Vaihdoin tuossa IV Golfin (TDI) polttoainesuodattimen ja totesin konetilan olevan aika likainen. Laitoin moottorinputsausliuotinta vähän joka paikkaan ja huuhtelin vedellä. Ajomatkalla talliin alkoi ongelmat.
Hehkun valo vilkkuu, näytössä lukee ENGINE WORKSHOP eikä kierrokset nouse yli 1000 (kaasupoljin on mykkä). Varmaankin meni vettä johonkin arkaan paikkaan :(
Starttaa normaalisti eikä valittele ennen kuin painaa kaasua, sitten tulee edellä mainitut oireet.
Konetila on nyt kuiva, mutta äsken kokeilin ja oireet on samat.. Paha lähteä täältä maalta huoltoon ajamaankaan kun ei nosta kierroksia.. Mihin vettä on päässyt ja mikä neuvoksi? Menikö jotain rikki vai riittääkö nollaus?
Nollauskaan ei nyt taida onnistua samantien:
Kaivoin vanhan part-con palikoista väsätyn wag-com -kaapelin esille niin sekään ei toiminut, toimi kyllä kun viimeksi pari vuotta sitten kokeilin. Antaa virheen: Inferface ok, car is NOT ISO/OBD 2 compatible. Tarkastin wag-com topicin tärkeimmät tärpit, eli: sulake #12 on ok ja pinnien 4 ja 16 välille tulee 12v. Kaapeli päällisin puolin ok. Kokeilin ohjelmankin asentaa uudestaan (311.2), eikä herännyt. Onko tähän kellään vinkkejä?
ps. Pyydän anteeksi uuden topicin luomista, mutta pitäisi töihin päästä jollain eli pikkuinen kiire tällä asialla :/
Golf IV: Moottori ei reagoi kaasupolkimeen
Valvoja: ffp jäsenet
Reagoiko ollenkaan siihen kaasuun vai rajoittaako kierrokset siihen 1000-1200rpm välille? Helpoimpia kohteita tarkastaa on varmaan se 8 tai 10 napainen liitin siinä moottorin etupuolella (olettaen että on poikittaiskone). Siinähän kulkee määräsäätimen signaalit ja mitä lie muuta. Vagcom kaapelissa oisko hapettumaa liittimissä, jos ei tunnista autoa. Itse kaapeli on varmaan toimii tai tunnistuu, jos sanoo että Interface ok.
Ei edes useamman kerran peräjälkeen pumppaamalla ala reagoimaan? Tuo hehkun valo ja kaasun toimimattomuus ja kierrosten rajoitus tohon viittaisi siihen jarruvalokatkaisijaan joka on jarrupolkimella. Sama probleema oli mulla, tosin kaasu toimi ok. Mut jos ois jumittanut se katkaisija, nii saattas aiheuttaa tuota ja jarruvalot vois palaa koko ajan samalla. Vikakoodithan ne pitäisi saada luettua, aika hankalaa arvuutella kun on tuo moottorinpesukin siinä suoritettu niin tarkistuskohteita on useampi kuin yksi.
Otin yöksi akunkengän irti ja puhaltimen kuivattelemaan konetilaa, aamulla auto toimi oireetta. Mysteeriksi jäi edelleen, missä vettä oikein oli.. Odotan mielenkiinnolla mitä virheilmoituksia muistista löytyy, kunhan saan jostain toimivan kaapelin tai testerin.. Toivottavasti vikapaikka löytyisi niin voisi suojata sen paremmin. Ja jos vettä oli jossain liittimessä niin varmaan tulevaisuudessa on hapettumis/kontaktivikaa odotettavissa.. :/
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 18 vierailijaa