Auto ei käynnisty kylmänä jakohihnan vaihdon jälkeen.
Valvoja: ffp jäsenet
Auto ei käynnisty kylmänä jakohihnan vaihdon jälkeen.
Wv sharan 1,9 tdi 81 kw oli jakopäänhihnan vaihdossa ja sen jälkeen auto ei lähde käyntiin kylmänä.Mutta jos antaa olla lohkolämmityksessä +5 asteessa puolituntia niin lähtee normaalisti käyntiin ja toimii hyvin.Lämpimänä käynnistyy ja toimii kaikin puolin täydellisesti.Vaihdoin uuden lämpötila-anturin mikä on vesiletkussa lähimpänä kantta muttei auttanut vikaan, ainoastaan jos ottaa siitä lämpötila-anturasta liittimen irti niin käynnistyy kylmänä hyvin mutta liitin paikallaan ei käynnisty. Auto oli korjaamolla ja siitä säädettiin ajotus joka ok ja järjestelmä tarkistettiin tietokoneella ja kaiken pitäisi olla ok ei anna vikakoodeja.
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Korjaamon mukaan on säädetty myös perusajoitusta ja niitten pitäisi olla kohdallaan. Voisiko olla mahdollista jotta nokka-akseli ei olisi ollut lukittuna vaihdon aikana ja hammaspyörä kiristetty väärään asentoon ( vaihdettu kaikki 3 stefaa samalla jolloin hammaspyörät olleet irti). Voisiko olla vaikutusta käynnistyvyyteen.
Ainakin 1.9 tdi 1Z ei ole nokka-akselissa kiilaa.
Ainakin 1.9 tdi 1Z ei ole nokka-akselissa kiilaa.
-
- -
- Viestit: 25
- Liittynyt: 23.7.2003 12:31
Omassa edellisessä AGR:ssä oli pumpun ajotus myöhässä ~3º -> todella vaikee kylmäkäynnistys, lämpötilasta riippumatta. Hehkujen kunnolla ei mitään väliä. Pumppu kohdalleen -> ilman lohkolämppäriä ja suuremmalti hehkuttelematta -15 ºC:ssa käyntiin, tosin "reiluhkon" pöllyn kera, mut kuitenki.
Eli täältä kans ääni pumpun perusennakolle.
Eli täältä kans ääni pumpun perusennakolle.
Onkohan niillä oikeasti tietotaitoa tuon pumpun suhteen.
Yleinen harhaluulo korjaamoilla tuntuu olevan, että mikään ei voi olla ja mennä pieleen jos kaikki lukitaan hihnan vaihdossa niin kuin ne oli.
Mutta jos ajattelee... Mikäli kaikki pyörät on lukittu asianmukaisesti joka hihnan vaihdossa, niin mikä siihen on syynä että kaikissa jakajapumpullisissa tulee säätötarvetta jossain vaiheessa.
Kuluuko pumpussa mekaanisesti jokin vain onko se sitten tehtaalta lähtiessä jo valmiiksi pielessä.
Yleisin syy lienee kuitenkin se, että lipsahtaa hihnan vaihdoissa pieleen.
Yleinen harhaluulo korjaamoilla tuntuu olevan, että mikään ei voi olla ja mennä pieleen jos kaikki lukitaan hihnan vaihdossa niin kuin ne oli.
Mutta jos ajattelee... Mikäli kaikki pyörät on lukittu asianmukaisesti joka hihnan vaihdossa, niin mikä siihen on syynä että kaikissa jakajapumpullisissa tulee säätötarvetta jossain vaiheessa.
Kuluuko pumpussa mekaanisesti jokin vain onko se sitten tehtaalta lähtiessä jo valmiiksi pielessä.
Yleisin syy lienee kuitenkin se, että lipsahtaa hihnan vaihdoissa pieleen.
Hihnan venyminen varmaan yksi tekijä tuossa ajoituksen muuttumisessa ajan myötä, ja myös kun vaihdetaan uusi hihna. Useasti saa ajoitusta olla korjaamassa pikkupajojen jäljiltä, oireena juuri tuo huono kylmäkäynnistyminen.
Ei todellakaan saa olla hampaan verran pielessä! On nimittäin mennyt kesken ajonkin hampaan verran myöhäiselle ja juuri ja juuri pääsin takaisin pihaan johon sammui heti kun kierrokset laski lähelle tyhjäkäyntiä.
Ei todellakaan saa olla hampaan verran pielessä! On nimittäin mennyt kesken ajonkin hampaan verran myöhäiselle ja juuri ja juuri pääsin takaisin pihaan johon sammui heti kun kierrokset laski lähelle tyhjäkäyntiä.
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa