TD--> TDI sähkö kysymyksiä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

sdracing
-
Viestit: 104
Liittynyt: 31.12.2005 15:11

TD--> TDI sähkö kysymyksiä

ViestiKirjoittaja sdracing » 14.11.2006 20:55

Mitenkäs onnistuu sähköjen osalta?

Otetaan nyt esimerkki että -80 luvun lopusta olevaan vwolkkariin laitetaan 1998 vuoden tdi kone ja luovuttaja autosta saadaan myös sähköt. Onko -98 vuoden golffissa ajon estolaite? Millaisia ongelmia teettää? Entä täytyykö mittariston olla golffista? yms...

Aika pihalla olen näistä kiisseli asioista että jos viisaammat viitsisi auttaa.. :)

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 14.11.2006 23:28

Kolmos vai nelos -golffi?

Aloita vaikka tuosta:
http://www.holysmoke.fi/forum/viewtopic.php?t=179

sdracing
-
Viestit: 104
Liittynyt: 31.12.2005 15:11

ViestiKirjoittaja sdracing » 15.11.2006 12:45

Katohan se jäi pois..eli kolmos koppanen

Lukasin ton homman..Aika hankalaltahan se vaikuttaa muttei mahdottomalta. Perkule ku tietäs että onkohan siinä golffissa se ajon esto ja jos on niin vaatiiko mittariston ja polkimia ja virtalukkoa yms.

Siksi tässä kyselen kun on ajatuksissa ollut ostaa T3 syncro kiisseli koneella ja nyt on yks rojekti kaupan johon kone nakattu paikoilleen muttei sähköjä. Sähköt kyllä löytyy...mutta mitenköhän noitten muitten laita sitten on.

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 15.11.2006 13:07

Kyllähä 3-golffeissa o ajonesto. Ainaki nois viimesissä.
Voihan sen tehdä niinkin että pistää ne ajoneston systeemit autoon sinne piiloon ja avaimesta nakkaa sen sirun sen anturin kylkeen vaikka teipillä. A-eston idea poistuu mutta auton saa toimimaan.

Varmaa tietoa ei ole mutta ajonesto on kuulemma 3:ssa vielä omalla aivollaan eikä mittaristossa. Eli ei tarvitse mittaristoa vaihtaa sen takia jos näin on.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 15.11.2006 15:45

Tuossa Transporterin tapauksessa voisi harkita myös pumpun muuttamista mekaaniseksi. Ei tarttis sähköjen kans värkätä...

sdracing
-
Viestit: 104
Liittynyt: 31.12.2005 15:11

ViestiKirjoittaja sdracing » 15.11.2006 15:55

Mutta tarvii alkuperäisen lukon ja avaimen? Entä polkimet?

Niin mekaaninen pumppuhan olisi mutta silloinhan se ei enään ole TDI?

Viitsisikö joku laittaa jonkun linkin tai vaikka omin sanoin hieman valottaa TD koneen eroja verrattuna TDI koneeseen? Kuten jo aiemmin sanoin niin aika poropeukalo näissä tiisseli hommissa..

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 15.11.2006 16:13

Suurin erohan on kannen rakenteessa, eli siinä mihin polttoaine ruiskutetaan. TD on tavallinen esikammiodiesel ja TDI suoraruisku, jossa polttoaine ruiskutetaan suoraan palotilaan. Kyllä se TDI on edelleen, vaikka pumppu olisi mekaaninenkin.

Edit: Siihen en sitten sano mitään, toimiiko tuo käytännössä. Ihan teoriassa höpisin.
Viimeksi muokannut SS, 15.11.2006 22:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

sdracing
-
Viestit: 104
Liittynyt: 31.12.2005 15:11

ViestiKirjoittaja sdracing » 15.11.2006 22:11

jahaa..prkl minä käyn huomena jonki diisseli moottoreiden aapisen ostamassa ja opiskelen, sapettaa olla pihalla ku lumiukko. Miten toi pumppu, käykö jostain vai pitääkö teettää...? Tajusinko nyt oikein että se ajonesto estää sen pumpun toiminnan joka voidaan ohittaa laittamalla mekaaninen pumppu?

Taajuus
-
Viestit: 597
Liittynyt: 8.5.2005 22:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taajuus » 16.11.2006 7:36

Kyllä tuo td -> tdi taitaa olla sen luokan projekti, etten sitä ihan ensimmäiseksi diesel-puuhaksi ottaisi...

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 16.11.2006 7:41

Mekaanisella pumpulla pitäisi olla aika paljon helpompi projekti. Kyllähän siinä tietysti menettää jotkut sähköohjatun pumpun hyvät ominaisuudet.

sdracing
-
Viestit: 104
Liittynyt: 31.12.2005 15:11

ViestiKirjoittaja sdracing » 16.11.2006 18:17

Eli mitäs nämä ominaisuudet on? Entä miten kulutus ja tehot muuttuvat tuon pumpun myötä?

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 17.11.2006 12:12

No onhan sähköohjattu pumppu tarkempi. varmaan vaikuttaa jo ihan kulutukseen yms. Tietysti jos muuttaa mekaanisen pumpun niin turbon ohjauskaan ei ole enää sähkö/alipaine.

Kysäsit että tartteeko alkuperäsen avaimen yms.
Ajonestoon tarttee alkuperäsen avaimen ja ajoneston tai sitten etsii jostain sen a-eston aivon ja siihen sopivan avaimen ja opettaa moottorin ohjauksen ja sen yhteen. Tiedä sitten osaavatko merkkiliikkeessä poistaa tuon ajoneston kokonaan....

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 17.11.2006 12:49

tai sitten jo tekniikan hankinta vaiheessa ostaa semmosen tekniikan jossa ei ole ajonestoa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa