Golf 1,9 TDI (105 hv) -08 - EGR:n tulppaus
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 1,9 TDI (105 hv) -08 - EGR:n tulppaus
Terve,
En löytänyt äkkiseltään keskustelua BLS (?)-konellisen dieselin EGR tulppauksesta. Onko kukaan tulpannut?
Voiko tuossa käyttää täysin umpinaista vai pitääkö olla pieni reikä?
Mitenkäs lämmöt, lämpeneekö tulppauksen jälkeen.
Muuta asiaan liittyvää.
En löytänyt äkkiseltään keskustelua BLS (?)-konellisen dieselin EGR tulppauksesta. Onko kukaan tulpannut?
Voiko tuossa käyttää täysin umpinaista vai pitääkö olla pieni reikä?
Mitenkäs lämmöt, lämpeneekö tulppauksen jälkeen.
Muuta asiaan liittyvää.
Linkki
Tämä yrittäjä tulppaa ERGn. http://www.carpower.fi/egr_venttiili.html
Jyväskylässä on kuulemma vastaava tulppaaja.
Jyväskylässä on kuulemma vastaava tulppaaja.
Pahvia vaan keulaan, niin nousee ne lämmötkin. Jos ei tunnu nousevan, niin ruokalistalle makaroni ja eberi/webastokauppaan.
Onhan tuo egr:n tulppaus/kuristus ihan fiksu toimenpide. Muutamia egr:n _todella_ pahasti sotkemia imusarjoja nähneenä voin kertoa...
En oo omalla ajanut kovilla pakkasilla ja tekniikkakin on täysin erilainen, mutta ainakaan tällaisilla -5...+5 keleillä ei tunnu vaikuttavan yhtään auton lämpenemiseen, vaikka egr onkin kuristettu.
Onhan tuo egr:n tulppaus/kuristus ihan fiksu toimenpide. Muutamia egr:n _todella_ pahasti sotkemia imusarjoja nähneenä voin kertoa...
En oo omalla ajanut kovilla pakkasilla ja tekniikkakin on täysin erilainen, mutta ainakaan tällaisilla -5...+5 keleillä ei tunnu vaikuttavan yhtään auton lämpenemiseen, vaikka egr onkin kuristettu.
Tuota itsekin toisaalta vähä ihmettelin. Otin omasta kulkineesta 140tkm kohdalla imusarjan irti turbon putsauksen yhteydessä ja eihän sielä ollut oikein mitään sisällä. Paitsi venttiilikopan huohotin öljyhöyryistä jäänyt pieni kerros seinämiin.
Ohjasin vain huohotinhöyryt erilliseen purkkiin, enkä koskenut mitenkään egr:n toimintaan. Lämpöä riittää eikä enää sotke kone öljyäkään mistään.
Ja omakin ajo pääosin pelkkää matkaköröttelyä alle 2000rpm kierroksilla vakkarilla. Kiihdytyksissä nyt kyllä aina täydellä kaasulla, joka tuntuu riittävän pitämään koneen täysin auki.
Ohjasin vain huohotinhöyryt erilliseen purkkiin, enkä koskenut mitenkään egr:n toimintaan. Lämpöä riittää eikä enää sotke kone öljyäkään mistään.
Ja omakin ajo pääosin pelkkää matkaköröttelyä alle 2000rpm kierroksilla vakkarilla. Kiihdytyksissä nyt kyllä aina täydellä kaasulla, joka tuntuu riittävän pitämään koneen täysin auki.
http://www.carpower.fi/egr_venttiili.html
Itse tulppasin EGR:n sokealla laipalla ja tiivisteellä. Mitään vikavaloja/ koodeja ei ilmaantunut. Kyseinen kikotin on ollut huonosti lämpiävä ennenkin. Paha sanoa muuttuiko mitenkään.
Golf 1,9Tdi -99 on kyseessä
Itse tulppasin EGR:n sokealla laipalla ja tiivisteellä. Mitään vikavaloja/ koodeja ei ilmaantunut. Kyseinen kikotin on ollut huonosti lämpiävä ennenkin. Paha sanoa muuttuiko mitenkään.
Golf 1,9Tdi -99 on kyseessä
Tää mittaus ei oo mitään rakettitiedettä. Mittaus tehdään puhtaasti MAF:in eli ilmamäärämittarin arvoilla. Normaalisti auto pyytää EGR:n kanssa vaikka MAF -arvoa 300mg/str, joka tarkoittaa siis noin karkeesti 300mg/str puhdasta ilmaa ja 200mg/str pakokaasuja. EGR tulpattuna tuon saman auton kaikki ilma menee ilmamäärämittarin läpi, eli MAF:in arvo on 500mg/str. Jos MAF pyynti on 300mg/str ja toteutunut 500mg/str niin auto antaa ajan kanssa vikakoodin EGR:stä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 32 vierailijaa