Nostajat/suutinkärjet vai...

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

MOi
-
Viestit: 8
Liittynyt: 8.11.2006 18:13

Nostajat/suutinkärjet vai...

ViestiKirjoittaja MOi » 14.3.2013 23:00

Tein 450 tkm ajettuun AFN Passattiin kansirempan.Kanteen uudet venttilinohjaimet, seetirenkaat ja hydrauliset nostajat. Samallauudet hehkut ja isommat suutinkärjet.Kansi paikalleen uudella hihnalla,stefoilla ja kiristimillä .Kone lähtee käyntiin hyvin ja vedot on ok. Kun konetta ryntäyttää (4000 rpm asti) paikallaan ilman kuormaa, se jää käymään 3 pytyllä tai jopa kahdella. Suutinkärkien kiinnileikkautumista epäilin ensin mutta nyt sekin on poissuljettu. Epäilykset kohdistuu hydraulisiin nostajiin. Ennen remonttia tällaista oiretta ei ollut. Rynkytksen jälkeen kun koneen sammuttaa ,sitä saa sahat hieman pidempään käyntiin ja kun se suostuu pyörimään käynti on ok. Onko muilla ollut vastaavia oireita ? Onko vika nostajissa, jotka koneistamon mukaan pitäisi olla oikean malliset.
Mitenkähän käy katsastuksen, savutustestissä kun kone jää käymään vajaalla. Ei mene kyllä savuarvoista läpi ?
Oli tarkoitus mitata öljynpaineet suodattimen jalasta, onko kellään tietoa mikä on ohjearvo ?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 14.3.2013 23:17

Joskus luin jostain että venttiilijouset kuoleentuu näissä ja aiheuttaa tuollaista. Voisiko kansiremppa vaikuttaa että nyt tekee herkemmin sitä, tiedä tuota.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 15.3.2013 6:17

Onko vika nostajissa, jotka koneistamon mukaan pitäisi olla oikean malliset.

Kannattaa varmistaa että siellä on oikeasti oikean malliset painajat :
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=138482

JUUeikunn
-
Viestit: 82
Liittynyt: 17.9.2007 9:42

ViestiKirjoittaja JUUeikunn » 15.3.2013 8:27

Jos venttiilijousia ei vaihdettu niin vika löytynee niitten löysyydestä.

A

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 15.3.2013 11:23

kylmänä jos ton tekee niin suht normaalia kun soppaa paljon ja jos ahtojakin nostettu... lämpimänä ei kuulu tehdä

vagriku
-
Viestit: 77
Liittynyt: 3.4.2011 16:10

ViestiKirjoittaja vagriku » 15.3.2013 22:41

Joskus tein kansiremontin bensa fiattiin. Kansi kävi koneistamolla oikaistavana ja venttiilit hiottiin.
Sen remontin jälkeen auto ei aina käynnistynyt kone pyöri lähes tyhjää. Venttiilit jäi kantamaan.
Eli koneistaja ei lyhentänyt venttiiliä kun seetit ja venttiilit oli hiottu ja hydrauliset nostajat sääti liikaa. Lyhensin vingulla venttiilieitä noin 0.5m ja vika hävis.

Voiskohan tässä olla samaa vikaa?

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 16.3.2013 2:51

Pakopaine piikkaa ja aiheuttaa venttiilien sekoamisen, useimmiten johtuu kuluneesta ahtimesta jossa vnt:n "pääakseli" nalkkaa kuluneisuuttaan kiinniasentoon nopeissa ryntäytyksissä mutta ajossa häröilee harvemmin. Korjauksena ainakin pari kierrosta vnt-tankoa pisemmäksi ja lisäksi rajoitinruuvia pitämään siipien perusasentoa enemmän auki (ei välttämättä asetu pelkällä tangon jatkamisella ), toki korjaantuu myös ahtimen vaihdolla.

MOi
-
Viestit: 8
Liittynyt: 8.11.2006 18:13

ViestiKirjoittaja MOi » 19.3.2013 22:56

Kun kone jää rynkyttämään, 1 ja tai 4 sylinteri jää pelistä pois, (kokeilin avaamalla suutinputkia).

1. Onko pakovastapaineen mahdollista avata venttiiliä niin paljon että se jää auki. Täyttyykö tuolloin nostaja öljyllä, jolloin venttiili jää auki ?
onko jossain ohjetta kuvia VNT:n rajoitinruuvin säätöön ?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 22 vierailijaa