Pari viikkoa sitten näyttöön tuli teksti "ABGAS WERKSTATT" ja moottorivalo paloi keltaisena koealaudassa ja meni ilmeisesti vikatilaan koska tehot hävis tyystin. Pääsin hädintuskin 120 km/h. Kävin korjaamolla ja poistivat vikakoodin sekä epäilivät maffia mutta sanoivat "tule takaisin jos vika ilmenee uudelleen".
Moottori toimi hyvin reilun viikon kunnes tuli sama ilmoitus näyttöön ja tehot hävis taas. Oli viikonloppu joten en päässyt heti korjaamolle ja ihme kyllä seuraavana päivänä vikailmoitus ei enää tullutkaan näyttöön mutta tehoja en saanut kuitenkaan takaisin.
Nyt on MAF, ilmansuodatin sekä naftasuodatin vaihdettu mutta mutta... tehot edelleen ainakin osittain kateissa.
Kun antaa hieman reilummin kakkua parhaalla vetoalueella 2000-3000rpm niin normaalisti se reagoi kaasuun välittömästi lähtee kuin nappi paidasta:) mutta nyt empii kunnes nostaa kaasua hieman ja lähtee vasta sitten.
Olen siis käynyt ja kaksi kertaa korjaamolla ja tämä lysti on maksanut jo 300€. Mitä kannattaisi seuraavaksi tutkia?
En välttämättä haluaisi viedä korjaamolle viestillä "kattokaa mitä löydätte ja korjatkaa" koska luottamus heidän ammattitaitoon ei ole tällä hetkellä kovinkaan korkealla.
Veljet ja sisaret, auttakaa!
Auto on siis TDI 96kw ASZ Bora -03
Boran tehot kateissa... mikä vikana?
Valvoja: ffp jäsenet
Epäilivät maffia?? On tosiaankin ammattitaito kys. putkassa korkealla mikäli ei tuosta osata sanoa onko se rikki vai ei. Taitaa olla ajatusmaailma "et vaihdetaan varmuuden vuoksi", saahan siitä ainakin extra rahukkaa.
Nokeaako normaalia enemmän lähtiessään kiihtymään ja paljon höylätty? Kertoivatko mistä oli ollut vikakoodi? Ootko lueskellut näistä dieseleiden perusongelmista eli esim se perinteinen egr tms. joista on ollut juttua pilvin pimein? Vastaako yksikään vikakuvaus omaasi?
Nokeaako normaalia enemmän lähtiessään kiihtymään ja paljon höylätty? Kertoivatko mistä oli ollut vikakoodi? Ootko lueskellut näistä dieseleiden perusongelmista eli esim se perinteinen egr tms. joista on ollut juttua pilvin pimein? Vastaako yksikään vikakuvaus omaasi?
Koodi: Valitse kaikki
Vw-huolto väittää että turbon siivet olisi jumissa ja ainoa lääke tähän on turbon vaihto:(
Merkkihuolto rulettaa taas. Asiantunteva korjaaja putsaa turbon ja laittaa siivet liikkumaan, merkkihuolto vaihtaa turbon ja laskuttaa... :)
Code:
Vw-huolto väittää että turbon siivet olisi jumissa ja ainoa lääke tähän on turbon vaihto:(
Merkkihuolto rulettaa taas. Asiantunteva korjaaja putsaa turbon ja laittaa siivet liikkumaan, merkkihuolto vaihtaa turbon ja laskuttaa... :)
ja jos tuntuu ettei itse osaa/viitsi puuhastella niin tuolla autetaan
Asiantunteva korjaaja putsaa turbon ja laittaa siivet liikkumaan, merkkihuolto vaihtaa turbon ja laskuttaa... :)
Eipä ole merkkihuollon korjaajan asiantuntemuksesta kiinni... koska.
1. tuntitaksa on niin iso että muutaman tunnin siipienpuhdistus maksaa saman verran kun uus puhallin.
2. korjaukselle myönnetään takuu, eli ei siis riitä et "eiköhän toi puhdistus riitä"
3. siitä mustasta paskasta menee korjaajan kädet likaiseks..
4. Varaosalla on parempi myyntikate, verrattuna putsaustyöhän. jää siis enemmän euroja firmalle.
5. onhan se varmasti korjattu jos jokin fyysinen osa on vaihdettu..
Kerran olen merkkihuoltoa käyttäny.. en käytä enää.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 53 vierailijaa