Transportterin oikeat kilometrit

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

VW-T4-93
-
Viestit: 3
Liittynyt: 3.11.2005 14:21

Transportterin oikeat kilometrit

ViestiKirjoittaja VW-T4-93 » 30.11.2005 12:01

Eli on tullut hankittua tietoisesti tuontipeli (Saksasta) T4 2.4D -93, jonka kilometreistä päätellen mittaria on ruuvattua. Nykyinen lukema on 147 tkm paikkeilla.

Onko jotain keinoa / testiä millä saisi edes jonkinlaista suuntaa oikeista kilometreistä. Kaappi kun käy ja kukkuu oikein mainiosti, eikä katsastuksessakaan ollut mitään sanomista edes päästöissä.

Auton historia tietoja ei ole olemassa.

jmr
-
Viestit: 3495
Liittynyt: 23.7.2003 9:03
Viesti:

ViestiKirjoittaja jmr » 30.11.2005 14:36

Odotat varmaankin vastausta että kirjaudu testerillä mittaristoon ja katso lukema sieltä, ehei. Paras kun vain vertailet tiettyjä osia toiseen vastaavaan autoon ja sitten puristukset mittaamalla saisi tietää, jos kone on ihan loppu. Vuotaako edes öljyä mistään? Jos joku aikaisemmista omistajista on 20-50 tkm mittarista ottanut pois, niin ketä se haittaa? Kuka siellä paljon ajettuja edes haluaa, kun autojen määrä markkinoilla on todella suuri. Saksassahan ei dieselveroa ole, joten mikä pakko se on miljoonaa sillä ajaa. Jos taas enemmän ruuvattu niin huomaisit sen kunnosta jossakin välissä. Roikkuuko mikään paikka pahasti tai onko hallintalaitteet ihan kuluneet? Ei muuta kuin kowaa ajoa ja huoltoa välillä. Kun olet 50-100 tkm ajanut, niin tiedät autosta jo itse enemmän. Jos olet vielä epävarma, niin otteessahan on edelliset omistajat, soita heille tai pistä kielitaitoinen kaveri soittamaan.

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 30.11.2005 18:23

Ratti, polkimet, vaihdekepin nuppi, penkit. Niitten kuluneisuutta kun vertailet samanikäisiin suht samanverran ajettuihin.

VW-T4-93
-
Viestit: 3
Liittynyt: 3.11.2005 14:21

ViestiKirjoittaja VW-T4-93 » 1.12.2005 10:08

Juu en sellaista vastausta hae, että jollain poppakonstilla todellinen mittarilukema löytyisi.

Lähinnä mielenkiinto asiaan heräsi, kun vertaa paljonko vastaavilla esim suomiautoilla on ajettu.

Sinällään paku on hyvässä kunnossa, ei vuoda öljyä, lähtee hyvin käyntiin yms yms, miinuksena voisi kytkimen takertelun mainita.

Sisusta on kyllä kulunut, ratti kiiltää samoin vaihdekepin nuppi on sileähkö, penkit rikki, mutta sitten taas toisaalta onhan autokin 12 vuotta vanha.

Historiasta tiedän sen verran, että on ollut putkiliikkeen autona Berliinissä.

En ajatellut sinällään enempää päätäni vaivata asialla, lähinnnä mielenkiinnon vuoksi kyselin löytyisikö jotain testiä millä saisi osviittaa kilometreistä, voihan totuus toisaalta olla jo nähtävissäkin.

Kiitos kuitenkin kommenteista.

bigbear
-
Viestit: 669
Liittynyt: 7.8.2003 13:27

ViestiKirjoittaja bigbear » 1.12.2005 11:28

Taitaa olla putkiliike konkurssissa noilla kilsoilla... Tai sitten kaikki työ kohteet ovat olleet korttelin päässä.... Jos vuodessa olis 200 työpäivää ja yks keikka per päivä niin keskimääräiseksi etäisyydeksi tulisi 30kilsaa per suunta...

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 1.12.2005 11:34

onko näissä porttereissa se digimatkamittari?

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 1.12.2005 11:40

onhan autokin 12 vuotta vanha.


No aikahan ei penkkejä kuluta, vaan käyttö. Veikkaan että kilometrit ei ole tuossa...

lurjus
-
Viestit: 647
Liittynyt: 6.8.2003 16:19

ViestiKirjoittaja lurjus » 2.12.2005 22:13

Millos se Petsku on "coiravellen" vaihtanut?

Mulla on kulj.penkin päällisessä reikä, huom päällisessä, ei alkup. Ja ainoat paikat mitkä kiiltää näillä kilometreillä (172tkm) ovat kuljettajan ajeltu pää, sekä auton kromiosat ja maalipinta =)

oopee

ViestiKirjoittaja oopee » 14.12.2005 14:57

Ratit ja nupit kuluu käytön mukaan hieman eri tavalla.
Oikeita kilometrejä voi arvella esim. kertomalla 12 vuottaa + 18tkm:lla (saksalainen keskiarvo) --> 216tkm tai lisäämällä vuotuisen tuotoksen esim. 40tkm, niin päästää ~ylärajalle -->480tkm eli Voin melko varmasti sanoa, että autolla on ajettu ainakin 216tkm, mutta luultavasti vähemmän kuin 480tkm.

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 14.12.2005 18:59

Lurjus, Coiravelle vaihtui tuossa kuukausi sitten. Samanlainen nuhapumppu tosin. Tulit muuten tuossa viime viikonloppuna Oulussa luultavasti vastaan, ainakin ohjastajan nuppi ja auton kromi kiilteli :-)

Nyt kun kattelin noita omani penkkejä, niin jovain on tommosessa 165 tkm ajetussakin jo kuljettajan puolelta sivutoppauksesta kulahtanut pintaa. Ottaa aina kyytiin noustessa läskit kiinni siihen toppaukseen.

jmr
-
Viestit: 3495
Liittynyt: 23.7.2003 9:03
Viesti:

ViestiKirjoittaja jmr » 14.12.2005 22:20

1 omistaja, 30 käyttäjää, kuten postin autoilla :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa