Nyt otettu peruskunnostettu golf kakkonen ajoon.
Moottorina 1.8 16v gti.
Kaikki moottorin ja vaihteiston kannakkeet uusittu. Eli uusia tarvikkeena ostettuja.
Kiihdyttäessa ja moottorijarrutuksessa tuntuu että kone ryskää hillittömästi.
Onko noi vakiot/tarvikkeet oikeesti noin velttoja? En enää muista ku on niin kauan kun nuoruudessa viimeksi vastaavalla revittelin :)
Alkanut jo pariin päivään ahistamaan niin paljo, että tullut mieleen ostaa Vibra-techniksin tukikumit..
Maksaa aivan liikaa, mutta on 100% varmuus että ryske rauhoittuu? Tuleeko lisää resonointia? Juuri tuo resonoimattomuus oli yksi syy miksi halusin "kokeilla" vakio tukikumeja..
Mistä moiset lähtee halvimmalla? Ja tietty jos hyllyyn jääny asentamattomia niin laita yv.
Moottorin tukikumit G2
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Moottorin tukikumit G2
Sinnehän ne menneet on :)
Vielä pitää miettiä maksaako vaivan.
Vielä pitää miettiä maksaako vaivan.
Re: Moottorin tukikumit G2
Saman ongelman olen havainnut. Pari vuotta sitten hain uudet kumit motonetistä, taisi olla kaikki vähän eri merkkisiä.
Epäilen että osa noista tarvikekumeista on vain laadultaan yksinkertaisesti surkeita. Uusia kumeja hölskytellessä tuntui, että sisus on viskositeetiltaan veden luokkaa, siinä missä alkuperäisen kumin sisus oli paksuhkoa geeliä.
Onkohan tuonne saatavilla oikeasti laadukasta alkuperäisen kaltaista tarvikeosaa? Vibrat on varmaan ihan hyvät, mutta hinta on kyllä julma. Sama homma alkuperäisosan kanssa.
Kokeilin joskus huvikseni vetää muutaman nippusiteen etukumin ympäri :) rauhoitti muljuntaa huomattavasti, mutta eihän ne kovampaa ajoa kestäneet
Epäilen että osa noista tarvikekumeista on vain laadultaan yksinkertaisesti surkeita. Uusia kumeja hölskytellessä tuntui, että sisus on viskositeetiltaan veden luokkaa, siinä missä alkuperäisen kumin sisus oli paksuhkoa geeliä.
Onkohan tuonne saatavilla oikeasti laadukasta alkuperäisen kaltaista tarvikeosaa? Vibrat on varmaan ihan hyvät, mutta hinta on kyllä julma. Sama homma alkuperäisosan kanssa.
Kokeilin joskus huvikseni vetää muutaman nippusiteen etukumin ympäri :) rauhoitti muljuntaa huomattavasti, mutta eihän ne kovampaa ajoa kestäneet
Re: Moottorin tukikumit G2
Paskoja nuo tuntuu olevan nykyään, varsinki etumainen. Edellinen uudehko repesi jo penkissä, nykynen kuulemma vahvempi ja taas jurisee peltipakosarjasta apurunkoon kiihyttäessä.. imusarjasta konetta ravistellessa heiluu jo senttitolkulla etukannattimesta. Kyseessä tosin peruspiristetty G60, eli kovillahan ne siellä tietysti on.
Sama homma etuiskarien yläpäiden kanssa jo perus dieselissä, muutama vuosi takaperin ostin vahvistetut Passatin G60-malliset niin menikö edes kuukautta ku toinen rupes kolkata ja ihan ympäri revennythän se oli.
Jos jollain on tosiaan hyviä vinkkejä heittää millasta tuonne kannattas seuraavaksi pultata, ja mieluusti sellasta mahdollisimman vähän resonoivaa mallia. Vai pitääkö vetää kuormaliinalla etukannattimesta palkin ympäri :)
Sama homma etuiskarien yläpäiden kanssa jo perus dieselissä, muutama vuosi takaperin ostin vahvistetut Passatin G60-malliset niin menikö edes kuukautta ku toinen rupes kolkata ja ihan ympäri revennythän se oli.
Jos jollain on tosiaan hyviä vinkkejä heittää millasta tuonne kannattas seuraavaksi pultata, ja mieluusti sellasta mahdollisimman vähän resonoivaa mallia. Vai pitääkö vetää kuormaliinalla etukannattimesta palkin ympäri :)
Re: Moottorin tukikumit G2
Onhan noita kaikkia jääkiekkoviritelmiä netissä, mutta kuuleman mukaan aiheuttaa julmettua resonointia.
Jos lähtis "halvalla" liikenteeseen ja ostais sen vibran etummaisen tukikumin ja siitä sitten laatikon kannakkeem kautta taaimmaiseen mikäli tarvetta ilmenee :-)
Jos lähtis "halvalla" liikenteeseen ja ostais sen vibran etummaisen tukikumin ja siitä sitten laatikon kannakkeem kautta taaimmaiseen mikäli tarvetta ilmenee :-)
Re: Moottorin tukikumit G2
Jos alkuperäsiä vaihtoehtoja miettii, niin muistelen että 1.3:ssa oli ainaki ihan julmetun kokonen se etukannatin verrattuna esim. geehen. Myös -84 1.6 litrasessa oli se kannatin jotenki erilainen, muistutti mk1 mallista niin semmonenki toimis pian paremmin, kuin nuo mitkä repeää tyystin.. ei vaan taida löytyä oikein mistään ja ei varmaan käy tuohon 02A askin kulmaan. 16 venaseenhan se menis kun 020 laatikolla on.
Re: Moottorin tukikumit G2
Etsikää 84-85 1.6-1.8 etukannatin, Siinä on poikkipultti systeemi. Paljon jäykempi kuin uudemmat hyd yms mallit. Ja sitä voi vielä jäykistää lisää ruuttaamalla kolot täyteen uretaania yms.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa