Tehoboksien vertailua?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

metopa
-
Viestit: 41
Liittynyt: 10.3.2005 12:55

Tehoboksien vertailua?

ViestiKirjoittaja metopa » 5.6.2006 22:18

Jos ei viitsi/ei ole aikaa/mahdollisuuksia lähteä viemään autoa pajalle softanvaihtoon niin..

Mikä on hyvä tehoboksi? Onko penkitettyjä tuloksia?

Ainakin KCR:n tehoboksi lupaa kovia tuloksia : [url]http://www.kcr.se/index_eng.html
Näköjään tuolta löytyy myös jälleenmyyjille jonkunnäköinen softatyökalu jolla pystyy boksin arvoja muuttamaan.

Muita bokseja mitä on osunut silmiin on PSI ja saksalaiset evryboksit. KCR ja PSI on vissiin varustettu hieman monipuolisimmalla elektroniikalla kuin pelkät evryboksit.

Hintahan noilla KCR ja PSI bokseilla lähentelee lastutusta mutta jos niillä saadaan sama teho ja kulutus kuin lastutuksella niin mikä niissä on niin paljon huonompaa?[/url]

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 6.6.2006 20:38

Itsellä oli psi,n boxi 90 hp----110 hp, tehon lisäys huomattava,toiminta
huonoa eli tietyillä ilmoilla nykiä näyskytteli.

seatti69
-
Viestit: 177
Liittynyt: 4.10.2004 17:25

ViestiKirjoittaja seatti69 » 6.6.2006 21:20

Kurkkaas tuolta, siellä on jotai mun kokemuksia omasta boksista http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... ight=vebox

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 6.6.2006 23:16

poksit on lähes järjestäen epävarmempia kuin lastut.. eli lastu vaan jos lisää voimaa pitää saaha tai sitten suuttimet vaihtoon ;)

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 7.6.2006 5:26

Ukon AGR koneinen G4 on pelannu jatakuin moitteetta erillisellä tehoyksiköllä. Voiman lisäys oli huomattava. Hinta muistaakseni 600€ asennettuna.

Sen seurauksena iski lisätehon himo omallekin autolle (Passat AFN). Mitä noi suuttimet maksaa, noin? Ja mites ton puhaltimen kanssa, riittääkö vakio föönillä tuotto? Mites moottorin ohjaus, tarviiko kajota?

Tietysti on se perus Evry, joka maksaa muutaman euron ja varmaan pari työtuntia.

quattro
-
Viestit: 345
Liittynyt: 23.7.2003 9:44

ViestiKirjoittaja quattro » 7.6.2006 8:28

T.Muukkonen Ähtävältä ainakin myy/maahantuo Stainbauerin boxeja. Ollut nyt ko. boxi kiinni puolisen vuotta ja kaikki on pelannut hienosti. Tehonlisäys oli persdynolla huomattava.
Penkkiin pitäisi auto viedä lähiaikoina kun olis vaan aikaa.

Ainahan näistä on j**susteltu, että boxi vai lastu jne. jokainen tekee tavallaan, molemmissa on ne omat +/-!

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 27.7.2006 21:57

http://www.psnordic.dk/produkter/3/low- ... a-tdi.html

Tommosesta kellään kokemuksia/hajua?

Mua vähän epäilyttää.. Mitähän tommonen tekee? Samat kuin bleedaus ja EVRY? Vai onko noissa tehobokseissa jotaan muutakin elektroniikkaa tai jotain, jonka takia kannattaa laittaa mielummin boksi, kuin ruveta itse rakentaa kytkentää?

Mitä toi tekee esim ahdoille?

EDIT: Ainiin.. Luottamusta ei erityisemmin herätä toi "yleismaallisuus". Sopii niin 81kW, kuin 66kW koneisiin..

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 28.7.2006 1:11

Mä joskus ajanut autoa jossa jokin nk. tehoboksi. (muistaakseni KCR) ja jäi mieleen sellanen, että teho tuli hirmu yhtäkkiä. Ainakin mulla 1z ympäristössä evryllä teho tulee kohtuullisen tasaisesti kaikilla kierroksilla.. eikä toiminnasta mitään pahaa sanottavaa. Mä en ainakaan tollasesta boksista montaa satasta maksaisi, 100-200e korkeintaan..

Trompi
-
Viestit: 753
Liittynyt: 13.12.2004 14:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trompi » 28.7.2006 1:17

Varsinkin jos on 90hp versio, niin saa jo tuolla satasella vaihdettua 110hp suuttimet, ja jos siihen vielä uhraa 5eur että laittaa evryn niin alkaa olla jo joka boksiin verratuna tahokkaampi pakkaus...

Itse tekisin jotain aivan muuta ;)

BFL2002
-
Viestit: 52
Liittynyt: 13.9.2005 15:53

ViestiKirjoittaja BFL2002 » 28.7.2006 13:26

Peruskysymys boksista: jos irrottaa boksin virtakaapelin niin onko auto silloin "normaalitilassa" vaikka data kulkeekin boksin kautta johon ei tule virtaa?

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 28.7.2006 14:26

Vakio on kun virtapiuha irti!


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 29 vierailijaa