Eli ei saa aaziin cooleria laillisesti piste

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Heebo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 11.10.2006 11:04

Eli ei saa aaziin cooleria laillisesti piste

ViestiKirjoittaja Heebo » 24.10.2006 11:29

Eli eräässä vanhassa topicissa oli joku tiennyt/tietävinään, että
"saksan maalta löytyy azz-koneisia passatteja jossa on vakiostaan ic..ic versiossa on 5hp enemmän....eli 80hp..."
Tähän nyt kaivattaisiin faktaa. Eli miten katsastusmiehelle osoitetaan että AAZ:taa on esiintynyt cooleriversiona jos nyt edes on. Näin vältyttäisiin kaikenmaailman VTT mittauksilta yms. p..kalta, joita ei otodellakaan ole aikomus tehdä.
Tilannehan on se että cooleri menee pasuunan nokalle joka tapauksessa. Jos se on pykälien mukaan edes periaatteessa mahdollista, niin etenisin mielelläni sitäkautta, jotta saisin merkinnän muutoksesta otteeseen. Uskoisin että tulevissa katsastuksissa on aivan sama mikä cooleri siellä nokalla kököttää, vaikka se muutos olisikin haettu alkuperäisellä aaz:n coolerilla.

Ps. KatsastusJeesukset voivat nyt ummistaa silmänsä, kun ette kuitenkaan käytännössä pysty estämään coolerin ilmestymistä Pasuunan keulaan. (hähää) ;)
Viimeksi muokannut Heebo, 24.10.2006 22:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 24.10.2006 11:54

Eipä ole tullut vielä missään vastaan 80hv aazia. Umpikeula-Passattiin on kuitenkin saanut 1,6 tdic konetta jossa on se 80hv.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 24.10.2006 11:56

Uskoisinpa, ettei ko. koneen koodi edes olisi AAZ, jos se eroaa noinkin paljon.

TDI:n cooleri oli TD-Ventossanikin, asennettu käyttäen lähes pelkästään OEM-osia... ei ne inssit sitä koskaan osannut epäillä jälkiasennetuksi.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 24.10.2006 12:05

Toi AZZ-kone löytyy Touaregin keulalta ja se on bensakutonen...

Ps. On vähän helvetin hyvä otsikkokin keksitty...

Heebo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 11.10.2006 11:04

ViestiKirjoittaja Heebo » 24.10.2006 12:25

Hupsista... eli kyse oli nimenomaan AAZ koneesta...
Eli näin minäkin olen kyllä käsittänyt ettei sitä ole saanut ic:llä. Hain vain varmistusta omiin epäilyksiin.
Taisikin tälläkertaa päästä ns. helpoimman kautta kun tökkää vaan kennon keulaan jos tulee mussutusta niin käyttää pois ja homma bueno.
Uskoisin etä asiansa osaavat ja ymmärtävät katsastusmiehetkin tietävät että tuossa tapauksessa coolerin tehollinen merkitys on mitätön ja lisäksi päästöihin sekä koneen ikäänkin se vaikuttaa ainoastaan positiivisesti.
Eli jos homma on toteutettu siististi ja asianmukaisesti niin voisi olettaa että myös insinööri näkee hyödyttömän pykäläviidakossa rypemisen epämiellyttäväksi ja katsoo asiaa läpi lapasen. Näin ainakin toivottavasti.

Taajuus
-
Viestit: 597
Liittynyt: 8.5.2005 22:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taajuus » 24.10.2006 13:06

Taitaa urbaani legenda olla tuo IC:llinen AAZ, vaikka silloin tällöin se on päätään nostanut.

Sitten joskus kun minä saan aikaiseksi IC:n leidin keulille iskeä, teen kiinnitykset sen verran viisaiksi ettei irroittaminen ole iso ongelma. Suora putki vaan sitten coolerin tilalle tarvittaessa. Ahtoputkethan saa vetää vaikka auton ympäri jos haluaa, siihen ei katsastusmiehellä ole mitään sanomista ;)

Heebo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 11.10.2006 11:04

ViestiKirjoittaja Heebo » 24.10.2006 13:31

Ymmärsin pointin ja näin suunnittelin itsekkin toimia, mutta jos pilkkua halutaan fiilata (mehän emme) niin vähäpäästöisen moottorin on kaikilta osin vastattava alkuperäistä.... Että se siitä ahtoputkesta auton ympärin... ja samallahan menisi karat, nestepäät, suuttimet, egr, katti sun muut uusiksi.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 24.10.2006 14:38

On niitä sellaisia jälkiasennussarjoja olemassa (Made in Denmark?) ainakin golffiin. Niissä on käytetty TVI:n alkuperäiskuuleria ja putket on siististi taivuteltuja alumiiniputkia. Vaikuttaisi ihan orkkikselta, ellei tietäisi, että AAZ -konetta ei ole kuulerilla tehtykään.

Edit: saisikohan tuota otsikkoa millään editoitua edes hiukan itse asiaa kuvaavaksi?

Taajuus
-
Viestit: 597
Liittynyt: 8.5.2005 22:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taajuus » 24.10.2006 16:49

Kyllä täällä Tikkurilan tienoilla sellaisia härveleitä ajetaan kilvissä ulos katsastuskonttorilta, että ei paljon ole sanomista inssillä vaikka ahtoputket kiertäisivät autoa turvakaarina... :D

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 24.10.2006 16:53

Sitten joskus kun minä saan aikaiseksi IC:n leidin keulille iskeä, teen kiinnitykset sen verran viisaiksi ettei irroittaminen ole iso ongelma


Miks se cooleri sieltä pois täytyy repiä?? Laitat vaan ahtoputken suoraan ahtimelta imusarjaan leiman ajaksi jos niin vaativat... :)

Taajuus
-
Viestit: 597
Liittynyt: 8.5.2005 22:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taajuus » 24.10.2006 20:16

Miks se cooleri sieltä pois täytyy repiä?? Laitat vaan ahtoputken suoraan ahtimelta imusarjaan leiman ajaksi jos niin vaativat... :)


"No mites tää cooleri tässä keulilla?"
"Eiku kato se on TUUNINKIA! Kiiltää, bling bling, tuolta puskurin alta"
"..."

Menisiköhän läpi? :D

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja jerrij » 24.10.2006 21:02

Eli AAZ konetta ei tehty coolerilla?
Eiks semmosen alkuperäsen sais laittaa,jos nyt olis jollakin varmaa tietoo onko tehty vai ei.
Olis kiva saada ventoon cooleri,ilman Vtt mittauksia m,mitkä maksaa liikaa.

Taajuus
-
Viestit: 597
Liittynyt: 8.5.2005 22:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taajuus » 24.10.2006 22:02

Ei ja ei saa.

Jyltsa
-
Viestit: 22
Liittynyt: 26.2.2005 0:44

ViestiKirjoittaja Jyltsa » 25.10.2006 0:44

Ei juuri liity asiaan, mutta kuinkas on mahdollista että -93 td golffin rekisteriottees ei lue mitään vähäpäästöisyydestä. Eikös siihen pysty sitte tekemään kaikenlaista virittelyä esim. kuuleri.

Hudu
-
Viestit: 194
Liittynyt: 10.9.2003 14:02

ViestiKirjoittaja Hudu » 25.10.2006 10:34

"No mites tää cooleri tässä keulilla?"
"Eiku kato se on TUUNINKIA! Kiiltää, bling bling, tuolta puskurin alta"
"..."

Menisiköhän läpi? :D


Eiku se on kato siellä rata-ajoa varten. Sen saa sitten kytkettyä rata-alueella paikoilleen. Vrt. NOS.

vois mennä läpi :D

rudi
-
Viestit: 18
Liittynyt: 29.8.2003 17:37

ViestiKirjoittaja rudi » 25.10.2006 11:18

"No mites tää cooleri tässä keulilla?"
"Eiku kato se on TUUNINKIA! Kiiltää, bling bling, tuolta puskurin alta"
"..."

Menisiköhän läpi? :D


Menee läpi. Eräs papereiltaan vapari audi leimattiin useana vuonna pakopesä paikallaan, rungon/kompuran tilalla peitelevy. Kerran inssi kysyi että mikäs viritys se tuo on, johon tokaistiin että pakoputki. Eikä siitä sen enempää.

veskola
-
Viestit: 366
Liittynyt: 8.12.2004 13:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja veskola » 25.10.2006 12:30

Ei ne aina mene läpi, kerran oli sumuvalojen lasi aivan hitusen rikki / murteella. Kysyin jotta riittääkö jos irroitan johdot valoista, olisi meinaan käynyt helposti kun olisi samantien nykäissyt irti.

Ei kelvannut ei, piti kuulemma ruuvata valot pois tai vaihtoehtoisesti korjata se lasi. Muutoin on liian helppo palauttaa laittomaksi se auto. Piti vielä tulla uudelleen näyttämään kun valot on poissa.

Eihän niitä nos varustetakaan saa olla paikallaan vaikka ovat sulakkeen poiston vuoksi käyttökelvottomat.

Tosin en tiedä missä se raja menee, saako se cooleri olla siellä takakontissa valmistajan laatikossa, ilmeisesti huonona päivänä ei saa olle edes siellä :=0

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 25.10.2006 13:47

Veskola, pahvit teipattuna molempien sumareiden päälle = ei toimiva varuste (siis jos on vähän lasit halki eikä jaksa irroittelemaan lähteä. Pääasia kuitenkin ettei se valo kajasta kuitenkaan läpi sieltä alta.

veskola
-
Viestit: 366
Liittynyt: 8.12.2004 13:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja veskola » 25.10.2006 14:30

Katsastusmies sanoi jotta ne otetaan pois niin ne otettiin pois, enempää moisen äijän kanssa viitsinyt vängätä, oli parempaakin seuraa tarjolla :-)))

Ensikerralla monottaisin ne irti siinä pihalla ja löisin sinne heidän hallin roskikseen.

Eihän se kajasta jos ne ei edes pala.

Hudu
-
Viestit: 194
Liittynyt: 10.9.2003 14:02

ViestiKirjoittaja Hudu » 25.10.2006 14:57

Eihän niitä nos varustetakaan saa olla paikallaan vaikka ovat sulakkeen poiston vuoksi käyttökelvottomat.


...Niin liittimet ei saa olla kiinni, mutta järjestelmä saa olla muutoin asennettu tosin pullosta on vielä omat säännöt.
Eli aika pitkälle ne saa vissiin olla "valmiudessa"


Mielestäni kysymällä konttorilta tai ihan vaan kokeilemalla ite lähtisin tuota välijäähdytin asiaa ratkaisemaan.




Tosin en tiedä missä se raja menee, saako se cooleri olla siellä takakontissa valmistajan laatikossa, ilmeisesti huonona päivänä ei saa olle edes siellä :=0


tuo on kyllä niin totta, jos ei ole selvää pykälää johon voisi vedota.

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 25.10.2006 16:44

Jos on esim. 100wattiset polttimot lisävaloissa ni riittää et niissä on ne lampun päälle asennettavat kivisuojat päällä ni ei oo inssin asia et mitä siellä alla on.

Heebo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 11.10.2006 11:04

Jaha jaha....

ViestiKirjoittaja Heebo » 25.10.2006 19:26

Onhan se poijaat niin että se katsastusmies aivan takuulla revityttää kaikenmaailman paffit, teipit ja suojat umpioista huisin vit...n jo pelkästään senkin takia, että ne sumarit ja lisävalot täytyy olla suunnattuna pykälien mukaan ihan samoin kuin ne auton omat valotkin.
Tää topikki alkaa ny riistäytyyn totaalisesti lapasista... alkuperäinen aihe kun koski AAZ koneen muutosta PYKÄLIEN MUKAAN coolerille. Asia tuli selväksi eli EI ole mahdollista.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa