Polttoaineen lämpötilatunnistin 1z?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Rane
-
Viestit: 252
Liittynyt: 23.7.2003 14:41

Polttoaineen lämpötilatunnistin 1z?

ViestiKirjoittaja Rane » 25.11.2006 19:40

Söörttsillä ei löytynyt tuommosesta mitään, joten oisko jollain tietoa otsikon mukaisen vermeen vaihdosta. Kone 1z, ja tuo tunnistin sijaitsee ruiskupumpun sisällä. Oiskohan tuollekin tunnistimelle jotain keinoa millä sitä voisi huijata, esim. vastus? Ja minkähän väriset piuhat kuuluu tunnistimelle pumpun johtosarjasta?

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 25.11.2006 19:42

mulla löytyi hakusanalla "lämpötila anturi" 95 vastausta.. kannattaa kokeilla uudestaan.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 25.11.2006 19:45

mikäs idea siinä huijaamisessa oikein mahtaa olla?

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 25.11.2006 21:29

ns. evry mode.. sillä lisätään dieselin ruiskutus määrää.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 25.11.2006 21:31

mutta noissa huijataan määränsäätimen paluu signaalia
ja tulee 2-3 piuhan väliin

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 25.11.2006 22:31

1Z on jakajapumppukone

tuxo
-
Viestit: 131
Liittynyt: 8.2.2006 15:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja tuxo » 25.11.2006 23:16

Harvemmin tdi:t rivipumpulla ovat.

jmr
-
Viestit: 3495
Liittynyt: 23.7.2003 9:03
Viesti:

ViestiKirjoittaja jmr » 25.11.2006 23:16

Autowiki:
Evry_mod,
VAG_1Z-moottori,
Jakajapumpulliset (TDI)

Ihan vain vinkiksi, jos edelliset vuoropuheluiden käsitteet eivät olleet tuttuja...

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 25.11.2006 23:33

Tuon lämpötila-anturin huijaamisessa se idea on siinä että jonkin teorian mukaan ECU myöhäistää ajoituksia läppimämmällä polttoaineella. Tavoitteena tässä on joidenkin päästöjen vähentäminen, mutta samalla vaikutetaan myös suorituskykyyn. Mitään faktapohjaista tietoa tuosta asiasta ei kuitenkaan taida olla saatavilla joten en nyt ihan välttämättä alkaisi niitä piuhoja vielä tässä vaiheessa pätkimään :D

Rane
-
Viestit: 252
Liittynyt: 23.7.2003 14:41

ViestiKirjoittaja Rane » 26.11.2006 1:12

Joo evry on tuttu juttu, mutta jos sillä huijattaisiin tässätapauksessa sitä tunnistinta niin eikös se meinais sitä että evry pitäis kokoajan olla"päällä"että auto toimii oikein. Oireet tällä hetkellä on että tasakaasulla ajaessa nykii niin että koneenkorvakot paukkuu, ja tyhjäkäynti humpaa. IQ säätö vain huonontaa asiaa.Kun auton laittaa kylmänä käyntiin niin n.10sek auto käy oiken ja taas alkaa rynkytys.

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 26.11.2006 12:25

siittähän se löytyy pumpunkannen alta,helppo vaihtaa. Kahella ruuvilla kiinni oleva pieni vastuksen näköinen nippeli. Maksoi muistaakseni pörhöllä alle 20 euroa ku toissa syksynä sen sieltä ostin.

sen huijaamisesta en tiedä mitään.

mk74
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 8.11.2006 9:48

Lämpötila-antureista

ViestiKirjoittaja mk74 » 26.11.2006 21:34

Rane, ymmärsinkö oikein, että auto nykii ( pätkiii) ja tyhkäkäynti hummaa. Mutta kun auton laittaa käyntiin, niin kone käy ok. ekan 10 s.
Mulla on samanlainen vika, mutta erimerkkisessä autossa (merkki jääköön maintsematta, jotta vältytään merkkien väliseltä spekulaatiolta), boschin tekniikkaa kuitenkin.
Mistä keksit että vika voisi olla polttoaineen lämpöanturissa?
Moottorin lämpöanturillahan on joku ohituspiiri käytössä kylmällä koneella aluksi 10-30s, voisiko vika olla moottorin lämpöanturissa?
Käsittääksen ECU säätää syöttöennakkoa ainakin moottorin- ja ahtoilman lämpöanturien perusteella, polttoaine anturista en tiedä.
Kertokaa mikäli muilla on ollut kokemuksia lämpötila-antureista johtuneista käyntihäiriöistä.

Rane
-
Viestit: 252
Liittynyt: 23.7.2003 14:41

ViestiKirjoittaja Rane » 26.11.2006 21:56

joo vähän aikaa kylmänä käy ok, mutta sitte alkaa tapahtuun. vikakoodina anto tuon polttoaineen lämpötila tunnistimen. aluksi itekkin luulin moottorin lämpötila anturin menneen, mutta kun nykäs siltä piuhat pois nii ei vaikuttanu.

jj570
-
Viestit: 10
Liittynyt: 17.2.2005 21:00

ViestiKirjoittaja jj570 » 28.11.2006 19:24

kärsin samallaisesta vaivasta -94passatissa vuoden päivät monella pajalla arpoivat vikaa mikä mitäkin mutta viisaus löytyi alajärven diissel huollosta määränsäätimen jumitus sai pesemällä kuntoon

Rane
-
Viestit: 252
Liittynyt: 23.7.2003 14:41

ViestiKirjoittaja Rane » 3.12.2006 16:53

määränsäätimen jumitus? Missä kohti pumppua tuo määränsäädin sijaitsee?

jj570
-
Viestit: 10
Liittynyt: 17.2.2005 21:00

ViestiKirjoittaja jj570 » 6.12.2006 21:19

mulla ei ole tietoa säätimen sijainnista mutta pumppu kainalossa pajalle menin ja kunnossa oli kun pois hain kannattaa soittaa sille sepälle

Rane
-
Viestit: 252
Liittynyt: 23.7.2003 14:41

ViestiKirjoittaja Rane » 10.12.2006 1:37

oireet senku pahenee, välillä auto sammuu kesken ajon ja armotonta nykimistä kokoajan. Tuon määränsäätimen löysin pumpusta mutta ei oo vielä kerenny kattoon sitä kun pitäisi irrottaa koko pumppu että sen saisi irti! Mikähän lie vikana?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa