VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Valvoja: ffp jäsenet
Jos nyt olen oikein ymmärtänyt - omakohtainen kokemus vielä puuttuu - ei CAN-väyläisiin mennä sisään "login":n kautta vaan näissä käytetään ns. pitkiä koodeja. Koodit taas rakennetaan tietyn logiikan mukaan, jossa mm. Vag-Com opastaa käyttäjää. Tässä esimerkki asiasta.
Paremmin tietävät korjatkaa tai vahvistakaa...
Paremmin tietävät korjatkaa tai vahvistakaa...
Bittien laskeminen on helppoa. Tuossa Mikon linkissä on käsitelty CECM:n asetuskenttää, joka on 23 byteä pitkä ja löytyy Mikon esimerkin kohdasta 5. VAG COM käsittelee bytet heksalukuina, jolloin yksi byte tarkoittaa kahta merkkiä, eli 23 byteä = 46 merkkiä.
Esimerkissä byte 0:ssa on arvo B7 heksana, joka on 10110111 binäärisenä.
hex -> 8-bit luku
00 -> 00000000
01 -> 00000001
02 -> 00000010
0A -> 00001010
FF -> 11111111
Tukea wikipediasta: heksaluvut ja binääriluvut.
Esimerkissä byte 0:ssa on arvo B7 heksana, joka on 10110111 binäärisenä.
hex -> 8-bit luku
00 -> 00000000
01 -> 00000001
02 -> 00000010
0A -> 00001010
FF -> 11111111
Tukea wikipediasta: heksaluvut ja binääriluvut.
mulla on http://www.elekma.com/product_info.php?products_id=857 tämä kaapeli ja vag.com versio 409.1 mutta pääsen vain abs moottori ja airbäki modukleihin muissa se sanoo"no response from controller" nopeuksia olen muutellu 16-8ms ja 9600-4800 eikä ole auttanut ja soittimennkin olen irrottanut ja ei auta mikä neuvoksi ?
Pahoittelen omaa typeryyttäni, kun laitoin noin epämääräisen vastauksen. Rosstechin sivuilta löytyy luettelo jälleenmyyjistä ( http://www.ross-tech.com/distributors.html ). Siellä olevista tiedoista voitaneen vetää johtopäätös, että Alt Control Oy myy Rosstechin tuotteita Suomessa.
Tässä kyseisen yrityksen yhteystiedot:
ALT-Control Oy
Sepanpolku 5
41310 Leppavesi
Finland
Tel: +358 40 5647607
E-mail: [email protected]
http://www.turbotec.com/
Tässä kyseisen yrityksen yhteystiedot:
ALT-Control Oy
Sepanpolku 5
41310 Leppavesi
Finland
Tel: +358 40 5647607
E-mail: [email protected]
http://www.turbotec.com/
Onkos kellään tietoa kuka mahtaa nykyään myydä VAG-Comia netin välityksellä, Doc-powerin sivuilla ei ainakaan enää ole.
Tilaa suoraan Ross-Techilta. Näin tein ainakin itse ja homma toimi hienosti. Lähetyksen tuleminen ei vienyt kuin muutaman päivän, kun FedEx oli jo tullaamassa pakettia ja tullivirkailija soitti ;) Maksoin VISA:lla! Suosittelen ja pääse halvemmalla, kuin Suomesta ostettuna!!!
Mulla herjaa 1.8T 01 Passat tuota: P1128, 17536. Fuel trim bank, system too lean.
Moottorivalo palaa.
Auto käy normaalisti, katsastettu juuri, päästöt ok.
Alipaineletkut vaihdettu ja muutaman kerran nollattu vika Vag-Comilla mutta aina parin päivän päästä ilmenee uudelleen.
Luulisi jos päästöt on ok, että ei ole vika lambdassa ainakaan.
Onko muilla ollut samaa huolta?
Moottorivalo palaa.
Auto käy normaalisti, katsastettu juuri, päästöt ok.
Alipaineletkut vaihdettu ja muutaman kerran nollattu vika Vag-Comilla mutta aina parin päivän päästä ilmenee uudelleen.
Luulisi jos päästöt on ok, että ei ole vika lambdassa ainakaan.
Onko muilla ollut samaa huolta?
Alt-Control Oy - Turbotec on Ross-Tech diagnostiikkatuotteiden virallinen maahantuoja.
http://www.ross-tech.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=VCHUC&Category_Code=VAGCOM
350.00€ FFP-jäsenille.
Kaapeleita ja kittiä löytyy varastosta. Maksutapoina käyvät käteinen/pankkikortti tai postiennakko, jolloin pk:t lisätään hintaan.
http://www.ross-tech.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=VCHUC&Category_Code=VAGCOM
350.00€ FFP-jäsenille.
Kaapeleita ja kittiä löytyy varastosta. Maksutapoina käyvät käteinen/pankkikortti tai postiennakko, jolloin pk:t lisätään hintaan.
Käykös seuraavasta linkistä löytyvä laite -04 tdi passattiin?
http://www.elekma.com/product_info.php? ... cts_id=870
Ei ilmeisesti ole vielä can-väyläinen?
Tarviiko adapterin, kun olen volsun kanssa aivan newbie, enkä tiedä mistä koko portti löytyy?
http://www.elekma.com/product_info.php? ... cts_id=870
Ei ilmeisesti ole vielä can-väyläinen?
Tarviiko adapterin, kun olen volsun kanssa aivan newbie, enkä tiedä mistä koko portti löytyy?
-
- -
- Viestit: 41
- Liittynyt: 12.3.2006 21:36
Audi A6 vikakoodi
Osaisikohan joku selvenää alla olevaa vikakoodia. Vikakoodi tulee takaisin n. viikon kuluttua nollauksesta. Autossa ei kyllä tunnu olevan mitään vikaa muuta kuin että se p...eleen keltainen valo killittää kojetaulussa. Turha ehdotella lampun poistamista. :)
Autossa on MTM:n virisofta.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 4Z7 907 551 N
Component and/or Version: 2.7L V6/5VT G PVS1
Software Coding: 11712
Work Shop Code: WSC 02325
Additional Info: WAUZZZ4B13N028956 AUZ5Z0B3228130
2 Faults Found:
17831 - Secondary Air Injection System: Bank 1: Insufficient Flow
P1423 - 35-00 - -
17819 - Secondary Air Injection System: Bank 2: Insufficient Flow
P1411 - 35-00 - -
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kiitos ja kumarrus sille kuka osaa asiassa auttaa.
-jaska-
Autossa on MTM:n virisofta.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 4Z7 907 551 N
Component and/or Version: 2.7L V6/5VT G PVS1
Software Coding: 11712
Work Shop Code: WSC 02325
Additional Info: WAUZZZ4B13N028956 AUZ5Z0B3228130
2 Faults Found:
17831 - Secondary Air Injection System: Bank 1: Insufficient Flow
P1423 - 35-00 - -
17819 - Secondary Air Injection System: Bank 2: Insufficient Flow
P1411 - 35-00 - -
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kiitos ja kumarrus sille kuka osaa asiassa auttaa.
-jaska-
jälkipolttoilman suihkutusjärjestelmä rivi 1, havaittu puuttellinen virtaus
mahdollinen syy: Letkuliitäntä(liitännät), jälkipolttoilman suihkutusjärjestelmän venttiili/solenoidi
jälkipolttoilman suihkutusjärjestelmä rivi 1, havaittu puuttellinen virtaus
imupuolen vuoto, letku(t) tukossa/vuotaa, jälkipolttoilman suihkutusjärjestelmän venttiili/solenoidi
tommosia huutelee uus autodata...
mahdollinen syy: Letkuliitäntä(liitännät), jälkipolttoilman suihkutusjärjestelmän venttiili/solenoidi
jälkipolttoilman suihkutusjärjestelmä rivi 1, havaittu puuttellinen virtaus
imupuolen vuoto, letku(t) tukossa/vuotaa, jälkipolttoilman suihkutusjärjestelmän venttiili/solenoidi
tommosia huutelee uus autodata...
Millä olette saaneet esim. Ebaysta tilattuja VAG-COM USB to serial piuhoja pelaamaan? Huusin mokoman, mutta ohjelma sanoo "Port: ok! Interface not found". Ei väliä koittaako jotain COM-porttia (esim. COM3) tai USB vaan sama viesti toistuu. Ohjelma on versio 409. ja piuhan mukana tulleet ajurit asennettu. Kokeiltu kahteen eri vm. 97 Audi A4:ään. Piuhaan syttyy valo kun laittaa autoon, eli ilmeisesti ainakin virtajohdot ovat oikeissa paikoissa?
Mitä netistä lueskelin niin silmään iski juuri tuo virtajohtojen sijainti, mutta muuta kovin fiksua en löytänyt.
Kiitos!
Mitä netistä lueskelin niin silmään iski juuri tuo virtajohtojen sijainti, mutta muuta kovin fiksua en löytänyt.
Kiitos!
Rosstechiltä löytyy eri versioita.
http://www.ross-tech.com/vag-com/download/archives.html
http://www.ross-tech.com/vag-com/download/archives.html
Mikähän on kun en pääse muuttamaan keskuslukkojen, hälyn ym. toimintoja? Moottoriin, absiin, airbakiin ja mittaristoon pääsen, en mihinkään muuhun. Pitäisikö kokeilla muuttaa asetuksia? Piuhana tuo elekman usb-obd2 ja vag-com 409.1. Edellisessä -00 golffissa pääs muuttaa esim. keskuslukkojakin. Mulla tää passatti on -04 mallia.
Onko olemassa mitään konstia saada tuota ajotietokoneen näyttämää kulutus lukemaa kalibroitua? Huollossa yrittivät, mutta sanoivat, että vanhemmassa ja uudemmassa mallissa saa muutettua, muttei tästä 3BG mallista.
Niin ja auto on passat variant comfortline 1.9tdi -03(-04)
Onko olemassa mitään konstia saada tuota ajotietokoneen näyttämää kulutus lukemaa kalibroitua? Huollossa yrittivät, mutta sanoivat, että vanhemmassa ja uudemmassa mallissa saa muutettua, muttei tästä 3BG mallista.
Niin ja auto on passat variant comfortline 1.9tdi -03(-04)
Tilasin tuon
En lukenu ohjeita... (joita ei seuraa johdon mukana, vaan netissä)
Ja menin sit asentaan rostekin sivulta oikean vag-comin joka sit päivitti ja pilasi piuhan.
No tilasin toisen... 50 euroo kipales.
Nyt pelaa =)
Pitää vaan estää koneen pääsy nettiin kun piuha on kytketty heh
En lukenu ohjeita... (joita ei seuraa johdon mukana, vaan netissä)
Ja menin sit asentaan rostekin sivulta oikean vag-comin joka sit päivitti ja pilasi piuhan.
No tilasin toisen... 50 euroo kipales.
Nyt pelaa =)
Pitää vaan estää koneen pääsy nettiin kun piuha on kytketty heh
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 262
- Liittynyt: 23.9.2005 8:23
vag com ei toimi
Yritin saada vag comin toimimaan 02 disseli golffissa (ATD) sanoi että port ok interface not found.Mittasin voltit 4 ja 7 pinnojen välissä mutta ei tullut virtaa.Onko sulake poikki?yritin mitata kakki sulakkeet mutta en löytanyt rikkinäistä
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Neuvokaas viisaammat et mikähän ihme siinä on kun en pääse moottori moduuliin(no responce control)?
Abs,airbageihin,mittaristoon ja keskuslukkoon pääsee hyvin.
Testi menee läpi.
Olen kokeillut virrat päällä/ilman ja käynnissä,radio irti,kaikki niksit kokeillut portin asetuksiin mitä lukenut foorumeilta mutta ei auta mikään.
Voisiko olla tuossa auton pistokkeessa vika?
Autona a4 avant 1.9tdi quattro
Kaapeli elekman usb-obd
Ohjelma vag-com 311.2 ja kokeiltu myös 4.09 ilmaisversioo ja kahdella eri koneella kokeillut.
Abs,airbageihin,mittaristoon ja keskuslukkoon pääsee hyvin.
Testi menee läpi.
Olen kokeillut virrat päällä/ilman ja käynnissä,radio irti,kaikki niksit kokeillut portin asetuksiin mitä lukenut foorumeilta mutta ei auta mikään.
Voisiko olla tuossa auton pistokkeessa vika?
Autona a4 avant 1.9tdi quattro
Kaapeli elekman usb-obd
Ohjelma vag-com 311.2 ja kokeiltu myös 4.09 ilmaisversioo ja kahdella eri koneella kokeillut.
Mainitaas nyt tännekin, että VAG-COM on vaihtamassa nimeä. Uusi nimi on VCDS, näkyvillä jo uusimmassa Betassa. Syynä se, että haluavat rekisteröidyn tavaramerkin, ja VAG-COM:ia eivät pystyneet jenkeissä rekisteröimään.
http://www.ross-tech.com/vag-com/downlo ... rrent.html
Saas nähdä miten pitkään ihmiset puhuu vielä VAG-COM:ista, ohan se jotenkin helpompi kuin tuo VCDS, joka arvatenkin tulee jostain sanoista Vag Com Diagnostics System (oma arvaus).
http://www.ross-tech.com/vag-com/downlo ... rrent.html
Saas nähdä miten pitkään ihmiset puhuu vielä VAG-COM:ista, ohan se jotenkin helpompi kuin tuo VCDS, joka arvatenkin tulee jostain sanoista Vag Com Diagnostics System (oma arvaus).
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Elekman obd ja vista home premium suomi
Kun ei vaan pääse.ilmoittaa com port status ok
interface status 3 not found or not ready
Olen yrittänyt suorittaa myös järjestelmän valvojana.
apuaaaaahhhggggrrrrrrrrrrrr !!!
interface status 3 not found or not ready
Olen yrittänyt suorittaa myös järjestelmän valvojana.
apuaaaaahhhggggrrrrrrrrrrrr !!!
USB-OBD2 -kaapeli
Tuotetiedot:
* VAG-COM 311.2 ja 409.1 yhteensopiva. Sopii VAG-konsernin autoihin (Vw, Audi, Skoda, Seat).
* VOL-FCR -yhteensopiva. Sopii Volvoihin.
* ECUExplorer -yhteensopiva. Sopii Subaruihin
* AlfaDiag -yhteensopiva. Sopii Alfa Romeoihin.
Ominaisuudet:
* Johdon pituus 1,5 metriä
* USB-porttiin kytkettävä
* Eristetty johto. (Estää vauriot tietokoneen (PC) ja auton tietokoneen välillä.)
* Pääsy kaikkiin control moduleihin (ABS, ECU, ilmastointi jne.)
* Toimii Windows 95, 98, ME, 2000, NT ja XP, Vista -käyttöjärjestelmissä
* Ei ole yhteensopiva CAN-väylää vikadiagnostiikkaan käyttävien autojen kanssa
* Puolen vuoden takuu.
* Ilmainen kotiinkuljetus
Asennusohjeen ajureille ja VAG-COM ohjelmalle löydät täältä
tosiaan vag-com 311-2
muuta tietoa tosta kaapelista mulla nyt ei ole
Tuotetiedot:
* VAG-COM 311.2 ja 409.1 yhteensopiva. Sopii VAG-konsernin autoihin (Vw, Audi, Skoda, Seat).
* VOL-FCR -yhteensopiva. Sopii Volvoihin.
* ECUExplorer -yhteensopiva. Sopii Subaruihin
* AlfaDiag -yhteensopiva. Sopii Alfa Romeoihin.
Ominaisuudet:
* Johdon pituus 1,5 metriä
* USB-porttiin kytkettävä
* Eristetty johto. (Estää vauriot tietokoneen (PC) ja auton tietokoneen välillä.)
* Pääsy kaikkiin control moduleihin (ABS, ECU, ilmastointi jne.)
* Toimii Windows 95, 98, ME, 2000, NT ja XP, Vista -käyttöjärjestelmissä
* Ei ole yhteensopiva CAN-väylää vikadiagnostiikkaan käyttävien autojen kanssa
* Puolen vuoden takuu.
* Ilmainen kotiinkuljetus
Asennusohjeen ajureille ja VAG-COM ohjelmalle löydät täältä
tosiaan vag-com 311-2
muuta tietoa tosta kaapelista mulla nyt ei ole
Tälläset koodit tuli golffissa.
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Chassis Type: 1H - VW G/J/V Mk3
Scan: 01,02,03,08,15,25,56
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 037 906 024 D
Component: DIGIFANT 1.7 1390PMC
1 Fault Found:
00524 - Knock Sensor 1 (G61)
03-10 - No Signal - Intermittent
Readiness: N/A
Address 03 -------------------------------------------------------
Controller:
Note: Excessive Comm Errors
Mikä tarkoittaa kun tarkastaa absien toimintaa, tulee ilmoitus
"Too many communications errors to continue"
Vika on siis, että abs-valo palaa tuossa golffissa ja onko tuossa tosiaan nakutusanturi sökö? Kokeilin nollata mutta tulee takaisin.
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Chassis Type: 1H - VW G/J/V Mk3
Scan: 01,02,03,08,15,25,56
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 037 906 024 D
Component: DIGIFANT 1.7 1390PMC
1 Fault Found:
00524 - Knock Sensor 1 (G61)
03-10 - No Signal - Intermittent
Readiness: N/A
Address 03 -------------------------------------------------------
Controller:
Note: Excessive Comm Errors
Mikä tarkoittaa kun tarkastaa absien toimintaa, tulee ilmoitus
"Too many communications errors to continue"
Vika on siis, että abs-valo palaa tuossa golffissa ja onko tuossa tosiaan nakutusanturi sökö? Kokeilin nollata mutta tulee takaisin.
HEX-USB+CAN kaapeli ja VAG-COM versio 704 pelasi muutaman viikon hyvin, mutta nyt kun olisi tarve lukea vikakoodeja ohjelma ilmoitti ensin tarvivansa rekisteröidyn version
ja nyt se ei löydä edes kaapelia. USB liittimen kun iskee koneeseen ilmoittaa että uusi laite löydetty kun yrittää asentaa ajureita sanoo ettei löydy vaikka ne koneessa on.
ja nyt se ei löydä edes kaapelia. USB liittimen kun iskee koneeseen ilmoittaa että uusi laite löydetty kun yrittää asentaa ajureita sanoo ettei löydy vaikka ne koneessa on.
^Hankitko kaapelin www.ecutool.comista?
Warning:
..........................................................................
welcome to the vag-com release 704.1 serup wizard
It is recommended that you not have your interface plugged in during
this setup this will made it possible to update usb driver files without
having to reboot your computer
.........................................................................
The VAG-COM DIG cable is only available to the software version of 704.1
(Data version: 20070422). Never try to update it on Internet or it definitely
will cause unavoidable hardware damage.
Suggestions:
1. Before connecting The VAG-COM DIG cable with the USB of PC, please
check whether the software version is 704.1 (Data version: 20070422) in the
<About> button. However, if not, please reset the VAG-COM DIG cable by the
guide of the CD.
2. Please do not connect the PC with VAG-COM DIG cable onto internet.
3. Please ignore the reminding message of update.
4. Please do not download or update the software from the website
of WWW.ROSS-TECH.COM.
No jos oot käyttäny alkuperäistä rostekin ohjelmaa, se on melko varmasti pilannut (=päivittäny) sen tsingiskaanien tekemän kopiopiuhan.
Koska itse en myöskään tiennyt tuosta ohjeesta mitään, aluks toimi hyvin ja sit ei enää.
Myöskään kone ei tunnistanu piuhaa enään. Koitin vistalla ja xp koneella.
Chattasin ecutoolin servicen kanssa ja sieltä selvis tuo. Tilasin uuden piuhan.
Poistin kaikki vag-comit ja ajurit yms ja asensin tämän:
http://autoecutools.com/download/0405-VAG-COM7041.exe
Ja toimii.
edit: Tai vistassa toi pilaantunu piuha näkyy laitehallinnassa usb-com sovittimena. Toimiva piuha taasen näkyy rostekin usb-hex or key usb interface tms.
Koska itse en myöskään tiennyt tuosta ohjeesta mitään, aluks toimi hyvin ja sit ei enää.
Myöskään kone ei tunnistanu piuhaa enään. Koitin vistalla ja xp koneella.
Chattasin ecutoolin servicen kanssa ja sieltä selvis tuo. Tilasin uuden piuhan.
Poistin kaikki vag-comit ja ajurit yms ja asensin tämän:
http://autoecutools.com/download/0405-VAG-COM7041.exe
Ja toimii.
edit: Tai vistassa toi pilaantunu piuha näkyy laitehallinnassa usb-com sovittimena. Toimiva piuha taasen näkyy rostekin usb-hex or key usb interface tms.
Noniin taas veti kaapelin juntturaan. Tuolta kattelin ohjeita vw-club.ba
Täytyis vielä selvitellä ton Ftdi:n piirisarjan Fixed Serial Number.
Varmaan tilattava uusi kaapeli josta voi katella.
jaah Minkänimisiä avaimia sulla näkyy XP:n rekisterissä kohdan
My Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CONTROLSET001\ENUM\USB\VID_0403&PID_FA20 alla
Täytyis vielä selvitellä ton Ftdi:n piirisarjan Fixed Serial Number.
Varmaan tilattava uusi kaapeli josta voi katella.
jaah Minkänimisiä avaimia sulla näkyy XP:n rekisterissä kohdan
My Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CONTROLSET001\ENUM\USB\VID_0403&PID_FA20 alla
XP:stä en tiedä, ku sielt on poistettu kaikki jo, mut vistassa näyttää tältä:
http://tos.pp.fi/Uusi:kansio/regedit.JPG
http://tos.pp.fi/Uusi:kansio/regedit.JPG
Vikakoodi
Morosta taas - VIKAKOODI automaattilaatikosta
Harmaita hiuksia kyllä saanu tosta vr6:sta. Meni laatikosta tossa 1kk sitten tapauspyörästö. Nyt uusi laatikko alla, mutta tulee 1 vikakoodi
Aikaisemman laatikon kanssa tuli myös tämä sama vikakoodi. Kokeilin vaihtaa vanhasta laatikosta MultiFunction Switch:n. Ei auttanut. En sitten tiedä onko tämä osa molemmissa laatikoissa rikki, koska samaa vikaa ilmoittaa?
Osaisiko kukaa sanoa, että mistä minun kannattaa rueta vikaa etsimään. Rahat on nollassa, eikä siksi viittisi viedä korjaamolle korjattavaksi. (TAAS)
1 Fault Found:
00652 - Gear Monitoring
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
Soitin wv:lle ja sanoivat että vika voisi olla speedsensorissa, että lukema ei tule laatikolle asti tai vaihdetunnistimessa. Miten näitä johtoja sitten alkaa mittaamaan?
Semmonen lisäys vielä, että kun auton käynnistää uudestaan, niin vaihteisto toimii hetken aivan normaalisti. Hetken jälkeen laatikko menee vissiin jonhonkin vika moodiin ja vaihtaa vaihteita vasta todella suurilla kierroksilla. Ennen tätä kaikki vaihteet menee sisään.
Harmaita hiuksia kyllä saanu tosta vr6:sta. Meni laatikosta tossa 1kk sitten tapauspyörästö. Nyt uusi laatikko alla, mutta tulee 1 vikakoodi
Aikaisemman laatikon kanssa tuli myös tämä sama vikakoodi. Kokeilin vaihtaa vanhasta laatikosta MultiFunction Switch:n. Ei auttanut. En sitten tiedä onko tämä osa molemmissa laatikoissa rikki, koska samaa vikaa ilmoittaa?
Osaisiko kukaa sanoa, että mistä minun kannattaa rueta vikaa etsimään. Rahat on nollassa, eikä siksi viittisi viedä korjaamolle korjattavaksi. (TAAS)
1 Fault Found:
00652 - Gear Monitoring
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
Soitin wv:lle ja sanoivat että vika voisi olla speedsensorissa, että lukema ei tule laatikolle asti tai vaihdetunnistimessa. Miten näitä johtoja sitten alkaa mittaamaan?
Semmonen lisäys vielä, että kun auton käynnistää uudestaan, niin vaihteisto toimii hetken aivan normaalisti. Hetken jälkeen laatikko menee vissiin jonhonkin vika moodiin ja vaihtaa vaihteita vasta todella suurilla kierroksilla. Ennen tätä kaikki vaihteet menee sisään.
Olisi pitänyt päästä säätämään IQ arvoa AEL-koneisesta Audista, mutta Login-koodi 12233 ei toimi noissa ECU:ssa. Olisiko kellään tietoa oikeasta koodista AEL-koneisen ECUlle? Mitä koodia käytetään esim. vanhemmissa 2.5TDI-koneisissa Transportereissa tai Volvoissa (toimiiko VAG-Com edes Volvoissa)?
Edit: tarkoitin siis 12233. Sormet olivat päätä vikkelämpiä : )
Edit: tarkoitin siis 12233. Sormet olivat päätä vikkelämpiä : )
Viimeksi muokannut Rusty, 10.5.2008 18:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Läppärin nopeudella ei ole mitään merkitystä vaan sillä että obd:n käyttämä tiedonsiirtonopeus 10400 baudia (sekä kättelyssä 5 baudia) on pc maailmassa tuntematon ja se pystytään toteuttamaan PC:n kellokiteillä vain melko lähelle.
Useimmassa tapauksessa tuo ei haittaa mutta kun löytyy sopivan herkkä kontrolleri niin jää bitit nappaamatta kiinni. Ja tässä kohtaa mikä vaan muutos asetuksissa saattaa vaikuttaa hieman signaalin nousu ja lasku reunoihin ja data alkaakin kulkemaan.
Useimmassa tapauksessa tuo ei haittaa mutta kun löytyy sopivan herkkä kontrolleri niin jää bitit nappaamatta kiinni. Ja tässä kohtaa mikä vaan muutos asetuksissa saattaa vaikuttaa hieman signaalin nousu ja lasku reunoihin ja data alkaakin kulkemaan.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Joo ja toinen vastaavanlainen on tuo start baud eli siihen jos laittaa 9600 niin voi auttaa. muuten tuota kannattaa pitää nollassa. Ongelmatapauksissa asetuksista ensinnä koittamaan nopeuden laskua 9600 - 4800 ja latenssi aikaa 16ms -> 8ms.
Lähinnä puutuin tuohon PC:n nopeuteen ettei porukka lähde tuon takia kirppiksille vanhoja koneita etsimään... =)
Lähinnä puutuin tuohon PC:n nopeuteen ettei porukka lähde tuon takia kirppiksille vanhoja koneita etsimään... =)
VAG-COM alokas täällä Hei!
Autona Leon 1,9TDi, ASV. Nyt sain hommattua läppärin ja kaapelin ja ohjelman. Ohjelmana VAG-COM Release 409-1 ja OBDII-kaapeli.
Onnistuuko tuolla paketilla aktivoida vakkari ja nollata airbägin merkkivalo?
Ropasin hanskalokeroa, jolloin käytin irti sitä mistä saa otettua bägin pois päältä ja menin ajattelemattomuuttani laittamaan virrat päälle, että sain taustamusiikkia radiosta pihisemään. Tämä sitten jätti airbägin merkkivalon päälle.
Eli kaipaisin rautalangasta väännettyjä ohjeita cruisen aktivointiin ja tuon merkkivalon sammuttamiseen. Kertaakaan en oo VAG-COMia käyttänyt. Jospa tämä tästä...
Autona Leon 1,9TDi, ASV. Nyt sain hommattua läppärin ja kaapelin ja ohjelman. Ohjelmana VAG-COM Release 409-1 ja OBDII-kaapeli.
Onnistuuko tuolla paketilla aktivoida vakkari ja nollata airbägin merkkivalo?
Ropasin hanskalokeroa, jolloin käytin irti sitä mistä saa otettua bägin pois päältä ja menin ajattelemattomuuttani laittamaan virrat päälle, että sain taustamusiikkia radiosta pihisemään. Tämä sitten jätti airbägin merkkivalon päälle.
Eli kaipaisin rautalangasta väännettyjä ohjeita cruisen aktivointiin ja tuon merkkivalon sammuttamiseen. Kertaakaan en oo VAG-COMia käyttänyt. Jospa tämä tästä...
Täältä löydät kaikki tarvittavan: http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/vwmkIV.html
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 25.5.2008 18:52
Hall anturin koodi
Minulla ei tule vikakoodia Hall anturista kun auto on sammuksissa ja virrat päällä, onko normaalia?
Autona Golf GTI 2.0 -92, moottorikoodi 2E.
Autona Golf GTI 2.0 -92, moottorikoodi 2E.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Vieläkös OBD.FI on voimissaan. Kun ei meinaa päästä sivuille?
Kyllä me vielä yritetään... naapuri vaan panee kovasti hanttiin katkomalla talosta sähköjä kaivannoillaan ja samalla tappo mun serverin, nyt mennään uusilla palikoilla eteenpäin... upsissakaan virtaa riitä loputtomiin.
asensin juuri vag-comin ja tunnisti auton ja löysi koodiakin... mutta sen jälkeen herjaa eikä saa yhteyttä... missä vika?
voiko olla siitä kun en painanut savea kun alku testin tein??
Mikähän adapteri on käytössä? Asetukset pitää tietty tallettaa jos niitä on muutettu ja väärä COM-portti noissa perusadaptereissa yleensä syypäänä toimimattomuuteen on.
Group 000
Vag-com alokas kyselee tyhmiä.
Mitä arvoja Group:n 0001-10 ovat? Tiedän että ne ovat antureiden arvoja suoraan boksilta, mutta mikä on mikäkin ja mitä ovat niiden ohjearvot.
Tässä screenshotti ikkunasta:
Minulla ei ole oikeaa label-tiedostoa autooni. Autona Golf mk3 2.0 Gti -92, moottorikoodi 2E. Boksin numero 037-906-024-B. Olisiko kenelläkään valmista label-tiedostoa? Ei löydy Rosstech:n sivuiltakaan.
Mitä arvoja Group:n 0001-10 ovat? Tiedän että ne ovat antureiden arvoja suoraan boksilta, mutta mikä on mikäkin ja mitä ovat niiden ohjearvot.
Tässä screenshotti ikkunasta:

Minulla ei ole oikeaa label-tiedostoa autooni. Autona Golf mk3 2.0 Gti -92, moottorikoodi 2E. Boksin numero 037-906-024-B. Olisiko kenelläkään valmista label-tiedostoa? Ei löydy Rosstech:n sivuiltakaan.
Tälläisia vikoja löytyi..Mikähän mahtaa olla ?
Osaisko joku kertoa missä tuo öljysensori sijaitsee? Auto on -00 1.9 tdi ahu passat.
Ja jos tuohon toiseen joku osaisi myös auttaa aloittelijaa.
Address 17: Instruments
1 Fault Found:
00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)
30-00 - Open or Short to B+
Address 01: Engine
1 Fault Found:
18058 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Instrument Cluster
P1650 - 35-00 - -
Readiness: N/A
Ja sitten vielä jos joku osaisi kertoa miten "chek brake pads" jutun saisi kuitattua pois päältä
Kiitokset etukäteen
Osaisko joku kertoa missä tuo öljysensori sijaitsee? Auto on -00 1.9 tdi ahu passat.
Ja jos tuohon toiseen joku osaisi myös auttaa aloittelijaa.
Address 17: Instruments
1 Fault Found:
00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)
30-00 - Open or Short to B+
Address 01: Engine
1 Fault Found:
18058 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Instrument Cluster
P1650 - 35-00 - -
Readiness: N/A
Ja sitten vielä jos joku osaisi kertoa miten "chek brake pads" jutun saisi kuitattua pois päältä
Kiitokset etukäteen
00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)
30-00 - Open or Short to B+
Oliskohan öljypohjassa?
Ja sitten vielä jos joku osaisi kertoa miten "chek brake pads" jutun saisi kuitattua pois päältä
Vaihtamalla etujarrupalat (kuskin puolella sisempään palaan tulee piuha, joka kielii palojen vaihtotarpeesta).
Kuinka tuosta profiilin autosta tarkistetaan ruiskupumpun ajoitus ?
http://www.ross-tech.com/vag-scope/TDIGraph.html
OBD ei pelitä?
Hei!
Olisin kysellyt hieman apuja 1998 Passat Variant 1.6 OBD:hen liittyen... Auto on Saksasta tuotu ja moottorina AHL, ruiskun ohjain ilmeisesti Simos (korjausoppaan mukaan). OBD-liitin löytyi etupenkkien välisestä keskikonsolista ja tilasin Elekmasta RS232-OBD kaapelin, jonka pitäisi kuulemma käydä tähän autoon ja toimia mm. vag.comin kanssa...
En ole kuitenkaan saanut mitään yhteyttä syntymään autoon. Onko kaapeli oikeanlainen? Olen kokeillut vag.comin monia eri versioita (nyt asennettuna 311-2) lisäksi kokeilin WBH-diag ohjelmaa. Läppäri on vanha n. 200 MHz läppäri, jossa on oma sisäinen RS232-sarjaportti ja käyttiksenä siinä on Windows 98SE. Onko läppäri sopiva tähän hommaan?
Olen kokeillut pelkästään rattilukko vapautettuna (jolloin tulee virrat mm. mankalle) sekä virrat päällä ilman moottorin käynnistystä; ei eroa. Missä asennossa virta-avaimen tulisi olla? OBD-liittimeen tulee 12V jännite (olikohan se nyt pinni 16) jatkuvasti, riippumatta virta-avaimen asennossa. Lisäksi huomasin sellaisen, että jos OBD-piuha on kiinni, ei autoa joko pysty käynnistämään lainkaan tai sitten se ei pysy käynnissä (starttaa normaalisti mutta sammuu melkein heti). Havaittuani tällaista päätin toistaiseksi lopettaa kaikki kokeilut ennen kuin tähän löytyy lisäinfoa... ainakin se starttasi ja pysyi käynnissä normaalisti OBD:n irroituksen jälkeen - huh... :-/
Olen kovasti koittanut kaivella netistä infoa tähän mutta en tiedä onko kellään ollut juuri samaa ongelmaa. Pitäisikö näiden vermeiden yleensä toimia tässä autossa? Katsoin myös autosoittimen kytkennät ja korjausoppaan kytkentöjen mukaan soittimelle ei näyttäisi tulevan lainkaan "K-linjaa" (kirjassa on maininta tästä, mutta liittimessä ei ole oikeasti kaapelia ko. kohdalla).
Työskentelen elektroniikan parissa, joten kaikki mahdolliset mittalaitteet oskilloskooppia myöten on tarvittaessa käytössä ongelman selvittämiseksi. Samoin kaikki mikä liittyy elektroniikkaan on minulle tuttua, mutta OBD-juttujen kanssa en ole ennen ollut tekemisissä joten siitä tämä varovaisuus..
Ai niin lisätään vielä sellainen juttu että auto oli hiljattain perushuollossa, josta saamani raportin mukaan myös OBD-vikakoodit on katsottu ja nollattu mm. huoltovälinäyttö. Eivät ainakaan minulle kertoneet että OBD:n kanssa olisi ollut mitään ongelmaa joten oletettavasti sen pitäisi olla ok?
Olisin kysellyt hieman apuja 1998 Passat Variant 1.6 OBD:hen liittyen... Auto on Saksasta tuotu ja moottorina AHL, ruiskun ohjain ilmeisesti Simos (korjausoppaan mukaan). OBD-liitin löytyi etupenkkien välisestä keskikonsolista ja tilasin Elekmasta RS232-OBD kaapelin, jonka pitäisi kuulemma käydä tähän autoon ja toimia mm. vag.comin kanssa...
En ole kuitenkaan saanut mitään yhteyttä syntymään autoon. Onko kaapeli oikeanlainen? Olen kokeillut vag.comin monia eri versioita (nyt asennettuna 311-2) lisäksi kokeilin WBH-diag ohjelmaa. Läppäri on vanha n. 200 MHz läppäri, jossa on oma sisäinen RS232-sarjaportti ja käyttiksenä siinä on Windows 98SE. Onko läppäri sopiva tähän hommaan?
Olen kokeillut pelkästään rattilukko vapautettuna (jolloin tulee virrat mm. mankalle) sekä virrat päällä ilman moottorin käynnistystä; ei eroa. Missä asennossa virta-avaimen tulisi olla? OBD-liittimeen tulee 12V jännite (olikohan se nyt pinni 16) jatkuvasti, riippumatta virta-avaimen asennossa. Lisäksi huomasin sellaisen, että jos OBD-piuha on kiinni, ei autoa joko pysty käynnistämään lainkaan tai sitten se ei pysy käynnissä (starttaa normaalisti mutta sammuu melkein heti). Havaittuani tällaista päätin toistaiseksi lopettaa kaikki kokeilut ennen kuin tähän löytyy lisäinfoa... ainakin se starttasi ja pysyi käynnissä normaalisti OBD:n irroituksen jälkeen - huh... :-/
Olen kovasti koittanut kaivella netistä infoa tähän mutta en tiedä onko kellään ollut juuri samaa ongelmaa. Pitäisikö näiden vermeiden yleensä toimia tässä autossa? Katsoin myös autosoittimen kytkennät ja korjausoppaan kytkentöjen mukaan soittimelle ei näyttäisi tulevan lainkaan "K-linjaa" (kirjassa on maininta tästä, mutta liittimessä ei ole oikeasti kaapelia ko. kohdalla).
Työskentelen elektroniikan parissa, joten kaikki mahdolliset mittalaitteet oskilloskooppia myöten on tarvittaessa käytössä ongelman selvittämiseksi. Samoin kaikki mikä liittyy elektroniikkaan on minulle tuttua, mutta OBD-juttujen kanssa en ole ennen ollut tekemisissä joten siitä tämä varovaisuus..
Ai niin lisätään vielä sellainen juttu että auto oli hiljattain perushuollossa, josta saamani raportin mukaan myös OBD-vikakoodit on katsottu ja nollattu mm. huoltovälinäyttö. Eivät ainakaan minulle kertoneet että OBD:n kanssa olisi ollut mitään ongelmaa joten oletettavasti sen pitäisi olla ok?
tos kirjoitti:kuullostaa aivan "aftermarket radio problemilta"
Mittasin jo aiemmin kaikki soittimelle menevät piuhat läpi eikä niistä yksikään ole sama kuin OBD-väylän pinni 7. Tein kuitenkin mittaukset kuten Ross-Techin sivulla, jos näistä olisi mitään apuja ongelman jäljille pääsemiseksi... Eli pinnien 4 ja 7 väliltä:
- Virta poissa: 3.12V
- Virta päällä: 10.8V
- 1 kohm. vastus lisättynä: noin 0V, riippumatta virta-avaimen asennosta
- Soittimen sammutus/käynnistys ei vaikuta tähän mitään
Eli Ross-Techin ohjetta noudattaen ilman vastusta tulokset ovat "inconclusive" ja vastuksen kanssa taas näyttäisi, ettei kyseessä olisi aftermarket radio problem.
Lisää ideoita?
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Tämä on Elekman myymä adapteri joka kuulemma piti olla ok...
Laitoinpa sitten adapterin testipenkkiin. Eli jännite sisään pinneistä 4 ja 16 ja mittaamaan. Adapterikaapeli ottaa 12,5V syötöllä virtaa noin 2,4 mA joka kuulostaisi ihan terveeltä tämän tyyppisille kytkennöille.
Kaapeli on valetuilla liittimillä, joten en tosiaan tiedä mitä siellä on sisällä ja toimin mittareiden varassa. Adapterin ollessa "käynnissä" löytyi ainoastaan pinneistä 2 ja 7 aktiviteettia. Auton liittimessä on vain pinnit 4, 7 ja 16 kalustettuna. Eli pinni 7 olisi nyt se keskeinen ja sitä mittasin...
Kun mitään ohjelmaa ei ole ladattu tulee ulos negatiivista jännitettä n. -6V. Sitten kun lataa jonkun diagnostiikkaohjelman tai vaikkapa terminaaliohjelman, muuttuu tuo jännite positiiviseksi, liekö ollut 6V tienoille. Skoopilla katsottuna näkyy kuitenkin vain pelkkä jännitetaso + brummia, mutta mitään dataksi tunnistettavaa ei näy. Kokeilin myös terminaalilla kirjoitella näppikseltä merkkejä, jolloin skoopissa olisi kaiken järjen mukaan pitänyt näkyä databittejä.. mutta ei mitään..
Ei kai tämän näin kuulu toimia? Ilmeisesti ainoa joka toimii on DTR-signaali eli kun joku ohjelma tai terminaali ladataan, sen kuuluukin mennä päälle. Mutta dataa ei näy missään.. Mitä vilkaisin pikaisesti vastaavien adaptereiden rakennusohjeita niin kyllä niissä on yhteys myös TxD/RxD pinneihin joten dataa pitäisi näkyä kun sitä terminaalilta lähettää.
Vaatiiko OBD toimiakseen jonkun ylös/alasvedon eli voisiko nyt olla niin että kaapelia mitattaessa en saa mitään dataa näkyviin ilman sellaista?
Laitoinpa sitten adapterin testipenkkiin. Eli jännite sisään pinneistä 4 ja 16 ja mittaamaan. Adapterikaapeli ottaa 12,5V syötöllä virtaa noin 2,4 mA joka kuulostaisi ihan terveeltä tämän tyyppisille kytkennöille.
Kaapeli on valetuilla liittimillä, joten en tosiaan tiedä mitä siellä on sisällä ja toimin mittareiden varassa. Adapterin ollessa "käynnissä" löytyi ainoastaan pinneistä 2 ja 7 aktiviteettia. Auton liittimessä on vain pinnit 4, 7 ja 16 kalustettuna. Eli pinni 7 olisi nyt se keskeinen ja sitä mittasin...
Kun mitään ohjelmaa ei ole ladattu tulee ulos negatiivista jännitettä n. -6V. Sitten kun lataa jonkun diagnostiikkaohjelman tai vaikkapa terminaaliohjelman, muuttuu tuo jännite positiiviseksi, liekö ollut 6V tienoille. Skoopilla katsottuna näkyy kuitenkin vain pelkkä jännitetaso + brummia, mutta mitään dataksi tunnistettavaa ei näy. Kokeilin myös terminaalilla kirjoitella näppikseltä merkkejä, jolloin skoopissa olisi kaiken järjen mukaan pitänyt näkyä databittejä.. mutta ei mitään..
Ei kai tämän näin kuulu toimia? Ilmeisesti ainoa joka toimii on DTR-signaali eli kun joku ohjelma tai terminaali ladataan, sen kuuluukin mennä päälle. Mutta dataa ei näy missään.. Mitä vilkaisin pikaisesti vastaavien adaptereiden rakennusohjeita niin kyllä niissä on yhteys myös TxD/RxD pinneihin joten dataa pitäisi näkyä kun sitä terminaalilta lähettää.
Vaatiiko OBD toimiakseen jonkun ylös/alasvedon eli voisiko nyt olla niin että kaapelia mitattaessa en saa mitään dataa näkyviin ilman sellaista?
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Adapterissa pitäisi olla 7 ja 15 pinnissä ylösveto akkujännitteeseen. Standardi sanoo 510R mutta usein noissa käytetään 560R eli mittaamalla 7 -> 16 ja 15 -> 16 pitäisi tuo resistanssi näkyä.
-6V ja +6V kuullostaa pelottavan paljon suoraan sarjaportin jännitteiltä. Mittaamalla pystyy tarkistamaan ettei kyseessä ole suoraan kytketty johto joita kätyetään joidenkin lukijapurkkien kytkemiseksi OBD-liittimeen. Toki jos Tx/Rx ei näkynyt missään pinneissä niin se kyllä vesittää tuonkin teorian.
Autosi käyttää 7-pinniä kaksisuuntaiseen keskusteluun ja 16 on akkujännite ja 4 maa, muita ei tarvita, adapterissa on lisäksi 15 ja 5 kytkettynä, 2:sta ei tarvita vaan se on J1850 Bus+ linja.
Sinällään tuo kytkentä ei ole kuin jännitetasomuunnin ja lisäksi se yhdistää Tx/Rx:n yhteen data karvaan. Usein ihan trankku kykentä optoerottimilla höystettynä mutta en kyllä tiedä millainen tuo Elekman versio aiheesta on, voi siellä olla ihan sarjaliikennemuunnin piirikin sisällä.
-6V ja +6V kuullostaa pelottavan paljon suoraan sarjaportin jännitteiltä. Mittaamalla pystyy tarkistamaan ettei kyseessä ole suoraan kytketty johto joita kätyetään joidenkin lukijapurkkien kytkemiseksi OBD-liittimeen. Toki jos Tx/Rx ei näkynyt missään pinneissä niin se kyllä vesittää tuonkin teorian.
Autosi käyttää 7-pinniä kaksisuuntaiseen keskusteluun ja 16 on akkujännite ja 4 maa, muita ei tarvita, adapterissa on lisäksi 15 ja 5 kytkettynä, 2:sta ei tarvita vaan se on J1850 Bus+ linja.
Sinällään tuo kytkentä ei ole kuin jännitetasomuunnin ja lisäksi se yhdistää Tx/Rx:n yhteen data karvaan. Usein ihan trankku kykentä optoerottimilla höystettynä mutta en kyllä tiedä millainen tuo Elekman versio aiheesta on, voi siellä olla ihan sarjaliikennemuunnin piirikin sisällä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa