Mistä jämäkämpi kytkin?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 19.8.2008 15:22

Maikki: Sopiva kiintee vauhtipyörä löytyy vanhemmista pitkittäiskoneisista. Tarkoitettu alunperin 228mm kytkimelle, mutta siihen saa tehtyy paikan 240mm asetelmallekin. Kaveriksi S2 Audin (3b) kytkinpaketti, joko SRE:nä tai orkkiksena.

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=449839#449839

NSUman
-
Viestit: 403
Liittynyt: 1.8.2003 15:38

ViestiKirjoittaja NSUman » 19.8.2008 17:49

Pientä tarkennusta tuohon:

Tuohon 240mm 2-massa + 6v-loota ympäristöön kun päivittää vanhan mallisen kiinteän vauhtipyörän (228mm) niin oma starttimoottori ei enää sovi. 228mm vp:ssä ja alkuperäisessä 240mm 2-massa vp:ssä on eri määrä hampaita kehällä. Ongelma ratkeaa kun vaihtaa starttimoottorin sellaiseen joka on tarkoitettu 5v-lootan/228mm vp (2-massa) kanssa.

Eikös tuo vakio 240mm kytkin kestä aikalailla tuon 400Nm, ehkä jopa ylikin. Tuohon saa valmiiksi sopivaa SRE asetelmaa (sama asetelma esim. 2.5 TDI, Audi S4 AAN) jolloin kestää vääntöä 520 Nm ja sintterilevyllä 660Nm. Tosin tällöin siellä on vielä se 2-massa vauhtipyörä. Sekin on käsittääkseni kohtuullisen kestävä kun rajaa ihan alimmat vääntöpiikit pois.

Mulla vois olla ylimääräisenä tollane vähän ajettu Audi S4 AAN vakio asetelma + levy, riittää hienosti yli 400 Nm...

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 19.8.2008 18:24

Alkuperäisellä kytkimellä on jo ajettu 250tkm ja sunnuntaina motarin rampissa ekan kerran luisti. Hassua sinällään kun lämmintä oli +23 ja senjälkeen ei ole luistanut vaikka on ollut aika viileää.

Ajattelin vain jos kytkinremontti on edessä niin laitan samantien sellaiset hilut jotka kestää vajaa 500nm vääntöä.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 1.9.2008 10:29

ja taas viikonloppuna kytkin luisti. Tosin vain lauantaina muttei sunnuntaina yli 200km maantieajossa. Hassua

Onko kellään tietoa kestääkö Sachsin xtend vääntöä enemmän kuin vakiohilppeet? Tuo xtend on itsesäätyvä ja 80€ kalliimpi kuin perinteinen kytkinpaketti ja huomattavasti halvempi kuin sre paineastelma+kytkinlevy+laakeri.

kt0510
-
Viestit: 176
Liittynyt: 12.12.2007 22:34

ViestiKirjoittaja kt0510 » 2.9.2008 20:14

Nyt asennettuna tuo perinteinen satsi:
G60 vauhtis, SRE asetelma, VR6 levy + laakeri.
Pitoa kyllä on, kytkin(poljin) jäykistyi huomattavasti mutta tuo pehmenee käytössä? (tai jalkalihakset vahvistuu).
Kytkin ottaa vain nyt todella alhaalla kiinni (sentti lattiasta), onko tähän jotain lääkettä olemassa?

tuxo
-
Viestit: 131
Liittynyt: 8.2.2006 15:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja tuxo » 3.9.2008 7:15

Tuntuu olevan lähes kaikilla sre:n omistajilla samaa vikaa että kytkin irtoaa vasta ihan lattiassa. Itse jouduin pidentämään pääsylinterin ja polkimen välistä vipua että sain kytkimen yleensäkään irtoamaan.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 3.9.2008 7:43

Vika ei liene SRE:n asetelmassa vaan enemmänkin VR6 kytkinlevyssä. Kokeilkaa nyt joku ihmeessä TDI:n levyllä.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 3.9.2008 11:25

Yksi setti tdi:n levyllä on liikenteessä, en vaan muista kenellä. Onko sitten VR6 levy paksumpi kuin TDI? Voisiko ohuet shimmit vauhtipyörän ja paineasetelman välissä olla paikallaan?

kt0510
-
Viestit: 176
Liittynyt: 12.12.2007 22:34

ViestiKirjoittaja kt0510 » 3.9.2008 17:40

Itse jouduin pidentämään pääsylinterin ja polkimen välistä vipua että sain kytkimen yleensäkään irtoamaan.


Miten teit tuon, oliko monimutkainen projekti?
Meneekö osia uusiksi vai onko vivussa "säätömahdollisuus"?

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 3.9.2008 17:46

Pystyy siihen koneistamaan pitemmän tapin, mekanismi on hyvin pitkälle samantyylinen kuin moottoripyörien jarrupääsylintereissä.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 3.9.2008 18:16

itse sorvasin alumiinista pidemmän napukan työsylinteriin. nyt siellä se hirveä turha liike kytkimen käpälällä on paljon lyhempi ja kytkin on ihan inhimillisen tuntuinen

Reactor
-
Viestit: 351
Liittynyt: 2.9.2003 13:15

ViestiKirjoittaja Reactor » 3.9.2008 22:13

Itselläni on nyt hankittuna SRE:n asetelma AHU:n vauhtiksen kaveriksi. Huomenna käyn tilaamassa kytkinlevyn ja painelaakerin, tilaustavaraa kun on ainakin pk-seudulla missä kävin tänään kyselemässä. Asetelma ostettiin Us-Partsilta.

Suurimmalla osalla taitanee olla VR6-levy, niin tilaan sitten ihan "kokeeksi" TDI:n kytkinlevyn. Tämän jälkeen pääsee kasaamaan kytkinpaketin ja loota kiinni -> ajamaan. SACHS:n levyn jätin suosiolla hyllyyn hinnan takia, foorumin tekstien perusteella tuo VR6/TDI -kytkinlevy ajaa saman asian väännön keston suhteen.

Tavoitehan on päästä joskus +200hv ja +450nm lukemiin, eiköhän kytkimen osat ole sitten valmiina tuota varten. Vai olenko sitten lukenut ihan omiani täällä?

kt0510
-
Viestit: 176
Liittynyt: 12.12.2007 22:34

ViestiKirjoittaja kt0510 » 3.9.2008 22:50

itse sorvasin alumiinista pidemmän napukan työsylinteriin


eerop;
Minkä mittaisen jatkopalan teit?

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 4.9.2008 6:03

Kokeilin mikä on paras. taitaa olla jotain 14-16mm pitkä. Alkuperäinen on kuitenkin korkeintaan 10mm ja käpälä jää heilumaan todella löysästi. Vaan eipä heilu enää vaan on huomattavasti parempi

kt0510
-
Viestit: 176
Liittynyt: 12.12.2007 22:34

ViestiKirjoittaja kt0510 » 4.9.2008 18:30

eerop,
et sattumoisin vakokuvaa tuosta kyhäelmästä ottanut?

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 4.9.2008 19:13

kylläpä minä voisin napata siitä kuvan, pitää vaan käyttää se sylinteri irtaallaan

kt0510
-
Viestit: 176
Liittynyt: 12.12.2007 22:34

ViestiKirjoittaja kt0510 » 5.9.2008 13:58

Jos vaan eerop ehdit niin auttaisi kovasti omassa virityksessäni. Ota samalla kuva sylinteristä.

Reactor
-
Viestit: 351
Liittynyt: 2.9.2003 13:15

ViestiKirjoittaja Reactor » 10.9.2008 21:33

Kytkin asennettu ja toimii. Osat siis SRE:n asetelma, TDI-kytkinlevy ja painelaakeri. Sachsin laatikoissa ainakin olivat :). Vaihdoin samalla moottorin alakannakkeen puslat Powerflexin vastaaviin. Jyrinä kyllä on melkoinen :)

Kytkin on jäykkä ja ottaa kiinni jo alhaalta. Ilmeisesti ei ole juurikaan eroa VR6 ja TDI kytkinlevyjen kanssa, kun ottaa kiinni alhaalta. Kytkimen työsylinterin tappi täytyy pidentää, että saa inhimillisemmän kytkinpolkimen liikkeen :)

kt0510
-
Viestit: 176
Liittynyt: 12.12.2007 22:34

ViestiKirjoittaja kt0510 » 11.9.2008 17:27

Kytkimen työsylinterin tappi täytyy pidentää, että saa inhimillisemmän kytkinpolkimen liikkeen :)


Muista dokumentoida (lue valokuvata) projekti niin voidaan kaikki laiskat kopioda se...

:-)

Reactor
-
Viestit: 351
Liittynyt: 2.9.2003 13:15

ViestiKirjoittaja Reactor » 13.9.2008 4:12

^Kyllähän tuon voisi tehdä, jos vain tietäisi mitä pitää tehdä :)

antti20
-
Viestit: 5
Liittynyt: 14.8.2008 13:45

ViestiKirjoittaja antti20 » 15.9.2008 19:47

Voisitteko selvittää tietämättömälle, mitä hyviä/huonoja puolia on 2-massa vauhtipyörässä verrattuna perinteiseen ratkaisuun? Tuleeko perinteisellä ratkaisulla enemmän esim. tärinöitä tms.? kumpi on kestävämpi ratkaisu? autossa tehoja 160hp/380Nm ja laatikko on 5-vaihteinen! Kiitos jo etukäteen.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 16.9.2008 7:09

Antti: Audifinnsillä jo kerrottiin tiivistettynä vaihtoehdot sinulle...

kaksoismassan ideana on vaimentaa värinöitä. Haittapuolena virittäessä ja jopa vakiona on rajoitettu väännönkesto = pohjaa ja seurauksena kytkimen luistaminen / pahimmillaan jopa kampiakselin katkeaminen. Huvittavinta asiassa on se että kukaan kiinteän vauhtipyörän tilalle vaihtaneista ei ole valittanut vauhtipyörän lisänneen mitään värinöitä / resonansseja.

Kiinteä vauhtipyörä+240mm kytkinpaketti on kestävin ratkaisu ja uusien pultinreikien sorvauttaminen ei maksaa montaa kymppiä. Omaan 6-v passattiini en tuota pakettia raaski laittaa kun budjetti muutenkin venyy ja paukkuu samanaikaisen tukivarsirempan vuoksi (eiköhän vakiohilut nyt vuoden/kaksi kestä). 6-vaihteiseen tuo paketti vaatii myös 5-vaihteisen startin. Tosimies laittaa tuohon vielä sre:n paineasetelman ja orgaanisen levyn tai sintterin vakioiden sijasta.

antti20
-
Viestit: 5
Liittynyt: 14.8.2008 13:45

ViestiKirjoittaja antti20 » 18.9.2008 9:09

Näitä kokemuksia juuri halusin saada..ettei tule vaihdettua huonompaan. Onko kokemuksia kuinka tuo 5-v laatikko kestää vääntöjä ja olisiko syytä ohjelmoida max vääntö korkeammalle kierrosalueelle?

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 18.9.2008 11:19

Kenen softa siinä on.

Yleensä väännöt on halpissoftia lukuunottamatta rajoitettu alle 2tonnin juuri kaksoismassan takia.

Tule sunnuntaina miittiin niin saat vastaukset kaikkiin kysymyksiin :)

antti20
-
Viestit: 5
Liittynyt: 14.8.2008 13:45

ViestiKirjoittaja antti20 » 18.9.2008 11:54

Karalan ohjelma. En pääse kun en ole Oulussa viikonloppuna.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 18.9.2008 13:20

karalan softassa väännöt on rajattu alle 2tonnin

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 24.9.2008 7:22

Olisi sitten pitänyt ostaa 228mm limppu+5-vaihteisen startti. kaksoismassa on siinä kunnossa ettei kauaa kestäisi jos laittaisi uusilla kytkinhiluilla kasaan.

Auto kun on pajalla levällään niin en rupea säätämään vaan uusi kaksoismassa tilalle. 240:stä kaksoismassaa ei sitten saa tarvikkeena joten uusi merkkiliikkeestä "vain" 557€. Ihanan kallista...

Enemmän ajetuissa taitaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus että kaksoimassa on entinen.

Jos joku haluaa mallikappaleen 240mm kiinteän limpun sorvauttamista varten niin minulta saa mallikappaleen jos saan sitten kiinteän limpun edullisesti ;) Noita varmaan kannattaisi teetättää muutama kappale heti kerrasta tai vähintää cad-piirustukset talteen.

Edit: saapas sittenkin tarvikkeena kaksoismassaa LUK:in tekemänä. Hinnaneroa marmoritiskiin tosin vain 30€. Ensiksi ostettu kytkinkin oli väärä. Oikea on Sachin numerolla -705 loppuinen ja paketin sisältä paljastui LUK:t kuten alkuperäisetkin on.

betamax
-
Viestit: 261
Liittynyt: 29.4.2007 20:50

ViestiKirjoittaja betamax » 7.10.2008 14:54

Ostin sitte myös tuon G60 vauhtipyörän, se perus Sachs paineasetelma (ei muista ny numeroa) ja sitte tilasin tarvikkeena LuKin kytkinlevyn. Toi kytkinlevy tuli ny sitte 2.9 VR6:sen eli se hieman tehokkaampi malli... sopiiko tuo vai pitääkö käydä vaihtamas siihen 2.8:sin levyyn? Vähä kalliimpi toi vissiin oli mutta en sitte viittiny enää siinä tiskillä ruveta valittaa että tuli liia hyvä :D Samoin painelaakeri tuli ahu/1z golffin eli kai se käy?

Täs vaa tarkistelen ettei tartte autoa seisottaa tallis ku on ajos joka päivä.

Sekottaja
-
Viestit: 60
Liittynyt: 7.4.2007 7:23

ViestiKirjoittaja Sekottaja » 24.10.2008 8:22

Mitenkäs tuohon poikittais moottoriseen 6-lovisella lootalla varustettuun kulkineeseen, käykö siihen alkuperäisen 240 mm:sen tilalle 228 mm kiinteä pyörä? Siihen sitten koneistaisi 240 mm:selle asetelmalle uudet reiät. Kun lueskelin et pitkittäis koneisiin olisi tuollainen mahdollisuus. Onko kukaan kokeillut tollaista?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 24.10.2008 16:08

Ei käy samalla tavalla poikittaiseen kun siinä on kytkinlevy syvennyksessä jonka halkaisija on noin 230 mm.
En tiedä saako sorvaamalla ja sovittamalla mitenkään tehtyä.

qosma
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.1.2004 23:53

ViestiKirjoittaja qosma » 26.10.2008 8:28

Tietäskö joku kuinka paksu on uusi 150 pd vakio 240mm kytkinlevy?
Tilasin sachsin orgaanisen massalevyn ja se on 9mm paksu. Näyttää oudon paksulta mitä muistelee vakiolevyä ja entiset nakannu mäkeen. Joutuu shimmaus hommiin ilmeisesti jos tuo on vakiota paksumpi

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 26.10.2008 10:05

Voi olla että tuo sun levy menee asennuksen jälkeen hieman littuun, massan allahan on sellainen aaltolevy joka pullistaa tuota hieman kun se ei ole kiristetty.

qosma
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.1.2004 23:53

ViestiKirjoittaja qosma » 26.10.2008 10:45

ei mene tuo levy littuun kun siinä on vain niinku sirkkelinterä massalevyjen välissä

VarioTDI
-
Viestit: 27
Liittynyt: 1.11.2008 16:40

ViestiKirjoittaja VarioTDI » 1.11.2008 16:52

Nyt on sitten laitettu SRE asetelma, VR6 levy ja uusi painelaakeri. Vaihtoon meni samalla laatikko öljytkin. Ongelmana sama kuin monella muullakin eli kytkin irroittaa melkein lattiassa ja vaatii polkimen painamista melkein tulipellistä läpi ennenkuin vaihteet kytkeytyy nätisti. Jokunen onkin ongelman ilmeisesti ratkaissut? Kummasta päästä kannattaa sylintereiden tankoa muokata auton sisältä(pää) vai laatikon (työ) kyljestä? Onko näistä muokkauksista missään kuvaa?

ps. Laatikko rallattaa tyhjäkäynnillä.

betamax
-
Viestit: 261
Liittynyt: 29.4.2007 20:50

ViestiKirjoittaja betamax » 2.11.2008 23:04

Vaihdoon samat hilut vklp aikana kuin VarioTDI ja kuuluu rahinaa aika kuuluvasti tyhjäkäynnillä vaihde vapaalla. Kun kytkimen painaa pohjaan niin ääni häviää, normaalia?

Kytkimen toiminta muuten yllätti, eli ei tarvinnut painaa edes poljinta aivan tulipelliin kiinni vaan saa päästää hieman ennenku alkaa ottamaan.

Samoin auton alkoi tärisemään tai pikemminkin hytkymään tyhjäkäynnillä paljon voimaakkaamin mitä aikaisemmin(teki siis aiemminkin samaa mutta paljon kevyemmin), mutta tämän uskon johtuvan moottorin kannakkeesta tms.

tuxo
-
Viestit: 131
Liittynyt: 8.2.2006 15:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja tuxo » 3.11.2008 7:42

VarioTDI, ihan normaalilta sre+vr6 setiltä vaikuttaa. Tankoa pitää pidentää nimenomaan polkimen päästä jotta saadaan pidempi isku eli enemmän mehua työsylinterille polkaisun aikana (samalla polkimen lepoasento nousee ylöspäin). Työsylinterin kepin pidennys ei vaikuta mitenkään irrotuskohtaan, ennemmin pitäisi muokata työsylinterin männän halkaisijaa pienemmäksi.

Rallatus tuntuu myös olevan arkipäivää vr6 levyn kanssa. Itse olen järkeillyt syyksi jäykemmät jouset. 6 pyttyinen kone käy tasaisemmin kun 4 joten jouset voi olla jäykemmät ilman rallattamista.

betamax, Kun poljinta painaa, laatikko lakkaa pyörimästä niin rallatuskin lakkaa.

Nämä pari juttua tuntuu olevan sre+vr6 setillä enemmän sääntö kuin poikkeus. Mitenkä on irrotuskohdan laita normaali tdi levyn kanssa, väännönkeston luulisi olevan silti lähellä samaa, ei valmistusmateriaaleissa voi olla niin suuria eroja.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 3.11.2008 8:29

Tuxo: onko sulla kokemusta tästä ongelmasta koska mulla oli kyseinen ongelma ja ratkaisin sen juurikin pidentämällä työsylinteriä. Ei ole järkeä pidentää sitä polkimen päästä koska polkimen asento muuttuu niin huonoon asentoon että huonontaa käyttöä liian paljon mielestäni. Laatikon päässä on väljää aika paljon siinä kytkimen käpälässä josta ajattelin että korjaantuu paremmin tämä ongelma jatkamalla työsylinteriä

VarioTDI
-
Viestit: 27
Liittynyt: 1.11.2008 16:40

ViestiKirjoittaja VarioTDI » 3.11.2008 9:42

Kyllä kuulostaa järkevämmälle jatkaa työsylinterin päästä niin poljin pysyy normaali asennossa. Lisäksi on paljon helpompi jatkaa työsylinterin päästä(jos on vaan laitteet). Jos polkimen päästä jatkaa niin eikös siinä tule lisäksi se vaara, että työsylinteri työntyy liian ulos ja stefat pettää.

Mun koslaan on tulossa pidennystä sinne työsylinterin päähän ja katsotaan miten sillä rupeaa pelittämään. Kiitos jo etukäteen henkilölle kuka lupaili palikan tehdä. Paljastakoon henkilö itse henkilöllisyytensä, jos tahtoo. Eiköhän hänkin tätä lue ;)

tuxo
-
Viestit: 131
Liittynyt: 8.2.2006 15:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja tuxo » 3.11.2008 11:27

On kokemusta kun itseltäkin tuollainen setti löytyy. On myös kokemusta noista sylinterien vipujen pidentämisestä ja totesin että työsylinterin kepin pidentäminen ei vaikuta mitenkään, silloinhan työsylinterin mäntä liikkuu työiskunsa pidennyksen verran lähempänä sylinterin pohjaa mutta iskunpituus pysyy samana. Pääsylinterin keppiä pidentämällä pääsylinterin iskunpituus pitenee (mäntä painuu lähemmäs pohjaa) jolloin työsylinteriin saadaan polkimen painalluksella enemmän ainetta jolloin iskunpituus pitenee.
Miten eerop oot pidentäny työsylinteriä jos sillä kerran oli vaikutusta?

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 3.11.2008 12:28

Sorvasin sille semmoisen pienen jatko pätkän alumiinista ja päin sillä pois sitä käpälässä olevaa väljää. Työsylinteriin jää todella vähän "työmatkaa" kun siinä käpälässä on paljon väljää. Mutta ainakin omassali toimii moitteitta ja on huomattavasti mukavampi käyttää kun ei ole 3/4 tyhjää mitä aluksi polkee ennen kun rupeaa levy irroittamaan.

jullli
-
Viestit: 229
Liittynyt: 20.10.2007 10:05

ViestiKirjoittaja jullli » 3.11.2008 12:29

kyllähän se tietysti auttaa työsylinterinpäässäkin, jos tekee niin pitkän jatkoksen, että kantaa koko ajan....se taas pitää kytkimen ja painelaakerin hyvin äkkiä. onko eerop mahdollista, että kantais jatkuvasti sylinteri, eli sitä välystä ei ollenkaan?

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 3.11.2008 12:32

Ei jää kantamaan kun tekee sopivan pituisen. Kyllä sen tuntee ja kuulee heti jos kytkin kantaa

jullli
-
Viestit: 229
Liittynyt: 20.10.2007 10:05

ViestiKirjoittaja jullli » 3.11.2008 12:40

kuulostaa siis reilusti paremmalta ratkaisulta laittaa tuonne työsylinterinpäähän kuin polkimenpäähän.

tuxo
-
Viestit: 131
Liittynyt: 8.2.2006 15:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja tuxo » 3.11.2008 15:39

Ittellä ei ainakaa sielä vivussa ollu väljää alunperinkään. Tapin pidentäminenkään ei kyllä vaikuttanut millään tavalla.

jullli
-
Viestit: 229
Liittynyt: 20.10.2007 10:05

ViestiKirjoittaja jullli » 4.12.2008 19:48

nyt pasuunassa S2 SRE ja kiinteä VP ja aloin tutkimaan tuota "kytkinpoljin tuliseinässä" ongelmaa. eli kytkin irroittaa kunnolla vasta kun poljin on aivan pohjassa runtattuna. meinasin tehdä jatkoa siihen polkimen ja pääsylinterin väliseen tankoon, mutta ei tarvinnut koska tulipellin ja polkimen välistä löytyi tuuman paksu halko! tulipellin ja lattiamaton väliin piilotettu lauta oli 3 tuumaa leveä, ~15cm pitkä, tuuman paksuinen ja vielä kyllästetty. osaako kukaan sanoa tuon laudan mahdollista tarkoitusta? se ei pikaisen vilkaisun mukaan vaikuta mihinkään muuhun kuin siihen, että kytkinpoljin ei painu pohjaan asti.

VarioTDI
-
Viestit: 27
Liittynyt: 1.11.2008 16:40

ViestiKirjoittaja VarioTDI » 11.12.2008 10:16

Nyt olisi tarvittavat hilut kokeilla jatkaa työsylinterin päästä mäntää, kun vaan kerkeää. Pukkaa muutakin remonttia pahasti samaan aikaan:(

Olenko ymmärtänyt oikein, että työsylinterin männänpää on aina kiinni kytkimen käyttö käpälässä vaihdelaatikon sisällä. Jatkopala ei siis voi päästä tippumaan laatikon sisälle kuin asennus vaiheessa?

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 11.12.2008 11:50

Juurikin näin. Eli se on koko ajan kiinni käpälässä. Kokeile ja ilmoittele tuloksista.

VarioTDI
-
Viestit: 27
Liittynyt: 1.11.2008 16:40

ViestiKirjoittaja VarioTDI » 11.12.2008 12:23

Jep. Tarkoitus on viimeistään viikonloppuna kokeilla, jos muut rempat mitä ilmaantui eivät kuse. Raportoin miten muuttuu kytkimen käyttö.

VarioTDI
-
Viestit: 27
Liittynyt: 1.11.2008 16:40

ViestiKirjoittaja VarioTDI » 16.12.2008 11:47

Hakee vielä vähän säätöjä, mutta kyllä työsylinterin (vaihdelaatikon kyljessä) männän jatkaminen ainakin mulla muutti kytkimen irroitus kohtaa. Taitaa olla monenlaista yksilöä vaan näissä kytkimissäkin.

jullli
-
Viestit: 229
Liittynyt: 20.10.2007 10:05

ViestiKirjoittaja jullli » 18.12.2008 13:25

nyt huomasin sellaisen ominaisuuden S2 sre+kiinteä VP paketilla, että kun kiihdyttää kolmosella isommille kierroksille niin alkaa sellainen pärinä kuulumaan vaihdekepin päästä kun se tärisee niin helkkaristi. tämä pärinä kuuluu siis vain kolmosella ja 3000kierroksen jälkeen, onkohan joku vituillaan?

betamax
-
Viestit: 261
Liittynyt: 29.4.2007 20:50

ViestiKirjoittaja betamax » 18.12.2008 22:07

Itteä hieman häiritsee tuo vr6 kytkinlevyn "rahina" tyhjäkäynnillä. Häviääkö ääni ajan kuluessa vai onko ihan ikuinen ominaisuus? Oon ajanu ny joku 3tkm kytkimen vaihdon jälkeen ja on se ehkä iha vähä hiljentyny.

VarioTDI
-
Viestit: 27
Liittynyt: 1.11.2008 16:40

ViestiKirjoittaja VarioTDI » 19.12.2008 13:25

Nyt on saatu valmiiksi kytkimen työsylinterin männän jatko. Sylintereissä/kytkimissä ilmeisesti on tapauskohtaisia eroja vaikka pitäs olla samoja. Minulla mäntää piti jatkaa 12mm ennenkuin sain kytkimen irroittamaan vähän ennen puolta väliä.

Männän päässä alunperin oleva muovinen mokkula ei lähtenyt tapauksessani kuin särkemällä pois. Lisäksi koko mäntä jäi käteen, kun yritin sitä mokkulaa repiä irti. Onneksi sieltä ei tullut nesteet pihalle. Jatkokin oli sitten helpompi toteuttaa, kun mäntä oli irrallaan sylinteristä.

Viimeisimmän jatkon toteutin itselleni Biltemalta saatavilla tuotteilla mitä saa toki muualtakin. Tässä on kuitenkin bilteman osanumerot hattumutteri 87-0131 ja liitosmutteri 19-515. Nämä päistään hitsillä yhteen. 7mm poralla sopivan mittaista reikää poraamaan toiseen päähän. Sitten rälläkällä ylimääräinen kara pois, kun on porannut. Itselleni jätin n.1cm verran mäntää ja tota jatkoa menevän limittäin ja liimasin pikaliimalla ne yhteen. Jatkohan siis mudostuu siitä, kun n.7mm männän varsi ei pääse painumaan tohon jatkoon kuin poratun reiän verran ja loppu jää siis jatkoksi.

Kytkimen ilmauksen toteutin alakautta. Isolla lääkeruiskulla painoin kytkin-nestettä säiliöön päin.

Sorvaamallahan palikasta parhaimman saa. Kuitenkin olisi etu, jos olisi mahdollista kokeilla montaa eri mittaa omaan autoonsa. Minulla vasta 6 oli hyvä.

Jokainen tehköön omalla vastuulla tämän homman, jos haluaa. Lähinnä kirjoittelin omat kokemukseni, jos jollekin olisi tästä apua.

1.9 TDI Ahu Cordoba vario. -99 vanhempi koppa. (230tkm)
02A vaihdelaatikko
alkuperäinen työsylinteri missä päällä VW logo ja koodi 357 721 261
SRE paineasetelma en muista nyt koodia, mutta US -Partsilta hommattu mikä kaikilla.
Sachsin valmistama VR6 kytkin levy.
Painelaakeri vaihdettu, mutta ihan alkuperäistä vastaava.
Nyt työsylinterin mäntä on siis 94mm itse tehdyn mokkulan kanssa mitattuna.

Dalgor_
-
Viestit: 23
Liittynyt: 24.8.2007 19:02

ViestiKirjoittaja Dalgor_ » 20.12.2008 10:52

Itelläni on nyt hommattuna SRE-asetelma, VR6-levy ja painelaakeri/työsylinteri, nyt vaan pitäis hommata jostain se G60 vauhtis + sovite starttimoottorille että yltää vauhtiksen kehälle asti..

Onko jollain noita sovitteita koneistettuna vai pitääkö ite lähteä koneistuttamaan?

Taidan ostaa ihan uuden vauhtiksen koska käytetyt tuntuvat olevan kiven alla tällä hetkellä ja uusi on kuitenkin aina uusi :)

Niin ja auto on Fabia RS elikkäs 6-lovinen poikittaiskone.

kt0510
-
Viestit: 176
Liittynyt: 12.12.2007 22:34

ViestiKirjoittaja kt0510 » 20.12.2008 19:29

Uuden vauhtiksen voi aina ostaa mutta käytetty löytyy:

Käytettynä löytyy täältä mm:

http://www.mdcomprex.fi/store/product_i ... cts_id=496

Vauhtis 90,-
Ja pultit tietysti uusia... a' 3,40,-

Dalgor_
-
Viestit: 23
Liittynyt: 24.8.2007 19:02

ViestiKirjoittaja Dalgor_ » 20.12.2008 22:06

kt0510 kirjoitti:Uuden vauhtiksen voi aina ostaa mutta käytetty löytyy:

Käytettynä löytyy täältä mm:

http://www.mdcomprex.fi/store/product_i ... cts_id=496

Vauhtis 90,-
Ja pultit tietysti uusia... a' 3,40,-


Tuolla oli juu tuo yksi kappale käytettyä G60 vauhtista myynnissä mutta oli jo myyty kun rupesin etsimään itselleni sellaista, se ilmoitus siitä vain kummitteli aikansa siellä sivuilla :/


Edelleen pidän itselleni vaan ongelmana sitä jos pitää lähtee itse koneistuttamaan sitä sovitetta startille kun en oo mikään mahtava tekniikkaguru tmv :D

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 20.12.2008 22:13

Täh? Laittaako joku 6loviseen 240mm kytkimen tilalle 228mm SRE:tä? Eihän siinä taas ainakaan minun mielestä ole mitään järkeä...

Dalgor_
-
Viestit: 23
Liittynyt: 24.8.2007 19:02

ViestiKirjoittaja Dalgor_ » 20.12.2008 22:42

JukkaA kirjoitti:Täh? Laittaako joku 6loviseen 240mm kytkimen tilalle 228mm SRE:tä? Eihän siinä taas ainakaan minun mielestä ole mitään järkeä...


Ei vaan 240mm SRE:tä ;)

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 21.12.2008 9:17

Miten olet ajatellut saavasi 240mm sre paineasetelman sovitettua g60 vauhtikseen? Ja eikö se hommaamasi VR6 levy ole kuitenkin 228mm?

Dalgor_
-
Viestit: 23
Liittynyt: 24.8.2007 19:02

ViestiKirjoittaja Dalgor_ » 21.12.2008 10:46

Eli multa on nyt taas jotain menny vähän ohi ilmeisesti ;D Noh, katellaan tuossa uuden vuoden jälkeen kun pitäis remppa tehdä että mitenkä onnistuu, ilmottelen sit :P

**EDIT: Toisessa topicissa ainakin sanottiin että vaikka se vauhtis on tarkoitettu 228m asetelmalle ni saa tehtyä paikat 240mm asetelmallekin siihen.. Saas nyt nähdä mitä tästä tulee taas ;D

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 21.12.2008 15:10

Kyseinen ohje on tarkoitettu pitkittäiseen koneeseen. Siinä vauhtipyörä on muodoltaan aivan tasainen levy kun taas poikittais koneisen g60 vauhtis on hieman kuppimaisen muotoinen.

Dalgor_
-
Viestit: 23
Liittynyt: 24.8.2007 19:02

ViestiKirjoittaja Dalgor_ » 21.12.2008 20:42

Ahaa, vai niin. Pitääpä sit vähän tarkistella et minkälaisen limpun hommaa..

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 23.12.2008 8:01

Täh? Laittaako joku 6loviseen 240mm kytkimen tilalle 228mm SRE:tä? Eihän siinä taas ainakaan minun mielestä ole mitään järkeä...


No kyllähän tuossa omat pointtinsa on tuossakin. 228mm levy pitää sintterillä sellaset 700Nm SRE:n kamoilla, joten riittää useimmille. Sintteri toki ravistaa hieman liikkeelle lähdettäessä, muttei mikään ultra paha kuitenkaan, kun emäntäkin sillä pärjää. Etuna pienenpi inertia.

Seuraava kytkin onkin sitten 184mm kahdella hiililevyllä ja ilman vaimennusta. Varmaan tosi mukava ja hiljainen...

Dalgor_
-
Viestit: 23
Liittynyt: 24.8.2007 19:02

ViestiKirjoittaja Dalgor_ » 26.12.2008 12:48

Minkähän auton limppu tuohon 240mm asetelmaan nyt sitten sopis? Joku Audi S3 tms? Jos se G60 ei kerta käy ni pitäis jostain löytää sopiva ni sais remontin tehtyä :)

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 26.12.2008 15:14

Saahan siihen 240mm kaksoismassaan ihan omaa SRE asetelmaa.

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 26.12.2008 15:27

Toki 240mm saa kestäviä palikoita SRE:ltä, mutta se inertia...

Olikos se nyt niin, että kun 140mm kytkimestä ottaa yhden kilon pois ulkokehältä, niin vaikutus kiihtyvyyteen on sama kuin jättäisit 70kg autosta painoa pois. Tämä luettu SRE:n sivuilta.

Tämähän nyt ei sitten todellakaan kosketa kaikkia idealtaan, sillä onhan tuolla kääntöpuolensakin.

Dalgor_
-
Viestit: 23
Liittynyt: 24.8.2007 19:02

ViestiKirjoittaja Dalgor_ » 26.12.2008 15:47

Nimenomaan niin päin että pitäis löytää siihen 240mm SRE:n asetelmaan sopiva kiinteä vauhtis, kun tuo fabian kaksoismassa saa kyllä väistyä kiinteälle limpulle..

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 26.12.2008 17:37


Dalgor_
-
Viestit: 23
Liittynyt: 24.8.2007 19:02

ViestiKirjoittaja Dalgor_ » 28.12.2008 14:20

Asetelma ja levy (sekä painelaakeri/työsylinteri) on jo hommattu, nyt vaan hiertää siitä vauhtiksesta..

Jostain pitäis löytää sellanen lompakolle sopivan hintainen limppu, yksi olisi tiedossa mutta hinta on 450e mikä on vähän turhan suolainen :P

Onko kellään tietoa mistä autosta löytyis siis sopiva - nimenomaan kiinteä - vauhtis tuohon katiskaan, joku S3 audi tms?

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 31.12.2008 17:06

Kuinkas paljon vääntöä vakio Vr6 228 mm kytkinpaketti kestää nykyisen tietämyksen mukaan?
Jettaan harkinnassa 02A laatikko, mutta väännöt jäänee 350 nm paikkeille, eli ei kenties SRE:lle vielä tarvetta?
Saako muuten 228 mm levyjä mitään välimuotoja orkkiksen ja sintterin väliltä? Siis pitävämpää massalevyä.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 31.12.2008 17:38

Kuinkas paljon vääntöä vakio Vr6 228 mm kytkinpaketti kestää nykyisen tietämyksen mukaan?
Jettaan harkinnassa 02A laatikko, mutta väännöt jäänee 350 nm paikkeille, eli ei kenties SRE:lle vielä tarvetta?
Saako muuten 228 mm levyjä mitään välimuotoja orkkiksen ja sintterin väliltä? Siis pitävämpää massalevyä.


Itselläni oli 150hp/360nm. Maksimiväännöt jo 2600rpm. Kytkimenä joku örumilta ostetta "power-paketti". Eli ei ilmeisesti sre mutta ei vakiokaan? Ken tietää.. 228mm kyllä, ja ei ole kertaakaan luistanut. :) Voi olla että tämäntalven aikana olisi parempi kehitellä SRE ja vr6 levy tuonne... ;)

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 31.12.2008 19:48

Toi Sachsin power-paketti on hyvä kun pysyy alle 400Nm väännöissä.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 31.12.2008 20:32

Ja eikä todellakaan ollut kallis setti.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 7.1.2009 7:25

Toi Sachsin power-paketti on hyvä kun pysyy alle 400Nm väännöissä.


Mitä maksaa ja mistä löytyy? Örum on kai maahantuoja?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 7.1.2009 7:31

ei samilla sattus suoraa nummeroita olla talles ? iteki saan kyllä tilattua ehkä ihan järkevään hintaan jos TurboJ:llä tarvetta.... itellä toi poweripaketti ollu kans

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 7.1.2009 7:41

Tarvetta saattaisi olla joo. eBaysta tarjotaan sikahalvalla vahvistettuja kytkimiä, mutta kyllähän Sachs on aina Sachs..

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 7.1.2009 7:45

Autona ARL moottorinen, 6-vaihteinen Golfauto js rupes kytkin luistelemaan ihan tosissaan, vaikka vasta ruvettiin konetta piristelemään.
Kysymys kuuluukin, millaista kytkinpakettia te kokeneemmat suosittelette?
Ideoita?

Edit: Ja mieluusti sellainen paketti että, tulisi kerralla hyvä. Ei viittis kauheen useasti tota nelikon salkkua jumppailla alas.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 7.1.2009 11:23

ei samilla sattus suoraa nummeroita olla talles ?


Örumin katalogista napsastu tuotekoodi tuolle Powersetille on 3000960801. Tähän siis tulee asetelma, painelaakeri ja levy.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 7.1.2009 13:12

Mahtaako tuo olla nyt Sachsin vai Örumin tuotekoodi?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 7.1.2009 13:38

prkl, 1.1.2009 tullu huonommat alet =) noin 260€ jää alvillisena mun kautta toi paketti

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 7.1.2009 15:51

Ai katos ville pirua. Mä taisin saada tuon ehkä viä vähä halvemmalla sillo aikoinaan. ;)

TurboJ, kyllä se Örumin tuotekoodi on, niinkuin tuossa jo sanoinki. Pitääpä tänään kattoo Sacshin koodi siitä asetelmasta ku käyn tallilla. Jos muistan! En sitte tiiä onko se just sama millä pystyy tilaamaan mutta kuitenki..

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 7.1.2009 18:58

Ottakaa joku talteen sen Sachsin power kytkinpaketin kytkinlevyn osanumero. Sitä levyn osanumeroa ei missään ilmoiteta mutta kyllä se siinä levyn kyljessä lukeepi.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 7.1.2009 19:54

Ehä minä muistanu niitä osanumeroita katella p*****e vie. Mutta mitä tuohon kytkinlevyyn tulee niin melko nopeasti tuo kuluu! Itellä oli 25tkm eli viime toukokuusta marraskuuhun ja pintaa on enää alle puolet. En laita enää tuota levyä takasin. Taijan ostella VR6:n levyn tuon Power-asetelman kanssa. Sittenpähä näkee mitä semmone setti kestää kun isompi turbokin lie eksyilee nyt maalausoperaatioiden välissä paikoilleen.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 7.1.2009 20:02

Hiukka on kyllä luistanut jos puolet hävinnyt pinnasta... Millä väännöillä rääkkäsit poweria?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 8.1.2009 8:04

No ei sitä kyllä huomannut ole jos on päässyt luistamaan. 149hp/3700rpm ja 360nm/2600rpm on todistetusti ainakin rääkätty. Tiiä sitten mitä sielä sillä isommalla turbolla oli millä ei koskaan penkkiin asti päästy.

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 8.1.2009 12:40

Taitaa olla ajotavasta siis kiinni.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 8.1.2009 17:21

ÄLÄ. 4 settiä meni....... Sainpa tänään perheenlisäystä. G3 variantti pukspiuaasikoneella. :D ot mut kuitenki....

Ilipo
-
Viestit: 111
Liittynyt: 12.10.2004 12:07

ViestiKirjoittaja Ilipo » 9.1.2009 14:05

Oonkohan nyt pysynyt ihan kärryillä. Eli tuo Sacshin Powerset käy ilmeisestikkin juuri kiinteän vauhtipyörän kanssa? Tarkoitus ei ole autoa lähteä virittelemään joten tuo riittää varmasti minun käyttötarkoitukseen. Vai onko vieläkin edullisempia ja toimivia ratkaisuja kiinteän vauhtipyörän kanssa?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 9.1.2009 19:08

Kyllä ilipo oot ihan kärryillä. 228mm kiinteään, "normi"vauhtikseen juuri tuo Powersetti mistä minä olen puhunut.

Ilipo
-
Viestit: 111
Liittynyt: 12.10.2004 12:07

ViestiKirjoittaja Ilipo » 9.1.2009 20:27

Ok. Kiitoksia tästä. Eli kiinteän vauhtipyörän metsästykseen seuraavaksi.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 9.1.2009 21:21

Jep. Kannattaa romikselta lähtiä ensin kyselee. Itse ostin 1Z venton vauhtiksen. Passaa ykk merkit yms kaikki justiinsa. Käsittääkseni bensan vauhtipyörissä onkin sitten ollut vähän ongelmia ajoitusmerkin kanssa?

Varmasti sopivia vauhtiksia on seatin ja volkkarin 90hp tdi:ssä. Ja niitä varmasti löytyy. 110hp onkin jo kaksoismassa niinkuin minullakin oli.

edit.

Paitsi että tuleeko se tuohon ALH koneeseen? Siitäpä en olekkaan satavarma kun ei ole kokemusta.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 9.1.2009 21:36

Onko tälle Sachs Power 228 mm kytkimelle ilmoitettu jokin 'virallinen' väännönkesto?

Ilipo
-
Viestit: 111
Liittynyt: 12.10.2004 12:07

ViestiKirjoittaja Ilipo » 9.1.2009 21:41

Osat tulevat juurikin tuohon ALH motilla varustettuun kulkimeen. Siihen minun käsittääkseni käy juurikin poikittaisesta 1z/AHU:sta vauhtipyörä?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 10.1.2009 8:30

juu käy, g60 vauhtipyörä käy myös, muistalisin että powerille on luvattu vaan alle 400nm mut kyl itellä se piti suht hyvin... kärryä kun veti niin luisteli isommilla vaihteilla.-... tehot oli hiukan päälle 200, väännöistä en tiä

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 12.1.2009 14:14

Menenkö ton 4motion ARL:n kanssa pahasti metsään jos hommaan uudemmasta 2.0TDI:stä kytkimen+asetelman?

Esimerkiksi Sachsin SRE levy+asetelma?

Kai nyt jollain on jotain ajatusta?

NSUman
-
Viestit: 403
Liittynyt: 1.8.2003 15:38

ViestiKirjoittaja NSUman » 13.1.2009 19:11

Kataloogin mukaan Sachsilta löytyy tuohon ARL + 4Motion yhdistelmään sopivaa SRE kytkinpakettia ja paria eri levyäkin. Olettaen että normaali vauhtipyörä on käytössä. Tuollaisella väännönkestoa luvataan 500-600 Nm, riippuen millainen levy on käytössä.

Eikö tuollainen olisi melko bolt on ratkaisu? Eikä tarvi alkaa jännittämään käykö uudemman 2.0 TDI:n kytkin paikalleen. Luultavasti sen kanssa on jotain pikku hierontaa luvassa.

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 18.1.2009 19:16

Täytyypi tuolta us-partsilta hommata uusi asetelma. Eli auto agr koneella, ja lukemien perusteella sre asetelma kannattaisi siis hommata? Väännöt tulee olemaan n.450-500nm paikkeilla softan jälkeen.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 18.1.2009 20:46

juu sillon se sre ja vr6 paketti

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 18.1.2009 20:56

Mites toi kiinteä vp, eli minkä konetyypin kiinteä vp agr koneeseen menee? Onko tuo g60 vp hyvä vaihtoehto? Vai sopiiko edes?

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 19.1.2009 6:46

Täällä foorumilla taisi olla myynnissä yksi 1z vauhtis, eli 1z,ahu ja g60 käy ainakin

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 19.1.2009 15:34

Onko tuo g60:n vauhtipyörä kevyempi kuin 1z:n/ahu:n?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa