AJM: käynti ongelma ja kolina..
Valvoja: ffp jäsenet
AJM: käynti ongelma ja kolina..
Kyseessä 85kw 1.9 TDi PD AJM.. Käyntiin lähtee välillä 3:lla ja hyvällä säkää 4:llä sillon kun tarttaa tarpeeks monta kertaa.. Sitten kun pörähtää käyntiin niin kierrokset seilaa 1000 molemmin puolin +-200 mekaanisen kolinan saattelemana jonka kuulee selvemmin kun hyvin ja vedot kadoksissa.. Heti kun nostaa kierrokset 2t ja siittä ylemmäs niin vetoja löytyy ja käy ihan normaalisti niinkun mitään vikaa ei olis koskaan ollutkaan.. Vikakoodeja ei anna.. Että onko tulossa nostaja remontti vai päästäänkö helpommalla ja halvemmalla..?
Nyt ilmeni sitten lisää ongelmia! Kottero saatiin kasattua ja yritettiin käyntiin niin eihän siellä tietenkään mitään tapahtunut! (n:3 viikkoo sitten lähti laakista käyntiin) Mitään muuta moottorin käynnistymiseen vaikuttavaa ei vaihdettu kun löpö suodatin. Yli kolme tuntia sitä yritettiin tarttailla ja joka kerta imas suodattimen tyhjäksi. Tankilta suodattimelle menevä letku ei ole tukossa, suodattimen päällä olevaan systeemiin vaihdettu uudet O-renkaat. Lähipäivinä pitäisi kokeilla painaa väkisin polttoainetta suodattimelle/järjestelmään kunhan vaan löydetään jostain sopiva käsipumppu(samanmoinen kun veneissä) Lisää ehdotuksia otetaan vastaan että saadaan pulkka liikenteeseen taas..
Suurin syy siihen taittaa olla se että kuulin ettei pumppareiden kannet kestä virittämistä? En sitte tiedä pitääkö se paikkaansa kun kaikilla on aina omat mielipiteensä. Mut ehdotuksia otetaan vastaan uudesta konemallista. Vaatimuksena helppo ja kestävä virittää, tarkotuksena saada joku lähemmäs 200hp irti..
No nyt olis kone kasattu ja käytetty.. Lähti laakista käyntiin niinkun unelma MUTTA kun nostaa kierroksia niin kuuluu tasainen kolina ja luultavammin alakerrasta koska yläkerrassa ei näkynyt mitään ja ääni kuuluu selvemmin alhaalta. Kolina voimistuu mitä enemmän kierroksia antaa, en uskaltanut kierrättää 2.5tk enempää kun kuulosti niin pahalta. Että se on sitten taas alakerta masennuksen kohteena.
Seuraava kone malli taitaa olla tuo AHF. Sopiiko AJM:n osat siihen esim: 6v loota ja turbo..?
Seuraava kone malli taitaa olla tuo AHF. Sopiiko AJM:n osat siihen esim: 6v loota ja turbo..?
No kuinkas olisi ATJ kone? Tuntuu kestävän siellä 200hv nurkilla ihan mukavasti, vaikka hiukka rankookin. Aikaa sinne 200hv tehoille virittämiseen menee n. yksi talli-ilta.
Ja ei ole seuraavan sukupolven pumpparin hienoa nokkasorviominaisuutta ihan vastaavassa mittapuussa...
Monihan nyt morkkaa sen AJM-koneenkin huonoksi sen kansipahvin takia, vaikka muutenhan tuntuu olevan kelpo pata, kunhan on huollettu ja maltetaan jättää ne kylmänä polkemiset pois ja ajon jälkeen vastaavasti annetaan jonkin aikaa käydä. Eikä ole niistäkään kuluneita nokkia ainakaan täällä suunnalla niin paljon löytynyt kuin esim. tuoreemmista AVF/ ARL padoista... Toki, eipä tässä nyt koko maailman kattavaa tietoa asiasta ole, että voidaanhan tässä olla väärässäkin.
Tällainen takapuolituntuma vain tullut tässä jonkun verran näiden kanssa touhunneena.
Ja ei ole seuraavan sukupolven pumpparin hienoa nokkasorviominaisuutta ihan vastaavassa mittapuussa...
Monihan nyt morkkaa sen AJM-koneenkin huonoksi sen kansipahvin takia, vaikka muutenhan tuntuu olevan kelpo pata, kunhan on huollettu ja maltetaan jättää ne kylmänä polkemiset pois ja ajon jälkeen vastaavasti annetaan jonkin aikaa käydä. Eikä ole niistäkään kuluneita nokkia ainakaan täällä suunnalla niin paljon löytynyt kuin esim. tuoreemmista AVF/ ARL padoista... Toki, eipä tässä nyt koko maailman kattavaa tietoa asiasta ole, että voidaanhan tässä olla väärässäkin.
Tällainen takapuolituntuma vain tullut tässä jonkun verran näiden kanssa touhunneena.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 21 vierailijaa