0:38

Syksy alkaa pimenemään ja valoa taas kaivataan. Herätelläämpä täälä taas keskustelua.

Itse asentelin viime talvena piritekin uudet umpiot ja niihin xenonit. En mielestäni saanut ihan sitä mitä ajattelin. Valoteho ei vastannut odotuksia. Tyydyin kuitenkin osaani ja ajelin vain.
Nyt kun vähän tutkin ja ropasin polttimoita, huomasin että kun pikkasen kääntää polttimoa ylöspäin, tulee valoa lisää moninkertaisesti.
Elikäs polttimoiden asento umpioissa oli aavistuksen pielessä pienellä kääntämisellä.
Ei tosiaan ollut isosta muutoksesta kyse, mutta linssistä ulos tulevan valon määrä kasvoi huomattavasti.
Nyt ei paljoa häpeä oikeille xenoneille, kun ennen oli uusien autojen halogeenitkin tehokkaammat.
Tämä vain tiedoksi muillekin, jos on vastaavia depolaisia tilannut passattiin.

Voihan se olla, että minulle vain sattui maanantai-/perjantai-/keskiviikko(pikkulavvantai)versiot. Tosin sitä ei puolla ainakaan se asia, että umpioiden valokuviot ovat ihan samanlaiset.

Audi_a3_8P
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 14.9.2011 21:31

Xenonit audiin.

ViestiKirjoittaja Audi_a3_8P » 14.9.2011 21:35

Onko muut laittanut audi a3 8p -03 jälkiasennus xenoneita? Kuinka paljon vakio umpiot heijastaa?

Sitten minkälainen on ottaa umpiot pois? tarviiko irroittaa puskuri?

Sitten mikä xenon sarja olisi hyvä? entä väri?

Jos jossain on keskustelua juuri a3 8p nii laittakaas linkkiä, kiitos!

kingyo
-
Viestit: 202
Liittynyt: 10.9.2009 14:43

ViestiKirjoittaja kingyo » 3.11.2011 14:25

Ja äskeiseen vielä.. Kaveri vaihtoi viime viikolla kyseiseen audiin jälkiasennussarjan, mutta sen jälkeen pimeni lasinpyyhkijöiden moottori? Miksi? Moottori toimi kuitenkin muutaman päivän.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 3.11.2011 19:43

Tiedän muutaman tapauksen, jossa halppis sarja on pimentäny pyyhkimet.
Pahimmassa tapauksessa koko sähkökeskus menee vaihtoon.

A_._A
-
Viestit: 260
Liittynyt: 23.7.2003 21:30

..

ViestiKirjoittaja A_._A » 6.11.2011 21:56

Mulla on kans adoniksen keulalla lisäpitkissä jälkkkäri xenonit . Onkelma on kohtuu erikoinen.. auto sammuksissa kun laittaa pitkät päälle niin molemmat syttyy hienosti mutta tienpäällä taasen ei millään saa valoja palamaan samaan aikaan, aina on toinen pimeenä ja se vaihtelee että kumpi lepuuttaa..
Mistähän moinen voisi johtua muutakuin sarjan hinnasta ?

p0wer
-
Viestit: 1757
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 7.11.2011 0:00

Tuskimpa se muusta kuin mahdollisesti sarjan huonoudesta, virran riittämättömyydestä tai huonosta liitoksesta.

Heko
-
Viestit: 57
Liittynyt: 11.8.2009 20:24

ViestiKirjoittaja Heko » 8.11.2011 12:13

Osaisikohan täällä kukaan neuvoa, jotta kummassa vika olisi, kun 4 golffin alkuperäinen xenonlähivalo rassautuu. Aina välillä sammuu hetken palamisen jälkeen, mutta syttyy uudestaan kun käyttää valot pois. Viime syksynä saman puolen polttimo paloi, niin vaihdoin molemmat uusiksi (toki erittäin halvat saksan ebaysta ostetut polttimot,mutta toimii toisella puolella). Mahtaisiko tuossa nyt sitten olla ballasti baskana, vai voiko olla niin huono tuuri että polttimo voisi olla huono? Meneekö nuo polttimot yleensä kerralla pimeäksi, vai onko tuommoinen oireilu mahdollista?

pete73
-
Viestit: 2038
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 8.11.2011 23:38

^kokeile vaikka vaihtaa polttimot puolelta toiselle.. jos vika siirtyy niin aiheuttaja lienee itse polttimo, jos ei siirry niin todennäköisesti ballasti..

Heko
-
Viestit: 57
Liittynyt: 11.8.2009 20:24

ViestiKirjoittaja Heko » 9.11.2011 18:54

Näinhän se on tehtävä jos kukaan ei osaa suurella todennäköisyydellä syyttää jompaakumpaa.

Nyt on taas viime päivät toimineet ihan ongelmitta...

Niko-90
-
Viestit: 37
Liittynyt: 1.8.2011 19:32

ViestiKirjoittaja Niko-90 » 16.11.2011 12:59

Tilasin 3B passattiin 50w Cobran sarjan ja nyt pitäis tietää millanen relesarja sinne väliin pitää/kannattaa laittaa? En oo vielä kokeillu jos toimis ilmankin, mutta taitaa olla fiksuinta suosiolla releyttää se. Autossa ei oo ajovaloautomatiikaa elikkä saksan tyyppinen toi valojen käyttö.

Tää xenon-sarja kyseesssä
http://www.erikoistekniikka.fi/tuote/co ... 010400020/

Miten esim tällänen sopisi?
http://www.katuauto.fi/product_info.php ... cts_id=175

Niko-90
-
Viestit: 37
Liittynyt: 1.8.2011 19:32

ViestiKirjoittaja Niko-90 » 20.11.2011 21:38

Ei vissiin porukka seuraa enää tätä foorumia?

diffas
-
Viestit: 868
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 20.11.2011 22:06

Ei juurikaan, täysin kuollutta on.

epi_
-
Viestit: 10
Liittynyt: 2.12.2010 17:42

ViestiKirjoittaja epi_ » 21.11.2011 16:58

Ite kyllä seuraan mutta omaa asiaa ei juurikaan oo ollu..

Niko-90
-
Viestit: 37
Liittynyt: 1.8.2011 19:32

ViestiKirjoittaja Niko-90 » 22.11.2011 18:18

Osaiskohan joku sanoa onko tällänen http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... a%2012V%22 tai tällänen http://www.katuauto.fi/product_info.php ... cts_id=175 relesarja "oikea" mulle kun asensin 55w xenonit 3b passattiin ja kaikki toimii muuten hyvin, paitsi ajotietokone "katoaa". Eli kaikki tekstit häviää ja jää vain sininen tausta palamaan. Valot ei pala 0-asennossa ja ei oo mitään polttimonrikko tunnistinta tietääkseni. Sinänsä erikoista että eka Cobran sarja itellä joka vaatii releytyksen. Taitaa olla syynä ku edelliset ollu 35w..

alek5i
-
Viestit: 4
Liittynyt: 13.11.2011 18:07

Passat 3B:n valot

ViestiKirjoittaja alek5i » 24.11.2011 18:01

Tuli tässä muutama viikko sitten laitettua itellekin Passatti alle ja nyt vasta tietää minkälaiset on HUONOT valot... Koko Oulu-Rovaniemi välin sai ajaa pitkät päällä eikä tuntunu vastaantulijoita haittaavan :D Nyt oon lueskellu näitä ketjuja ja päädyin tilaamaan Piritekiltä nuo xenon-umpiot, niihin olis tietenki tarkotus laittaa lyhyisiin+pitkiin xenonit (vaikka pitkissä ne ei kuitenkaan ole lailliset?). Minkä merkkisiä sarjoja voisitte suositella kun noita nyt on aika monenlaisia? Suunnittelin että laittaisin nämä lyhkäsiin http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... 205000K%22 ja nämä http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... 205000K%22 TAI nämä http://www.kilpailija.com/ollo-xenonmuu ... p-912.html pitkiin. Ollon setin kohdalla hinta pistää miettimään laatua ja kestävyyttä, onko kellään kokemuksia ko. sarjasta? Meneeköhän nuo sarjat ihan heittämällä paikalleen ilman mitään omia kytkentöjä kun en ole mikään asiantuntija näissä sähköihin liittyvissä jutuissa? Ja auto on siis 1.8T -98

Niko-90
-
Viestit: 37
Liittynyt: 1.8.2011 19:32

ViestiKirjoittaja Niko-90 » 24.11.2011 18:40

Mielipiteitä on monia, mutta noi Cobrat laitoin itelle pari päivää sitten ja oon tyytyväinen. Tosin mulla on 55W sarja ja todennäkösesti siitä johtuen ajotietokoneen tekstit katoaa, niinku ylempänä mainitsin. Relesarjalla korjattavis.. Ja laitoin ne noihin piritekiltä saataviin kirkasoptiikkoihin ku itellä ei oo pesureita niin pitää vaihtaa katsastukseen halogeenit. Vaihtohan oli helppo: Vilkut irti vetämällä, umpioiden päältä 2 torxia auki ja kyljestä yhdet. Ballastitkin saa kiinni nois umpiois ihan kätevästi suoraan siihen umpion perseeseen ku siin on ruuvinpaikat.

- Menee suoraan paikalleen ilman ylimääräisiä kytkentöjä. Relesarjalla tai ilman..

- Olloista sen verran, että niitä on monenlaisia, Linkittämäsi sarja ei ole laadukkaimmasta päästä.

alek5i
-
Viestit: 4
Liittynyt: 13.11.2011 18:07

ViestiKirjoittaja alek5i » 24.11.2011 22:11

Taidampa minäkin laittaa nuo cobrat tuolta xenonkaupasta tilaukseen. Aloin vain miettimään että meneeköhän katsastuksesta läpi ku ei näytä nuo ajovalonpesurit eikä korkeudensäätö toimivan... voihan sitä tietenki huvikseen yrittää :) Eikös auto pitäis tuommosen operaation jälkeen kuitenki aina muutoskatastaa että olis aivan laillinen? Mistähän vois alkaa noita vikoja hakemaan..?

golpero
-
Viestit: 828
Liittynyt: 19.11.2009 0:45

ViestiKirjoittaja golpero » 25.11.2011 4:28

Aloin vain miettimään että meneeköhän katsastuksesta läpi ku ei näytä nuo ajovalonpesurit eikä korkeudensäätö toimivan... voihan sitä tietenki huvikseen yrittää :)

Toki kannattaa yrittää varsinkin jos ei ole toimivia pesureita, ei automaattista korkeudensäätöä eikä umpioistakaan löydy merkintää xenoneista. Ja ennenkaikkea jos on vielä rihlattu lasi niin ehdottomasti. Leima tulee, että heilahtaa

Niko-90
-
Viestit: 37
Liittynyt: 1.8.2011 19:32

ViestiKirjoittaja Niko-90 » 25.11.2011 13:48

Voihan sitä yrittää, mutta korkeuden säätö testataan ja jos meinaat että jätät xenonit pitkille katsastukseen nii ei todennäkösesti mene läpi. Mutta xenoneista halogeeneihin vaihto onnistuu paris minuutis ja sit katsastuksen jälkeen takasi. Pesureiden toimimattomuudesta ei ainakaan hylkyä pitäisi tulla... Riippuu tosin katsastajasta. Ja ei tarvi mitenkään muutoskatsastaa(?) Ainakaan kukaan tuntemani ei ole niin tehny.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 25.11.2011 14:39

Itse olen orkkis xenonien kanssa vieny aina läppärin mukana... inssi ei meinaa tajuta ettei niihin saa kajota ilman basic settingssiä :D

alek5i
-
Viestit: 4
Liittynyt: 13.11.2011 18:07

ViestiKirjoittaja alek5i » 25.11.2011 16:20

Laitoin nuo Cobrat tilaukseen, saa nähä milloin pääsis asenteleen paikalleen :P Pitääpä alkaa selvittämään miksei kumpikaan korkeudensäätö toimi, tuskimpa kuitenkaan molemmat säätäjät hajalla? Pesurithan pitäis kans toimia samalla kun ruiskuttaa tuulilasille nestettä, onko muilla ollu samanlaisia vikoja? Ja pitkiin vaihan tietenki halogeenit katsastuksen ajaksi.

bowtie81
-
Viestit: 128
Liittynyt: 1.7.2006 15:02

ViestiKirjoittaja bowtie81 » 13.12.2011 12:11

onko kellään kokemusta Bilteman H4 bixenon sarjasta? Se on halpa, 65€. Onkohan miten hyvin häiriösuojattu ja sopiiko CAN välyäiseen autoon? Takuu ainakin toimii hyvin biltemassa ja helppo viedä takasin jos ei pelaa tai hajoo.

Niko-90
-
Viestit: 37
Liittynyt: 1.8.2011 19:32

ViestiKirjoittaja Niko-90 » 14.12.2011 12:33

Tosta Bilteman sarjasta ei oo kokemuksia, mutta sen voin varmana sanoa että suojattu sitä ei juurikaan oo ja en ite ainakaan laittaisin CAN-väyläseen. Tulee nopiaa erittäin kalliit xenonit tuol yhdistelmäl. Mutta sisuskailuista ku ei oo mitään tietoa niin hankala sanoa.


alek5i : Ootko jo sanu Cobrat?

alek5i
-
Viestit: 4
Liittynyt: 13.11.2011 18:07

ViestiKirjoittaja alek5i » 15.12.2011 23:53

Joo valot on ollu keulalla kohta pari viikkoa ja ero on melkoinen orkkishalogeeneihin verrattuna :) Eipä ollu suurempia ongelmia asennuksessakaan ja ballasteillekin löyty lopulta hyvät paikat, suuntauksen teetin huollon yhteydessa korjaamolla. Toinen korkeudensäätömoottori oli kuin olikin rikki, pitää kysellä purkaamoilta toimivaa moottoria tilalle. Kuvia voin kans laittaa jos vaikka joku suunnittelee samanlaista pakettia Passattiin.

khager
-
Viestit: 109
Liittynyt: 23.7.2011 10:49

BI- xenonit Polo 9n:ssä

ViestiKirjoittaja khager » 12.1.2012 19:55

Sattumalta sain käsiini kolaroidut Volvo XC60 BI-xenon lyhdyt. Siitä alkoi projekti. Depon linssien tilalle tuli asennettua noi Volvon orkkikset ballasteineen päivineen. Jätin suosiolla "kurvivalo" toiminnon pois.
Nyt syttyy pitkät heti ilman viivettä.
Muutama kuva projektista.
http://img85.imageshack.us/img85/2100/x ... iginal.jpg

http://img821.imageshack.us/img821/8149 ... ttuna2.jpg

http://img846.imageshack.us/img846/8717/runko.jpg

http://img6.imageshack.us/img6/2677/uusisovitettuna.jpg

http://img694.imageshack.us/img694/1243/kranssi.jpg

http://img849.imageshack.us/img849/453/ballasti.jpg

[/img]

roberto
-
Viestit: 153
Liittynyt: 10.8.2003 20:33

ViestiKirjoittaja roberto » 18.1.2012 15:13

Laitoin Depon xenon-umpiot Passat 3B:hen enkä ole tyytyväinen niiden H7-kaukovaloihin. Valotehoa on ihan mukavasti Philipsin H7 VisionPlus +50-lampuilla mutta kantama on lyhyt. Jostain syystä kaukovalo suuntautuu liian lähelle kun valot on suunnattu lähivalojen perusteella. Voiko kaukovaloja jotenkin suunnata erikseen? Vai onkohan noissa Depoissa joku vika?

Alkuperäisillä halogeeniumpioilla ja H1 VisionPlus-lampuilla pitkien kantamaa oli selvästi enemmän. Halogeeniumpiot on parannettua mallia, jossa referenssiluku on 17,5. Ensimmäiset 3B-Passatin kaukovalothan oli surkeat (ref. 12,5) niinkuin alla olevasta Tekniikan Maailman mittauksesta näkyy.

TM:n mukaan alkuperäinen Hellan xenon-umpio on hyvä pitkilläkin. Linkin kuva on lehden numerosta 8/1998.
3B-Passatin valokuviot TM 8/1998

relexi
-
Viestit: 8
Liittynyt: 13.10.2010 22:15

ViestiKirjoittaja relexi » 20.1.2012 0:01

Onkos kukaan nyt saanut toimimaan audi a3 8p sportback:issä jälkiasennus xenoneita? Yhden pyyhkijänmoottorin vaihtaneena ei kiinnosta enään toista vaihtaa...
Lueskelin ulkomaalaisia foorumeita ja jopa relesarjalla saaneet poltettua moottorin. Ainut sarja mitä hehkuttavat on jokin -Welldone- merkkinen.
Mietin vain uskallanko nytten nykäistä jsahlman:lta tilaaman setin kiinni ja toivoa ettei kärähdä.

Että jos joku on vielä kunnon sarjallakin saanut poltettua moottorin, jätän suosiolla kokeilematta.

khager
-
Viestit: 109
Liittynyt: 23.7.2011 10:49

Passatin Depot

ViestiKirjoittaja khager » 20.1.2012 14:41

Robertolle. Itselläni myös Depon umpiot Passatissa. Kokeile heiluttaa polttimoa ylös ja alas,kunnes löydät oikean valokuvion. Kun tiedät kumpaan suuntaan se tulisi siirtyä , otat polttimon pois ja väännät tongeilla polttimon kantaa. Kokeilemalla löytyy oikea asento.

roberto
-
Viestit: 153
Liittynyt: 10.8.2003 20:33

ViestiKirjoittaja roberto » 24.1.2012 15:32

khager, tarkistuskysymys. Onko sinulla tosiaan pitkissä halogeenipolttimot, jonka kantaa vääntelet? Tuntuu aika omituiselta, että polttimo menisi noin paljon vika-asentoon heijastintyyppisessä valossa. Xenon-muutossarjapolttimolla tuon kyllä ymmärtäisi kun valaisin ei ole sille tarkoitettu.

khager
-
Viestit: 109
Liittynyt: 23.7.2011 10:49

ViestiKirjoittaja khager » 24.1.2012 18:25

Roberto. Noin olen omassani hienosäätänyt. Toki lisäpitkissä D1S polttimot jotka toimii päävaloina. Kokeile ihmeessä sitä polttimon painamista ja nostamista. Kyse on milleistä ei senteistä.

vag-on
-
Viestit: 84
Liittynyt: 27.1.2009 17:20

ViestiKirjoittaja vag-on » 27.1.2012 13:33

Roberto: Onhan valot varmasti oikein suunnattu? Eli se valokuvion vasemmalla puolella oleva terävä raja osuu tiehen, ja siitä alkava vino osuus on pientareen rajassa?
Itse ihmettelin myös aikanaan, että miksi pitkät näyttää niin lähelle, kun olin suunnannut valot niin, että se oikealla oleva korkeampi osuus valokuviosta näytti tielle ja säädin sen mukaan korkeuden. Silloin pitkät näyttävät heti keulalla tiehen.

Melko vaikea selittää, mutta toivottavasti asia tuli jotenkin selväksi.

roberto
-
Viestit: 153
Liittynyt: 10.8.2003 20:33

ViestiKirjoittaja roberto » 29.1.2012 15:21

On se valojen suuntaus paikallaan. Säädin ensin itse autohallissa ja tarkistutin korjaamossa. Katsastusmieskin katsoi suuntauksen. Ja kokeili vielä, että pesurit toimii kun kävi ensin kaverilta kysymässä miten xenoneihin pitäisi suhtautua.

Irwi Kaikkonen
-
Viestit: 65
Liittynyt: 19.1.2007 23:39

ViestiKirjoittaja Irwi Kaikkonen » 12.7.2012 19:25

Olisiko joku muu törmännyt nk. Emdenin 3B valoihin? Tarkoitan Passatin valoja, joissa on H7 lyhyille ja H4 sumuvalo ja pitkät. Niin niihin voi törmätä, kun valoteho on heikohko. Toinen kysymykseni olisi, miten ksenonit saisi H7+H4 yhdistelmään laillisen kaltaisiksi? Olisin (-mme) tuhannen kiitollisia ratkaisusta, myös ratkaisun vinkeistä.

Hertz
-
Viestit: 6
Liittynyt: 4.7.2011 15:12

ViestiKirjoittaja Hertz » 15.10.2012 16:56

Luin aiheet tuosta nelivalo systeemistä, onko siihen jotain yksinkertaisempia keinoja? VWWortexilla on ohje passattiin, jossa heitetään vaan johto relepaikkojen välille, ja sillä sitten saadaan toimimaan. Onnistuuko sama golf iv/bora, vai onko se pelattava diodien kanssa? Kokemuksia?

Umpiot vaihdettu h4 -> h1+h1 ja lyhyissä xenonit, tällä hetkellä sammuvat kun laittaa pitkät päälle. Meinaa olla sokeena vähän aikaa kun vaihtaa lyhkäset vastaantulevalle.

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 10.11.2012 13:33

Mikä se on nyt vallitseva mielipide H4 xenoneista. Kummat on paremmat eli käytössä toimivat ja kestävät:
Liikkuvat vai kaksi "lankaiset" ?

j-lo
-
Viestit: 160
Liittynyt: 14.9.2009 21:01

ViestiKirjoittaja j-lo » 17.11.2012 12:41

Tietääkö kukaan, mistä sais irrallisena D2S projektoreita?

Maastomato
-
Viestit: 100
Liittynyt: 6.10.2010 23:18

ViestiKirjoittaja Maastomato » 17.11.2012 15:31


j-lo
-
Viestit: 160
Liittynyt: 14.9.2009 21:01

ViestiKirjoittaja j-lo » 18.11.2012 19:58

Ootteko tilannu tuolta ja minkä mallisia, kun on näköjään valinnan varaa?

kelli_v
-
Viestit: 34
Liittynyt: 8.11.2011 13:17

ViestiKirjoittaja kelli_v » 26.11.2012 16:41

Saakohan pääkaupunkiseudulta jostain putiikista 50/55W xenon H7-polttimoita vai onko nää yleensä kaikki jostain nettikaupasta tilattava? Halpoja ja hyviä tietty :)
Ballastit toimii mutta toinen polttimo hajosi.

p0wer
-
Viestit: 1757
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 8.12.2012 21:40

Saakohan pääkaupunkiseudulta jostain putiikista 50/55W xenon H7-polttimoita vai onko nää yleensä kaikki jostain nettikaupasta tilattava? Halpoja ja hyviä tietty :)
Ballastit toimii mutta toinen polttimo hajosi.


http://www.katuauto.fi/index.php?cPath=33_52

Esimerkiksi täältä löytyy polttimot eri tehoalueille. 50 - 70W sarjoilla toimii parhaiten CnLight 45W-polttimo.

Theretrofitsourcelle myös minulta ääni noiden projektoriumpioden suhteen, parit umpiot on tullut heidän tuotteillaan kuntoon ja toimitusaikakin on ollut järkevä.

Mikä se on nyt vallitseva mielipide H4 xenoneista. Kummat on paremmat eli käytössä toimivat ja kestävät:
Liikkuvat vai kaksi "lankaiset" ?


Ehdottomasti solenoidilla liikkuvat ovat paremmat, mutta niitä on toisaalta saatavilla todella montaa eri mallista. Näiden suhteen on olemassa vain muutamaa polttimomallia mitkä toimii oikeasti hyvin, tuplakammioisista yksikään ei tuota hyvää valokuviota.

Olisiko joku muu törmännyt nk. Emdenin 3B valoihin? Tarkoitan Passatin valoja, joissa on H7 lyhyille ja H4 sumuvalo ja pitkät. Niin niihin voi törmätä, kun valoteho on heikohko. Toinen kysymykseni olisi, miten ksenonit saisi H7+H4 yhdistelmään laillisen kaltaisiksi? Olisin (-mme) tuhannen kiitollisia ratkaisusta, myös ratkaisun vinkeistä.


Laillisen kaltaiseksi ei mitenkään, mutta noihinkin umpioihin on mahdollista kuitenkin asentaa xenonit H7R:n ja H4 singlesarjan avulla. Asennettaessa H4 single tuohon pitkän/sumarin tilalle, tulisi tuota H4-polttimoa shimmata jollakin tapaa hieman ulommaksi ettei polttimo mene niin syvälle umpioon, muutoin valokuviosta ei tule missään määrin järkevä. Kokonaisuudessaan ei välttämättä järkevä muutos, kun tuohon 3B:n on saatavilla uutta linssiumpiota niin edullisesti.

j-lo
-
Viestit: 160
Liittynyt: 14.9.2009 21:01

ViestiKirjoittaja j-lo » 9.12.2012 20:23

http://www.autogoody.com/servlet/the-59 ... ers/Detail

Onkos kukaan laitellu h7 umpioon d2 polttimoita adaptereilla?
rapakon takana on noita myynnis, myyköhän joku täällä?

p0wer
-
Viestit: 1757
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 9.12.2012 20:42

Ei ole tarvetta, tuohon kun löytyy suoraan sopiva ja suurella todennäköisyydellä parempikin ratkaisu.

j-lo
-
Viestit: 160
Liittynyt: 14.9.2009 21:01

ViestiKirjoittaja j-lo » 10.12.2012 4:37

Mikähän se parempi ratkaisu on?

p0wer
-
Viestit: 1757
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 10.12.2012 9:38

Suoraan hyvälaatuinen H7-kannalla oleva polttimo, sattuu polttopistekin varmasti oikeaan kohtaan.

j-lo
-
Viestit: 160
Liittynyt: 14.9.2009 21:01

ViestiKirjoittaja j-lo » 10.12.2012 14:51

Itsellä on nyt 3 eri valmistajan kiinanxenon h7 kokemuksia, eikä voi kyllä kehua. Kaikissa ollut värisävyn kanssa ongelmia. Väri muuttunut tosi vähällä käytölläkin jo, valokuvioon ilmestyi vaaleanpunaisen ja vihreän sävyjä . Sekä lasiputki on ollut vinossa kantaan nähden. Ja valokuvio on ollut xenonpolttimilla outo, mutta halogeenilla erinomainen.
Viimeksi muokannut j-lo, 10.12.2012 15:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

p0wer
-
Viestit: 1757
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 10.12.2012 15:16

Kuten sanottua, saman asian ajaa hyvälaatuinen H7-kannalla oleva xenonpolttimo, mutta aivan varmasti on ongelmia halvalla tuotetuissa kehnolaatuisissa polttimoissa. Mainitsemiasi ongelmia EI ole hyvälaatuisissa polttimoissa, varmasti. Käyttöikä kunnollisella lampulla on ollut yleensä 40-120tkm riippuen käytöstä, ballastista ja olosuhteista. Muistathan myös, että ballastinkin teho/laatu vaikuttaa toteutuvaan värilämpötilaan, ominaistehola poltettuna hyvä polttimo toteuttaa ilmoitetun värilämpötilan.

Useasti halvoissa polttimoissa noiden mainitsemiesi ongelmien lisäksi on useasti liian sinertävä tai joissakin tapauksissa vihertäväkin värisävy. Paketissa tai tuotteessa lukeva tuotemerkki ei käytännössä ikinä ole polttimon valmistaja.
Viimeksi muokannut p0wer, 10.12.2012 15:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

j-lo
-
Viestit: 160
Liittynyt: 14.9.2009 21:01

ViestiKirjoittaja j-lo » 10.12.2012 15:22

Amp:t on odottamassa asennusta. saas nährä kuin käy näitten kanssa.

ibel
-
Viestit: 100
Liittynyt: 22.3.2008 19:09

ViestiKirjoittaja ibel » 22.12.2012 20:32

"Useasti halvoissa polttimoissa noiden mainitsemiesi ongelmien lisäksi on useasti liian sinertävä tai joissakin tapauksissa vihertäväkin värisävy."

Nimimerkillä kokemusta on.
Yhen halvan 55W sarjan tilasin kiinasta, no vihreet oli polttimoitten väri ja omituisia vibroja ja punasia välähdyksiä oli.. no reklamaatiota myyjälle--> lähetti uuet polttimot, samaa paskaa nekii oli... Ratkasuna tähän oli ostaa toine halpa sarja eri myyjältä ja nyt on toiminu moitteetta, tosin väri ei oo se 4500K vaan lähempänä 6000K mut eipä tuo ny haittaa ku paremmi kuitekii näkee ku halogeeneillä.. :D

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 22.1.2013 19:32

Voiko jälkiasennus xenonit pilata OCU2 FL:n sähkökeskuksen?

Kyseisessä autossa on kuskinpuolen etuvilkku alkanut palamaan kokoajan, riippumatta virta-avaimesta.
Ei vikakoodeja.

Myös measuring blocks näytti 0% vilkulle, poislukien vilkku päällä 0/100%

p0wer
-
Viestit: 1757
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 22.1.2013 21:42

Epätodennäköistä mutta mahdollista, millasella ballastilla?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 22.1.2013 22:01

^Ei mitään käsitystä...

Ville-Risto 5 (150hp)
-
Viestit: 128
Liittynyt: 19.5.2006 11:41

D2S vakio linssiumpioon 50W polttimo + 50w ballastit

ViestiKirjoittaja Ville-Risto 5 (150hp) » 22.2.2013 22:11

Eli onko tietoa paljonko lisää lämmöntuottoa vakio 35w verrattuna? Toisinsanoen miten suurella todenäköisyydellä meneee umpio piloille...?
Onko kokemuksia miten 35w pottimo kestää 50w ballastin perässä? Eräs liike kehui että varsinkin lisäpitkissä saadaan nopeampi syttyminen. Luulisi polttimon hajoavan nopempaa kun sitä kuormitetaan suuremmalla virralla?

p0wer
-
Viestit: 1757
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 22.2.2013 22:33

50W ballastilla voi olla joko todella pieni tai vain pieni ero 35W:n, riippuen kummankin ballastiyksilön hyötysuhteesta ja sisäänottovirrasta. 35W ballastit ottaa yleensä sisään 41-43W, kun taas 50W ballasti ottaa yleensä 48-51W, joten ero on yleensä 15-20% luokkaa jota ei silmällä välttämättä edes juuri erota. Hyvä 35W polttimo kestää yleensä 70W ballastiakin mainiosti. Kun ballastin tehoa kasvatetaan, polttimon värilämpötila laskee. Nostaaksesi D2S -polttimon tehoa, suosittelen vähintään 55W:sta nopeaa ballastia jolloinka valotehossa saadaan yleensä noin 30% lisä. 70W:lla ballastilla valotehoero 35W:n verraten on yleensä ollut noin 70%.

Kaikkia ballastitehoja on olemassa nopeita, hitaita, ja "puolinopeita" niin 35W, 50W, 55W, 70W kuin 100W teholla. Sytyttämisaika riippuu siis jokaisen ballastiyksilön sytyttämisvirrasta sekä "virtakäyrästä" jossa toisella akselilla on aika ja toisella virta, lisäksi ballastin hyötysuhde vaikuttaa mutta niissä ei hirveästi ole eroja.

Minulta löytyy kaikkia noita tarvikkeita varastosta ja tiedän jokaisen ballastimallin toiminnan melko tarkasti, eri käyttötarkoituksiin kannattaa valita aina oikea osa.

vag-on
-
Viestit: 84
Liittynyt: 27.1.2009 17:20

ViestiKirjoittaja vag-on » 13.4.2013 12:20

Mikähän olisi paras yhdistelmä ajovaloihin g passattiin? Tehoa niin paljon, kuin vain "kehtaa". Eli ei saisi kuitenkaan kimmeltää liikaa vastustajan silmiin vielä.

Entä mikä olisi nopea setti pitkiin valoihin? Nykyiset 35W ballastit ajovaloissa syttyy varmaan vajaassa 10s täyteen loistoon. Niin hitaita en pitkiin laittaisi.

p0wer
-
Viestit: 1757
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 14.4.2013 13:23

Passat G? G60? Luitko tämän topikin aikaisemmat postaukset ennen kysymystäsi?

Valotehoon ja hajavaloon vaikuttaa todella paljon umpion kuluneisuus ja ylipäätänsä umpion rakenne ja projektoriyksikön malli (mikäli umpiossa tällainen on) -valoteho tai hajavalo voi olla toisessa umpiossa 35W:lla setillä suurempi kuin toisessa umpiossa 70W:lla.

F7 on tällä hetkellä nopein, radiohäiriöltään todella pieni ja todella luotettavasti toimiva ballasti, valotehoero 35W:n ballastiin on keskimäärin 70-80% riippuen hieman polttimosta. Lyhyiin valoihin suosittelen vain hyvin varauksin ja heijastinumpioon lyhkäsille en missään tapauksessa yleiseen liikenteeseen -pitkille sensijaan tuo on paras ballasti ja peittoaa monesti valotehollaan autojen orggis-umpiossakin useat lisäpitkät jotka on varustettuna 35W sarjalla.

Kuva

Linkki tuotteeseen

Jos kerrot tarkemmin millaiseen umpioon ja autoon olet sarjaa asentamassa, osaan neuvoa sinulle parhaiten toimivat osat. Myös toteutuneeseen värisävyyn vaikuttaa polttimovalmistaja sekä ballastin teho, jos haluat just ja tismalleen tietynlaisen lopputuloksen niin osaan tarjota senkin osalta just oikeat osat.

Lyhkäsiinkin kannattaa valita osat sen mukaan millaisen toiminnan niille haluaa -nopean, hitaan, puolinopean, mahdolliset vikailmoitukset ja niiden estäminen, värisävy, mahdolliset radiohäiriöt, mekaaninen kestävyys (johdot), toimintavarmuus ja odotettu käyttöikä (vikaprosentti) jne. Kaikkea on saatavilla, pitää vain osata valita ne tarvikkeet joilla tulee mieluisin ja toimivin lopputulos eri käyttökohteisiin.

Timson
-
Viestit: 21
Liittynyt: 5.5.2012 14:51

ViestiKirjoittaja Timson » 16.4.2013 16:16

4 Golfiin olis tarkotus laittaa keenonia. tuolta katuauto:sta noita kattellu ja nyt askarruttaa että riittääkö 35w? ihan heijastimilla mennää eli tuleeko liikaa hajavaloa 45w? kokemuksia/suosituksia?

vag-on
-
Viestit: 84
Liittynyt: 27.1.2009 17:20

ViestiKirjoittaja vag-on » 21.4.2013 21:33

Siis tarkoitan G passatilla 3BG:tä. Olen kyllä jonkun verran tätä seurannut, mutta en ole tähän vastausta ennen lukenut.

Eli lyhyissä on projektioumpioissa jo xenonit (35W AMP, sinulta ostettu setti) ja haluaisin laittaa xenonit myös pitkiin(heijastinumpiot). Näin toivoisin pääseväni lisäpitkistä eroon. Valokuvio on mielestäni vähän kömpelö noissa pitkissä, mutta kaipa niiden kanssa tulee toimeen.

Lähivaloihin kaipaisin siis myös enemmän valoa. Joskin niin ettei muut häikäisty liikaa.

Noille tarjoamillesi ei varmaan riitä auton omat sähköt ja sulakkeet. Tarvitsee siis näprätä myös releitä väliin. No se ei ole iso juttu jos muuten saa nopeasti syttyvät tehokkaat pitkät.

Tuolla lukee, että 35W polttimo syttyy "välittömästi" tarkoittaako se todella sitä vai kirkastuuko vielä senkin jälkeen? Kuinka paljon syttymisaika muuttuu jos ottaa nuo 75W polttimotkin?

Sinä Power kun tiedät noista valoasioista, niin kertoisitko mikä olisi hyvä ratkaisu pakkivalojen pottimoksi, että saisi hieman lisää valoa perään. Joskus joutuu pimeässä peruuttelemaan ja noilla normaaleilla ei tosiaan valaista mitään vaan ovat vain merkkivaloja muille.

center
-
Viestit: 4
Liittynyt: 26.4.2013 22:41

Releytys

ViestiKirjoittaja center » 26.4.2013 22:54

Nyt kun lueskelin koko threadin (ja vwvortexia yms läpi) niin kehtaa ehkä kysyäkin,

Ostin tossa taannoin slamitilta Depon Angel Eyes -umpiot ( <-- Boraan) ja 2xOllon 35W HID sarjat. Nyt tätä threadia lukeneena oon hieman hämilläni, että kun nuo Ollon sarjat on CANBUS, niin tarviiko mun tuota ilmeisen herkkää Boraa/Golf IV:tä releyttää vai ei? Jengillä ollut ihan ihmeellisiä ongelmia jos eivät oo releyttäneet, mutta ovat vissiin käyttäneet jotain halvempia sarjoja.

Umpioiden mukanahan tuli tuo johtosarja, mutta ei relettä. Mikähän rele siihen liittimeen pitäs tökätä, jos tarvii releyttää?

Kuva liittimestä: https://www.dropbox.com/s/6j94xtpaot8pm ... .38.03.jpg
ja sarjasta: https://www.dropbox.com/s/zd8mjnpkuojup ... .38.31.jpg

jsahlman
-
Viestit: 832
Liittynyt: 23.7.2003 15:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja jsahlman » 2.5.2013 21:49

Ei ole noilla kyseisellä Ollon sarjoilla tarvinnut releytyksiä tehdä.

center
-
Viestit: 4
Liittynyt: 26.4.2013 22:41

ViestiKirjoittaja center » 3.5.2013 17:03

Kiitokset, näin toivoinkin. Laitetaan valot kiinni ja katsotaan miten käy.

center
-
Viestit: 4
Liittynyt: 26.4.2013 22:41

ViestiKirjoittaja center » 1.6.2013 23:51

Piti tänne vaan käydä kuittaamassa että joo toimii, muutaman viikon jo. Ei tarvinnu releytellä tai muuta vaan suoraan kiinni. Ainut on, että se mikä tässäkin threadissa todettiin, niin pitää vähän muuttaa johdotusta noiden pitkien suhteen. Muuten tulee talvella ikävää ku valot syttyy niin hitaasti. Edessä siis säätö, että pitkät ja lyhyet palaa yhtäaikaa ku viisarista nykäsee.

vag-on
-
Viestit: 84
Liittynyt: 27.1.2009 17:20

ViestiKirjoittaja vag-on » 18.7.2013 7:49

Onkohan minulla polttimossa vai balllastissa vikaa, kun polttimon lämmetessä sen väri muuttuu hyvin punertavaksi?
Itse veikkaisin polttimoa, mutta mitä sanoo asiantuntijat?

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 18.7.2013 10:19

Poltin rikki.

p0wer
-
Viestit: 1757
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 18.7.2013 12:30

4 Golfiin olis tarkotus laittaa keenonia. tuolta katuauto:sta noita kattellu ja nyt askarruttaa että riittääkö 35w? ihan heijastimilla mennää eli tuleeko liikaa hajavaloa 45w? kokemuksia/suosituksia?


35W on OK lyhkäsillä, valoa tulee useimpiin tarpeisiin tarpeeksi, nimellisteholtaan 45W ballasteja ei oikein olekaan tarjlla. Golf 4 tarvitsee pitkille sellaisen ballastin jossa on matala leporesistanssi, useissa ballasteissa leporesistanssi on useita megaohmeja jotka aiheuttaa pitkän merkkivalon palamisen sytyttäessä ajovalot. Kun leporesistanssi on noin 200 ohmia tai alle, ongelma yleensä poistuu. Asennettaessa relejohtosarja, releen käämistä riippuen leporesistanssi pyörii siellä 150 ohmin tietämillä -mutta ongelman poistaakseen tuo rele (tai pelkkä vastus!) tarvitaan yleensä kummallekin puolelle. Canbus -merkinnällä ei ole mitään tekemistä tämän merkkivalon palamisen tai palamattomuuden kanssa, kyse on vaan kulloisenkin ballastin tekniikasta.

Onkohan minulla polttimossa vai balllastissa vikaa, kun polttimon lämmetessä sen väri muuttuu hyvin punertavaksi?


Poltin kulunut loppuun.

Tomson
-
Viestit: 35
Liittynyt: 15.10.2012 11:22

ViestiKirjoittaja Tomson » 7.10.2013 19:23

Edit: eipä tuonne lyhyiden tilalle halogeneja saa edes laitettua.. ellei räpellä jotain omaa. Eli jääpä nämä umpiot nyt sitten hankkimatta. Nyt vähän harmittaa ettei löydy oikein vastaavia linssivaloumpioita sitten mistään, missä olisi esim. H7 toteutettu tuo lähivalo. Tuplavaloumpiota katselin tuossa hetki sitten, mutta eroavatko sitten taas olenkaan nykyisistä H4? lähinnä sitä hajavalon määrää ajattelen tällä hetkellä mitä syntyy ainakin näissä H4 umpioissa aivan liikaa jos xenonit lyhyisiin laittaa.

Tomson
-
Viestit: 35
Liittynyt: 15.10.2012 11:22

ViestiKirjoittaja Tomson » 11.10.2013 19:15

Välikyssäri, kun D1S polttimoita ei voi korvata halogeneeleilla millään, niin onko D2S sama juttu? löytyi umpiot, joissa D2S kannalla toteutettu lähivalot. Vai onko nämä yhtä tyhjän kanssa sitten katsastuksessa...

pete73
-
Viestit: 2038
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 12.10.2013 13:21

Aivan sama juttu on D2S polttimoissakin..

osaako joku sanoa sopiiko D2S suoraan (tai edes lähes suoraan) D1S:n tilalle? Siis umpioon, säköliitäntähän on erilainen ja se ei ole ongelma. Ajatuksena olisi toteuttaa "halvalla" lailliset hyvät lisäpitkät ;) X-visionin umpioita kun saa 60€::lla....

Tomson
-
Viestit: 35
Liittynyt: 15.10.2012 11:22

ViestiKirjoittaja Tomson » 15.10.2013 13:40

Mitäs mieltä porukka on noista H4 umpioista jos sinne nyt xenon muutossarjan asentaisi?
oma mielipide on noissa lähinnä ollut, että hajavaloa tuntuu olevan jokaisessa aivan järkyttävä määrä tai sitten ne on saatu vai suuntautumaan ihan päin ......

Voisiko sopivalla balladilla ja polttimolla saada tämän edes jotenkin järkeväksi vastaantulevia ajatellen? ja mites se valoteho sitten?

kakkoskuski
-
Viestit: 84
Liittynyt: 30.1.2011 21:35

ViestiKirjoittaja kakkoskuski » 17.10.2013 16:51

Audi A6 C5 pre-facelift (-99) pitäisi virittää xenonit nokalle, lampunpesimet löytyy. Erilaisia vaihtoehtoja olen kahlannut läpi internetin syövereistä, mutta hinta/laatu suhteeltaan paras tapa on vielä pahasti hakusessa.

Ykkös vaihtoehtona olisi tietysti OEM xenonin, mutta saatavuus ja hintataso pysynyt itselle melkosena kysymysmerkkinä. Ebaysta tuntuu jotain löytyvän mutta vähän sekavalta vaikuttaa.

Jos hankin esim jostain purkuautosta OEM xenon-umpiot niin mitä muuta tarvitsen? Vai onko helpointa vaan asentaa niihin esim. p0werin suosittelemat F7 jälkiasennussarjat? Vai tuleeko siinä taas polttimoiden kanssa sopivusongelma? Eli pitääkö taipua suosiolla kokonaan tarvikeosiin, eli tarvike umpiot xenon hyväksynnällä ja jälkiasennus xenon sarja.

Ja tärkeimpinä kriteereinä: hyvä valoteho, OEM-tyylinen ulkonäkö, pitää kelvata katsastusmiehelle.

Kiitos kaikille tietäjille jotka jaksavat olla avuksi. :)

khager
-
Viestit: 109
Liittynyt: 23.7.2011 10:49

ViestiKirjoittaja khager » 18.10.2013 15:32

Pete73 kirjoitti:
osaako joku sanoa sopiiko D2S suoraan (tai edes lähes suoraan) D1S:n tilalle?

Kanta on sama. Kiinnitystä voi joutua muokkaamaan.
Mulla on D2s:n tilalla D1s.

pete73
-
Viestit: 2038
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 18.10.2013 19:05

Kiitos. Juuri kannan sopivuudesta olinkin kiinnostunut, kun kuvissa ne hyvin samanlaisilta näyttivät :)

Tomson
-
Viestit: 35
Liittynyt: 15.10.2012 11:22

ViestiKirjoittaja Tomson » 22.10.2013 11:49

Jatkentaanpa viellä valotehoista kyselyä (vaikkakin vähän aiheesta sivussa)
Eli aiemmin tuli todettua, että H4 umpioihin on parempi vain hommata kunnolliset halogeeni polttimot, kuin xenon muutossarjat. Näin ollen Philips X-tremeVision ("+100%) polttimot tuli hommattua. Tosin ero vanhoihin polttimoihin oli yllättävän pieni (kirkkaus,teho,sävy).. testailut viellä jatkuvat.

Edit: Heti kun pääsi motarille rauhassa ajamaan, niin ero on valtava! todella laaja ja kirkas valokuvio lyhyillä sekä pitkät näyttävät kauas horisonttiin :) kieltämättä pisti hymyn naamalle!

Mutta nyt tuli huomattua, että emännän autossa on aivan järkyttävän surkeat valot, varsinkin lyhyet (valokeilaa ei meinaa havaita). Kyseessä siis Audi a3 ja linssivaloumpiot. H1 polttimo siellä näytti olevan ja menin sitten hommaamaan sinne Philipsin bluevision Ultrat kun oli alunperin omaankin autoon mielessä. Äkkiseltään siinäkään tosin ei valoteho lisääntynyt toivottua määrää. Valokeila edelleen "pimennossa". Umpio näyttäisi olevan aika likainen ja naarmuinen sisäpuolelta, joten miten paljon tälläinen vaikuttaa? onko mitään mahkuja saada tuota valotehoa parannettua ilman umpioiden vaihtoa ja onko H1 yleisesti heikompi kuin H4?

pari kuvaa:
http://img15.imageshack.us/img15/7274/6ot5.jpg
http://img23.imageshack.us/img23/971/zn9e.jpg

Ihan kuin olisi hiekkapuhallettu ja viimeistelty hiekkapaperilla sisäpuolelta
Viimeksi muokannut Tomson, 27.10.2013 16:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

pete73
-
Viestit: 2038
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 22.10.2013 15:07

Tuskinpa se sisäpuolelta on naarmuilla, vaan ihan siitä ulkopuolelta "hiekkapuhallettu" ja naarmutettu lumiharjalla ;)
Mulla oli suunnilleen saman näköiset umpiot ennen hiontaa ja kiillotusta, ja valokin kirkastui samalla :)
Oma resepti oli: vesihiontaa 600 paperilla perusteelisesti, sitten vähän kevyemmin 1200:lla ja kiillotus Fareclan G4 tahnalla kun nuo kaikki sattui nurkista löytymään..
Helpommalla pääsee jos hioo lopussa vieläkin hienommalla paperilla... Ja pahasti naarmuuntuneenvoi aloittaa vähän karkeammallakin niin ei tarvi niin kauaa hinkata että saa riittävästi pinnasta pois...

Valon määrässä ei taida merkittäviä eroja olla eri polttimotyyppien välillä, enempi riippuu heijastimen toteutuksesta ja kunnosta...

Tomson
-
Viestit: 35
Liittynyt: 15.10.2012 11:22

ViestiKirjoittaja Tomson » 22.10.2013 18:52

Kiitokset neuvosta!
Joo totta tosiaan nämä jäljet siis ulkopuolella kun maalaisjärjellä ajattelee :D
Pitääpi tuota vesihiomapaperia kokeilla, mitäs tuo tahna on sitten suomennettuna jos siihen joku tahna kannattaa lopuksi käyttää?

pete73
-
Viestit: 2038
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 22.10.2013 19:30

ilman hiomatahnaa se jää täysin sameaksi.. Eli tuo hiomatahna on ihan samaa mitä maalipinnan myllytykseen käytetään... Löytyy tuohon valojen kunnostukseen ihan omat räätälöidytkin aineet... juttua näistä kyllä löytyy..

Kannattaa ottaa ensin vähän tuntumaa hommaan vaikkapa pleksinpalalla tms.. itse kokeilin risalla takavalolla....

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=15 ... +kiillotus

http://www.youtube.com/results?search_q ... B6YTO1HaHY

tuosta vähän alkuun....

e: http://www.pesukinnas.com/viewtopic.php?f=52&t=338
Viimeksi muokannut pete73, 22.10.2013 20:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Tomson
-
Viestit: 35
Liittynyt: 15.10.2012 11:22

ViestiKirjoittaja Tomson » 22.10.2013 20:26

Kiitokset !

Tteukka1976
-
Viestit: 3
Liittynyt: 14.4.2013 9:12

ViestiKirjoittaja Tteukka1976 » 23.10.2013 14:35

Kokemuksia phillipsin Xtremevision xenon polttimoista?

pitäisi B8 audiin vaihtaa ennen kuin pimenee toinen lyhty kokonaan, sen verran alkaa olla värisävy punertava.

kakkoskuski
-
Viestit: 84
Liittynyt: 30.1.2011 21:35

ViestiKirjoittaja kakkoskuski » 28.10.2013 12:49

Itse itselleni vastaten noista Audi A6 C5 umpioista:

Kun pääsin uutta ostosta tutkimaan niin huomasin että alkuperäis umpiossa on merkintä D2S. Eli ei kai siinä muuta kun xenon muutossarja lähivaloille ja thats it.

Kaukovaloille ei varmaan voi laittaa, kun taitaa tuo merkintä koskea vain lähivaloja..? Tosin katsastuksessa taitavat joskus katsoa noita xenonpitkiä "läpi sormien" kunhan lähivalot on lailliset.

Toisaalta nuo pitkät tuntuu nyt jo aika tehokkailta (toisin kuin lyhyet!). Järkevin yhdistelmä saattaakin olla: lähivaloihin xenonit, pitkiin Osram NightBreaker+ (tms.)halogenit. Ja tietenkin umpiot vielä myllytän kristallin kirkkaiksi.

Edit*: En huomannut umpioissa mitän DC, DR tai DCR merkintöjä. Ainoastaan tuon D2S xenonpolttimon merkin näin. Pitääpi tutkia vielä..

Saa kommentoida jos jollain jotain sanottavaa, lisättävää tai vinkkejä tms.

pete73
-
Viestit: 2038
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 9.11.2013 19:01

Pistetääs nyt tänne tieto tarjolle...
Eli bilteman lisäpitkä (nro. 42-321) on hyväksytty myös xenonille (DR merkitty, ref 50)
H7 lampulla referenssi 37,5 ja hintaahan on huimat n.25€ kpl.
Ja valo on 225mm halkaisijalta.

Ja "samaa" lamppuahan saa biltemasta valmiina Xenon-versionakin maltilliseen n.170€ hintaan.

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... eni-42321/

käyttökokemusta ei vielä löydy.. kokeillaan nyt ensin halogeenina ja harkitaan xenon-asiaa myöhemmin :)

perkele1
-
Viestit: 36
Liittynyt: 5.4.2013 22:49

ViestiKirjoittaja perkele1 » 10.1.2014 15:02

Onko käyttökokemuksia OLLOn xenon sarjoista. Sais edukkaasti H7R-sarjan nelos Golffiin. Oli hetken kiinni kiinasarja joka kesti hurjat 2kk tarkoitus olis ostaa nuo tilalle. Nyt tuntuu kuin ei olis valoja ollenkaan noilla normi polttimoilla.

sdrintala
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 22.3.2014 19:30

ViestiKirjoittaja sdrintala » 22.3.2014 20:04

Itsellä tällaiset Fiat ducaton asuntoauton nokalla ollut jo noin kuukauden ja on kyl ihan hyvä valokeila.
Näyttää vaakaan kummallekkin puolelle suht paksun valokeilan ja keskelle tulee aika pyöreä valokeila.

Tarkkana saa olla korkeus säätöjen kanssa ettei valokeila katoa taivaisiin silloin katoaa näkyvyys ...

Värilämpötila on lähes 5000K joten silmätkään ei väsy ja on todella valkoista valoa, sekä pituutta valokeilalla on reilun pitkä (vastaantulijat laittaa aika aikaisin lyhyille joten tulee itsekkin laitettua sitten lyhyille aika ripeästi ettei häikäise heitä liiaksi).

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... non-42320/

(Kaukovalo 9", ksenon. Iskunkestävä valaisinkotelo nylon 66 -kuitua on hyväksytty uusien ECE-määräysten mukaisesti, kauemmas ulottuva valokeila (referenssiluku 50), free-form-heijastin ja linssi karkaistua lasia. Ksenonlamppu tuottaa päivänvalon kaltaista valoa. Ksenonlamppu tuottaa 3 kertaa enemmän valoa kuin vastaava halogeenilamppu. D1S xenon 35 W / 12 tai 24 V ja T10 -pysäköintivalo. Sisäinen kuristin. Mitat: 224 x 234 x 125 mm. E-hyväksytty.) Mukana kiinnike ja ruuvit ruostumatonta terästä. Voidaan täydentää kivisuojalla 42-325 tai 42-326 tai kotelolla 42-323 ja 42-324.

Eli ovat ihan hyvät lisäpitkät mut ei ihan mut melki hellan tai Bosch veroiset ;)

Niin ja noi parkithan ei ole käytössä kun ne sitten kahdentaa.

Pallero_Paavo
-
Viestit: 113
Liittynyt: 2.6.2010 17:34

ksenon

ViestiKirjoittaja Pallero_Paavo » 28.6.2014 0:46

Tuli prätkään laitettua ksenoni keulille. Muuten ihan hyvin toimii ja akku on kunnossa mutta kun kiihdytät tai moottorijarrulla hidastat vauhtia rupeaa poltin vilkkumaan aika tiheään.. Vilkkuu niin pitkään kunnes sytytät polttimon uudelleen eli pyörän kohdallani pitkät päälle ksenoni sammuu ja lyhyille takasi ja syttyy normaalisti ja palaa hyvin. mut kiihdytyksissä ja moottorijarrutuksissa rupee vilkkuu. Kestustassa ajaessa ei tainnu kun kerran pari ruveta vilkkuu mut just motarille lähtiessä ja motarilta tultaessa suuremmalla moottorijarrulla rupee vilkkuu... Voisko olla että pitäs jännitteensäädin tai joku tasaaja olla välissä??

Vaikka nyt pyörä onki eikä VAG henkinen laite niin kiitoksia asiallisistia vastauksista..

Juissi
-
Viestit: 429
Liittynyt: 5.4.2005 13:47
Viesti:

Laadukkaat polttimot yli 4300k?

ViestiKirjoittaja Juissi » 30.6.2014 12:47

Olen nyt muutamat polttimot tilannut eräästä nettikaupasta, muuten firma on toiminut asiallisesta jopa reklamaatio tilanteessa (joten nimeä ei tarvitse tässä kohtaa alkaa mustamaalata)

Polttimot ovat vaan olleet a) valoteholtaan aika huonoja ja b) hyvin lyhyt ikäisiä. Onko jollain suositella kauppaa, mistä olisi tilannut yli 4300k d2r polttimoita jotka olisi jopa olleet hyvä laatuisia?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 30.6.2014 12:52

Katuauto.fi

p0wer
-
Viestit: 1757
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 30.6.2014 12:55

Riippuu käyttökohteesta, minkä valmistajan polttimot kannattaa valita kun mittarina on toimivuus ja käyttöikä. Eniten vaikuttaa, onko kyseessä auton alkuperäinen ballasti vai jälkiasennus-tarvike.

Kertomasi tarina kuulostaa siltä, että autossasi on alkuperäiset ballastit, ja niiden kanssa on käytetty jälkiasennuslaatuisia D2R -polttimoita. Tämä ei ole pitkäikäinen ratkaisu. Saat jatkettua polttimon käyttöikää vaihtamalla ballastit hyviin jälkiasennuslaatuisiin ( jolloin on myös helposti mahdollista kasvattaa valotehoakin ballastin tehoa nostamalla ), tai ostamalla ( aidot ) alkuperäiset Philips / Osram -polttimot alkuperäisten ballastien kaveriksi. Jälkiasennuslaatuisista polttimoista osaan suositella vain Cnlight:n tuotteita.

Kime72
-
Viestit: 73
Liittynyt: 17.9.2009 5:49

ViestiKirjoittaja Kime72 » 21.9.2014 17:13

Kukaan asentanut Touraniin (1T) jälkiasennus xenoneita? Lähinnä kysymys minkälainen polttimon adapteri sinne pitäisi laittaa? Tämä ei ainakaan käy http://katuauto.fi/product_info.php/cPa ... cts_id/173 mutta entä tämä http://katuauto.fi/product_info.php/cPa ... cts_id/315

Kime72
-
Viestit: 73
Liittynyt: 17.9.2009 5:49

ViestiKirjoittaja Kime72 » 22.9.2014 14:12

Jatketaan vielä että itsellähän on tämä adapteri http://www.xenonkauppa.fi/WebRoot/Kaupa ... innike.jpg ja tietysti tuohon ei käy mikään tilalle. Ainoa vaihtoehto on ilmeisesti tehdä alkuperäiseen reikä. Kellään tunnuksia caddy2k forumille? Sieltä löytyisi ohjeet mut ite en niitä pääse kattomaan.

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 3.10.2014 23:00

Osaiskohan joku neuvoa mulle, että miten nämä kytken paikalleen mk3 Golfin nokalle?
Elikkäs Cobran setti kyseessä, molemmille polttimoille tulee virta samasta ballastista.
Mitkä johdot sieltä Golfin umpioista osaan kytkeä noihin virtapiuhoihin, jotka siis atm ovat ainoat irtaallaan olevat?
Entä kumpi on pitkä ja kumpi lyhyt, eli toisinsanoen kumpaan kuuluu tuo vastus(taimikälie?)möllykkä väliin?

Uuppelista nämä kaivoin, eivätkä olleet kiinni valoissa ni en osaa yhtään senkään kautta hahmottaa että minkälaisia kytköksiä pitäis harrastella. Nimimerkillä peukalo keskellä kämmentä näissä jutuissa.

Kuva
Kuva

mehtäkonekuski
-
Viestit: 136
Liittynyt: 22.8.2014 18:09

ViestiKirjoittaja mehtäkonekuski » 12.3.2015 0:29

Joku nyt kertoo mulle että mitäs hemmettiä.

Harline myy Ollon xenon sarjoja hintaan 89 euroa.

Elekma myy Ollon Xenon sarjoja hintaan 45 euroa.

Noissa ei päälisin päin ole muuta eroa kuin laatikko missä ne tulee ja harlinen xenoneissa on slim ballasti ( oisko tuo sitten myöskin digitaalinen ballasti ). p0wer tähän kysymykseen varmaan osaa arvata kaikista parhaiten.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa