Mitenkäs onnistuu sähköjen osalta?
Otetaan nyt esimerkki että -80 luvun lopusta olevaan vwolkkariin laitetaan 1998 vuoden tdi kone ja luovuttaja autosta saadaan myös sähköt. Onko -98 vuoden golffissa ajon estolaite? Millaisia ongelmia teettää? Entä täytyykö mittariston olla golffista? yms...
Aika pihalla olen näistä kiisseli asioista että jos viisaammat viitsisi auttaa.. :)
TD--> TDI sähkö kysymyksiä
Valvoja: ffp jäsenet
Katohan se jäi pois..eli kolmos koppanen
Lukasin ton homman..Aika hankalaltahan se vaikuttaa muttei mahdottomalta. Perkule ku tietäs että onkohan siinä golffissa se ajon esto ja jos on niin vaatiiko mittariston ja polkimia ja virtalukkoa yms.
Siksi tässä kyselen kun on ajatuksissa ollut ostaa T3 syncro kiisseli koneella ja nyt on yks rojekti kaupan johon kone nakattu paikoilleen muttei sähköjä. Sähköt kyllä löytyy...mutta mitenköhän noitten muitten laita sitten on.
Lukasin ton homman..Aika hankalaltahan se vaikuttaa muttei mahdottomalta. Perkule ku tietäs että onkohan siinä golffissa se ajon esto ja jos on niin vaatiiko mittariston ja polkimia ja virtalukkoa yms.
Siksi tässä kyselen kun on ajatuksissa ollut ostaa T3 syncro kiisseli koneella ja nyt on yks rojekti kaupan johon kone nakattu paikoilleen muttei sähköjä. Sähköt kyllä löytyy...mutta mitenköhän noitten muitten laita sitten on.
Kyllähä 3-golffeissa o ajonesto. Ainaki nois viimesissä.
Voihan sen tehdä niinkin että pistää ne ajoneston systeemit autoon sinne piiloon ja avaimesta nakkaa sen sirun sen anturin kylkeen vaikka teipillä. A-eston idea poistuu mutta auton saa toimimaan.
Varmaa tietoa ei ole mutta ajonesto on kuulemma 3:ssa vielä omalla aivollaan eikä mittaristossa. Eli ei tarvitse mittaristoa vaihtaa sen takia jos näin on.
Voihan sen tehdä niinkin että pistää ne ajoneston systeemit autoon sinne piiloon ja avaimesta nakkaa sen sirun sen anturin kylkeen vaikka teipillä. A-eston idea poistuu mutta auton saa toimimaan.
Varmaa tietoa ei ole mutta ajonesto on kuulemma 3:ssa vielä omalla aivollaan eikä mittaristossa. Eli ei tarvitse mittaristoa vaihtaa sen takia jos näin on.
Mutta tarvii alkuperäisen lukon ja avaimen? Entä polkimet?
Niin mekaaninen pumppuhan olisi mutta silloinhan se ei enään ole TDI?
Viitsisikö joku laittaa jonkun linkin tai vaikka omin sanoin hieman valottaa TD koneen eroja verrattuna TDI koneeseen? Kuten jo aiemmin sanoin niin aika poropeukalo näissä tiisseli hommissa..
Niin mekaaninen pumppuhan olisi mutta silloinhan se ei enään ole TDI?
Viitsisikö joku laittaa jonkun linkin tai vaikka omin sanoin hieman valottaa TD koneen eroja verrattuna TDI koneeseen? Kuten jo aiemmin sanoin niin aika poropeukalo näissä tiisseli hommissa..
Suurin erohan on kannen rakenteessa, eli siinä mihin polttoaine ruiskutetaan. TD on tavallinen esikammiodiesel ja TDI suoraruisku, jossa polttoaine ruiskutetaan suoraan palotilaan. Kyllä se TDI on edelleen, vaikka pumppu olisi mekaaninenkin.
Edit: Siihen en sitten sano mitään, toimiiko tuo käytännössä. Ihan teoriassa höpisin.
Edit: Siihen en sitten sano mitään, toimiiko tuo käytännössä. Ihan teoriassa höpisin.
Viimeksi muokannut SS, 15.11.2006 22:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No onhan sähköohjattu pumppu tarkempi. varmaan vaikuttaa jo ihan kulutukseen yms. Tietysti jos muuttaa mekaanisen pumpun niin turbon ohjauskaan ei ole enää sähkö/alipaine.
Kysäsit että tartteeko alkuperäsen avaimen yms.
Ajonestoon tarttee alkuperäsen avaimen ja ajoneston tai sitten etsii jostain sen a-eston aivon ja siihen sopivan avaimen ja opettaa moottorin ohjauksen ja sen yhteen. Tiedä sitten osaavatko merkkiliikkeessä poistaa tuon ajoneston kokonaan....
Kysäsit että tartteeko alkuperäsen avaimen yms.
Ajonestoon tarttee alkuperäsen avaimen ja ajoneston tai sitten etsii jostain sen a-eston aivon ja siihen sopivan avaimen ja opettaa moottorin ohjauksen ja sen yhteen. Tiedä sitten osaavatko merkkiliikkeessä poistaa tuon ajoneston kokonaan....
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 30 vierailijaa