AFN hytkyy, mutta miksi?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

AFN hytkyy, mutta miksi?

ViestiKirjoittaja pertti108 » 21.5.2013 13:43

Suutinten korjausarvot 1. 0.00 mg/r, 2. 2.99 mg/r, 3. -1.11 mg/r.

Olisko tuossa syy?Veot tallessa, mutta hytkyy. Etenkin kylmänä.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 21.5.2013 13:46

Noilla tiedoilla on vielä melko hankalaa tehdä varmaa diagnoosia.

Flameball
-
Viestit: 389
Liittynyt: 29.4.2006 12:06

ViestiKirjoittaja Flameball » 21.5.2013 15:43

Jos et ole vielä koneeseen tehnyt moottorin rvs-käsittelyä (2-vaiheinen), niin suosittelen tekemään. Jos sen jälkeen vielä hirmusesti hytkyy, niin sit vois melkeen jo tukikumeja miettiä. Omasta loppuunajetusta A6 audista loppu moottorin hillitön heiluminen rvs-käsittelyllä, mutta se oli niin paljon ajettu ja kehnosti huollettu, että osa tutinasta toki vielä jäi jäljelle, mutta ehkä just joku 30% alkuperäisestä sheikkaamisesta :D

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 21.5.2013 16:21

tarkoitatko siis että moottori tärisee voimakkaasti? Ja ajovalot + sisustan muoviosat resonoi ja räpättää?


Yhdessä toisessa ketjussa mainittiin että paskana oleva kaksoismassa aiheuttaisi tyhjäkäynnillä suuttimille isot korjausarvot. Mulla on myös arvot tapissa, -3 ja +2 väliltä. Ja kaksoismassa antautumassa.

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 21.5.2013 17:55

racet, kova kytkin, turbo, softa jne on. 200 paperilla. Ajettu 550tkm, just kansipahvi vaihettu ja arl pultit sisässä. Hytky tätäki ennen mutta nyt pysyy paineet oikealla puolella:-) Hytkyy, eli ei hakkauta niin että resonoi. Tuntuu niinku kävis huonosti sillä yhellä pytyllä. Käytetty ite boschin penkissä suuttimet, joissa kaikissa tasaset arvot. Käytetty pumpun kansi paloina ja putsattu määränsäädin. Vagcomilla katottuna käyntiin lyötäessä alkaa hakeen okeita korjausarvoja ja hytkyminen vähenee koko ajan starttauksen jälkeen. Samalla korjausarvot kasvaa kunnes tulee nuo mainitsemani arvot eikä enää juuri hytkytä. Onko muuta ku ne suuttimet enää mahdollisia? esim männän renkaat kusee tai jotain? Huohottaa kuitenki jonki verran mutta mielestäni kohtuullisesti kilometreihin nähden. On huohottanu jopari vuotta vastaavasti eli ei pitäs vaikuttaa?

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 21.5.2013 19:36

Jos vaihdat 1. ja 2. suuttimet päikseen, vaihtuuko tuo "tappilukema" ykkösen kohdalle?

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 21.5.2013 20:42

Ei olla vielä kokeiltu. Olis hyllyssä muutama säädetty race, pitäs niitä tässä joku päivä kokeilla paikalleen ja kattoa muuttuuko. Oliko niin että afn motissa vagcom näyttää ykkös ja kakkos pyttyjen korjaukset ykkösessä ja kakkosessa ja nelosen kolmosessa? Eli kolmella korjausarvolla mennään ja nämä on suhteessa kolmoseen.

e: suuttimista löyty tuon hytkymisen syy vaikka aikalailla tasaiset avautumispaineet. Jatkokysymys: Auttaako nuita enää säädättää vai onko niin että kiinaracet kestää 150tkm ja sitte ne heitetään roskiin?

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 29.5.2013 20:20

Eipä ollu suuttimissa sittenkään syy tähän hytkynään. Mitä luulette, voisko nokkalevy olla kulunu nuilla kilometreillä niin että ei anna tasaisesti soppaa ja tästä seurais hytkyn hytkyn? Niin joo, enää tuo ei sitte pelaa oikeen mitenkään. Viivettä pedaalin lattiaan laiton jälkeen 5-30 sekuntia. Vakkarilla ei välistä jaksa pitää vauhtia yllä ja muuta pientä. Nokkalevy?

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 30.5.2013 13:45

pumppu vaihtoon

onse
-
Viestit: 24
Liittynyt: 1.10.2009 22:00

ViestiKirjoittaja onse » 8.6.2013 17:38

ja iq oli tyhjäkäynnillä 10 ja vagcomilla sai vaan sen 6,6


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 14 vierailijaa