-01 a4 quattro AFN turbon puutuminen

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Nafta
-
Viestit: 38
Liittynyt: 14.2.2007 21:29

-01 a4 quattro AFN turbon puutuminen

ViestiKirjoittaja Nafta » 1.12.2010 18:55

Joo eli a4 -01 1.9tdi:ssä puutumis ongelmaa. Kiihtyy vaivalloisesti sataseen (45sek) eikä jaksa siitä enempää kiihtyä. Ennen ongelman ilmentymistä konessa arviolta 140hv mutta sitten hävisi 100 kaakkia pois teille tietymättömille. Välillä autossa on noin 70-90 kaakkia, mutta hetken huristelun jälkeen tippuu sinne 30-40 hepan hujakoille. Ja kun on seissyt yön paikoillaan niin taas on noin 90 heppaa...

Ahtopaineensäätöventtiili vaihdettu kun antoi vikakoodin "462C Ahtopaineen säätö,Säätörajat alitettu" Jonkin verran tuli paranusta mutta lähtee kuitenkin liimaamaan penkkiin normaalisti vasta 3000rpm kohdalla. MAF on ehjä. Kaasua kun painaa niin vihellys kyllä kuuluu puhaltimesta ihan niinkuin ennenkin.

Onko kellään ollut samanlaisia brobleemia
Onko enää muuta vaihtoehtoa kuin föönin siivet jumissa?

Patu
-
Viestit: 625
Liittynyt: 24.7.2003 11:21

ViestiKirjoittaja Patu » 1.12.2010 19:35

Turbo vaihtoon.

Nafta
-
Viestit: 38
Liittynyt: 14.2.2007 21:29

ViestiKirjoittaja Nafta » 1.12.2010 19:38

Vai putsaukseen?

MarcusS
-
Viestit: 358
Liittynyt: 11.2.2004 22:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarcusS » 1.12.2010 20:00

ei siis ahda tarpeeksi, usein vika löytyy alipainelinjasta. Tarkista letkut aina alipainepumpun haaralta egr:lle ja sieltä ahtimelle saakka. Kovat alipaineletkut (muovia) hankaavat itsensä usein rikki noissa.

Nafta
-
Viestit: 38
Liittynyt: 14.2.2007 21:29

ViestiKirjoittaja Nafta » 1.12.2010 20:25

Ei ahda tarpeeksi. Yks pikku pätkä meni alipaine pumpun ja egr:n välistä vaihtoon ja sen jälkeen se vika tulikin, olis menny kohta muuten varmasti poikki... Alipainelinjoja en muuten oo tarkastanut. Jos sitä sitte viikonloppuna kattelis nekin läpi.

vag-on
-
Viestit: 84
Liittynyt: 27.1.2009 17:20

ViestiKirjoittaja vag-on » 2.12.2010 11:03

Vika siis ilmentyi letkun vaihdon jälkeen?
Olisiko letkun liitokset huonot? Jossain vuotoa?

Nafta
-
Viestit: 38
Liittynyt: 14.2.2007 21:29

ViestiKirjoittaja Nafta » 11.12.2010 14:04

No niin, vika löydetty ja korjattu!
Tupajumin kanssa tänään kurkisteltiin pikkasen tarkemmin pellin alle ja sieltä sitten löytyi yksi irrallinen alipaineletku, alipainepumpun t-haaralta vielä vähän matkaa alaspäin. Onneksi ei ollut juuttuvasiipinen jumissa!!! Letku sijaitsi jähhdytysnestesäiliön ja jarrunestesäiliön alapuolella hieman piilossa. Ilmeisesti irronnut moottorin suojamuoveja irrotellessa... Kiitoksia kaikille hyvistä veikkauksista!

Osaisko joku sanoa mikä tämä eegeeärrän kyljessä oleva purtilo on?
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 9891_n.jpg

Ja tää maffin ja ilmansuodattimen välissä oleva mutikka, jossa harmaa korkki?
http://l23.sphotos.l3.fbcdn.net/hphotos ... 0589_n.jpg
Viimeksi muokannut Nafta, 11.12.2010 14:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Johtomies
-
Viestit: 215
Liittynyt: 15.7.2006 21:19

ViestiKirjoittaja Johtomies » 11.12.2010 14:11

Onneksi ei ollu tuon vakavampi/kalliimpi juttu.

Nafta
-
Viestit: 38
Liittynyt: 14.2.2007 21:29

ViestiKirjoittaja Nafta » 11.12.2010 14:23

Onneksi! Olis pitäny vaan vähä aikasemmin nyppiä sitä letkua... Tuli niin paljo turhaa hermoilua.

Johtomies
-
Viestit: 215
Liittynyt: 15.7.2006 21:19

ViestiKirjoittaja Johtomies » 13.12.2010 12:46

Kuvissa esiintyy sammutusläppä ja sitä ohjaava magneettiventtiili.

Nafta
-
Viestit: 38
Liittynyt: 14.2.2007 21:29

ViestiKirjoittaja Nafta » 13.12.2010 19:33

Jaahas, no mitäs virkaa niillä sitte on?

Johtomies
-
Viestit: 215
Liittynyt: 15.7.2006 21:19

ViestiKirjoittaja Johtomies » 13.12.2010 21:44

Kun auto sammutetaan läpän homma on katkaista ilmansyöttö. Öljyvuodon sattuessahan dieselmoottori voi käydä omilla moottoriöljyllää, siis polttoaineensyötön katkaisu ei sammuttaisi tällä lailla käyvää konetta. Katkaisemalla ilmansyöttö kone sammuu varmasti.
Niin ja tuo magneettiventtiili on vaan venttiili mikä ohjaa tuota läppää... Ihan niinku XCV- venttiilissäkin on mankku.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 14.12.2010 7:29

Käsittääkseni tuo läppä on kuitenkin tuolla lähinnä siksi, ettei moottori tärisisi niin voimakkaasti sammuttaessa. Empä tosin ole suurempia tärinöitä tahi vatkauksia huomannut vaikkei omassa tuota ole enään hetkeen ollutkaan...

Johtomies
-
Viestit: 215
Liittynyt: 15.7.2006 21:19

ViestiKirjoittaja Johtomies » 11.1.2011 21:01

Kyllä mä oon aina ajatellu että toi läppä on ainoastaan tuota ryntäystä varten, kertokaa joku joka tietää paremmin.

MarcusS
-
Viestit: 358
Liittynyt: 11.2.2004 22:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarcusS » 11.1.2011 21:26

sammutukseen ja egr:ään liittyy


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 57 vierailijaa