Kävi niin, että ajoin sillan saumaan, joka potkaisi oikein kunnolla. Suomalaisen sillan- ja tienrakennustaidon mukaisesti kun näitä kovia siltasaumoja on siellä jos täällä. Töyssy sai ratin menemään vinoon, joten pysähdyin heti tien sivuun tutkimaan. Missään ei ole väljää, mikään ei ole vinossa, mikään ei kolise, renkaat ovat ehjät, niin mistä tuo voi aiheuta. Tutkittuani aikansa, lähdin vaan ajamaan, eikä mitään oiretta, ei vetelyä, ei kolinaa, ei mitään ainakaan uutta. Mikä tuolla ohjauspäässä voi pompata noin 30-40 astetta tuollaisesta, koska ratti on tiukassa, ja sen boorit ovat ehjät. Onko mahdollista, että rattiakseli hyppää alapäästä, onko siellä pultti ja booriakseliklemmari tms. systeemi?
Alsutalta Scirocco 2 on Jetta 1 pohjalevyllä, mutta tuo sama tapa on varmaan aina kakkoskoppaisia myöten. Autossa ei ole tehostinta.
Hyviä ideoita, mitä tutkia ja mistä etsiä vikaa?
Ratti töyssystä vinoon
Valvoja: ffp jäsenet
Kaikki paikat käyty läpi, rattiakselin alapää, ylpää, raidetangot, tukivarret, ei mitään. Ainut mikä voisi vielä olla on itse raidetanko ja ratas, jos ne ovat päässeet pykälän pari hyppäämään, jos raidetanko on keskeltä kulunut. Muuta vaihtoehtoa ei oikein ole, ei kertakaikkiaan. Itse raidetanko on klemmareissaan ja myös raidetanko on ohjausakselissa kiinni tukevasti, eli sekään ei ole auennut. Ohjauksen keskellä on ehkä hitu väljää, joten jotain kulumaa siellä on.
Mietin seuraavaa, että ottaisi yhden satasen parrun ja laittaisi kuormaliinalla renkaan keskiasentoon, sitten rempoisi ratista, jos se tekisi saman, mutta vastaavaa voimaa ei helpolla saa kun tuollainen isku.
Mietin seuraavaa, että ottaisi yhden satasen parrun ja laittaisi kuormaliinalla renkaan keskiasentoon, sitten rempoisi ratista, jos se tekisi saman, mutta vastaavaa voimaa ei helpolla saa kun tuollainen isku.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa