Motti sökö ? 1.9 Td
Valvoja: ffp jäsenet
Motti sökö ? 1.9 Td
Elikä nyt ilmaantu vähän ongelmia:
- tyhjäkäynti huono, moottori "pätkii" paranee hieman kun nostaa kierrokset ~1300rpm
- savuttaa hieman
- hieman puhditon (jos nyt voi olla enempää kuin vakiona on :) )
- Moottorista kuuluu nakutuksen tyylinen ääni, ei kuulu mielestäni tyhjäkäynnillä vaan pelkästään ajossa. Ääni mukailee hieman kierroslukua mutta ei ole suoraan verrannollinen siihen.
Moottori siis vw T4:sen 1.9 TD -96
Ehdotuksia mikä vialla ? Ensimmäinen mitä ehdotettiin oli että ajoitus olisi ehkä päässyt muuttumaan ? Mites täs saisi helpoiten tarkisttettua.. ?
Kiitos etukäteen vastauksista.
ps. kilometrejä taulussa noin 220t.
- tyhjäkäynti huono, moottori "pätkii" paranee hieman kun nostaa kierrokset ~1300rpm
- savuttaa hieman
- hieman puhditon (jos nyt voi olla enempää kuin vakiona on :) )
- Moottorista kuuluu nakutuksen tyylinen ääni, ei kuulu mielestäni tyhjäkäynnillä vaan pelkästään ajossa. Ääni mukailee hieman kierroslukua mutta ei ole suoraan verrannollinen siihen.
Moottori siis vw T4:sen 1.9 TD -96
Ehdotuksia mikä vialla ? Ensimmäinen mitä ehdotettiin oli että ajoitus olisi ehkä päässyt muuttumaan ? Mites täs saisi helpoiten tarkisttettua.. ?
Kiitos etukäteen vastauksista.
ps. kilometrejä taulussa noin 220t.
Oliskohan perinteinen jakopään kampiakselin ratas rikki.
Kampiakselin merkki on vauhtipyörässä, kytkinkopassa on muovikorkki tai jotain mistä sen näkee. Nokka-akselin merkin näkee nokan takapäästä, loven pitää olla kansitason suuntainen. Venttiilikopan joutuu siis ottaan irti. Syöttöpumpun rattaassa on reikä noin kello neljän kohdalla, taustalevyn reikä on samalla kohtaa ja pumppu lukitaan noista rei´ísta sopivalla tapilla.
Kampiakselin merkki on vauhtipyörässä, kytkinkopassa on muovikorkki tai jotain mistä sen näkee. Nokka-akselin merkin näkee nokan takapäästä, loven pitää olla kansitason suuntainen. Venttiilikopan joutuu siis ottaan irti. Syöttöpumpun rattaassa on reikä noin kello neljän kohdalla, taustalevyn reikä on samalla kohtaa ja pumppu lukitaan noista rei´ísta sopivalla tapilla.
ok, toi kiilaura ois aika looginen, täytyypä zekkaa. Sellanen riski täytyy varmaan viellä ottaa et ajaa auton himasta tallille. 4 km.. toivotaan et kestää. Tästä kiilaura ongelmasta ja sen korjauksesta taisikin olla topikkeja jo olemassa. Täytyypä tutkia ne, toivotaan että saa viellä korjattu vaihtamatta kampuraa.
Aihetta sivuten.
Kaverin auto hyytyi isoon vesi"lätäkköön" hetki sitten. Mitä tuossa voi pahimmillaan käydä? Hörppääkö kone vettä ja sitten motti mekaanisesti paskaksi vai saako sähkölaitteet vaan siipeensä?
Vettä oli kuulemma tullut konepellin yli eli melkoinen lätäkkö...
Autona Seat Cordoba 1.9tdi
Kaverin auto hyytyi isoon vesi"lätäkköön" hetki sitten. Mitä tuossa voi pahimmillaan käydä? Hörppääkö kone vettä ja sitten motti mekaanisesti paskaksi vai saako sähkölaitteet vaan siipeensä?
Vettä oli kuulemma tullut konepellin yli eli melkoinen lätäkkö...
Autona Seat Cordoba 1.9tdi
-
- -
- Viestit: 501
- Liittynyt: 4.8.2003 8:53
männän ja kannenvälissä on "hiukka" ahdasta jo ilman vettä..
kun lisätään vielä vesi sinne niin kanget ne periksi antavat...
pahimmassa tapauksessa kanget,männät, kampiakseli+laakerit..
eli vanhasta saat siirtää öljykorkin uuteen moottoriin..
parhaimmassa tapauksessa ei muutako kuivatus ja kovaa ajoa.
kun lisätään vielä vesi sinne niin kanget ne periksi antavat...
pahimmassa tapauksessa kanget,männät, kampiakseli+laakerit..
eli vanhasta saat siirtää öljykorkin uuteen moottoriin..
parhaimmassa tapauksessa ei muutako kuivatus ja kovaa ajoa.
Ilmeisesti kaverilla meni vettä mottiin ja se on kaput.. Vakuutus ei kuulemma korvaa!! Aika ihmeellistä jos aamuruuhkassa vetää länsiväylällä ja joutuu vesi esteeseen niin vakuutus ei korvaa mitään!? Ymmärrän toki jos tahallaan ajaa tulva alueella ja rikkoo moottorin, mutta tuo on hiukan eri tilanne..
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Noniin nyt on uudet osat kiinni ja paku taas pelittää. Kiitos neuvoista.
Uutta osaa tuli siis hihnapyörä, hihnapyörän pultti, jakohihna ja kiristinrulla sekä ohjaustehostajan hihnan vaihdoin samalla kun näytti heikolta.
Muista tarkkailla sitä hihnapyörää ! yleensä noilla varaosilla korjataan vaurio väli aikaisesti!!
Korjaamo väitti kaverin koneen lauenneen ylikierrosten takia... Kaksi kiertokankea paskana+2 sylinteriä+2mäntää..
Vesi ei kuulemma aiheuttanut sitä kun vettä ei ollut öljyn seassa jne.. Miten kone nyt pääsee edes ylikierroksille.. Toisaalta jos kaveri olisi keskellä lammikkoa vaihtanut ykköselle ja päästänyt kytkimen ja odottanut kunnes pito palaa takaisin... ?
Vesi ei kuulemma aiheuttanut sitä kun vettä ei ollut öljyn seassa jne.. Miten kone nyt pääsee edes ylikierroksille.. Toisaalta jos kaveri olisi keskellä lammikkoa vaihtanut ykköselle ja päästänyt kytkimen ja odottanut kunnes pito palaa takaisin... ?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa