Passat vs Golf mk3 tekniikan erot / samankaltaisuudet?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

Passat vs Golf mk3 tekniikan erot / samankaltaisuudet?

ViestiKirjoittaja boliisi » 23.9.2012 18:36

On ostoslistalla Golf mk3 Diesel variant, mutta myös Passatti samoilta vuosilta (94-99) vois olla vaihtoehto. Onko kummassakin mallissa samat moottorit / laatitkot? Mitkäs muut osat käy ristiin?

4Motioner
-
Viestit: 430
Liittynyt: 20.12.2007 12:05

ViestiKirjoittaja 4Motioner » 24.9.2012 9:24

3B Passatissa on ainakin kone pitkittäin kun Golfissa on poikittain, joten moottorit ja vaihteistot eivät ole samoja. Yhteisiä osia koneen puolella on toki paljon jos moottori on muuten samankaltainen, mutta muuten nuo ovat kaksi eri autoa.

Jos itse pitäisi noista valita niin jättäisin Mk.3 Golfin väliin ja ottaisin tuon uudemman 3B Passatin tai vaikka Mk.4 Golfin. Kolmoskorin Golfit tuppaa ruostumaan, joka ei taas näitä uudempia vaivaa.

Naxxu
-
Viestit: 226
Liittynyt: 28.7.2003 16:58

ViestiKirjoittaja Naxxu » 24.9.2012 12:21

94-96 vuoden passatti on hyvin lähellä mk3 golffia teknisesti. Esim moottorit samoja, TDI:ssä vaihteistot samoja, passatissa myös TD:ssä 02A vaihteisto. Akselisto rakenne täysin sama (raide leveydessä tosin on mahdollisesti eroa). Suurimmat erot korissa ja sisustassa

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 24.9.2012 23:04

Jos on vaihtoehtona passatti vuosilta 94-99 niin suosittelisin noista sitä 97-99 vuosikertaa.. On kuitenkin uudempi korinen ja oikeasti parempi auto ja jos hyvä nakki käy niin erittäin huoleton.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 25.9.2012 2:30

Kolmoskoppanen ruostuu yhtä hyvin kuin mikä tahansa peltilehmä jos kunnossapidossa laiskotellaan ja istutaan kahvikuppi kädessä tennarit pöydällä. Toki hyväkoriset alkavat olla kohta kiven takana, mutta ei silti niin harvinaisia että saisi rastin seinään piirtää kun sellaisen löytää. Alustaltaankin viisaita, sekä helppoja ja etenkin halpoja huoltaa. Pätee myös tuohon -97 asti passateissa.

Kolmebertassa en itse näe mitään muuta etua kuin virittäjä-ystävällisemmän nelivedon, sekä ehkä hieman paremman tehdas-asenteisen äänieristyksen kabiinissa. Alustakin on yksi nivel-hässäkkä, miksei toimiva ratkaisu kestäessään, mutta kallis keikka kun se rulianssi alkaa. Samalla hintaa ostaa hyväkuntoisen G3:en.

Kaikissa edellämainituissa on optiona samanlainen 90hp TDi-moottori, joka pienellä ohjelmoinnilla onkin sitten jo aivan eri luokkaa kuin vakiona. Ainoana suurena erona voitanee pitää 3B:n pitkittäisen lohkon ulkopuoliset eroavaisuudet.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 21 vierailijaa