Mikä moottorityyppi olisi paras aihio 1,9TDI koneista vir?
Valvoja: ffp jäsenet
Mikä moottorityyppi olisi paras aihio 1,9TDI koneista vir?
Hei! Olisi tarkoitus lähteä rakentamaan golffia 4 1,9TDI koneella ja pitäisi saada tehoja tuonne min.220-280hv. Antakaa vinkkejä!
Sama kait se oikeestaan noille tehoille on ruveta mistä tahansa koneesta rakentaa kun joutuu kaiken lohkon ympäriltä kuitenkin vaihtamaan. Se onkin sitten hinta ja maku kysymys lähteekö rakentamaan pumpparia vai jakaja konetta. Itelle kelpais jakajapumpullisista mikä vaan nelosgolfin tdi kone. Noille tehoille suosittelen jo katsomaan 6 lovisella askilla olevan auton niin kestää laatikko paljon paremmin.
eikös tuolla ollut myynnissä hyvä aihio tuollaiseen :
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=637070
itse olen tuota haaveillut - resepti sopii varmaan malliksi vaikka ei tuota kys. pakettia ostaisikaan. - en tiedä onko lie jo myynytkin tuon paketin kun niin vanha ilmo. Itselläni on autossa vähän tuhnumpi pumppari + 6 lovinen loota + sachsin kiinteä kytkin-vauhtis-paketti ja motivaatiopula jatkaa projektia :)
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=637070
itse olen tuota haaveillut - resepti sopii varmaan malliksi vaikka ei tuota kys. pakettia ostaisikaan. - en tiedä onko lie jo myynytkin tuon paketin kun niin vanha ilmo. Itselläni on autossa vähän tuhnumpi pumppari + 6 lovinen loota + sachsin kiinteä kytkin-vauhtis-paketti ja motivaatiopula jatkaa projektia :)
Ja minulla olisi kanssa - eikä ole edes kilometrejäkään paljoa :) Eikä hintakaan ole paha (siitä pääsee taatusti yhteisymmärrykseen jos tuollaista autoa etsii).
http://poltin.fi/~henri/golf/
kyseinen kulkine..
..ja kyseisellä kytkimellä :
http://poltin.fi/~henri/kytkin/
muuten vakio ja 155tkm ajettu 6-vaihteinen ilmaistoitu vehje.
http://poltin.fi/~henri/golf/
kyseinen kulkine..
..ja kyseisellä kytkimellä :
http://poltin.fi/~henri/kytkin/
muuten vakio ja 155tkm ajettu 6-vaihteinen ilmaistoitu vehje.
Kertokaapas mikä on isoin vnt:ahdin mitä vois 1,9tdi sovittaa? Mikä ahdin on uudessa 3,0tdi Koneessa 240hv..? entä? 5,0Tdi 313hv? Löytyskö noista vai pitäiskö turvaitua muihin merkkeihin esim. mb 400cdi?(pakosarja menee jokatapauksessa uusiksi). Golf 4 90hv tai 110hv:sta meinasin rakentaa niin minkälaisia suuttimia suosittelisitte? Minkälainen pääsutin pumppuun?
-
- -
- Viesti:
Aika isojakin ahtimia ovat jotkut hurjat käyttäneet.
Jos suomen osat kelpaavat, niin melkeinpä kehoittaisin kääntymään Findiesel Oy:n puoleen osavalinnoissa..
Tiedän että 3.0tdi turbolla (Garrett GT2260V) on 1.9tdi pumppusuutin koneen kanssa otettu 276hp/525nm, maksimi vääntö ~2700 kierroksella.. eli sellainen varmaan riittäisi tarpeisiisi.
Kukaan ei ole mennyt vielä suomessa yli 300hp, mutta ainakin pari on muutaman hevosen päässä ollut dynossa, joskin turbot ovat olleet eri kalipeeria.. uskoisin kyllä että tänä kesänä tuo rajapyykki paukkuu ainakin parin koneen verran.
Jos suomen osat kelpaavat, niin melkeinpä kehoittaisin kääntymään Findiesel Oy:n puoleen osavalinnoissa..
Tiedän että 3.0tdi turbolla (Garrett GT2260V) on 1.9tdi pumppusuutin koneen kanssa otettu 276hp/525nm, maksimi vääntö ~2700 kierroksella.. eli sellainen varmaan riittäisi tarpeisiisi.
Kukaan ei ole mennyt vielä suomessa yli 300hp, mutta ainakin pari on muutaman hevosen päässä ollut dynossa, joskin turbot ovat olleet eri kalipeeria.. uskoisin kyllä että tänä kesänä tuo rajapyykki paukkuu ainakin parin koneen verran.
Jos tuon kaliperin vnt ei kestä kaasu pohjassa ajoa se on väärin säädetty. Tai sitten siellä ei kestä mikään muukaan..
Kyllä se tuonne gt 32 suuntaan tuuppaa oli vnt tai ei ja ainakin 8v-koneeseen se 2,5bar ahtoja jos 300konipoikaa tekee mieli rikkoa..
Jos luokan säännöt sallivat niin kahdella ahtimella saa todella toimivan kokoonpanon ja vetää alhaalta ylös. (Luetaan 1500-6000rpm)
Kyllä se tuonne gt 32 suuntaan tuuppaa oli vnt tai ei ja ainakin 8v-koneeseen se 2,5bar ahtoja jos 300konipoikaa tekee mieli rikkoa..
Jos luokan säännöt sallivat niin kahdella ahtimella saa todella toimivan kokoonpanon ja vetää alhaalta ylös. (Luetaan 1500-6000rpm)
-
- -
- Viesti:
Tuo 275hp tuli 1.9bar ahdoilla ja pakopaine maksimissaan 1.6bar, 4500 kierroksella pakopaine 1.5bar ja ahtopaine tuo 1.9bar.
Maksimiteho oli 4500rpm.
Veikkaisin että ei ole akseli liian suurella kuormituksella jos tavoite on tuo ensimmäisessä postissa mainittu ja muu kokoonpano tukee tehotavoitetta.. eikä koiteta niitä vakio osilla puristaa väkisin.
Tuossa koneessa oli vääntöä yli 400nm välillä 2100rpm-4700rpm.. eli ihan mukava katupeli.
Minä en kyllä ahtimista ymmärrä tuon taivaallista.. voihan se olla että se menee rikki =)
Maksimiteho oli 4500rpm.
Veikkaisin että ei ole akseli liian suurella kuormituksella jos tavoite on tuo ensimmäisessä postissa mainittu ja muu kokoonpano tukee tehotavoitetta.. eikä koiteta niitä vakio osilla puristaa väkisin.
Tuossa koneessa oli vääntöä yli 400nm välillä 2100rpm-4700rpm.. eli ihan mukava katupeli.
Minä en kyllä ahtimista ymmärrä tuon taivaallista.. voihan se olla että se menee rikki =)
Tässä projektissa ei ole tarkoitus rikkoa 300hv vaan saada rakennetuksi moottori joka pysyy vetoalueella 5-v lootalla kokoajan ja teho pitää saada välitettyä tiehen. Kun on etu vetoiseta auotosta kyse niin se 220hv:kin riittää jos vetoalue on n.2500/3000-5000. Ja savutus pitäisi pysyä "kohtuullisena". Tupla turboa en rupea rakentamaan...
Minäolen lähtenyt sellaisella kokoonpanolla että mulla on eaton m45 alakierroksilla ja holset hx35 isoilla kiekoilla. holsettiin vaihettu 0,64 garretin pakopesä. tänään sain kytkimen joka ei lipsu missään tilanteessa:). Enää puuttuu pultteja ja tiivisteitä ja jakopään hilut niin alan kasaamaan konetta.
-
- -
lueppas tuo mun topiikki tuolta "turbon päivitys apuja" siinä on reseptit yli 200hp ja 400nm ja vetoja on 2000rpm-5000rpm alueella omasta mielestäni kohtuullisesti
Luettu on ja tuo sun autos tuli puheeksi kun olin karalan juttusilla jos oikein ymmärsin.
Minäolen lähtenyt sellaisella kokoonpanolla että mulla on eaton m45 alakierroksilla ja holset hx35 isoilla kiekoilla. holsettiin vaihettu 0,64 garretin pakopesä. tänään sain kytkimen joka ei lipsu missään tilanteessa:). Enää puuttuu pultteja ja tiivisteitä ja jakopään hilut niin alan kasaamaan konetta.
Mitkä on tehotavoitteet?
mitäs karala sanoi?
Vieläko tuo lafka toimii?
Nettisivut olleet poissa käytöstä jo pari viikkoa...
Hyvinhän nuo sivut ovat koko ajan toimineet =)
Jes, koitin tuliketulla ja heti toimi! Miksei IE7:lla?
Edittiä: OT
Viimeksi muokannut kt0510, 26.4.2009 20:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Quote:
Mitkä on tehotavoitteet?
Tarkoitus olis saada yli 300hv ajettavaa pyörätehoa 4 motionissa. Jos vain joskus sais valmiiksi.
...Tuo 275hp tuli 1.9bar ahdoilla ja pakopaine maksimissaan 1.6bar, 4500 kierroksella pakopaine 1.5bar ja ahtopaine tuo 1.9bar.
Maksimiteho oli 4500rpm.
Tuossa koneessa oli vääntöä yli 400nm välillä 2100rpm-4700rpm.. eli ihan mukava katupeli...
....Tai sitten finturbon hybridi, tai mikä vaan noista kolmelitraisten vakioahtimista, mersussa tieten paras, mutta saa kait nuo muutkin ihan kivasti toimimaan.=),
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”