Golf V bkd ei käynnisty (kolarikytkin?)
Valvoja: ffp jäsenet
Golf V bkd ei käynnisty (kolarikytkin?)
Elikkä ostin oman vanhan auton takaisin avk:lta golf V 2.0tdi 4-motion bkd. Autolla oli ajettu tolppaan. Tolppa oli koneesta eteenpäin tuhonnut kaiken. Moottoriin asti se ei kuitenkaan ollut mennyt. (ilmastoinnin kompuran liitin hajonnut ja apulaitehihna osittain) Auto oli jo valmiiksi purettu vw:llä.
No olen nyt kasannut taas auton nippuun. Niin kokeilin lyödä käyntiin niin hyvin pyörittää, mutta ei vaan lähde. Luin rosstech:lla vikakoodit niin näytti kaasuläppää/flektiä ja sitten oli jotain airbag:n vikakoodia ym... Huomasin myös, että löpömittari ei nouse kuin aavistuksen joten lisäsin kanisterilla 5l löpöä tankkiin varmuuden vuoksi.
No nyt vaihdoin ehjän kaasuläpän ja lähti tyyliin kaikki koodit pois ei anna kuin ohjauskulma sensorista, josta antanut viimeiset 2v ja sitten etuvaloista (eivät ole vielä paikoillaan)
Akku on suhteellisen uusi ja latasin sen täyteen. Myös avasin tuon löpösuodattimen päällä olevan ruuvin ja kyllä siellä tavara liikkuu.
Onko vw:llä niin sanottua "kolarikytkintä" kun ainakin kaveri sanoi, että ford:ssa joku kytkin joka voi kolarin tullessa/isommassa montussa pompsahtaa päälle ja näin ollen sammuttaa vehkeet ja jos sitä ei manuaalisti taas kytke päälle niin ei käynnisty? Vai olisko volkkarilla tehneet jonkun jutun, että ei käynnisty, kun purettu siellä?
Vai mistä vois alkaa etsimään vikaa? Sen verran monta kertaa/pitkään pyöritin, että akku meni tyhjäksi. Ei edes luvannut kertaakaan.
Alkaa loppua keinot/tietämys kesken, että mitä seuraavaksi?
edit:
On jo viimeisen vuoden valittanut jotain 1 sylinterissä ilmeisesti hehkua mutta en ole huomannut sen vaikuttavan mihinkään.
myös talvella oli auto hyytynyt kun siirtopumppu oli antautunut. Vanha omistaja vaan oli irroittanut/putsannut sen niin alkoi toimimaan.
No olen nyt kasannut taas auton nippuun. Niin kokeilin lyödä käyntiin niin hyvin pyörittää, mutta ei vaan lähde. Luin rosstech:lla vikakoodit niin näytti kaasuläppää/flektiä ja sitten oli jotain airbag:n vikakoodia ym... Huomasin myös, että löpömittari ei nouse kuin aavistuksen joten lisäsin kanisterilla 5l löpöä tankkiin varmuuden vuoksi.
No nyt vaihdoin ehjän kaasuläpän ja lähti tyyliin kaikki koodit pois ei anna kuin ohjauskulma sensorista, josta antanut viimeiset 2v ja sitten etuvaloista (eivät ole vielä paikoillaan)
Akku on suhteellisen uusi ja latasin sen täyteen. Myös avasin tuon löpösuodattimen päällä olevan ruuvin ja kyllä siellä tavara liikkuu.
Onko vw:llä niin sanottua "kolarikytkintä" kun ainakin kaveri sanoi, että ford:ssa joku kytkin joka voi kolarin tullessa/isommassa montussa pompsahtaa päälle ja näin ollen sammuttaa vehkeet ja jos sitä ei manuaalisti taas kytke päälle niin ei käynnisty? Vai olisko volkkarilla tehneet jonkun jutun, että ei käynnisty, kun purettu siellä?
Vai mistä vois alkaa etsimään vikaa? Sen verran monta kertaa/pitkään pyöritin, että akku meni tyhjäksi. Ei edes luvannut kertaakaan.
Alkaa loppua keinot/tietämys kesken, että mitä seuraavaksi?
edit:
On jo viimeisen vuoden valittanut jotain 1 sylinterissä ilmeisesti hehkua mutta en ole huomannut sen vaikuttavan mihinkään.
myös talvella oli auto hyytynyt kun siirtopumppu oli antautunut. Vanha omistaja vaan oli irroittanut/putsannut sen niin alkoi toimimaan.
Sulake on nyt ehjä ja pysyy ehjänä vanhalla läpällä poksahti ja samalla vikakoodit hävis flektistä ja kaasuläpästä.
Miettisin, että jos joku suutin jostain syystä tukossa/jumissa niin eikö sen pitäis silti luvata? Tuskin kaikki mennyt 4kk seisonnassa jumiin?
tarpeeksi pitkään kun startilla pyörittää alkaa valittamaan öljynpaineesta. (öljyä kyllä on koneessa)
Vikakoodit luin varmaan 5 kertaa mutta aina näyttää vaan samoja.
Miettisin, että jos joku suutin jostain syystä tukossa/jumissa niin eikö sen pitäis silti luvata? Tuskin kaikki mennyt 4kk seisonnassa jumiin?
tarpeeksi pitkään kun startilla pyörittää alkaa valittamaan öljynpaineesta. (öljyä kyllä on koneessa)
Vikakoodit luin varmaan 5 kertaa mutta aina näyttää vaan samoja.
Niin mæ arvelinkin, ettæ normaalia tuo, ettæ valittaa øljynpaineesta.
missæ siellæ vois olla ilmaa? Ainakin 20 kertaa startannu ja pitkæænkin pyørittænyt konetta. Ja suodatin pursuu heti yli kun avaa ruuvin ja kææntææ virrat on asentoon.
tietenkin jææhdytin nesteet væhissæ, kun tulleet ulos paisariin vaan koko ajan lisæillyt sitæ mukaa kun pyørittæessæ imassut.
missæ siellæ vois olla ilmaa? Ainakin 20 kertaa startannu ja pitkæænkin pyørittænyt konetta. Ja suodatin pursuu heti yli kun avaa ruuvin ja kææntææ virrat on asentoon.
tietenkin jææhdytin nesteet væhissæ, kun tulleet ulos paisariin vaan koko ajan lisæillyt sitæ mukaa kun pyørittæessæ imassut.
En tiiä onko tässä mahollista, mutta papalla on tuollane armeijan protosisu josta oli löpö loppunu, tankattiin sitten siinä se ja koitettiin ilmata, mutta ei vaan lähteny käyntiin. Sieltä oli polttoaineletkuun tullu reikä, mistä ei jostain syystä vuotanut ulospäin aineita, mutta ilmaa veti sisään siitä.
Juttelin juuri auton kolaroineen henkilön kanssa ja hän sanoi, että oli tyyliin juuri käynyt tankilla. Eli tankki oli täynnä ja kun auto tuli mulle niin mittari oli punarajalla ylälaidassa about. Eli ilmeisesti imasseet tankin tyhjäksi. En tosiaan lisännyt kuin 5l löpöä ja auto oli vielä tunkinpäällä vinossa, kun yritin käyntiin. Pitää nyt lisätä pari kanisterillista kamaa ja tarkistaa, että letkut oikein päin ja ettei niissä ole tukosta.
Löpösuodatin oli ihan pikimusta. Letkuissa/tandempumpussa oli kyllä tavaraa ja mitään tukkeamia en havainnut työnsin ne nyt paineilmalla puhtaiksi vielä. Haen huomenna uuden suodattimen.
Kumpi noista tandepumpun lähdöistä on tulo ja kumpi palu? Ylempi on kumpi? Eli otan paluun irti ja kokeilen pyörittää tuleeko kamaa takaisinpäin?
Miten muuten tuon syyläriilmausta, että vaikuttaako se jotain? ja miten se ilmataan ihan paisariin vaan lisätään kamaa ja pyöritetään/käytetään konetta? Ja pitääkö jarrua pumpata kun kattelin, että tandempumppuun menee alipaineletku?
Kumpi noista tandepumpun lähdöistä on tulo ja kumpi palu? Ylempi on kumpi? Eli otan paluun irti ja kokeilen pyörittää tuleeko kamaa takaisinpäin?
Miten muuten tuon syyläriilmausta, että vaikuttaako se jotain? ja miten se ilmataan ihan paisariin vaan lisätään kamaa ja pyöritetään/käytetään konetta? Ja pitääkö jarrua pumpata kun kattelin, että tandempumppuun menee alipaineletku?
Kävin aamulla hakemassa uuden suodattimen näytti jotenkin hassulta ja kysyin vielä, että onko varmasti mun autoon ja niin katsoi uudestaan ja niin väitti. Soitin vielä slamit:n mikolle niin hänkin sanoi, että kyllä etka niin näyttää ja paskan marjat puolet pienempi ja ei ole läpi asti tuo reikä. Huomenna vanhan suodattimen/osanumeron kanssa vaihtamaan suodatinta. En viitsinyt yrittää tuolla vanhalla startata/ilmata.
Tuo 15cm pitkä polttoaineletku minkä rikoin ei olis maksanut kuin 208e WTF! No siinä olis tullut mukana toinen 5cm pitkä letku ja sitten se polttoaine-anturi mikä letkussa. No niitä en tarvinnut niin jätin ostamatta ja hain vastaavaa letkua biltemasta 5e:llä pätkän klemmareineen. Tosin tuota vanhassa letkussa oli varaa poikkasta sen verran, että ei tarvinnut tuota bilteman letkua virittää.
Saanko testattua tuon tandempumpun toiminnan siten, että pyöritän konetta ja otan toisen letkun siitä irti ja katson tuleeko tavaraa tandempumpulta takaisin?
Pahoittelen näitä tyhmiä kysymyksiä, mutta en niin näihin diisseleihin sielunelämään ole tutustunut enemmän noiden bensaturbojen kanssa ropaillut.
Tuo 15cm pitkä polttoaineletku minkä rikoin ei olis maksanut kuin 208e WTF! No siinä olis tullut mukana toinen 5cm pitkä letku ja sitten se polttoaine-anturi mikä letkussa. No niitä en tarvinnut niin jätin ostamatta ja hain vastaavaa letkua biltemasta 5e:llä pätkän klemmareineen. Tosin tuota vanhassa letkussa oli varaa poikkasta sen verran, että ei tarvinnut tuota bilteman letkua virittää.
Saanko testattua tuon tandempumpun toiminnan siten, että pyöritän konetta ja otan toisen letkun siitä irti ja katson tuleeko tavaraa tandempumpulta takaisin?
Pahoittelen näitä tyhmiä kysymyksiä, mutta en niin näihin diisseleihin sielunelämään ole tutustunut enemmän noiden bensaturbojen kanssa ropaillut.
Eilen hain uuden oikean suodattimen. Nyt aloin miettimään, että pitääkö tuo suodattimen vihreä tiiviste venyttää tuohon kanteen vai laittaa sinne suodattimen kuppiin vaan? Koska vanha tiiviste oli mun mielestä vaan tuolla kupissa.
ei hemmetti tullut kameraa mukaan tallille niin ei saanut kuvaa. Jos tänään pääsis vähän aikasemmin töistä niin ehtis yrittää käyntiin, kun eilen taas sellanen 15h päivä.
ei hemmetti tullut kameraa mukaan tallille niin ei saanut kuvaa. Jos tänään pääsis vähän aikasemmin töistä niin ehtis yrittää käyntiin, kun eilen taas sellanen 15h päivä.
Noniin! Nyt on uus suodatin ja letkut ym... kiinni. No huomasin, että akun - on vähän huono ja putsasin sen, kun käänsi avaimesta niin katkas vaan virrat. No sitten alko taas pyörittäminen ensin 3-4 kertaa käänsin pelkästään virrat päälle, jotta putket täyttyis siirtopumpun voimasta ja sitten aloin pyörittämään.
No pari kolme kertaa ensin pikasesti ja sitten aloin sahaamaan. Alka taas öljynpainevalo palaamaan mutta en välittänyt no sitten alko kuulostaa siltä, että kohta lähtee ja niin se hörähti käymään!!!
Ainut, että kävi todella epätasesti moottori hyppi ja nyki kierrokset kuitenkin pysy tasasena. Pakoputkesta tuli myös ihan älytön harmaa/tumma savu tyhjäkäynnillä eli ilmeisesti ei käynyt kaikilla?
No mittaristossa ei palanut mitään vikavalot ym... niin käytin joku maks minuutin ja sammutin, koska ajattelin että vois lukasta koodit jos antaa jotain uutta. Anto ainoastaan
17055 cylinder 1 glow plug circuit electrical fault freeze frame = tätä antanut ainakin viimeset 1.5v eikä ole mihinkään ainakaan omasta mielestä vaikuttanut. Ilmeisesti hehku mennyt?
Eli pitäiskö tuota nyt vaan käyttää enemmän tai antaa vähän kaasua, jotta lähtis käymään kunnolla? Ei se ole kuin joku n.4k seissyt ajamatta. Mulla vielä pari ahtoputkea vaan työnnetty suulle eli klemmarit ei paikoillaan, mutta en usko, että ne vuotais silti.
Niin ilmaako tuo itsensä, koska katsoin, että tuon käynnin/sahauksen aikana ei hävinnyt kuin pari senttiä tavaraa paisarilta.
No pari kolme kertaa ensin pikasesti ja sitten aloin sahaamaan. Alka taas öljynpainevalo palaamaan mutta en välittänyt no sitten alko kuulostaa siltä, että kohta lähtee ja niin se hörähti käymään!!!
Ainut, että kävi todella epätasesti moottori hyppi ja nyki kierrokset kuitenkin pysy tasasena. Pakoputkesta tuli myös ihan älytön harmaa/tumma savu tyhjäkäynnillä eli ilmeisesti ei käynyt kaikilla?
No mittaristossa ei palanut mitään vikavalot ym... niin käytin joku maks minuutin ja sammutin, koska ajattelin että vois lukasta koodit jos antaa jotain uutta. Anto ainoastaan
17055 cylinder 1 glow plug circuit electrical fault freeze frame = tätä antanut ainakin viimeset 1.5v eikä ole mihinkään ainakaan omasta mielestä vaikuttanut. Ilmeisesti hehku mennyt?
Eli pitäiskö tuota nyt vaan käyttää enemmän tai antaa vähän kaasua, jotta lähtis käymään kunnolla? Ei se ole kuin joku n.4k seissyt ajamatta. Mulla vielä pari ahtoputkea vaan työnnetty suulle eli klemmarit ei paikoillaan, mutta en usko, että ne vuotais silti.
Niin ilmaako tuo itsensä, koska katsoin, että tuon käynnin/sahauksen aikana ei hävinnyt kuin pari senttiä tavaraa paisarilta.
Kokeilin illalla tuota käyttää ja käy kyllä ihan miten sattu ja välillä tulee ihme sivuääniä ei ole mitenkään tasainen tuo kolahdus/naksahus eli ei viita koneen sisäisiin vikoihin
Mikä tuossa koneessa säätää ennakko? Koska kaveritkin sano, että suuttimet ruuttaa kamaa ihan väärään aikaan ja sen kuulemma huomaa. Sen takia nytkähtelee välillä ja kauhea savu perässä ja tosiaan dieselin savu ei öljyn. Minuutin käyttää niin koko talli ihan vaalean savun peitossa.
Öljy ihan oli ihan öljyn väristä, kun sen vaihdoin sekä jäähdytin neste myös pysyy ihan punasena eikä paisariin tule kuplia.
Vaikuttaako tuo kun koneessa ei vielä läheskään tarpeeksi nestettä, kun tandempumpunhan läpi myös menee vettä niin pohdin, jos se vaikuttais?
Mitä tuo apulaitehihna pyörittää voisko liittyä, että vaihdoin sen? Lätkäsin vaan paikoilleen?
Tuohon siis vaihdettu
-keulan kennot
-ilmastoinnin kompuran liitin
-apulaitehihna (vanhasta puuttuu 1/3osa)
Ajettu 40-50km/h valotolppaan keula edellä. tuon verran oli mennyt rikki osia:
http://s1188.photobucket.com/albums/z41 ... =golf4.jpg
http://s1188.photobucket.com/albums/z41 ... =golf9.jpg
Mikä tuossa koneessa säätää ennakko? Koska kaveritkin sano, että suuttimet ruuttaa kamaa ihan väärään aikaan ja sen kuulemma huomaa. Sen takia nytkähtelee välillä ja kauhea savu perässä ja tosiaan dieselin savu ei öljyn. Minuutin käyttää niin koko talli ihan vaalean savun peitossa.
Öljy ihan oli ihan öljyn väristä, kun sen vaihdoin sekä jäähdytin neste myös pysyy ihan punasena eikä paisariin tule kuplia.
Vaikuttaako tuo kun koneessa ei vielä läheskään tarpeeksi nestettä, kun tandempumpunhan läpi myös menee vettä niin pohdin, jos se vaikuttais?
Mitä tuo apulaitehihna pyörittää voisko liittyä, että vaihdoin sen? Lätkäsin vaan paikoilleen?
Tuohon siis vaihdettu
-keulan kennot
-ilmastoinnin kompuran liitin
-apulaitehihna (vanhasta puuttuu 1/3osa)
Ajettu 40-50km/h valotolppaan keula edellä. tuon verran oli mennyt rikki osia:
http://s1188.photobucket.com/albums/z41 ... =golf4.jpg
http://s1188.photobucket.com/albums/z41 ... =golf9.jpg
Mutuilen nyt hieman, kun en tuota 2.0TDI konetta niin hyvin tunne, mutta kuitenkin...
Starttihankaluudet ja hytkyvä tyhjäkäynti korjaantui omasta 1.9TDI koneesta nokan ajoitusta jakohihnan suhteen säätämällä tämän ohjeen mukaan:
http://www.myturbodiesel.com/1000q/mult ... le-TDI.htm
2.0TDI koneessaä käsittääkseni homma toimii jokseenkin samaan tapaan, mutta säätö on herkempi, eli sen tulisi olla lähempänä nollaa Torsion-arvoltaan. Mikäli käytössä on VCDS, niin kurkkaa mitä tuo torsion sanoo jos saat autoa käymään hetken huonostikkaan. Muuten ruiskutuksen ajoitus on ECU:n ohjaama, pumppareissa kuitenkin tuolla nokallakin on merkitystä miten se saa painettua paineet pumppusuuttimiin.
Säätö itsessään on mekaaninen tuossa 2.0TDI:ssäkin kun nopeasti vilkaisin, mutta ohjetta siihen en suoraan löytänyt. Omassa disukassa kuitenkin aste-pari meni tyyliin "liikahtikohan se, oho... liikkuihan se".
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=301784
Tuossa vielä keskustelua BKD koneen ongelmista, jollain ollut Torsion -2.4 astetta kun pitäisi olla 0.
Starttihankaluudet ja hytkyvä tyhjäkäynti korjaantui omasta 1.9TDI koneesta nokan ajoitusta jakohihnan suhteen säätämällä tämän ohjeen mukaan:
http://www.myturbodiesel.com/1000q/mult ... le-TDI.htm
2.0TDI koneessaä käsittääkseni homma toimii jokseenkin samaan tapaan, mutta säätö on herkempi, eli sen tulisi olla lähempänä nollaa Torsion-arvoltaan. Mikäli käytössä on VCDS, niin kurkkaa mitä tuo torsion sanoo jos saat autoa käymään hetken huonostikkaan. Muuten ruiskutuksen ajoitus on ECU:n ohjaama, pumppareissa kuitenkin tuolla nokallakin on merkitystä miten se saa painettua paineet pumppusuuttimiin.
Säätö itsessään on mekaaninen tuossa 2.0TDI:ssäkin kun nopeasti vilkaisin, mutta ohjetta siihen en suoraan löytänyt. Omassa disukassa kuitenkin aste-pari meni tyyliin "liikahtikohan se, oho... liikkuihan se".
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=301784
Tuossa vielä keskustelua BKD koneen ongelmista, jollain ollut Torsion -2.4 astetta kun pitäisi olla 0.
Tuohon nokan ajoitukseen astekkin vaikuttaa yllättävän paljon, vaikka vcds antaa aika reilun skaalan "Torsion Value,,Specification: -6...+6 °CF"
Minulla (BKD) torsion oli kuluneella jakoremmillä 0,5 ja remmin vaihdon jälkeen mitään säätämättä -0,5. Käynnistyvyys ja tyhjäkäynti kylmänä parani selkeästi.
Minulla (BKD) torsion oli kuluneella jakoremmillä 0,5 ja remmin vaihdon jälkeen mitään säätämättä -0,5. Käynnistyvyys ja tyhjäkäynti kylmänä parani selkeästi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa