Kolahtelua etupäässä Golf2 (nopea apu olisi tarpeen)
Valvoja: ffp jäsenet
Kolahtelua etupäässä Golf2 (nopea apu olisi tarpeen)
Vika ilmeni yhtäkkiä kun käännyin autolla, alkoi kuulua kolahtelua etupäästä. Jatkoin testailua ja oli sama käänsinkö oikealle vai vasemmalle, kolahtelu kuului silti. Suoraan ajaessa ei ensin ääntä ilmennyt. Jonkun ajan jälkeen alkoi kuulua kolahtelua jo suoraan ajettaessakin. Sitten otin seis hetkeksi ja kun jatkoin matkaani ei kolahtelua ilmennyt enää ollenkaan.
Tosiaan aikaisemmin samana päivänä ilmeni tosi lyhyen (yhden käännöksen ajan) aikaa sellaisia oireita, että ratti alko tekee tosi nopeeta edestakas liikettä itestään ennen käännöstä ja käännöksessä ei meinannut kääntyä.
Mikä mahtoi kakkikseen iskeä? Apuja tarvis nopeasti kun ainut käyttöauto kyseessä. Onko vika miten vaarallinen? Voiko autolla ajaa vai onko pelko lentää pellolle?
EDIT: Vetonivel taitaa olla? Varmaan kannattaa laittaa molemmat uudet? Ne on ne uloimmat eikö? Onko muita mahdollisuuksia kuin vetonivelet?
Tosiaan aikaisemmin samana päivänä ilmeni tosi lyhyen (yhden käännöksen ajan) aikaa sellaisia oireita, että ratti alko tekee tosi nopeeta edestakas liikettä itestään ennen käännöstä ja käännöksessä ei meinannut kääntyä.
Mikä mahtoi kakkikseen iskeä? Apuja tarvis nopeasti kun ainut käyttöauto kyseessä. Onko vika miten vaarallinen? Voiko autolla ajaa vai onko pelko lentää pellolle?
EDIT: Vetonivel taitaa olla? Varmaan kannattaa laittaa molemmat uudet? Ne on ne uloimmat eikö? Onko muita mahdollisuuksia kuin vetonivelet?
Tulee myös tasaisella tiellä.
Kävin äsken ottaa pyörät irti ja vähän tutkimassa. Mitään sen kummallisempaa en huomannut kuin oikean puolen ulkonivelen suojakumi oli aika huonon näkönen. Sitte koitin ajaa pihalla ympyrää ratti linkussa kumpaakin suuntaan ja mitään ääntä ei kuulunut.
Mitenkähän tähän nyt pitäs suhtautua? Kun autosta kohta eroon pitää päästä ni ei ihan turhia osia enää tässä vaiheessa viittis mennä ostamaan. Voiko mitenkään varmistua siitä onko se ulompi vetonivel ja kumpi niistä? Muuten kuin ajamalla niin kauan kunnes meno päättyy, huonossa tapauksessa metsään.
Kävin äsken ottaa pyörät irti ja vähän tutkimassa. Mitään sen kummallisempaa en huomannut kuin oikean puolen ulkonivelen suojakumi oli aika huonon näkönen. Sitte koitin ajaa pihalla ympyrää ratti linkussa kumpaakin suuntaan ja mitään ääntä ei kuulunut.
Mitenkähän tähän nyt pitäs suhtautua? Kun autosta kohta eroon pitää päästä ni ei ihan turhia osia enää tässä vaiheessa viittis mennä ostamaan. Voiko mitenkään varmistua siitä onko se ulompi vetonivel ja kumpi niistä? Muuten kuin ajamalla niin kauan kunnes meno päättyy, huonossa tapauksessa metsään.
No se on sillee "säröllä" se kumi kauttaaltaan. Sellainen kun kumi menee ajan myötä.
En sitten tiedä tapahtuko se kolahtelu nopeuden mukaan vai ei kun ei sitä sillon tullut tarkasteltua siltä kannalta. Onko se nyt niin että jos ääni kuuluu vasemmalta niin vika on oikealla?
Äsken kävin heittämässä lenkin ja mitään vikaa ei ilmennyt.
Mitä tapahtuu jos se menee paskaksi kesken ajon? Pari kolme päivää vielä tarttis autoa ja sit alkaa lukuloma. Jos se sen aikaa kestäis...
En sitten tiedä tapahtuko se kolahtelu nopeuden mukaan vai ei kun ei sitä sillon tullut tarkasteltua siltä kannalta. Onko se nyt niin että jos ääni kuuluu vasemmalta niin vika on oikealla?
Äsken kävin heittämässä lenkin ja mitään vikaa ei ilmennyt.
Mitä tapahtuu jos se menee paskaksi kesken ajon? Pari kolme päivää vielä tarttis autoa ja sit alkaa lukuloma. Jos se sen aikaa kestäis...
-
- -
- Viestit: 22
- Liittynyt: 5.11.2004 11:17
Pistin juuri kaikki keulan kumipuslat uusiksi kyseisestä autosta. Tämä tarkoitti, että alatukivarret otettiin irti ja laitettiin niihin uudet kumit.
Kuulemma olisi ollut parempi ostaa KOKO peltinen alatukvarsikolmio - tai mikä se nyt on - kumipuslineen kaikkineen, ei olisi mennyt niin paljon aikaa/tuntipalkkaa remonttiin.
Siihen loppui kolina ja vemputus, mutta toisaalta, nyt on auton arvo kiinni kumeissa.
Meikäläiseltä saa päivityspakettiin kuuluneet kallistuksenvakaajankumit tappeineen ostettua, niitä kun ei omassa karvalakissani tarvita. Kallistuksenvakaajahan tuppaa kolahdella aina kun toinen rengas liikkuu ja toinen ei. >>> 050 525 0032 ja kymppi tilille.
Kuulemma olisi ollut parempi ostaa KOKO peltinen alatukvarsikolmio - tai mikä se nyt on - kumipuslineen kaikkineen, ei olisi mennyt niin paljon aikaa/tuntipalkkaa remonttiin.
Siihen loppui kolina ja vemputus, mutta toisaalta, nyt on auton arvo kiinni kumeissa.
Meikäläiseltä saa päivityspakettiin kuuluneet kallistuksenvakaajankumit tappeineen ostettua, niitä kun ei omassa karvalakissani tarvita. Kallistuksenvakaajahan tuppaa kolahdella aina kun toinen rengas liikkuu ja toinen ei. >>> 050 525 0032 ja kymppi tilille.
-
- -
- Viestit: 173
- Liittynyt: 31.7.2003 15:34
Heh...
Itse olen pähkäillyt ko. ongelmaa myöskin... Kolina/rutina siis edelleen olemassa, ei ole muuttunut korjauksen edetessä miksikään.
Tähän mennessä vaihdettuja osia:
- Alatukivarret ja puslat
- Alapallot
- Iskunvaimentajat, jouset ja iskunvaimentajan yläpäänkumit
- Pyöränlaakeri, vasemmalle puolelle josta ääni kuuluu
- Murros, vasemmalle puolelle josta ääni kuuluu
Sisemmät vetoakselin kiinnitykset käyty parikin kertaa läpi, jolloin vetoakselit tarkistettu noin silmämääräisesti.
Kallistuksen vakaajaa autossa ei ole.
Seuraavaksi meinasin pestä sisemmistä vetoakselin nivelistä vanhan rasvan pois ja uusia rasvan. Samalla kertaa ajattelin vaihtaa sisempien vetoakselin "laippojen" stefat ja uusia laatikon öljyt.
Itse olen pähkäillyt ko. ongelmaa myöskin... Kolina/rutina siis edelleen olemassa, ei ole muuttunut korjauksen edetessä miksikään.
Tähän mennessä vaihdettuja osia:
- Alatukivarret ja puslat
- Alapallot
- Iskunvaimentajat, jouset ja iskunvaimentajan yläpäänkumit
- Pyöränlaakeri, vasemmalle puolelle josta ääni kuuluu
- Murros, vasemmalle puolelle josta ääni kuuluu
Sisemmät vetoakselin kiinnitykset käyty parikin kertaa läpi, jolloin vetoakselit tarkistettu noin silmämääräisesti.
Kallistuksen vakaajaa autossa ei ole.
Seuraavaksi meinasin pestä sisemmistä vetoakselin nivelistä vanhan rasvan pois ja uusia rasvan. Samalla kertaa ajattelin vaihtaa sisempien vetoakselin "laippojen" stefat ja uusia laatikon öljyt.
-
- -
- Viestit: 173
- Liittynyt: 31.7.2003 15:34
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa