Lämmintä ilmaa vain kovilla kierroksilla RATKAISTU

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Aki Im
-
Viestit: 101
Liittynyt: 8.8.2006 17:02

Lämmintä ilmaa vain kovilla kierroksilla RATKAISTU

ViestiKirjoittaja Aki Im » 31.8.2013 10:12

Vaihdoin termostaatin -04 Tdi Touraniin. Ajettu tuhansia kilometrejä sen jälkeen.

Vieläkään ei tule lämmintä ilmaa, kuin +3000 kierroksilla.

Lisäksi paisariin kerää painetta niin, että 200km ajon jälkeen syttyy merkkivalo alhaisesta nesteenpinnasta. Kun avaa paisarin korkin, niin suhahduksen saattelemana pinta nousee normaaliin ja joskus jopa yli.

Miten tuon ilman saisi pois vai olisiko vika jossakin muualla?
Viimeksi muokannut Aki Im, 4.1.2014 0:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

HuHu
-
Viestit: 454
Liittynyt: 21.7.2011 17:21

ViestiKirjoittaja HuHu » 31.8.2013 19:45

Vesipumppu sökö? Toi kone kyllä ilmautuu todella helposti ilman ylimääräisiä ponnistuksia.

HuHu
-
Viestit: 454
Liittynyt: 21.7.2011 17:21

ViestiKirjoittaja HuHu » 31.8.2013 19:45

Vesipumppu sökö? Toi kone kyllä ilmautuu todella helposti ilman ylimääräisiä ponnistuksia.

Aki Im
-
Viestit: 101
Liittynyt: 8.8.2006 17:02

ViestiKirjoittaja Aki Im » 1.9.2013 7:32

Jahas, vielä ois reilut 15tkm jäljellä hihnan vaihtoon, joten pitäsköhän tuota hiukan aikaistaa. Siinähän tuo samalla tieten pumppukin vaihtuis.

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 2.9.2013 12:44

jos ei ole vesipumppu sökö niin sitten on kansipahvi vaihtoiässä.

muutenkin paineen keruu kuuulostaa enempi kansipahvi vialta.

tekee sisäkiertoon ilmalukon eikä lämmintä tule.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 2.9.2013 17:22

Tommonen vika oli kerran esillä ja vikahan oli kannentiivisteessä.

Johtomies
-
Viestit: 215
Liittynyt: 15.7.2006 21:19

ViestiKirjoittaja Johtomies » 2.9.2013 21:19

Täällä kaksi 1.9 tdi:tä missä edellä mainitut oireet ja kannentiivistehän se siellä oireili.

Aki Im
-
Viestit: 101
Liittynyt: 8.8.2006 17:02

ViestiKirjoittaja Aki Im » 27.9.2013 11:07

Ennen kuin laitan auton kansiremonttiin niin pari tarkentavaa kysymystä:
- Jos kansipahvi vuotaa, niin eikös paineiden pitäisi nousta niinpäin, että kone keittää eli työntää nestepintaa ylemmäksi? Tai jos paisarin korkki on auki, niin eikös ilmakuplia pitäisi tulla?
- En muista millainen rakenne touran termostaattikotelossa on, mutta voiko sitä asentaa väärinpän ja voisiko se olla väärinpäin ja aiheuttaa tämän?

Aki Im
-
Viestit: 101
Liittynyt: 8.8.2006 17:02

ViestiKirjoittaja Aki Im » 4.1.2014 0:30

Tämä vika on selvennyt.

Webastolla oleva vesipumppu oli rikki. Se uusiksi, niin rupes kabiinetissa lämpöä riittämään (korjaamomies kertoi, että koneen oma vesipumpun teho ei riitä kierrättämään vettä tarpeeksi matalilla kierroksilla, joten webaston pumpun pitää olla kunnossa).

nnasu
-
Viestit: 137
Liittynyt: 21.11.2004 22:54

ViestiKirjoittaja nnasu » 4.1.2014 0:43

Pakko tuohon vielä sanoa että paisariin paineen kerääminen ei kyllä ole normaalia. Se että nestepinta nousee vasta korkin avaamisen jälkeen johtuu ilman kertymisestä paisariin, kun päästät paineen pois, pääsee neste takaisin paisuntasäiliöön. Letkut antaa muualla sen verran periksi. Kun kansipahvi menee oikein huonoksi, se neste kyllä löytää tiensä ulos muutenkin. Kokemusta on parin kansipahvin verran. Ja kansipahvin pitää olla todella paskana että kuplia tulisi paisuntasäiliöön, sanoisinko suoraan että ajokelvoton.

Aki Im
-
Viestit: 101
Liittynyt: 8.8.2006 17:02

ViestiKirjoittaja Aki Im » 4.1.2014 22:59

Mutta ei kerää enään painetta paisariin.

Ja käytin kahdella eri korjaamolla näyttämässä. Kumpiin oli vahvasti sitä mieltä, ettei ole kansipahvissa vika. Että aivan ajokuntonen on.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 4.1.2014 23:17

Järjestelmässä kuuluu ollakin painetta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa