Käsitin, että kyseessä olisi tolpat, joissa alapäässä korkeussäätö (tolppaa kierretään madaltaessa syvemmälle alakiinnikkeeseen) ja ylempänä sitten esijännityksen säätö. Eli tällainen:
http://www.tatechnix.de/tatechnix/gx/im ... GWVW02.jpg
Eli tuolla alemmalla säädetään korkeus tolppaa pyörittämällä ylös/alas tuossa olka-akselin kiinnikkeessä. Ylemmällä sitten esijännitys.
Jos tuntuu, että esijännitystä on reilusti, niin mietihän mitä tapahtuu kun auto lasketaan alas. Kyllähän sitä jännitystä siellä on silloin vielä vähän reilummin. :) Eli säädä vaan niin reilulla kädellä sitä jännitystä, että auto on järkevä ja hyvä ajettava.
Liian löysällä esijännityksellä iskarin mäntä menee tosiaan liian syvälle sylinteriin ja näinollen pohjaa. Kannattaa säätää ensin esijännitys niin, että auto on hyvä ajaa ja iskarit ei pääse pohjaamaan. Sen jälkeen tuolta alapäästä korkeus. Tuo esijännityksen säätö kun vaikuttaa myös auton korkeuteen.
Niin ja edittinä vielä: Sillä apujousella ei ole tosiaan mitään tekemistä esijännityksen kanssa. Se on siellä vain pitämässä rojut paikallaan esim. rajussa ulosjoustossa tai nosturilla / tunkilla nostaessa.