Mites porukka on päivitelly isommiks veerojen jarruja?
Itellä 280mm jarrut golffissa ja ne tekisi mieli parantaa.
Yksi olisi audi S2:n tuplamäntäset Girling g60 satulat.
Sitten olen miettiny myös mk4 pohjasista 312mm päivitystä. Se, että mitä kaikkea se vaatii.
Vr6 jarrupäivitys. Neuvoja kaivaten
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Vr6 jarrupäivitys. Neuvoja kaivaten
Olen ymmärtänyt että 5x100 / Mk4-pohjaisten laitteiden etujarrukamat passaavat suoraan 5-pulttisen Mk3 jarrujen tilalle.
Re: Vr6 jarrupäivitys. Neuvoja kaivaten
Minusta 280mm ja 288mm G3 olka-akselit on samat ja 288mm tilalle menee 312mm.
Itsellä on Brembon GT Junior kit 288mm jarrujen tilalla.
Seatin Bremboja kannattaisi myös tutkia.
Tosin noilla isoilla jarruilla tulee ongelmaksi 17" vanne. Kesärenkaissa se ei ole ongelma. Mutta se että löytää tarpeeksi matalaprofiiliset talvirenkaat onkin toinen juttu. Tietysti jos on säädettävä alusta, niin hilaa sitä talveksi ylöspäin.
Itsellä on Brembon GT Junior kit 288mm jarrujen tilalla.
Seatin Bremboja kannattaisi myös tutkia.
Tosin noilla isoilla jarruilla tulee ongelmaksi 17" vanne. Kesärenkaissa se ei ole ongelma. Mutta se että löytää tarpeeksi matalaprofiiliset talvirenkaat onkin toinen juttu. Tietysti jos on säädettävä alusta, niin hilaa sitä talveksi ylöspäin.
Re: Vr6 jarrupäivitys. Neuvoja kaivaten
Noi s2 jarrut ei ole oikeastaan edes vaihtoehto tässätapauksessa. Sulla on jo samat/paremmat siellä vakiona.
Jotain mk4 pohjaista oem osaa taikka tosiaan noita pikkubremboja
Jotain mk4 pohjaista oem osaa taikka tosiaan noita pikkubremboja
Re: Vr6 jarrupäivitys. Neuvoja kaivaten
S2:ssa hiukka isompi pala ja tuplamännät kuitenkin.
Täytyy vähän pyöritellä noita mahdollisia 312mm jarrukamoja. Tulevan talven jälkeen auto tuskin tuleen talviajoa enää näkemään. Sen osalta tuo nykyinen 17" vannekoko ei tuota ongelmia.
Tosin.. Olen myös puntaroinut 16" vanteita ensi kesälle :D
Täytyy vähän pyöritellä noita mahdollisia 312mm jarrukamoja. Tulevan talven jälkeen auto tuskin tuleen talviajoa enää näkemään. Sen osalta tuo nykyinen 17" vannekoko ei tuota ongelmia.
Tosin.. Olen myös puntaroinut 16" vanteita ensi kesälle :D
Re: Vr6 jarrupäivitys. Neuvoja kaivaten
Hanki 288mm jarrut niin saat halvalla noi mun Brembo GT junior kit jarrut :) :) Halpa... 400€ :)
Re: Vr6 jarrupäivitys. Neuvoja kaivaten
Ja meikäläiseltä löytyisi 288 jarrut... halvalla. :)
Re: Vr6 jarrupäivitys. Neuvoja kaivaten
Mäntien lukumäärä on vähän sama kuin tietokoneen prosessorin megahertsit, niillä on kiva myydä asioita mutta eivät oikeasti vaikuta yhtään mihinkään (varsinkaan kun ovat vielä samalla puolella.) Jarrutustehoon vaikuttaa mäntien yhteenlaskettu pinta-ala, ja jos sinne yksmäntäsen satulan pytyn tilalle heitetään 2kpl 50% pienempiä mäntiä, vaikutus on +-0. Jos taas se toinen on yhtä iso kuin alkuperäinen eli tulee tuplaten pintaa, tehostin ja pääsylkky huutaa kuolemaa, poljinta saa survoa lattiaan asti eikä jerkku siltikään riitä.
Hyvä nelimäntänen hakkaa 6-0 paskasti suunnitellun 8-mäntäsen satulan. Jos jotain jarrupäivitystä teet niin hanki ihan ensimmäiseksi kiinteät satulat (no juu, myönnetään, näissä on sitten enemmän mäntiä kuin yks) ja heitä kaikki liukuvat heinikkoon, tämän jälkeen tiukempaa pääsylkkyä ja tehostinta, sitten vasta katotaan levyjä ja paloja (olettaen että autossa on jo käyttötarpeeseen sopivat tehokkaat levyt ja palat)
Hyvä nelimäntänen hakkaa 6-0 paskasti suunnitellun 8-mäntäsen satulan. Jos jotain jarrupäivitystä teet niin hanki ihan ensimmäiseksi kiinteät satulat (no juu, myönnetään, näissä on sitten enemmän mäntiä kuin yks) ja heitä kaikki liukuvat heinikkoon, tämän jälkeen tiukempaa pääsylkkyä ja tehostinta, sitten vasta katotaan levyjä ja paloja (olettaen että autossa on jo käyttötarpeeseen sopivat tehokkaat levyt ja palat)
Re: Vr6 jarrupäivitys. Neuvoja kaivaten
Mää oonkin yrittänyt asianomaista puhua tässä ympäri. =D
Tosin tuohon valmiiseen 312mm sarjaan on vain ÄssäBoxsterin takasatulat käypäiset, kun itselläni on etusatulat. Mutta kuten edellä mainittiin, pinta-ala ratkaisee.
Mut, ei ne Audin tuplamäntäsatulatkaan ihan huonot ole. Niilläkin on monta vuotta ajettu myös radallakin.
Tosin tuohon valmiiseen 312mm sarjaan on vain ÄssäBoxsterin takasatulat käypäiset, kun itselläni on etusatulat. Mutta kuten edellä mainittiin, pinta-ala ratkaisee.
Mut, ei ne Audin tuplamäntäsatulatkaan ihan huonot ole. Niilläkin on monta vuotta ajettu myös radallakin.
Re: Vr6 jarrupäivitys. Neuvoja kaivaten
288mm jarrujen pääsylinteri riittää hyvin noiden Brembojen kanssa.
Ero noiden 288m jarrujen ja Brembojen välillä on aika huima.
Ero noiden 288m jarrujen ja Brembojen välillä on aika huima.
Re: Vr6 jarrupäivitys. Neuvoja kaivaten
1. Kaikki kumiset letkut teräspunokseksi.
2. Jarrunesteet Esim. Motul RPF600.
3. Eteen 312mm levy, esim. S3 tai MK4 2.8 + Satula samasta kohteesta.
3.5 Eteen 312mm levy sorvattuna 305mm + Brembo jr gt satula (Ibiza Cupra R)
Palat sitten käytön mukaan esim. Brembon vakiopalat riittävät hienosti katuajossa ja useimmiten jopa radallakin, ainakin omassa.
Kaikki mainitut variaatiot kaiketi bolt on vr6 olkaan. Bremboihin tarvitsee ne irralliset kannakkeet.
Takajarrut jättäisin vakioksi, ellei halua tänne päivittää mk4 napaa, mutta autohan pysäytetään etujarruilla...
2. Jarrunesteet Esim. Motul RPF600.
3. Eteen 312mm levy, esim. S3 tai MK4 2.8 + Satula samasta kohteesta.
3.5 Eteen 312mm levy sorvattuna 305mm + Brembo jr gt satula (Ibiza Cupra R)
Palat sitten käytön mukaan esim. Brembon vakiopalat riittävät hienosti katuajossa ja useimmiten jopa radallakin, ainakin omassa.
Kaikki mainitut variaatiot kaiketi bolt on vr6 olkaan. Bremboihin tarvitsee ne irralliset kannakkeet.
Takajarrut jättäisin vakioksi, ellei halua tänne päivittää mk4 napaa, mutta autohan pysäytetään etujarruilla...
Re: Vr6 jarrupäivitys. Neuvoja kaivaten
Teräspunosletkut tulee joka tapauksessa.
Mitä jostain lukennu niin 280mm jarrujen päivitys 312mm tarkkee jotkut pikku spacerit sinne satuloiden alle. 288mm ei tartte.
Mitä jostain lukennu niin 280mm jarrujen päivitys 312mm tarkkee jotkut pikku spacerit sinne satuloiden alle. 288mm ei tartte.
Vr6 jarrupäivitys. Neuvoja kaivaten
Teräspunosletkut tulee joka tapauksessa.
Mitä jostain lukennu niin 280mm jarrujen päivitys 312mm tarkkee jotkut pikku spacerit sinne satuloiden alle. 288mm ei tartte.
Sitten vielä päivittää pääsylkän isompaan. Varmaan portterista saa kun tossa omassa on absit.
Mitä jostain lukennu niin 280mm jarrujen päivitys 312mm tarkkee jotkut pikku spacerit sinne satuloiden alle. 288mm ei tartte.
Sitten vielä päivittää pääsylkän isompaan. Varmaan portterista saa kun tossa omassa on absit.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 25 vierailijaa