Morjens!
Mikäpä mahtaa olla vikana kun tyhjäkäynnillä cordoba käyä louskuttaa niin konehuoneesta kuuluupi semmonen tasainen napsutus. Olen paikantanut äänilähteen rintapellissä olevaan ~tulitikkuaskin kokoiseen kapistukseen joka lienee joku turboon liittyvä osa? Kapistukseen menee sähköjohtoja sekä ilmeisesti ilmaletkuja? Koitin kaivella alfamerin korjausoppaasta (VW golf) niin hiukkasen samantapainen osa löytyi jota siellä nimitettiin turbon alipaineen säätösolenoidiksi? Liekkö samainen osa kyseessä? Miten tuon osan vikaantuminen oireilee ajossa kun tuo ajokki välillä puutuu ihan totaalisesti ja välillä se kirmaa ihan normaalisti? Niin ja sitten siinä rintapellissä on toinenkin osa jota ei löytynyt golfin korjausoppaasta.. osa näyttää vähän sulakepasältä mutta kannen alla onkin metallinen liuska joka lienee jonkinlainen 'sulake' joka on katki mutta kaikki toimii ookoo paitsi tuo veto on pois välillä?
Olipahan hankalasti selvitetty mutta toivottavasti joku osaa jelppiä asiassa ja vielä jos joku osaisi heittää hinta-arviota osasta / osista mitä tarvitaan niin tämä epeli olisi varsin tyytyväinen!!
naksutus AHU:n konehuoneesta
Valvoja: ffp jäsenet
Jeps, tattista vaan "korjausehdotuksista" mutta tällä erää ne ei sattuneet ihan kohdalleen;-(
Hankin uuden säätösolenoidin ja hintaa oli ~80 € mutta ei se vika kyllä korjaantunut. Oli sillä kai jotain vaikutusta kun enää ei yläkierroksilla puudu, ainakaan niin usein kuin aiemmin. Nyt ongelma on se että vetoja ei ole lainkaan alle 1750 rpm mutta sen jälkeen ujeltaa ja 'hönkii' hyvin ja toisinaan sitten puutuu jossain 2500-2800 rpm paikkeilla. Alan epäilemään vahvasti jotain ilmavuotoa jossakin?
No pitää kai käyttää jossain pajalla jossa pystys vag-comilla vilkaisemaan, josko se löytäs vikaa? Onko suosituksia oulun alueella minne kannattaa viedä?
Ai että olisi hehkujen sulake? Mitäs tämä sulakkeen palaminen sitten tarkoittaa = miksi sulake palaa? Liekkö hehkuissa vikaa? En ole kyllä huomannut hehkuttamisessa mitään eroa aikaisempaan?
Hankin uuden säätösolenoidin ja hintaa oli ~80 € mutta ei se vika kyllä korjaantunut. Oli sillä kai jotain vaikutusta kun enää ei yläkierroksilla puudu, ainakaan niin usein kuin aiemmin. Nyt ongelma on se että vetoja ei ole lainkaan alle 1750 rpm mutta sen jälkeen ujeltaa ja 'hönkii' hyvin ja toisinaan sitten puutuu jossain 2500-2800 rpm paikkeilla. Alan epäilemään vahvasti jotain ilmavuotoa jossakin?
No pitää kai käyttää jossain pajalla jossa pystys vag-comilla vilkaisemaan, josko se löytäs vikaa? Onko suosituksia oulun alueella minne kannattaa viedä?
Ai että olisi hehkujen sulake? Mitäs tämä sulakkeen palaminen sitten tarkoittaa = miksi sulake palaa? Liekkö hehkuissa vikaa? En ole kyllä huomannut hehkuttamisessa mitään eroa aikaisempaan?
Tere!
Nyt on sitten vikakoodit luetettu ja sanoma oli seuraava:
00575
Imusarjapaine
Säätöero
satunnainen
No nyt sitten kaivataan erityisen hyviä vinkkejä mistä alkaa vikaa paikantamaan. Korjaamolla jossa luetutin koodit meinasivat vaan että vikoja voi olla kymmeniä eikä osannut antaa edes suuntaa antavaa hinta-arviota. No seuraavia vikamahdollisuuksia hän toi esille:
Ahtopaineen säätösolenoidi (uusittu), imusarjanpaineanturi, imusarjan tiivisteen vuoto, joku muu ilmavuoto alipaineputkistossa, moottoriohjain yksikkövika jne..
Nythän tilanne on kuitenki se että auto on saatava kuntoon ja näyttää siis siltä että tuota vikaa pitää alkaa etsimään niin osaisikohan joku suositella oulun alueella jotain korjaamoa jossa todellakin osattaisiin etsiä eikä vaan antaa 'valohoitoa'. Pörhölle ei vie kun siellä on tuntiveloitus jossain 74 € tietämissä ja se on musta ehkä pikkusen liikaa vianhausta.
Nyt on sitten vikakoodit luetettu ja sanoma oli seuraava:
00575
Imusarjapaine
Säätöero
satunnainen
No nyt sitten kaivataan erityisen hyviä vinkkejä mistä alkaa vikaa paikantamaan. Korjaamolla jossa luetutin koodit meinasivat vaan että vikoja voi olla kymmeniä eikä osannut antaa edes suuntaa antavaa hinta-arviota. No seuraavia vikamahdollisuuksia hän toi esille:
Ahtopaineen säätösolenoidi (uusittu), imusarjanpaineanturi, imusarjan tiivisteen vuoto, joku muu ilmavuoto alipaineputkistossa, moottoriohjain yksikkövika jne..
Nythän tilanne on kuitenki se että auto on saatava kuntoon ja näyttää siis siltä että tuota vikaa pitää alkaa etsimään niin osaisikohan joku suositella oulun alueella jotain korjaamoa jossa todellakin osattaisiin etsiä eikä vaan antaa 'valohoitoa'. Pörhölle ei vie kun siellä on tuntiveloitus jossain 74 € tietämissä ja se on musta ehkä pikkusen liikaa vianhausta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa