Vaihdoin termostaatin -04 Tdi Touraniin. Ajettu tuhansia kilometrejä sen jälkeen.
Vieläkään ei tule lämmintä ilmaa, kuin +3000 kierroksilla.
Lisäksi paisariin kerää painetta niin, että 200km ajon jälkeen syttyy merkkivalo alhaisesta nesteenpinnasta. Kun avaa paisarin korkin, niin suhahduksen saattelemana pinta nousee normaaliin ja joskus jopa yli.
Miten tuon ilman saisi pois vai olisiko vika jossakin muualla?
Lämmintä ilmaa vain kovilla kierroksilla RATKAISTU
Valvoja: ffp jäsenet
Lämmintä ilmaa vain kovilla kierroksilla RATKAISTU
Viimeksi muokannut Aki Im, 4.1.2014 0:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ennen kuin laitan auton kansiremonttiin niin pari tarkentavaa kysymystä:
- Jos kansipahvi vuotaa, niin eikös paineiden pitäisi nousta niinpäin, että kone keittää eli työntää nestepintaa ylemmäksi? Tai jos paisarin korkki on auki, niin eikös ilmakuplia pitäisi tulla?
- En muista millainen rakenne touran termostaattikotelossa on, mutta voiko sitä asentaa väärinpän ja voisiko se olla väärinpäin ja aiheuttaa tämän?
- Jos kansipahvi vuotaa, niin eikös paineiden pitäisi nousta niinpäin, että kone keittää eli työntää nestepintaa ylemmäksi? Tai jos paisarin korkki on auki, niin eikös ilmakuplia pitäisi tulla?
- En muista millainen rakenne touran termostaattikotelossa on, mutta voiko sitä asentaa väärinpän ja voisiko se olla väärinpäin ja aiheuttaa tämän?
Pakko tuohon vielä sanoa että paisariin paineen kerääminen ei kyllä ole normaalia. Se että nestepinta nousee vasta korkin avaamisen jälkeen johtuu ilman kertymisestä paisariin, kun päästät paineen pois, pääsee neste takaisin paisuntasäiliöön. Letkut antaa muualla sen verran periksi. Kun kansipahvi menee oikein huonoksi, se neste kyllä löytää tiensä ulos muutenkin. Kokemusta on parin kansipahvin verran. Ja kansipahvin pitää olla todella paskana että kuplia tulisi paisuntasäiliöön, sanoisinko suoraan että ajokelvoton.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa