naksutus AHU:n konehuoneesta

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Juselius
-
Viestit: 43
Liittynyt: 8.8.2003 9:23

naksutus AHU:n konehuoneesta

ViestiKirjoittaja Juselius » 27.3.2006 10:18

Morjens!

Mikäpä mahtaa olla vikana kun tyhjäkäynnillä cordoba käyä louskuttaa niin konehuoneesta kuuluupi semmonen tasainen napsutus. Olen paikantanut äänilähteen rintapellissä olevaan ~tulitikkuaskin kokoiseen kapistukseen joka lienee joku turboon liittyvä osa? Kapistukseen menee sähköjohtoja sekä ilmeisesti ilmaletkuja? Koitin kaivella alfamerin korjausoppaasta (VW golf) niin hiukkasen samantapainen osa löytyi jota siellä nimitettiin turbon alipaineen säätösolenoidiksi? Liekkö samainen osa kyseessä? Miten tuon osan vikaantuminen oireilee ajossa kun tuo ajokki välillä puutuu ihan totaalisesti ja välillä se kirmaa ihan normaalisti? Niin ja sitten siinä rintapellissä on toinenkin osa jota ei löytynyt golfin korjausoppaasta.. osa näyttää vähän sulakepasältä mutta kannen alla onkin metallinen liuska joka lienee jonkinlainen 'sulake' joka on katki mutta kaikki toimii ookoo paitsi tuo veto on pois välillä?
Olipahan hankalasti selvitetty mutta toivottavasti joku osaa jelppiä asiassa ja vielä jos joku osaisi heittää hinta-arviota osasta / osista mitä tarvitaan niin tämä epeli olisi varsin tyytyväinen!!

peni
-
Viestit: 266
Liittynyt: 24.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja peni » 27.3.2006 13:19

Kannattaa laittaa searchiin hakusanaksi n75. Sieltä löytyy paljon topicceja. Niitä on joskus ollut myyntipalstalla kaupan, uusi oli mun autooni noin 120 euroa. Vika oli tosin muualla.

shaka
-
Viestit: 107
Liittynyt: 28.7.2003 2:44

ViestiKirjoittaja shaka » 28.3.2006 8:15

Yleensä, jos n75 on viallinen se lakkaa tikittämästä kokonaan... Näin kävi ainakin isännän pasaatissa.

TDiGO
-
Viestit: 103
Liittynyt: 27.9.2004 14:01

ViestiKirjoittaja TDiGO » 28.3.2006 12:45

Taitaa se metallinen liuska olla hehkujen sulake, joka olis ihan hyvä olla ehjä.

Juselius
-
Viestit: 43
Liittynyt: 8.8.2003 9:23

ViestiKirjoittaja Juselius » 29.3.2006 8:00

Jeps, tattista vaan "korjausehdotuksista" mutta tällä erää ne ei sattuneet ihan kohdalleen;-(

Hankin uuden säätösolenoidin ja hintaa oli ~80 € mutta ei se vika kyllä korjaantunut. Oli sillä kai jotain vaikutusta kun enää ei yläkierroksilla puudu, ainakaan niin usein kuin aiemmin. Nyt ongelma on se että vetoja ei ole lainkaan alle 1750 rpm mutta sen jälkeen ujeltaa ja 'hönkii' hyvin ja toisinaan sitten puutuu jossain 2500-2800 rpm paikkeilla. Alan epäilemään vahvasti jotain ilmavuotoa jossakin?
No pitää kai käyttää jossain pajalla jossa pystys vag-comilla vilkaisemaan, josko se löytäs vikaa? Onko suosituksia oulun alueella minne kannattaa viedä?

Ai että olisi hehkujen sulake? Mitäs tämä sulakkeen palaminen sitten tarkoittaa = miksi sulake palaa? Liekkö hehkuissa vikaa? En ole kyllä huomannut hehkuttamisessa mitään eroa aikaisempaan?

Juselius
-
Viestit: 43
Liittynyt: 8.8.2003 9:23

ViestiKirjoittaja Juselius » 30.3.2006 7:38

Tere!
Nyt on sitten vikakoodit luetettu ja sanoma oli seuraava:
00575
Imusarjapaine
Säätöero
satunnainen

No nyt sitten kaivataan erityisen hyviä vinkkejä mistä alkaa vikaa paikantamaan. Korjaamolla jossa luetutin koodit meinasivat vaan että vikoja voi olla kymmeniä eikä osannut antaa edes suuntaa antavaa hinta-arviota. No seuraavia vikamahdollisuuksia hän toi esille:
Ahtopaineen säätösolenoidi (uusittu), imusarjanpaineanturi, imusarjan tiivisteen vuoto, joku muu ilmavuoto alipaineputkistossa, moottoriohjain yksikkövika jne..

Nythän tilanne on kuitenki se että auto on saatava kuntoon ja näyttää siis siltä että tuota vikaa pitää alkaa etsimään niin osaisikohan joku suositella oulun alueella jotain korjaamoa jossa todellakin osattaisiin etsiä eikä vaan antaa 'valohoitoa'. Pörhölle ei vie kun siellä on tuntiveloitus jossain 74 € tietämissä ja se on musta ehkä pikkusen liikaa vianhausta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa