Skoda Superb 1,9 Tdi softat uusiksi

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Jarppi78
-
Viestit: 26
Liittynyt: 28.11.2007 9:07

Skoda Superb 1,9 Tdi softat uusiksi

ViestiKirjoittaja Jarppi78 » 6.4.2012 14:34

Moro,

Uusioskoodisti täälä kyselee että onko kokemuksia Harisen tai karalan softista 1,9 Tdi 77kW moottorissa ? Siitä näyttävät ottavan sen 100 kW ulos ja vääntöä tulis kanssa lisää.

Ostin juuri superbin tolla koneella ja hieman tuntuisi kaipaavan alas lisää vääntöä. Eli onko kenelläkään ihan konkreettisia esimerkkejä, varsinkin kulutus kiinnostaa ennen ja jälkeen.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 6.4.2012 20:42

MoTest jyväskylässä tekee myös hyviä softia, voin suositella ennemmin tuota. Ja ihan varmasti samat tehot saa kuin harinen/karala. 1.9 tdi koneisiin on näköjää tarjous motest.fi sivun bannerissa.

Olen tuollaisella ajanut ja tehoero on kyllä upee vakioon verrattuna. Ja kulutus ei ainakaan isompi, isäukolla oli tuollainen superb jonkun aikaa.

lucifer
-
Viestit: 556
Liittynyt: 30.11.2010 21:33

ViestiKirjoittaja lucifer » 30.6.2012 8:37

Joko tuli softa koneeseen?
Itselle tuli juurikin Superb -09 Greenline 1.9tdi 105hp taloon ja kiinnostais vähän piristää menoa.
Kulutus tuntuisi olevan kohtuu pieni.
Hintahan varmaan on ton 600-700€

Jarppi78
-
Viestit: 26
Liittynyt: 28.11.2007 9:07

ViestiKirjoittaja Jarppi78 » 2.7.2012 15:07

Vakavassa harkinnassa vielä. Tällä hetkellä olen kallistumassa AJ-Tech nimisen pajan puoleen. Näistä pajoista joiden kanssa olen keskutellut niin tää oli ainut joka ei luvannut kuuta taivaalta kulutuksen suhteen. Tää Greenline on jo sen verta niukkakulutuksinen että ei sitä paljoa vähemmällä saa menemään varsinkin jos tehoa haetaan lisää. Lupasi sen että ei se kulutus siitä pitäisi silti noustakkaan. Muut on puhuneet 0,5-2 litran tiputuksesta... :)

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 2.7.2012 18:59

Kyllä se kulutus hieman laskee kun perus käyttöalueelta raotelllaan VNT-siivikkoa hieman enemmän avonaisemmaksi, joka taas laskee ahtopainetta ja pakopainetta pienemmäksi jolloin moottori hengittää vapaammin. Toki useissa pajoissa tällaista ei lähetä kovin pitkään hieromaan vaan kokeillaan saada auto mahdollisimman nopeasti hieman tehokkaampana takaisin ajoon... Tosin jos vekottimessa on DPF, se vaatii kohtalaisen tarkan seossuhteen toimiakseen oikein -tällöin erot kulutuksessa on pienemmät, eikä niitä välttämättä juurikaan ole.

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 2.7.2012 21:09

Findiesel?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa