Lisävaloista keskustelua
Valvoja: ffp jäsenet
Olisiko ollut ne rajoitinholkit paikallaan, jolloin valokuvio on e-hyväksynnän mukainen?
Kyllä tuo TM:n lisävalotesti ei herättänyt minkäänlaista luottamusta mm. käytännön valoteho puuttui kokonaan, eli se, miten kuvio sitten valaisee oikeasti eikä teoriassa. Ihmisten kertomat kokemukset kun väittävät muuta. Toki itse vältän noita tarjoustalon valoja sekä ns. halpamerkkejä. Ja olet oikeassa, bilteman lisävalon heijastinpinta näyttää aika kuralta..
Mitä nuilla valokuviokaavioilla tekee, jos sitä ei oikeasti ole testattu kuin laboratoriossa? Olisin odottanut joitain valokuvia autosta eri lisäpitkillä, eli minne se valo menee...
Ja autostahan se riippuu minkälaista valoa sinne eteen tekee mieli laittaa...
p0wer, sulla on vissiinki enemmän kokemusta nuista lightforceista? =) Millainen valokuvio on lightforce e240 (ilman holkkia)+ h1 ksenonpolttimolla? Itse olen nähnyt joitain, mutta ne on ollu enemmän ja vähemmän päin mäntyjä suunnattuja...
Auttaako combo-suodin leveyteen kuinka paljon, eli voisiko normaalissa käytössä pärjätä tällaisella kokoonpanolla? Olisiko järkevä hintaansa nähden?
Kyllä tuo TM:n lisävalotesti ei herättänyt minkäänlaista luottamusta mm. käytännön valoteho puuttui kokonaan, eli se, miten kuvio sitten valaisee oikeasti eikä teoriassa. Ihmisten kertomat kokemukset kun väittävät muuta. Toki itse vältän noita tarjoustalon valoja sekä ns. halpamerkkejä. Ja olet oikeassa, bilteman lisävalon heijastinpinta näyttää aika kuralta..
Mitä nuilla valokuviokaavioilla tekee, jos sitä ei oikeasti ole testattu kuin laboratoriossa? Olisin odottanut joitain valokuvia autosta eri lisäpitkillä, eli minne se valo menee...
Ja autostahan se riippuu minkälaista valoa sinne eteen tekee mieli laittaa...
p0wer, sulla on vissiinki enemmän kokemusta nuista lightforceista? =) Millainen valokuvio on lightforce e240 (ilman holkkia)+ h1 ksenonpolttimolla? Itse olen nähnyt joitain, mutta ne on ollu enemmän ja vähemmän päin mäntyjä suunnattuja...
Auttaako combo-suodin leveyteen kuinka paljon, eli voisiko normaalissa käytössä pärjätä tällaisella kokoonpanolla? Olisiko järkevä hintaansa nähden?
Pitänee itsekin käydä hypistelemässä noita Biltsun 42-362 lisäpitkiä. Xenoneilla ei olisi pelkoa että lämpö tekisi tuhoja heijastinpinnalle mutta em. kommenttien perusteella voisi olettaa ettei heijastinpinnat pysy hyvänä kovin pitkään.
Boschin 175 Rallyestä tulee todella pitkä ja leveä valokuvio 35W xenoneilla. Noihin kun tottui passatin oem-xenonien kaverina niin ruåtsinlaivan halogeenit ja Boschin 225 Rallyet 100w halogeeneilla tuntuu saunalyhdyiltä vaikka 9-5 Saabin valot (vuosimalliin -05 asti) ovatkin yhdet parhaista halogeeneistä.
Pitäisi varmaan ostaa xenonumpiot ja Boscheihin 50W xenonsarja niin maailma taas valkenisi. Automaattisen korkeudensäädön saisi varmaan helpoiten tehtyä Hellan sarjalla jotta katsastusmies ja ennenkaikkea vastaantulijat olisivat tyytyväisiä?
Boschin 175 Rallyestä tulee todella pitkä ja leveä valokuvio 35W xenoneilla. Noihin kun tottui passatin oem-xenonien kaverina niin ruåtsinlaivan halogeenit ja Boschin 225 Rallyet 100w halogeeneilla tuntuu saunalyhdyiltä vaikka 9-5 Saabin valot (vuosimalliin -05 asti) ovatkin yhdet parhaista halogeeneistä.
Pitäisi varmaan ostaa xenonumpiot ja Boscheihin 50W xenonsarja niin maailma taas valkenisi. Automaattisen korkeudensäädön saisi varmaan helpoiten tehtyä Hellan sarjalla jotta katsastusmies ja ennenkaikkea vastaantulijat olisivat tyytyväisiä?
Isoilla Lightforceilla ilman renkaita valokuvio on pitkä ja kapea. Isolla suoralla tiellä valokuvio on ihan hyvä, mutta pienemmällä ja mutkaisella tiellä valokuvio jää liian pistemäiseksi. Yhdistelmälinssi korjaa tilanteen, pientareet valaistuu mukavasti ja valon kantamakin lyhenee kohtuullisemmaksi.
http://forums.offipalsta.com/album.php? ... reid=50573
Myös 3:lla lyhdyllä voidaan korjata tota pientareiden pimeyttä ;)
Myös 3:lla lyhdyllä voidaan korjata tota pientareiden pimeyttä ;)
Jos toi bilteman lampun heijastinpinta on sitä miltä se kuulostaa niin ei todellakaan vaikuta lupaavalta eikä pitkäikäiseltä. Testissä ei tuosta mainittu mitään.
Ja näyttäisi tosiaan siltä, että lightforce on ollut se e-hyväksytty malli eli pienen modauksen jälkeen kyseessä on täysin eri valokuvio. vielä jos xenonit laittaa niin awhot.
Tuon testin tulokset taitavat siis perustua täysin laboratoriossa saatuihin valokuvio mittauksiin. Jutussa oli mainintaa myös jostain maastossa tehdyistä testeistä, mutta ne ei tainneet juuri tuloksiin vaikuttaa. vertailivat vain silmämääräisesti lamppupareja toisiinsa.
Lisäystä vielä vähän (ei puolustuspuhe =) )
Näyttäs ruottissa olleen pienempi muotonen testi jossa myös toi biltema pärjäs ihan hyvin Hellalle http://beta.biltema.fi/Documents/produkttester/vb_42362_01-2008.pdf
Noita valokuvioita jos vertaa niin aika samalta näyttäs kun TM:n testissäkin, kun ottaa huomioon ton asian että tm:n valokuvion raja päättyy 5 luksiin kun se tossa ruottin testissä on sit näytettä jopa 1 luksiin asti
Ja näyttäisi tosiaan siltä, että lightforce on ollut se e-hyväksytty malli eli pienen modauksen jälkeen kyseessä on täysin eri valokuvio. vielä jos xenonit laittaa niin awhot.
Tuon testin tulokset taitavat siis perustua täysin laboratoriossa saatuihin valokuvio mittauksiin. Jutussa oli mainintaa myös jostain maastossa tehdyistä testeistä, mutta ne ei tainneet juuri tuloksiin vaikuttaa. vertailivat vain silmämääräisesti lamppupareja toisiinsa.
Lisäystä vielä vähän (ei puolustuspuhe =) )
Näyttäs ruottissa olleen pienempi muotonen testi jossa myös toi biltema pärjäs ihan hyvin Hellalle http://beta.biltema.fi/Documents/produkttester/vb_42362_01-2008.pdf
Noita valokuvioita jos vertaa niin aika samalta näyttäs kun TM:n testissäkin, kun ottaa huomioon ton asian että tm:n valokuvion raja päättyy 5 luksiin kun se tossa ruottin testissä on sit näytettä jopa 1 luksiin asti
Viimeksi muokannut henris2, 18.11.2010 14:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
TM teki myös ihan mielenkiintoisen ja varmasti monia kiinnostavan testin vertailun yhteydessä eli testasit ns. plussapolttimoita. Seuraavassa lainaus tekstistä
" Philips H1 X-treme Power kasvatti viiden luksin valokuvion pinta-alaa kolmanneksella, ja tämän syksyn uutuudella XtremeVision +100 %:lla ala kasvoi vielä 5 % lisää. Osramin H1 Night Breaker +90 %:lla mittasimme viidenneksen isomman alan kuin vakio H1:llä."
Eli ton perusteella niistä saa ihan hyvän hyödyn.
" Philips H1 X-treme Power kasvatti viiden luksin valokuvion pinta-alaa kolmanneksella, ja tämän syksyn uutuudella XtremeVision +100 %:lla ala kasvoi vielä 5 % lisää. Osramin H1 Night Breaker +90 %:lla mittasimme viidenneksen isomman alan kuin vakio H1:llä."
Eli ton perusteella niistä saa ihan hyvän hyödyn.
strapi -->
Ite kytkin tänään lisärit omaan 3C:n jossa bi-xenonit.
Herätteen releelle otin johtosarjasta juuri ennen kuskinumpio liitintä. Olikohan johdon numero 13 liittimessä.
Kun katsot liitintä ylhäältä sen ollessa paikoillaan niin "alarivin" ylimmäinen johto, ohut keltamusta on oikea johto herätteen ottamiseen releelle. "Ylärivissä" on myös alareunassa keltamusta mutta se on paljon paksumpi, silmälläkin näkee eron selvästi tämä on väärä johto.
Purin johtosarjan suojausteippiä n. 5cm matkalta niin sen jälkeen onnistui hyvin johdon katkaisu ja herätteen ottaminen releelle.
henris2 --> Ei ainakaan itellä tarvinnu laittaa diodia ku kytkin lisärit releen kautta. Eikä ole ainakaan vielä tullut vikailmoituksia ajotietokoneesta tuon suhteen.
Ite kytkin tänään lisärit omaan 3C:n jossa bi-xenonit.
Herätteen releelle otin johtosarjasta juuri ennen kuskinumpio liitintä. Olikohan johdon numero 13 liittimessä.
Kun katsot liitintä ylhäältä sen ollessa paikoillaan niin "alarivin" ylimmäinen johto, ohut keltamusta on oikea johto herätteen ottamiseen releelle. "Ylärivissä" on myös alareunassa keltamusta mutta se on paljon paksumpi, silmälläkin näkee eron selvästi tämä on väärä johto.
Purin johtosarjan suojausteippiä n. 5cm matkalta niin sen jälkeen onnistui hyvin johdon katkaisu ja herätteen ottaminen releelle.
henris2 --> Ei ainakaan itellä tarvinnu laittaa diodia ku kytkin lisärit releen kautta. Eikä ole ainakaan vielä tullut vikailmoituksia ajotietokoneesta tuon suhteen.
Itse varmistin kaapelin vielä mittarilla ennen johdon katkaisua että onhan oikea kaapeli kyseessä. Nuppineula yms ohut metallitikku liittimeen kaapelin puolelta ja mittaa yleismittarilla ettei nastaan tule jännitettä kuin pitkien ollessa päällä ja liitin pitää olla paikoillaan umpiossa että siihen tulee mitään jännitettä.
itsellä paikallaan 2kpl lightforcen e-170 lamppuja ilman rajoitinrengasta xenoneilla. jos molempiin laittaa combosuotimet niin kuvio on ihan liian leveä ja ei näytä kauemmas juuri ollenkaan. jos taas laittaa molempiin suoran pleksin niin kuvio on piste kilometrin päässä.
tällä hetkellä toisessa suora ja toisessa combolinssi niin valokuvio on ihan ok, mutta ei silti sen kummempi kuin kahdessa boschin 225 37,5 rallyessa xenoneilla...taidan laittaa vanhat kunnon 225:set takasin ja myydä pois nuo kalliit kenguruvalot kun ainoa hyväpuoli on siinä, ettei tarvi tukirautoja
tällä hetkellä toisessa suora ja toisessa combolinssi niin valokuvio on ihan ok, mutta ei silti sen kummempi kuin kahdessa boschin 225 37,5 rallyessa xenoneilla...taidan laittaa vanhat kunnon 225:set takasin ja myydä pois nuo kalliit kenguruvalot kun ainoa hyväpuoli on siinä, ettei tarvi tukirautoja
Oon hieman kaavaillut cordoban keulalle lisävaloja, kun nyt hetken on jo ilman tullu ajettua..
Tällähetkellä olis oikeestaan 2 vaihtoehtoa hellan comet ff 200 ja rallye 3003 compact. Nuo rallyet+muut asennus hilut olis hinnaltaan noin tuplat tuosta ff 200 hinnasta. Rallye sarjaan tulisi varmaan laitettua 100w polltimot, kun niiden mukana ei polttimoita tule ja ff 200 saisivat ainakin alkuun olla alkuperäisillä polttimoilla. Aikasemmin oli ventossa ff 200set ja ihan tyytyväinen olin. Syy miksi kyseisiin vaihtoehtoihin olen päätynyt on koko ja hinta. Ei varmaan kovin hyvin istu mitkään hirmuiset kattilat cordoban keulalle ;).
Eli saako nuilla rallye 3003:lla huomattavasti paremman valaistuksen aikaan kuin ff200:lla? Mitenkäs kestääkö nuo ff200:set 100w tuikkuja vai saako aikaan muovailuvahaa :D? Muitakin ehdotuksia saa laittaa?
Tällähetkellä olis oikeestaan 2 vaihtoehtoa hellan comet ff 200 ja rallye 3003 compact. Nuo rallyet+muut asennus hilut olis hinnaltaan noin tuplat tuosta ff 200 hinnasta. Rallye sarjaan tulisi varmaan laitettua 100w polltimot, kun niiden mukana ei polttimoita tule ja ff 200 saisivat ainakin alkuun olla alkuperäisillä polttimoilla. Aikasemmin oli ventossa ff 200set ja ihan tyytyväinen olin. Syy miksi kyseisiin vaihtoehtoihin olen päätynyt on koko ja hinta. Ei varmaan kovin hyvin istu mitkään hirmuiset kattilat cordoban keulalle ;).
Eli saako nuilla rallye 3003:lla huomattavasti paremman valaistuksen aikaan kuin ff200:lla? Mitenkäs kestääkö nuo ff200:set 100w tuikkuja vai saako aikaan muovailuvahaa :D? Muitakin ehdotuksia saa laittaa?
Toiseksi uusimmassa TM:ssa nuo molemmat oli testissä myös.
17,5 referenssiluvulla tuossa comet ff 200:ssa n. 40m pidempi 5:n luksin kantama kuin tuolla rallye 3003 compact:lla mutta keila taas sitten huomattavasti kapeampi.
37,5 :n referenssilukuisilla taas kantanmien ero juuri toisinpäin. keiloissa ei isoa eroa leveydessä 200:ssa hieman leveämpi.
Mutta osta lehti tai käy kirjastossa katselemassa niin saat vähän paremmin kuvaa noiden "luonteista" sekä muista vaihtoehdoista.
17,5 referenssiluvulla tuossa comet ff 200:ssa n. 40m pidempi 5:n luksin kantama kuin tuolla rallye 3003 compact:lla mutta keila taas sitten huomattavasti kapeampi.
37,5 :n referenssilukuisilla taas kantanmien ero juuri toisinpäin. keiloissa ei isoa eroa leveydessä 200:ssa hieman leveämpi.
Mutta osta lehti tai käy kirjastossa katselemassa niin saat vähän paremmin kuvaa noiden "luonteista" sekä muista vaihtoehdoista.
Noista 17.5 reffin 200 ff:istä nyt kokemusta normi hehkuilla ja 35w ollo xenoneilla 6000k sarjalla. Pitkästä aikaa tuntuu että valoa on todellaki riittävästi. Jos rajotusten puitteissa ajaa nii kaikki paska mahtuu kyllä valokeilaan minkä vain reflekseillään pystyy väistään.
Toki maasto ympärillään peittää Paljon, mutta sen minkä tielle näkee.
Toki maasto ympärillään peittää Paljon, mutta sen minkä tielle näkee.
Luinpahan minäkin TM:n vertailun lisävaloista ja yllätyin todella noista bilteman valoista. Itse ainakin ajattelen niin, että valojen halpa hinta ja pitkä kantama on vaikuttanut hinta-laatu suhteeseen aika paljon, eli mahdollisesti siksi noussut ykköseksi. Nyt olisi siis tarkoitus hankkia autoon paremmat kaukovalot ja nuo bilteman valot olis aika houkuttelevia halvan hintansa ja vertailun voiton takia. Onko muilla siis kokemusta kyseisistä valoista? Hieman arveluttaa tuo heijastin pinta jos se on niin surkea kuin sanotaan.
Mutta mitäs lisävaloja suosittelisitte, 2kpl kaukovaloja ja 2kpl sumareita? Kaukovaloihin olisi tarkoitus laittaa xenonit. Kaukovalojen spekseinä siis halpa hinta ja hyvä valaistus xenon-polttimoiden kanssa (tiedetään, halvalla ei saa hyvää, mutta tarkoitan hintaansa nähden hyvää :) ). Kohtalainen kestävyys olisi iso plussa ja ulkonäöllä ei juurikaan ole väliä (pyöreät mielellään). Sumareilla taas ei ole niin väliä, kunhan sopivat Audi 80 B3:sen puskuriin ja hinta on kohdallaan :)
Boschin 225:sia olen katsellut bilteman valojen lisäksi. Hinta näyttäisi ainakin Oinosella olevan 60e/kpl, eli juuri ja juuri hintahaarukan laidalla. Boremanilla näyttäisi myös olevan kohtuullisella hinnalla lisävalot (~50e/kpl ref 17,5). Britax näyttäisi olevan kohtuuhinnoissa myös (49e/kpl ref 20). Kertokaapas siis kokemuksia Boremanista ja Britaksista ja miten xenonit soveltuu näihin valoihin mitä mainitsin?
EDIT: Satuinpahan löytämään myös tällaiset:
http://www.autoimago.com/tuotteet.html?id=255/264
Onko muilla kokemuksia tällaisista? Menisikö katsastuksesta läpi jos nämä laittais auton omiin umpioihin? Onko järkevä ostos?
Mutta mitäs lisävaloja suosittelisitte, 2kpl kaukovaloja ja 2kpl sumareita? Kaukovaloihin olisi tarkoitus laittaa xenonit. Kaukovalojen spekseinä siis halpa hinta ja hyvä valaistus xenon-polttimoiden kanssa (tiedetään, halvalla ei saa hyvää, mutta tarkoitan hintaansa nähden hyvää :) ). Kohtalainen kestävyys olisi iso plussa ja ulkonäöllä ei juurikaan ole väliä (pyöreät mielellään). Sumareilla taas ei ole niin väliä, kunhan sopivat Audi 80 B3:sen puskuriin ja hinta on kohdallaan :)
Boschin 225:sia olen katsellut bilteman valojen lisäksi. Hinta näyttäisi ainakin Oinosella olevan 60e/kpl, eli juuri ja juuri hintahaarukan laidalla. Boremanilla näyttäisi myös olevan kohtuullisella hinnalla lisävalot (~50e/kpl ref 17,5). Britax näyttäisi olevan kohtuuhinnoissa myös (49e/kpl ref 20). Kertokaapas siis kokemuksia Boremanista ja Britaksista ja miten xenonit soveltuu näihin valoihin mitä mainitsin?
EDIT: Satuinpahan löytämään myös tällaiset:
http://www.autoimago.com/tuotteet.html?id=255/264
Onko muilla kokemuksia tällaisista? Menisikö katsastuksesta läpi jos nämä laittais auton omiin umpioihin? Onko järkevä ostos?
Jätä sumuvalot ostamatta ja sijoita se raha lisävaloihin.
Hauska tuo projektorisarja. E-hyväksyntää ei linssillä näköjään ole. Linssin asennuskin on ilmeisesti lapsellisen helppoa: "Laita Xenon projektori vanhan polttimon tilalle." Eiköhän tuo kuitenkin vaadi hieman enemmän sahailua, viilailua ja hiomista. Valokuvion saaminen edes jokseenkin oikeaan suuntaan voi olla haastavaa.
Hauska tuo projektorisarja. E-hyväksyntää ei linssillä näköjään ole. Linssin asennuskin on ilmeisesti lapsellisen helppoa: "Laita Xenon projektori vanhan polttimon tilalle." Eiköhän tuo kuitenkin vaadi hieman enemmän sahailua, viilailua ja hiomista. Valokuvion saaminen edes jokseenkin oikeaan suuntaan voi olla haastavaa.
Passat 3B -00 tdi
4 kpl hellan comet ff 200 ja noihin laitoin jälkiasennusxenonit 50W 5000k. Rekisterikilven takana lisävaloteline 2 valolle, jonka päällä lattaraudan pätkä poikittain. Siihen sit 4 cometille reijät.
Polttimo kantaan kiinni liimalla/silikonilla, xenonia ei saa kiinni alkuperäisellä H3 halogeenin kiinnikkeellä. Takamuoviin tein reijän johdoille, tiivistys silikonilla. Neljän ballastin kanssa oli varsin ahdasta, usko meinasi jo loppua. Kaikki 4 kuitenkin poikittain rivissä heti maskin/puskurin takana, kiinnitys kumipäällysteisellä vaijerilla maskin takana meneviin pystyrimoihin ballastin mukana tulleen telineen avulla. Virtajohtojen liitoksien päälle kutistesukka.
Auton omissa pitkissä vielä H1 50W xenonit. Pitkissä siis 6kpl 50W 5000k, referenssiluku jossain +200 hujakoilla. Kuviosta saa leveän ja näyttää myös suht etäälle. Ohjaamossa kaksi katkaisijaa, toisesta saa keskimmäiset cometit pois ja toisesta ”ojavalot”. (Todella toimiva setti oli myös tuo auton omat pitkät xenonina ja 4kpl ff200 halogeenina kunnolla kohdistettuna)
4 kpl hellan comet ff 200 ja noihin laitoin jälkiasennusxenonit 50W 5000k. Rekisterikilven takana lisävaloteline 2 valolle, jonka päällä lattaraudan pätkä poikittain. Siihen sit 4 cometille reijät.
Polttimo kantaan kiinni liimalla/silikonilla, xenonia ei saa kiinni alkuperäisellä H3 halogeenin kiinnikkeellä. Takamuoviin tein reijän johdoille, tiivistys silikonilla. Neljän ballastin kanssa oli varsin ahdasta, usko meinasi jo loppua. Kaikki 4 kuitenkin poikittain rivissä heti maskin/puskurin takana, kiinnitys kumipäällysteisellä vaijerilla maskin takana meneviin pystyrimoihin ballastin mukana tulleen telineen avulla. Virtajohtojen liitoksien päälle kutistesukka.
Auton omissa pitkissä vielä H1 50W xenonit. Pitkissä siis 6kpl 50W 5000k, referenssiluku jossain +200 hujakoilla. Kuviosta saa leveän ja näyttää myös suht etäälle. Ohjaamossa kaksi katkaisijaa, toisesta saa keskimmäiset cometit pois ja toisesta ”ojavalot”. (Todella toimiva setti oli myös tuo auton omat pitkät xenonina ja 4kpl ff200 halogeenina kunnolla kohdistettuna)
Mutta mitäs lisävaloja suosittelisitte, 2kpl kaukovaloja ja 2kpl sumareita?
Mitä ajattelit hyötyväsi sumareista? Vertaappa seuraavia kuvia ja kerro kumpi on mielestäsi parempi, molemmissa on ajovalot, pitkät ja lisäpitkät sekä toisessa sumarit.
http://i49.tinypic.com/2m6wi2v.jpg
http://i50.tinypic.com/s0yi9v.jpg
Onko muilla kokemuksia tällaisista? Menisikö katsastuksesta läpi jos nämä laittais auton omiin umpioihin? Onko järkevä ostos?
Jos auton valojen yhteenlaskettu referenssiluku on yli 100 niin ei mene läpi. Boschin 225:ssa ref. on 37,5, joten auton omille valoille jää 25. Mikäli autosi umpiossa on suurempi luku kuin 12,5 niin et saisi käyttää valoja yleisellä tiellä yhtä aikaa auton omien valojen kanssa.
Xenonit saa laittaa lisäpitkiin mikäli umpiosta löytyy sen salliva merkintä.
HC = halogeenilähivalo
DC = xenonilähivalo
HCR = halogeeni lähi ja kaukovalo yhdistelmä
DCR = xenoni lähi ja kaukovalo yhdistelmä
HR = halogeeni kaukovalo
DR = xenoni Kaukovalo
Nyt kun pääsi lämpimään talliin niin sai vedettyä johdotukset loppuun, mutta lopputuloksena valot eivät suostuneet toimimaan. Koitin etsiä vikaa, mutta tuloksetta. Päälleppäin kaikki näyttäisi olevan ok, mutta ei niin ei.. Mitään ideoita mistä kannattaisi tutkia?
Edit: Pieni kytkentä virhe tais sattua.. Menköön väsymyksen piikkiin :D
Edit: Pieni kytkentä virhe tais sattua.. Menköön väsymyksen piikkiin :D
Mitä ajattelit hyötyväsi sumareista? Vertaappa seuraavia kuvia ja kerro kumpi on mielestäsi parempi, molemmissa on ajovalot, pitkät ja lisäpitkät sekä toisessa sumarit.
http://i49.tinypic.com/2m6wi2v.jpg
http://i50.tinypic.com/s0yi9v.jpg
Vastataampa itse itselleen kun ei näköjään muita kiinnosta.
Ylemmässä kuvassa on sumarit päällä, joten siinä on huonompi valokuvio silmälle. Syynä lähialueella oleva liian suuri valonmäärä, jolloin silmä ei näe niin tarkasti kauas.
Ja toisekseen sumareiden kantama on yleensä 20-30m, joten valojen kantama on ohitettu 80km/h (22m/s) nopeudella 1s aikana. Niin voidaankin kysyä mitä ihmettä niillä tekee maantiellä? Ymmärrän kyllä että joissain autoissa niitä on pakko pitää päällä, jos haluaa takasumareiden palavan.
Hohoo! Vihdoin sattui marketin alekorista eteen Boschin 225 pistevalo. 2v kesti etsiä ei-niin-aktiivisesti.
Tähänmennessä ajeltu 2kpl 225:lla 37,5ref:llä xenonien kanssa. Nyt kaksoset saa tuon pistevalon väliinsä. Ihan hyvinhän nuilla kaksosillakin näkee, mutta valoa ei koskaan ole Pohjanmaan teillä liikaa.
Tähänmennessä ajeltu 2kpl 225:lla 37,5ref:llä xenonien kanssa. Nyt kaksoset saa tuon pistevalon väliinsä. Ihan hyvinhän nuilla kaksosillakin näkee, mutta valoa ei koskaan ole Pohjanmaan teillä liikaa.
Moni kyselly kuvaa miltä näyttää boschin 225 xenoneilla, tästä pystyy nyt vähän vertaamaan parannusta halogeeniin vaikka kuvanlaatu ei päätä huimaa. Eli ensimmäinen kuva philipsin 100w halogenina ja toinen AMP 4300k 35w xenonina. Paikka on sama mutta xenonkuvassa auto aavistuksen pidemmällä minkä näkee oikealta kaidetta katsoen.
http://www.aijaa.com/v.php?i=7208521.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=7208522.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=7208521.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=7208522.jpg
-
- -
- Viestit: 321
- Liittynyt: 4.11.2009 7:56
Tuossa otos omista lisävaloista. Kuvanlaatu kuraa mutta eiköhän tuosta käsityksen saa auton omista pitkistä sekä lisäpitkistä... =)
Hella Rallye 3000 ref17,5 Jälkiasenteisilla 35w 6000K xenoneilla
http://passat3b.kuvat.fi/kuvat/Xenonit%20lis%E4pitkiin/hella_xenon.jpg/full
Hella Rallye 3000 ref17,5 Jälkiasenteisilla 35w 6000K xenoneilla
http://passat3b.kuvat.fi/kuvat/Xenonit%20lis%E4pitkiin/hella_xenon.jpg/full
Viimeksi muokannut hammer_man, 29.1.2011 9:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tässä viellä muutama kuva noista xenon bosch:eista. Autona -92 mallin ford sierra. Ei sattunu kunnon kameraa mukaa niin kuvat on taas mitä on.
Auton omat lyhyet:
http://www.aijaa.com/v.php?i=7256608.jpg
Pitkät:
http://www.aijaa.com/v.php?i=7256609.jpg
Pitkät + lisäpitkät:
http://www.aijaa.com/v.php?i=7256610.jpg
Mäen alla olevan suoran pää on 350m päässä mikä valaistu ihan hyvin luonnossa, mutta toi kännykkäkamera ei sitä niin hyvin näytä kun lähempänä on kirkkaampaa.
Sitte vielä jätin auton seisomaan toisen suoran alkuun ja menin kameran kanssa joku n. 300m autosta eteenpäin ja kuvasin suoran päässä olevia puita mitkä myös livenä näkyi ihan ihan hyvin valaistuna. Suoran päässä näkyvät puut on siis 550m päässä autosta.
http://www.aijaa.com/v.php?i=7256611.jpg
Auton omat lyhyet:
http://www.aijaa.com/v.php?i=7256608.jpg
Pitkät:
http://www.aijaa.com/v.php?i=7256609.jpg
Pitkät + lisäpitkät:
http://www.aijaa.com/v.php?i=7256610.jpg
Mäen alla olevan suoran pää on 350m päässä mikä valaistu ihan hyvin luonnossa, mutta toi kännykkäkamera ei sitä niin hyvin näytä kun lähempänä on kirkkaampaa.
Sitte vielä jätin auton seisomaan toisen suoran alkuun ja menin kameran kanssa joku n. 300m autosta eteenpäin ja kuvasin suoran päässä olevia puita mitkä myös livenä näkyi ihan ihan hyvin valaistuna. Suoran päässä näkyvät puut on siis 550m päässä autosta.
http://www.aijaa.com/v.php?i=7256611.jpg
Tuli mieleen ,kun luki TM testiä ,että valot pantiin paremmuusjärjestykseen valokeilan pituuden mukaan,ei leveyden.
Annan palon arvoa leveälle keilalle ,koska kaksi eri kertaa syksyllä leveä keila pelasti
hirvikolarilta.Kumpikin kerta oli tosi lähellä.
Itsellä on joku HID sarja Portterin omissa H4:sissa.Tosi leveät 5000 k keilat ja Boshhin 37.5 :sissa xenon lisäsarjat, jotka antavat pitkän keilan.
Ovat toimineet jo toista talvea erittäin hyvin ja on oikeasti kirkkaat ja hyvät.
Myönnän kyllä, että voi häikäistä vastaantulijaa.
Kuitenkin tarkalla säädöllä häikäisyä voi vähentää merkittävästi.
Auto noin 10 m seinästä ,mitalla korkeus ja 10 cm pitää laskea valokuvion 10m matkalla.
Sivusuuntaus on hyvin tärkeä myös.
Annan palon arvoa leveälle keilalle ,koska kaksi eri kertaa syksyllä leveä keila pelasti
hirvikolarilta.Kumpikin kerta oli tosi lähellä.
Itsellä on joku HID sarja Portterin omissa H4:sissa.Tosi leveät 5000 k keilat ja Boshhin 37.5 :sissa xenon lisäsarjat, jotka antavat pitkän keilan.
Ovat toimineet jo toista talvea erittäin hyvin ja on oikeasti kirkkaat ja hyvät.
Myönnän kyllä, että voi häikäistä vastaantulijaa.
Kuitenkin tarkalla säädöllä häikäisyä voi vähentää merkittävästi.
Auto noin 10 m seinästä ,mitalla korkeus ja 10 cm pitää laskea valokuvion 10m matkalla.
Sivusuuntaus on hyvin tärkeä myös.
-
- -
- Viestit: 321
- Liittynyt: 4.11.2009 7:56
Emännän entisessä -96 Astrassa oli tuollaiset 100w tuikuilla. Kyllähän ne lisää valoa toivat sivuille hyvin suunnattuna mutta eivät mielestäni mitkään loistavat olleet...
Tietysti olihan valoilla jo ikääkin ties kuinka paljon ja toisen lasissakin pieni halkeama...
Voi varmaankin tehdä aika ahdasta laittaa xenonia sinne paikoilleen.
Tietysti olihan valoilla jo ikääkin ties kuinka paljon ja toisen lasissakin pieni halkeama...
Voi varmaankin tehdä aika ahdasta laittaa xenonia sinne paikoilleen.
Terve
Minulla on onelmia mun xenonpitkillä Golf IV -01. En saa pitkät päälle, kojealudassa oleva lampuu vilkkuu vaan ja ne se päälle jos vivula leikkii vähäsen..! tavallisilla halogeeni polttimoilla ei ole ongelmia.
Nyt olen ajatellut jos laittais tämmöset: HOD xenon polttimopari H1 12V | lisätiedot
Syksyn 2009 uutuuspolttimo, korvaa tavallisen halogeeni lampun.
-H1 - 12V - 100W
-5000 K - 2300 lm
-Ei erillistä muunninta
-2-3 kertaa tav. halogenia kirkkaampi
-2 kpl/pkt.
-Ei hyväksytty tieliikennekäyttöön.
Edustusliike J Oinonen myy näitä..
Onko kokemuksia laittaa 100 w polttimoita Golffiin? Haluaisin päästä eroon noista ongelmista kun laittaa valot päälle mutta pitää kuitenkin kunnon valoa.
Minulla on onelmia mun xenonpitkillä Golf IV -01. En saa pitkät päälle, kojealudassa oleva lampuu vilkkuu vaan ja ne se päälle jos vivula leikkii vähäsen..! tavallisilla halogeeni polttimoilla ei ole ongelmia.
Nyt olen ajatellut jos laittais tämmöset: HOD xenon polttimopari H1 12V | lisätiedot
Syksyn 2009 uutuuspolttimo, korvaa tavallisen halogeeni lampun.
-H1 - 12V - 100W
-5000 K - 2300 lm
-Ei erillistä muunninta
-2-3 kertaa tav. halogenia kirkkaampi
-2 kpl/pkt.
-Ei hyväksytty tieliikennekäyttöön.
Edustusliike J Oinonen myy näitä..
Onko kokemuksia laittaa 100 w polttimoita Golffiin? Haluaisin päästä eroon noista ongelmista kun laittaa valot päälle mutta pitää kuitenkin kunnon valoa.
Youtubesta löytyi video valotehosta.
Yritin etsiä tietoa Luminator LED -valosta, mutta ei paljoa löytynyt. Minkälainen virrankulutus ja valoteho mahtaa olla? Lisävalon hinta on melko pöyristyttävä ja painaakin kuin synti, joten sen olisi syytä olla paras mahdollinen.
Yritin etsiä tietoa Luminator LED -valosta, mutta ei paljoa löytynyt. Minkälainen virrankulutus ja valoteho mahtaa olla? Lisävalon hinta on melko pöyristyttävä ja painaakin kuin synti, joten sen olisi syytä olla paras mahdollinen.
-
- -
- Viestit: 321
- Liittynyt: 4.11.2009 7:56
Bosch 225
Tuli eilen laitettua kanssa volvo 240 keulalle nuo boschin 225:set xenoneilla. Lopputuloksena mielestäni erittäin hyvät valot pienen testi-/säätölenkin jälkeen. Hiukan alkuun pelotti tuo 37,5 referenssi, mutta hyvin näkee.
Itsellä passatissa Hellan rallye 3000 ref17,5 xenoneilla ja tulee erittäin leveä valokuvio, pituutta saisi hiukan olla lisää. Emännän passatissa taasen boschin 225 halogeeneilla, pituutta kyllä on mutta leveyttä saisi olla enemmän. Joten kyllähän tuo Bosch 225+xenon aika vahva yhdistelmä on, tosin täysin laiton. Helloissa se hyvä puoli että on hyväksyntä xenoneille, tosin silti menee referenssit yli. Pitäisi jaksaa asentaa passatteihin vaihtoreleet omille pitkille, niin ei tarvis aina katsastukseen nyppiä irti valoja(eikä tulis sakkoja referensseistä)... :D
Itsellä passatissa Hellan rallye 3000 ref17,5 xenoneilla ja tulee erittäin leveä valokuvio, pituutta saisi hiukan olla lisää. Emännän passatissa taasen boschin 225 halogeeneilla, pituutta kyllä on mutta leveyttä saisi olla enemmän. Joten kyllähän tuo Bosch 225+xenon aika vahva yhdistelmä on, tosin täysin laiton. Helloissa se hyvä puoli että on hyväksyntä xenoneille, tosin silti menee referenssit yli. Pitäisi jaksaa asentaa passatteihin vaihtoreleet omille pitkille, niin ei tarvis aina katsastukseen nyppiä irti valoja(eikä tulis sakkoja referensseistä)... :D
Porukoiden tuore Golf VI Variant tarvitsisi kohennusta kaukovalopuolelle ja tuli jo hankittua Hellan Comet 200 xenonit. Auto on varustettu kääntyvillä bi-xenoneilla ja jostain tarvitsisi löytää heräte lampuille. Oikea paikka ilmeisesti bi-xenonin "läppää" ohjaava piuha, kellään hajua oikeasta piuhasta. Hyvällä tuurilla ei ilmeisesti edes aiheuta vikakoodeja?
Pukataas tänne jatkoksi viimeisimmät määräykset valojen osalta jos sattuu jota kuta kiinnostamaan. Valomääräyksiä Kaukovalojen osalta alkaa sivulta 71.
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 22.9.2012 20:29
Tuli lisävaloista mieleeni, et liekö jossain myynnissä IV Golfiin semmosta lisäpitkille käypästä katkasijaa, joka sopis tonne hätävilkkukatkasijan vieressä olevaan tyhjään paikkaan. Eli siis kytkin ois suunnilleen samanlainen kun takalasinlämmittimen katkasija..? Toinen vaihtoehto ois tietty yrittää modailla toisesta lasinlämmittimen katkasijasta... Sopis vaan paremmin tyyliin kun olis kaikki katkasijat samannäköisiä.
Eilen sain valmiiksi jo pitkään haaveillun valovarustuksen tuohon "enemmän reissaavaan" työautoon.
Auto on siis 2012 MB Sprinter tehtaan bixenoneilla ja kääntymisvaloilla. Rosteriputket eli lisävaloteline ja puskurin alareunan DLR-valoputket Demecin (Mec-One) valikoimasta. Umpiot kiinni putkessa saman firman uusilla pannoilla. Ylätuet Boschin rosteritikut.
Auton orkkislähivalot on erinomaiset ja kaukovaloissakin on todella hyvä kuvio. Tehoa vaan kahdesta 35W xenonista ei riitä lähi- sekä kaukovalolle eli sen takia tätä lähdettiin parantamaan.
Valoina 2 kappaletta normaaleita kirkaslasisia halogen H1 Bosch Navigator-umpioita ja yksi saman mallinen off-road eli pistevaloumpio. Kaikissa sisällä Luminalights 70W digiballastit ja 55W 5000K xenon polttimot. Parkkeina Philips siniset T10 lasikannat kun noissa on paras vastaavuus muihin keulan valoihin. Johdoissa heti maskin takana 3-napaiset superseal liittimet joiden pitäisi kestää hieman kauemmin kuin normiabicot.
Valoteho on nyt vähintäänkin riittävä. Pikkasen vielä vaatii suuntaamista kun ei ihan mennyt tuossa kotitiellä kohdalleen. Tuo pistevalo varsinkin on häijy laitos ja helppo suunnata vaikka päivänvalossa.
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/540821_456967374350658_1846908495_n.jpg
https://www.dropbox.com/s/d7wp6cht6y0keon/WP_001065.jpg
Auto on siis 2012 MB Sprinter tehtaan bixenoneilla ja kääntymisvaloilla. Rosteriputket eli lisävaloteline ja puskurin alareunan DLR-valoputket Demecin (Mec-One) valikoimasta. Umpiot kiinni putkessa saman firman uusilla pannoilla. Ylätuet Boschin rosteritikut.
Auton orkkislähivalot on erinomaiset ja kaukovaloissakin on todella hyvä kuvio. Tehoa vaan kahdesta 35W xenonista ei riitä lähi- sekä kaukovalolle eli sen takia tätä lähdettiin parantamaan.
Valoina 2 kappaletta normaaleita kirkaslasisia halogen H1 Bosch Navigator-umpioita ja yksi saman mallinen off-road eli pistevaloumpio. Kaikissa sisällä Luminalights 70W digiballastit ja 55W 5000K xenon polttimot. Parkkeina Philips siniset T10 lasikannat kun noissa on paras vastaavuus muihin keulan valoihin. Johdoissa heti maskin takana 3-napaiset superseal liittimet joiden pitäisi kestää hieman kauemmin kuin normiabicot.
Valoteho on nyt vähintäänkin riittävä. Pikkasen vielä vaatii suuntaamista kun ei ihan mennyt tuossa kotitiellä kohdalleen. Tuo pistevalo varsinkin on häijy laitos ja helppo suunnata vaikka päivänvalossa.

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/540821_456967374350658_1846908495_n.jpg
https://www.dropbox.com/s/d7wp6cht6y0keon/WP_001065.jpg
Itse asiassa kyllä, Ruotsissa tuo viettää aika paljon aikaansa. Ja yhdenkään noista valoista ei pitäisi olla tuolla keulalla jos sille linjalle lähdetään. Hyvät ja kivat asiat nyt vaan yleensä on kiellettyjä.
Osaako muuten kukaan perustella miksei valoja saa olla pariton määrä? Mihin tämä laki perustuu?
Osaako muuten kukaan perustella miksei valoja saa olla pariton määrä? Mihin tämä laki perustuu?
Niin ei saisi olla keulalla kun on xenonit, eikä noita umpioita ole xenon -hyväksytty. Parittoman määrän sääntö kai perustuu johonkin aataminaikaiseen säädökseen, jota ei ole nähty tarpeelliseksi muuttaa. Yleisimmin keskellä referenssiltään hillitön valo, joka häikäisee vastaantulijaa jo kilometrin päästä, ja kun lisäpitkät kytketään pois, jää autojen väliin satojen metrien musta alue. No makuasioita. Itse haluaisin kolmen valon systeemin lailliseksi, ja järkeä käyttäen sitten asennukset. Parempaan päin on jo menty tuon ref 100 muutoksen ja etuakselin takapuolelle asennuksen mahdollistavan säädöksen myötä.
Kaikkihan tuossa on lain vastaista.
Liian tehokkaat muuntosarjat
Umpiot ei hyväksytty xenoneille
Referenssit menee tietenkin yli
Pistevalo ei tietenkään ole laillinen tässä maassa
Parkit
Pariton määrä valoja
Olikohan vielä muuta. No DLR valot saa palamaan kaikkien muiden kanssa.
Lainsuojaton jokatapauksessa
Liian tehokkaat muuntosarjat
Umpiot ei hyväksytty xenoneille
Referenssit menee tietenkin yli
Pistevalo ei tietenkään ole laillinen tässä maassa
Parkit
Pariton määrä valoja
Olikohan vielä muuta. No DLR valot saa palamaan kaikkien muiden kanssa.
Lainsuojaton jokatapauksessa
Velipoijjan rekassa ihastelin X-Visionin xenonien valoa,4kpl katolla oli ja mii laik veri mats. Onkos kellään kokemusta nuista henkilöautokäytössä?
Nuitahan sais vissiin ruuvailla useammankin keulaan kun ref.20 näyttäs olevan.
Joskus oli Bosch 225 2kpl ja keskellä samanlainen pistevalo, se oli kyllä oikein toimiva kombinaatio. Ja se oli ennen xenon aikakautta.
Nuitahan sais vissiin ruuvailla useammankin keulaan kun ref.20 näyttäs olevan.
Joskus oli Bosch 225 2kpl ja keskellä samanlainen pistevalo, se oli kyllä oikein toimiva kombinaatio. Ja se oli ennen xenon aikakautta.
X-vision Dominatoreissa on kyllä hinta-laatu-valoteho-luokitus suhde kohdallaan. Onhan ne vähän muoviämpärit mutta kyllä ne sentään bilteman voittaa ulkonäössä. Ja tosiaan tuo ref 20 antaa mahdollisuuksia saada ne jopa laillisesti keulalle. Mulla on kahdessa muussa työautossa dominatorit (2kpl / auto) yhteistyökuvion jäljiltä ja huippuvalot ne on. Nämä uudet vaan on paremmat :-P
Viimeksi muokannut vk, 10.1.2013 11:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Siinä on ASR/ESP nappi (<-huomaa lisäkatkaisinpaikat kuvassa), mutta voihan siihen laittaa myös FUNK nappulan ( 1J0 959 768 ) esim. lisävaloille. Lisää nappuloita: täällä.jossain myynnissä IV Golfiin semmosta lisäpitkille käypästä katkasijaa, joka sopis tonne hätävilkkukatkasijan vieressä olevaan tyhjään paikkaan.
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 4.12.2008 20:43
Pukataas tänne jatkoksi viimeisimmät määräykset valojen osalta jos sattuu jota kuta kiinnostamaan. Valomääräyksiä Kaukovalojen osalta alkaa sivulta 71.
No tätäpä aloin innolla lukemaan :D
Täältä löytyi seuraava kohta:
5.27.2 Muissakuin5.27.1kohdassatarkoitetuissavirransyöttöolosuhteissalaitteidentaitoimintojen liittimille tuleva jännite saa ylittää enintään 3 prosentilla seuraavat arvot: 6,75 V (6 voltin järjestelmät), 13,5 V (12 voltin järjestelmät) tai 28 V (24 voltin järjestelmät).
Tuon mukaan jännite polttimon kannalla saisi olla korkeintaan 13,9 volttia. Releytyksen jälkeen voltit lienee uudemmissa autoissa yli 14:sta, samoin kuin parhaissa jo kaupassa. No tätä ei nyt varmaan mikään valvo, mutta onpa tuokin kirjoitettu sitten lakitekstiin.
Kattoasennusta etuakselin takapuolellekaan tuossa ei enää kielletä.
Laitetaas vähän kuvia valoista.
Autona Mazda 6 first generation.
Lyhyet, tehtaan xenonit, polttimot uusittu vuosi sitten.
http://i47.tinypic.com/2mq8fwy.jpg
Lyhyet + pitkät (h1 55w)
http://i49.tinypic.com/jh7y88.jpg
Lyhyet + lisäpitkät (2x Hella Rally 3003, ref. 17,5 / 37,5, 5000k xenon 55w)
http://i49.tinypic.com/70uhk3.jpg
Kuvat otettu samoilla valotusarvoilla et näkee oikeesti erot valojen kesken.
Ja viel loppuun kuva valojen asennuksesta
http://i50.tinypic.com/349432p.jpg
Autona Mazda 6 first generation.
Lyhyet, tehtaan xenonit, polttimot uusittu vuosi sitten.
http://i47.tinypic.com/2mq8fwy.jpg
Lyhyet + pitkät (h1 55w)
http://i49.tinypic.com/jh7y88.jpg
Lyhyet + lisäpitkät (2x Hella Rally 3003, ref. 17,5 / 37,5, 5000k xenon 55w)
http://i49.tinypic.com/70uhk3.jpg
Kuvat otettu samoilla valotusarvoilla et näkee oikeesti erot valojen kesken.
Ja viel loppuun kuva valojen asennuksesta
http://i50.tinypic.com/349432p.jpg
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 4.12.2008 20:43
Jaahas, nostellaampas tätä kun taas on vuoden pimein aika :)
Löytyykö keltään kokemusta noista Bilteman uusista lisävaloista? Sieltä kun saisi xenonitkin (ref 50) alle 340€ pari.. samoin halogeenit oli uudistettu ja tuo TM-testattu "valotykki" on poistunut myynnistä..
Päällisin puolin ainakin asiallisen näköisiä valaisimia, mutta onko valokuviot kunnossa?
Löytyykö keltään kokemusta noista Bilteman uusista lisävaloista? Sieltä kun saisi xenonitkin (ref 50) alle 340€ pari.. samoin halogeenit oli uudistettu ja tuo TM-testattu "valotykki" on poistunut myynnistä..
Päällisin puolin ainakin asiallisen näköisiä valaisimia, mutta onko valokuviot kunnossa?
Onko jossain mustaa valkosella, että pitäs lisäkaukovaloissa olla katkaisija?
mainintaa en löytänyt ainakaan tästä http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 152:FI:PDF
mainintaa en löytänyt ainakaan tästä http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 152:FI:PDF
Onko jossain mustaa valkosella, että pitäs lisäkaukovaloissa olla katkaisija?
mainintaa en löytänyt ainakaan tästä http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 152:FI:PDF
Lisäkaukovaloille EI TARVITA erillistä katkaisijaa, mutta ne pitää kytkeä tietysti siten että ne palavat vain omien kaukovalojen kanssa.
Ostakaapa joku Navigator kuski tuo ylimääräinen pistevalo pois kuljeksimasta.
Uusi ja käyttämätön. Itsellä on yksi samanlainen käytössä ja uudempaan autoon tulee nämä uudet Light Starit joten tää vanha malli jäi nyt ylimääräiseksi mulle.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=93 ... ht=#935259
Uusi ja käyttämätön. Itsellä on yksi samanlainen käytössä ja uudempaan autoon tulee nämä uudet Light Starit joten tää vanha malli jäi nyt ylimääräiseksi mulle.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=93 ... ht=#935259
-
- -
- Viestit: 321
- Liittynyt: 4.11.2009 7:56
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 321
- Liittynyt: 4.11.2009 7:56
Olihan valotus käsin säädetty samaan eri kuvissa vai kameran automaattiasetuksella?
Manuaaliasetuksilla mennään. Canon 600D kittilinssillä toimi kuvausvälineenä, asetukset koitin saada niin jotta näyttäisivät kuvissa mahdollisimman samalta kuin luonnossakin. Vertailukuvissa asetukset sekä kuvauskohta pysyivät samana.
-
- -
- Viestit: 321
- Liittynyt: 4.11.2009 7:56
Aika hassusti säädetty nuo ajovalot / umpiot ? Näyttää jokseenkin alas, ja metsikköön.
Lähivalojen korkeus käyty juuri säätämässä kohdalleen. Sivuttaissuuntaa täytyisi vielä hiukan korjata...
Kuvissa ehkä hiukan liikaa korostuu tuo lähialueen kirkkaus, oikeasti ei näytä lähelle aivan noin kirkkaalta.
Tämmöset jemmais vaikka maskin säleikön taakse =) http://www.ikh.fi/tuotehaku/kaukovalo#!tid34494
Hinta vain on aika jäätävä kappaleelta ....
Hinta vain on aika jäätävä kappaleelta ....
Lähivalojen korkeus käyty juuri säätämässä kohdalleen.
Yhdelläkään säätölaitteella ei saa niin hyvin säädettyä kuin itse tienpäällä. Mikäli tieosuus on about suora tuossa kuvassasi, niin lähivalot ovat kuvasta päätellen säädetty todella rutkasti liian alas sekä liian paljon oikealle, tai sitten pitkissä ei ole hirveästi potkua hävittää tuota lyhyen valokuviota näkyvistä ( valokuvion raja häviää kyllä noilla umpioilla aina, kun jompi kumpi edellisistä toteutuu ). Tosin, tuosta kuvakulmasta nyt ei voi varmuuksia sanoa kun maaston muodot ja auton sijainti ei käy selville.
Jussinmäellä aika hyvä testi valoista juuri tehtynä
Tuo tukee omia kokemuksia noista NBB alpha 225 ref20 valoista xenoneilla ;)
Parasta hinta/laatu suhdetta mitä olen keulalla tähän asti pitänyt!
Tuo tukee omia kokemuksia noista NBB alpha 225 ref20 valoista xenoneilla ;)
Parasta hinta/laatu suhdetta mitä olen keulalla tähän asti pitänyt!
^Pikakiinnitteiset tukitangot.
http://www.erikoistekniikka.fi/tuote/tu ... 050120027/
On vaan hyvän hintaset.
http://www.erikoistekniikka.fi/tuote/tu ... 050120027/
On vaan hyvän hintaset.
Jussinmäelle tulee kuulema huomenna verkkokauppaan
edit: http://www.jussinmaki.net/verkkokauppa/ ... G116750801
edit: http://www.jussinmaki.net/verkkokauppa/ ... G116750801
Itse tein irroitettavat tukitangot Bilteman veneosastolta löytyvistä rosterisista vanttiruuveista. Lampun pään kiinnitys vaatinee pientä modausta tapauksesta riiippuen, saksisokat korvasin helpommin käytettävillä rengasmaisilla sokilla.
Tämä ratkaisu varmasti vähintään yhtä tukeva ja laadukas kuin nuo valmiit ja hieman halvempi eli jotain reilut 20€.
Tämä ratkaisu varmasti vähintään yhtä tukeva ja laadukas kuin nuo valmiit ja hieman halvempi eli jotain reilut 20€.
https://www.dropbox.com/s/buv1hh8mlulkf ... 0.jpg?dl=0
Suht jämerät nämä tangot.
Tuli näin jälkikäteen mieleen, että vastaavia palloniveliä olis varmaan rc-vehkeissä.
Suht jämerät nämä tangot.
Tuli näin jälkikäteen mieleen, että vastaavia palloniveliä olis varmaan rc-vehkeissä.
-
- -
- Viestit: 6
- Liittynyt: 29.7.2014 21:01
Varmaan täältäkin löytyy mutta ei nyt silmään satu.
Elikkäs oon laittamassa sumareita 5 Golffiin ja auton ohjainlaite ei tue sumareita. Joten suunnitelmissa on tehdä niille oma katkaisija.
Eli kysymys kuukuu mistä kannattaa sähköt niille ottaa, ettei mittarissa palaisia vikavaloja.
Kiitoksia jo etukäteen!
Elikkäs oon laittamassa sumareita 5 Golffiin ja auton ohjainlaite ei tue sumareita. Joten suunnitelmissa on tehdä niille oma katkaisija.
Eli kysymys kuukuu mistä kannattaa sähköt niille ottaa, ettei mittarissa palaisia vikavaloja.
Kiitoksia jo etukäteen!
-
- -
- Viestit: 6
- Liittynyt: 29.7.2014 21:01
Onko tätä uudempia määräyksiä tullut?
Ymmärtääkseni tuo on astunut voimaan 2013 eli Tämä olisi uusin Trafin hankaloittamis yksikön väännös
Eli siis kaukovalaisimien määrä olisi, kaksi tai neljä. Eli max 2 lisäpitkää auton omien pitkien seuraksi. (ensimmäisen linkin kohta 6.1)
H4+auton oma lisäpitkä tilanteessa ei saisi asentaa ollenkaan. Ellei poista H4 polttimosta pitkän johdinta, tai auton omaa lisäpitkää ( esim T3 portteri tai kakkis lisävalomaskilla)
Mutta tällöin saisi H4sen lyhyen kytkeä palamaan jatkuvasti. (ensimmäisen linkin kohta 6.1.7.3 )
Referenssi max 100
Merkkaamattoman halogeeni pitkän referenssi 20
Ymmärtääkseni tuo on astunut voimaan 2013 eli Tämä olisi uusin Trafin hankaloittamis yksikön väännös
Eli siis kaukovalaisimien määrä olisi, kaksi tai neljä. Eli max 2 lisäpitkää auton omien pitkien seuraksi. (ensimmäisen linkin kohta 6.1)
H4+auton oma lisäpitkä tilanteessa ei saisi asentaa ollenkaan. Ellei poista H4 polttimosta pitkän johdinta, tai auton omaa lisäpitkää ( esim T3 portteri tai kakkis lisävalomaskilla)
Mutta tällöin saisi H4sen lyhyen kytkeä palamaan jatkuvasti. (ensimmäisen linkin kohta 6.1.7.3 )
Referenssi max 100
Merkkaamattoman halogeeni pitkän referenssi 20
H4+auton oma lisäpitkä tilanteessa ei saisi asentaa ollenkaan. Ellei poista H4 polttimosta pitkän johdinta, tai auton omaa lisäpitkää ( esim T3 portteri tai kakkis lisävalomaskilla)
Mutta tällöin saisi H4sen lyhyen kytkeä palamaan jatkuvasti. (ensimmäisen linkin kohta 6.1.7.3 )
Tämäkin vaatii sen että H4 umpion lasissa on merkintä HC/R, eli halogeenivalaisin jossa lyhyet ja/tai pitkät.
Jos taas merkintä on HCR ilman kauttaviivaa, ei kumpaakaan valoa saa kytkeä pois toiminnasta.
-
- -
- Viestit: 136
- Liittynyt: 22.8.2014 18:09
Tuossa mietin skodaan vielä lisävaloja laittaa keulalle kun omat pitkät on hyvin kapeat, eli ei näytä paljoakaan sivuille. Sitten mietin että tuossa on aika vaikea kiinittää nuo lisävalot. Ja mietin että otan mahdollisimman pienet ja halogeeni pitkiä en kelpuuta.
Noh, löysin sitten tämmöiset lisävalot ja mietin että oliskohan nuo kuinka hyvät.
http://www.erikoistekniikka.fi/tuote/le ... 010130400/
Noh, löysin sitten tämmöiset lisävalot ja mietin että oliskohan nuo kuinka hyvät.
http://www.erikoistekniikka.fi/tuote/le ... 010130400/
Kavereilla on tämä sarja http://www.jussinmaki.net/verkkokauppa/ ... 4884-3789/ Hintaa oli tosin viime syksynä 170€ tuntumassa.
Toisella Ocussa ja toisella Tiguanissa.
Itellä on Ocu 2:ssa ihan ämpärit rekisterikilpitelineellä ja pikakiinnitteisillä tukitangoilla.
Toisella Ocussa ja toisella Tiguanissa.
Itellä on Ocu 2:ssa ihan ämpärit rekisterikilpitelineellä ja pikakiinnitteisillä tukitangoilla.
-
- -
- Viestit: 321
- Liittynyt: 4.11.2009 7:56
Biltema 9" lisävalot
Onkos porukat asennelleet noita Bilteman 9" lisävaloja?
Mitäs eroa noilla kahdella versiolla on muuta kuin hiukan erilaista mittaa sekä eri tyyppinen polttimo...
42321 Kaukovalo 9", halogeeni 29,90€
42329 Kaukovalo 9" 39,90e
Kovasti olen kuullut puhuttavan jotta bilteman 9" olisivat hinta-laatu suhteeltaan lähes ylivoimaiset. Tarkoituksena kuitenkin törkätä jonkinlainen xenon-setti vielä umpioiden sisään :)
Tähän asti menty Hellan Rallye linjalla, mutta kovasti houkuttelisi Bilteman valoja koittaa kun hintakin kolmannes Helloihin nähden :D
Mitäs eroa noilla kahdella versiolla on muuta kuin hiukan erilaista mittaa sekä eri tyyppinen polttimo...
42321 Kaukovalo 9", halogeeni 29,90€
42329 Kaukovalo 9" 39,90e
Kovasti olen kuullut puhuttavan jotta bilteman 9" olisivat hinta-laatu suhteeltaan lähes ylivoimaiset. Tarkoituksena kuitenkin törkätä jonkinlainen xenon-setti vielä umpioiden sisään :)
Tähän asti menty Hellan Rallye linjalla, mutta kovasti houkuttelisi Bilteman valoja koittaa kun hintakin kolmannes Helloihin nähden :D
Mulla on tuo 42-321 keulassa ja kantamaa riittää h7 polttimollakin. Noissahan on myös xenon hyväksyntä joten voi laillisesti muuttaa (myynnissä myös valmiina xenonina).
Halogeeni referenssiluku on 37.5 ja xenonina 50 per kappale, joten omat pitkät pitäisi periaatteessa poistaa käytöstä kun maksimi yhteenlaskettu on 100.
Ainut miinus noissa on, että valokeila on hieman kapeahko mutta se riippuu käytötarkoituksesta mikä on hyvä. Valtatielle tuo sopii hyvin kun taas mutkatiellä kaipaisi kantaman sijaan enemmän leveyttä.
Mutta kaikkiaan olen hyvin tyytyväinen.
Halogeeni referenssiluku on 37.5 ja xenonina 50 per kappale, joten omat pitkät pitäisi periaatteessa poistaa käytöstä kun maksimi yhteenlaskettu on 100.
Ainut miinus noissa on, että valokeila on hieman kapeahko mutta se riippuu käytötarkoituksesta mikä on hyvä. Valtatielle tuo sopii hyvin kun taas mutkatiellä kaipaisi kantaman sijaan enemmän leveyttä.
Mutta kaikkiaan olen hyvin tyytyväinen.
Halogeeni referenssiluku on 37.5 ja xenonina 50 per kappale
Toisinpäin. Halogenilla ref. 50 ja xenonilla ref. 37,5.
Aivan loistava paketti nopeasti sytyttävällä ( esim. F7 -ballastilla ) sekä kunnollisella polttimolla, paljon parempi kuin valmiina xenon-osilla höystettynä. Hella ei oikein pääse kilpailemaan yhdelläkään xenon-hyväksytyllä umpiolla näille. Ovat kyllä tosi tarkat suunnata, jotta lopputuloksesta tulee hyvä. Kaukopisteet tulee laittaa vierettäin ja hieman "sulauttaa" yhteen, niin jo vain tulee kantamaa ja näyttää järkevältä.
Re: Lisävaloista keskustelua
Golf V oon laittelemassa lisävaloja. Sain edullisesti hella ff200 parin, joten sellainen tulee nokalle. Auto on maaluussa, joten ei pääse ite käpisteleen, niin kysäsen. Sähköt haluaisin vetää mahdollisimman yksinkertaisesti. Heräte omilta pitkiltä ja maadoitukset sopiviin paikkoihin. Akun vieressä on sulakepesä, jossa ois rima (laturilta?), josta ottaa virta. Siihen rimaan menis anl-sulake (50a?) ja siitä bilteman tuplarele sulakkeilla. Mielipiteitä tästä asennuksesta? Onko ok, vetää sähkö ko. paikasta? ei mun nähdäkseni pitäis aiheuttaa herjoja caniin.
-
- uusi tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 15.1.2017 17:34
Re: Lisävaloista keskustelua
If you need a perfect essay about Mary Shelley's Frankenstein you may find it here http://bigpaperwriter.com/blog/frankenstein-critical-essay. Also on this website, you may find many other essays on different topics.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa