käynnistys ongelmat audissa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

harri81
-
Viestit: 268
Liittynyt: 19.2.2004 17:35

käynnistys ongelmat audissa

ViestiKirjoittaja harri81 » 13.8.2006 17:34

eli audi ei oikeen meinaa kylmänä lähteä käyntiin ja sit kun sahaamisen jälkeen lähtee ni putkesta pöllähtää pienoinen pilvi.mistäköhän vikaa vois lähtee etsimään.hehkuttaa senverran et valo vilahtaa...suuttimissa vika?vai missä

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 13.8.2006 17:37

Kaikki hehkut kunnossa?

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 13.8.2006 18:46

Pumpun ajoitus pielessä ennemminkin, jos kerran lämmin kone lähtee ok käymään. Kesällähän ei voi todeta hehkujen toimivuutta muuten kuin yleismittarilla.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 13.8.2006 19:04

Ilmaa systeemissä? Mulla tuossa 1,9TDI (1z) ympäristössä taannoin oli kylmänä juuri tollasta, sai sahata, ja pölläyksen kanssa heräsi tulille.. Syy oli tarvikasuodatin joka päästä systeemiin ilmaa.

harri81
-
Viestit: 268
Liittynyt: 19.2.2004 17:35

ViestiKirjoittaja harri81 » 14.8.2006 18:58

tietojen mukaan kaikki hehkut vaihettu vuoden -05 alussa.auto ollu itellä vast pari viikkoa... katsastus olis edessä ja pakokaasu testiin pitäs mennä ni samalla vois kysästä siitä pumpun ajotuksesta.kuulemma suomen parhaimpia diesel asennus laitteita...JOUTSENON DIESEL ASENNUKSESSA.. kaipa ne siel tietää paremmin... rupee vaa vituttaa toi sahaamine joka aamu.

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 14.8.2006 19:07

No laitetaanpa tähän samaan topicciin kysymys.
Eli tuossa omassa 81kw 1.9tdi:ssä sellaista ongelmaa et kylmänä lähtee pirun hyvin, mut lämpimänä saa sahata aika pitkään ennen ku lähtee. n.45-60minuuttia kun on paikallaan ni taas lähtee hyvin. Mikä vois vaivata?

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 14.8.2006 22:20

Ennakko/ anturivaivaa/ np kulunut/ ilmavuotoa ..?

Paljon ajettu?

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 15.8.2006 16:59

253tkm, vai kummalle vastasit / esitit kysymyksen??
Viimeksi muokannut Pekka, 15.8.2006 17:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

harri81
-
Viestit: 268
Liittynyt: 19.2.2004 17:35

ViestiKirjoittaja harri81 » 15.8.2006 17:00

audissa on kilometrejä 330 000... ja vuosimallia 95 otettu käyttöön loppuvuodesta 94

rotoriitti
-
Viestit: 25
Liittynyt: 9.8.2004 10:44

ViestiKirjoittaja rotoriitti » 16.8.2006 9:38

Audi-foorumillakin on keskusteltu AAT/AEL:n käynnistysongelmista. Esim:



Lisää löytyy foorumin hakutoiminnolla.

Oma arvio lyhyesti: Hehkut eivät vaikuta käynnistymiseen näin kesäkeleillä. Pumpun ajoitus kannattaa tarkistaa ensimmäisenä. Käynnistyksen kannalta on oleellista tarkistaa nimenomaan pumpun mekaaninen ajoitus.

khp78
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 11.8.2006 23:08

Vento-96

ViestiKirjoittaja khp78 » 17.8.2006 5:29

Eli aaz-kone ei lähde käyntiin hyvin kylmänä, mutta jos saa käyntiin ja ajaa vaikka 500m niin sen jälkeen lähtee kyllä hyvin. Hehkut on just vaihdettu, eli mahtaako vika olla legendaarisessa kuningaspultissa vai mistä se mahtaa johtua?

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 17.8.2006 9:10

Eikö tuossa rotoriitti kiteytä asian jo hyvin?
Käynnistyongelmissa kannattaa tarkistaa se pumpun mekaaninen ajoitus, se on yksinkertaisimpia hommia kun ei tartte edes käsiään liata. VAG-COM vaan kiinni ja siitä lähtee.

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 17.8.2006 15:14

täällä myöskin mystinen pitkään starttauttava 1z koneinen. kylmänä ikäänkuin lähtisi hieman paremmin mutta lämpimänä joutuu sahaamaan poikkeuksellisen kauan, on kokeiltu vaihtaa lämpötila-anturia, hehkuja,moottorinohjausrelettä ja käytetty vw huollossa jossain koneessakin kiinni mutta ei vikakoodeja tai tyhjentävää diagnoosia ,autolla ajettu jotain 450tkm joten onko pumppu päässyt kulumaan, kenties suuttimet?

Commo
-
Viestit: 221
Liittynyt: 27.7.2003 18:23

ViestiKirjoittaja Commo » 18.8.2006 6:09

Sukulaismiehen Passatissa oli käynnistys ongelmia varsinkin kylmästä sai sahata kauan, koitettiin myös kauan paikallistaa vikaa ja kuskattiin jokapaikassa. Viimeisenä vaihdettiin syöttöpumpun käyttöakselin stefa ja se auttoi. Suht helppo vaihtaa pumppua irroittamatta jakopään kautta.

Oma teoria asiasta on: auton seisoessa pumpun kautta pääsee imemään ilmaa järjestelmään ja pumppu on tyhjentynyt startatessa.

harri81
-
Viestit: 268
Liittynyt: 19.2.2004 17:35

ViestiKirjoittaja harri81 » 18.8.2006 11:58

mikä toi "kuningaspultti" oikee on? ja mite se vaikuttaa auton käyntiin?

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 18.8.2006 12:08

^ Kampiakselin päässä olevan hihnapyörän kiinnityspultti.
Sieltä tapaa kiila murtua/pultti löystyä , ja hihnapyörän asento ei ole sitten enään sama.

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 18.8.2006 13:18

Käynnistyongelmissa kannattaa tarkistaa se pumpun mekaaninen ajoitus, se on yksinkertaisimpia hommia kun ei tartte edes käsiään liata. VAG-COM vaan kiinni ja siitä lähtee.



voisitko kertoa tuosta vai löytyykö tuo jostain fag-osiosta?
voisin tarkistaa ihan vittuilessaan tuon -00 agr cordosta.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 18.8.2006 16:45

Auto pitää olla sitten jakajapumpullinen, pumpparia ei pysty tsekkaan.
- Aja auto normi käyntilämpöön ja jätä käymään
- Tökkää VAG-COM kiinni
- Valitse engine ja meas blocks
- Tökkää switch to basic settings, jolloin TDI Graphin teksti pitäisi muuttua harmaasta mustaksi
- Valitse sieltä TDI Graphista autosi ja tietokone kertoo loput

En ota vastuuta virheellisistä ohjeista, noi tuli ulkomuistista ;) Mutta eiköhän niillä pärjää.

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 19.8.2006 9:31

kiitän!

noi ilmeisesti näkee rekistesteröimättömällä Release 409.1 versiolla?

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 19.8.2006 12:43

Siihen minä en osaa vastata.

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 19.8.2006 18:26

Omassani oli ajotukset kohdillaan. Muita ehdotuksia??

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 19.8.2006 18:46

Moottorinlämpöanturi voisi aiheuttaa tuommoista..

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 19.8.2006 18:55

Tarkistettu.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 19.8.2006 21:09

Muita ehdotuksia??

Ilmaa pääsee ihan pikkiriikkisen systeemiin, siis polttoaineen sekaan?

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 19.8.2006 21:20

^samaa itsekin mietein, mutta se ei oikein sovi siihen, että tunnin päästä taas lähtee paremmin käyntiin.
Kyllä mä ihen varmuuden vuoksi vaihtaisin sen lämpöanturin(siis sen nelinapaisen).

Toi nestepään kuluminen voisi olla vielä vaihtoehto.. vaikkei kilometrit siihen vielä viittaakaan. Tiedätkö, onko ajettu itänaftalla?

harri81
-
Viestit: 268
Liittynyt: 19.2.2004 17:35

ViestiKirjoittaja harri81 » 20.8.2006 11:58

ite oon ajellu itä euroopandiisselillä.epäilin et vika on siinä mut nyt oon jonku aikaa ajellu suomalaisella ni ei oo minkäänlaista muutosta tapahtunu...

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 20.8.2006 18:19

vaggine
.
Passat 1.9 TDi -97

Post Posted: 19.8.2006 11:43
Siihen minä en osaa vastata.



ei antanut mennä valikkoon. pitäis lyödä taaloja tiskiin :|


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa