Golf mkiv AGU Ahdot ei vaan nouse!
Valvoja: ffp jäsenet
Golf mkiv AGU Ahdot ei vaan nouse!
Ei vaan ahda kun 0,6 vaikka "kaikkea" on jo kokeiltu, MAF johto irti kyllä ahdot nousee yli 1 barin mutta ei liitin paikallaan. Lastu on.
Vaihdettu N75, Bypass ja MAF, kaikki originaali osia.
Vuodot käyty läpi vuodonilmaisuaineella ja piilossa olevat paikat katsottu silmäpelillä letkuja väännellen.
EDIT: Painetesti tehty, ei vuotoja...... mutta jostain kuului sellainen veden tai öljyn pulputus?
Mitäpä seuraavaksi??
Vaihdettu N75, Bypass ja MAF, kaikki originaali osia.
Vuodot käyty läpi vuodonilmaisuaineella ja piilossa olevat paikat katsottu silmäpelillä letkuja väännellen.
EDIT: Painetesti tehty, ei vuotoja...... mutta jostain kuului sellainen veden tai öljyn pulputus?
Mitäpä seuraavaksi??
Viimeksi muokannut jarir86, 10.3.2013 17:38. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Juurikin tuollainen, en pimeässä nähnyt eilen että mihin se jatkuu imusarjasta. Tossa mustassa osassa on sellainen parin millin uloke jossa se parin millin reikä on, miten lie sellainen siihen ilmaantunut? Aika kova imu pitää olla et tollasen muovin hajottaa :-D eli tuon ei pitäis imeä eikä puhaltaa kyljestä? Pitää ottaa töiden jälkeen irti ja kattoa onko se tukossa tai jotain. Imusarjalle päin pitäis varmaan vaan mennä ilman läpi siitä? Millä nimellä vois kysellä Laakkoselta uutta osaa?
Ihan takaiskuventtiilin nimellä, saa varmaan murto-osalla marmorin hinnoista esim biltema/motonet/ad. Juurikin toisinpäin, aina imusarjasta poispäin jottei sinne mene ylimäärästä ilmaa sotkemaan seoksia. Kato vielä että se on nyt oikeinpäin, ja tosiaan vain toiseen suuntaan pystyy puhaltamaan. Entisessä agu:ssa oli useampikin takaiskuventtili evap venttiiliä ennen ja jälkeen, olikohan niitä kaikkiaan kolme? evap taisi suodattaa niitä höyryjä imusarjasta takaisin käyttöön?
Elikkäs. Se venttiili toimi ihan hyvin paitsi että siitä on ihan kuin puukolla veistetty pala pois, siitä se reikä siis, ja toisekseen niin se menee jarrutehostimelle eli lienee siis juuri jarrutehostimen takaiskuvena? ffakke varmaan luuli siksi mikä on siinä heti kaasuläppäkopan jälkeen? Kumpaan suuntaan ton jarrutehostimen letkun pitäis ilmaa viedä?Tulppasin sen reiän niin jarrupoljin pehmeni aika reilusti. Se ei ole siis kaasuläppäkopan puolella vaan toisella puolella, oikealla imusarjan päässä. Miksi tuohon ois reikä tehty ja teipillä tulpattu? Ei vaan silti nosta ahtoja enää yli 0,5 kuten n. Pari viikkoa sitten eikä vedä ihan niin hyvin. Nyt loppu kuitenkin se hyytyminen ja sammuminen. Tyhjäkäynti on lämpimänäkin jotain 950? Vikajoodejakaan ei nyt anna mistään.
Tuosta on muuten paha sanoa, uusin aikoinaan ne pienemmät mitkä tosiaan lähtee kaasuläppäkotelon "päältä". En tollasesta lähtis arpomaan, merkkiliikkeestä turvallisin ja varmin ratkasu tuohon on uusi vastaava. Saattaahan tuo ahtojen nostoa hidastaa jos vuotaa jostain mistä ei pitäis, mutta vaikuttaako ahtoihin niin paljon noin pieni reikä?
Onko kone muuten vakio, eikö sen pitäisi 0,6baria vakiona ottaa?
Onko muita foorumilaisia joilla samainen kone ja viitseliäisyyttä kattoa onko heillä reikä venttiilissä?
Onko kone muuten vakio, eikö sen pitäisi 0,6baria vakiona ottaa?
Onko muita foorumilaisia joilla samainen kone ja viitseliäisyyttä kattoa onko heillä reikä venttiilissä?
Tuosta takaiskuventiilista on varmaan vaan katkennut letkulähtö johon on tullut letku tai sitten se on ollut jo valmiiksi tulpattuna...
http://www.audiclub.fi/audifinns/showth ... post961475
http://www.audiclub.fi/audifinns/showth ... post961475
Tosiaan vaikka kuva tuosta venttiilistä jos löytyisi joltain foorumilaiselta omasta autosta niin olis aika kova. Reikä nyt tosiaan tulpattu ja "ei pitäisi nyt vuotaa" ainakaan enempää mitä se on vuotanut kun se on ollut teipattuna aiemmin... Auto on siis lastutettu Karalalla ja pitäisi se +-190hv olla, ja minulle kun auto tuli niin se ahtoi vielä tuonne jonnekkin 1 barin tienoille (mittari huonossa paikassa niin ei ole tarkkaan tullut seurattua) ja ahtoi vielä tässä ennen näitä tukehtumisia ja sammumisiakin. Nyt on tuossa vähän konehuone levällään, bypassin, N75:n, kaasuläppäkotelon+ sen vieressä olevan lämpöanturin (puhdistus sille) pois, ensin testasin että N75 naksuu laturilla, varuilta puhdistelin, bypassin puhaltelin läpi ja ilma kulkee vain pikku reiästä isoon sivussa olevaan reikään ja toisinpäin, alaspäin olevasta reiästä en puhaltamalla saanut ilmaa kulkemaan. Kaasuläppäkotelo ja imusarja oli märkänä (johtuen tod.näk. tuosta takaiskuventtiilin vuodosta, imenyt siitä vettä ja shittiä tonne imusarjaan) imusarjan käytin irti myös ja rasvanpoistoaineella liuottelin, suuttimia päällisinpuolin puhdistelin. Letkuista ei löytynyt halkeamia eikä vuodonilmaisuaineella löytynyt myöskään. Vehkeet kasaan ja kokeiluun tuota pikaa. Vikakoodien luvun kanssa yhä ongelmia kun mustan OBDII HEX USB:n ajurien asennus ei onnistu Win7:lle eikä XP:lle jostain syystä, ja sininen KKL kaapeli ei näytä löytävän mitään tietoja autosta... homma potkii piähän.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
jarir86: Ikävä olla ensimmäinen kertomassa tämän sinulle, mutta tuollaisella 14 rivin pötkön tekstinsuoltamisella sitä ei jaksa lukea erkkikään eikä erkin kaverit.
Ystävällisesti ehdotan että panosta tohon luettavuuteen niin saat sille lukijoita ja ne voivat sitten ehkä auttaa. Sama homma on nähty jo ennenkin täällä...
Ystävällisesti ehdotan että panosta tohon luettavuuteen niin saat sille lukijoita ja ne voivat sitten ehkä auttaa. Sama homma on nähty jo ennenkin täällä...
W7 on 64bit mutta xp 32 ja juu kinukki kaapeli on KKL ja hex usb tinattu, hex usb kaapelin ja kerran sain jo hex usbin skulaamaan mut nyt ei kone tunnista vaihteeksi.
Tätä tarinaa kun ei osaa paketoida niin tuppaa venymään.
Enivei, tuon edellisen operaation jälkeen sain ahtoa tonne 1baariin asti, kerran tosin vain mut nyt toimii ja jotenkin vetää, saa olla kunnes saan luettua noita koodeja ja antureiden arvoja.
Tyhjäkäynti kiekat vieläkin melk. 950 :( Huomasin myös että koneeseen on stanssattu konekoodi AEB tohon päälle ja muissa tarraloissa yms. on AGU :-)
Tätä tarinaa kun ei osaa paketoida niin tuppaa venymään.
Enivei, tuon edellisen operaation jälkeen sain ahtoa tonne 1baariin asti, kerran tosin vain mut nyt toimii ja jotenkin vetää, saa olla kunnes saan luettua noita koodeja ja antureiden arvoja.
Tyhjäkäynti kiekat vieläkin melk. 950 :( Huomasin myös että koneeseen on stanssattu konekoodi AEB tohon päälle ja muissa tarraloissa yms. on AGU :-)
Noniiiin, Bypassin vaihdoin ensin, ainoa ero edelliseen oli että ei sihahda samalla tavalla kun vanhalla passilla ja ahtomittari näyttää tyhjäkäynnillä -8 kun vanhalla näytti -2
N75 vaihdolla ei sitten ollut mitään vaikutusta, edelleen maksimit oli noin 0.6. Paikaltaan kiihdyttäen sekä 50km/h vedättäen suht isoilla kierroksilla satkuun asti.
Mittarin letkunkin kävin läpi ja ei ainakaan vuoda. Mitähän sitten....
Jostain haulla löysin että kun oli vikakoodit nollannut autostaan niin olisi ruvennut toimimaan, voiko tuollaisessa olla itua? Kun nuo ahdothan on nyt vakiot, ikäänkuin "ohjelmointi olis poissa pelistä" tai joku vikatila? Saiko koodeja nollattua muuten kun kaapelilla?
N75 vaihdolla ei sitten ollut mitään vaikutusta, edelleen maksimit oli noin 0.6. Paikaltaan kiihdyttäen sekä 50km/h vedättäen suht isoilla kierroksilla satkuun asti.
Mittarin letkunkin kävin läpi ja ei ainakaan vuoda. Mitähän sitten....
Jostain haulla löysin että kun oli vikakoodit nollannut autostaan niin olisi ruvennut toimimaan, voiko tuollaisessa olla itua? Kun nuo ahdothan on nyt vakiot, ikäänkuin "ohjelmointi olis poissa pelistä" tai joku vikatila? Saiko koodeja nollattua muuten kun kaapelilla?
En kyllä muuten ajanut kun muutaman kilometrin, alle 5km... Käytin tulpat varuilta irti niin yksi oli melko öljyssä, yhdessä vähän vähempi ja kaksi oli kuivia, venakopan tiiviste vaihdettu muutama tuhat kilsaa sitten, eikä öljy ollutkaan tulpan päältä tullut vaan alapuolelta. Kohta pitää käydä pitempi lenkki heittämässä.
EDIT: No nyt tuli 30km ajeltua vaihtelevasti mutta ei tuloksia. Vikakoodien lukemisiin.
EDIT: No nyt tuli 30km ajeltua vaihtelevasti mutta ei tuloksia. Vikakoodien lukemisiin.
Kiitoksia, tuo justiinsa menny poikki omasta, sulattelin nyt toistaiseksi siihen muovia että ei vuoda, ja testasin että venttiili toimii kuitenkin. Tuohan varmaan menee niin että tuo kuvan yläreunassa oleva pää menee jarrutehostimelle ja alapuoli imusarjalle?
kiinakaapeli otti lopputilin (kaverin kaapeli vielä :D) niin pistin pari kappaletta tulemaan e-villestä, pitää muutama ostaa ennenkuin harkitsen tota orkkista.
Edelleen ahdot 0,6 mutta viat on poissa kuitenkin.
kiinakaapeli otti lopputilin (kaverin kaapeli vielä :D) niin pistin pari kappaletta tulemaan e-villestä, pitää muutama ostaa ennenkuin harkitsen tota orkkista.
Edelleen ahdot 0,6 mutta viat on poissa kuitenkin.
Olettaisin että ajo alkais muutenkin tökkimään jos ei saa tarpeeksi menovettä. Mulla tuntuu että ei kummemmin pätki tai mitään vedättäessä, tai sit se on niin pientä että ei huomaa. Missäs tuo benesuodin sijaitsee niin voi eliminoida senkin pois vaihtamalla?
Mielessä vielä pakoputkeen liittyvä aavistus? Downpipen joustoputken se verkko-osa heiluu eli on irtonaisena siinä ympärillä. Vaikuttaisko semmonen? Tai katti tukossa tai muuta? Ei oo vielä uus vag com johto käsissä niin ei saa luettua sielua.
Mielessä vielä pakoputkeen liittyvä aavistus? Downpipen joustoputken se verkko-osa heiluu eli on irtonaisena siinä ympärillä. Vaikuttaisko semmonen? Tai katti tukossa tai muuta? Ei oo vielä uus vag com johto käsissä niin ei saa luettua sielua.
Vihdoinkin pääs lukemaan vikakoodit, ei näköjään ole nollautunut vikakoodit akunkengän irroituksella, oli ainakin puol tuntia irti mut silti löyty jotain tilpehööriä, nollasin ja puol tuntia kovaa ajoa niin ei tullu takasin. MAF arvon sain parhaillaan 142, sopeutin kaasuläppäkotelon varuilta kun tovi sitten puhdistelin senkin, jotain edistymistä tapahtui vedoissa kun tuntuu persiissäkin että vetää paremmin mutta ei ahdot nouse kun piikkinä 0,9 bariin.
Eikös tuon MAF arvonkin pitäisi olla vähän korkeampi jos 190hv lastulla on?
Mitäs arvoja nyt lähtisi tutkimaan että voisi löytää taas jotain vaihdettavaa osaa??... "uusi" (käytetty) turbiinikin on jo tossa kaiken pahan varalta...
Eikös tuon MAF arvonkin pitäisi olla vähän korkeampi jos 190hv lastulla on?
Mitäs arvoja nyt lähtisi tutkimaan että voisi löytää taas jotain vaihdettavaa osaa??... "uusi" (käytetty) turbiinikin on jo tossa kaiken pahan varalta...
Niin missäpäin se polttoainesuodatin löytyy? Auton alta jostain?
Tuo suodattimen vaihto ei taida kuulua ollenkaan vw huolto-ohjelmaan, vaan vaihdetaan jos alkaa esiintyä ongelmia. Eli sinunkaan autoon ei ole välttämättä ikinä sitä vaihdettu.
http://writen4u.hubpages.com/hub/How-to ... T-MKIV-DIY
Ei millään pahalla, mutta onko tämä pään seinään hakkaaminen sitten parempi vaihtoehto kuin auton kuntoon saaminen? Ja kyllähän ne siellä pajalla kertoo, että missä vika oli...
Itse katsoisin katin / pakoputken tukkoisuuden. Eihän ahtopaine nouse, jos ei tavaraa mene läpi.
Toinen, mitä tutkisin on ahtimen kunto. Kulunut turbo ei ahda kunnolla, etenkään jos päittäisvälystä on jo niin paljon, että siivistä on hävinnyt tavaraa.
Eikä välttämättä öljyäkään kulu vielä mahdottoman paljoa, ennenkuin se ahtimen kuluneisuus ylittää "sen tietyn pisteen", joten sekään ei välttämättä kieli ahtimen huonosta kunnosta.
Ja voihan sieltä siivistä olla tavaraa irronnut vaikka jonkin ulkoisen seikan vuoksikin.
Itse katsoisin katin / pakoputken tukkoisuuden. Eihän ahtopaine nouse, jos ei tavaraa mene läpi.
Toinen, mitä tutkisin on ahtimen kunto. Kulunut turbo ei ahda kunnolla, etenkään jos päittäisvälystä on jo niin paljon, että siivistä on hävinnyt tavaraa.
Eikä välttämättä öljyäkään kulu vielä mahdottoman paljoa, ennenkuin se ahtimen kuluneisuus ylittää "sen tietyn pisteen", joten sekään ei välttämättä kieli ahtimen huonosta kunnosta.
Ja voihan sieltä siivistä olla tavaraa irronnut vaikka jonkin ulkoisen seikan vuoksikin.
Ajettu 245tkm.
Eli etummaisen lambdan tilalle mittari ja jos yli 0,5bar niin vois olla tukossa? Tuo vois olla helpompi nii ei tarvis purkaa heti. Kun ei tota omaa nosturia ole.
Niin ja sanoohan ne korjaamolla vian mutta silti se teko jää heille, tosin rajana pidän jakopään rempat ja muut hankalat/ tarkkuutta vaativat hommat.
Eli etummaisen lambdan tilalle mittari ja jos yli 0,5bar niin vois olla tukossa? Tuo vois olla helpompi nii ei tarvis purkaa heti. Kun ei tota omaa nosturia ole.
Niin ja sanoohan ne korjaamolla vian mutta silti se teko jää heille, tosin rajana pidän jakopään rempat ja muut hankalat/ tarkkuutta vaativat hommat.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa