ibizan dieselöintiä.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

janzu90
-
Viestit: 77
Liittynyt: 7.9.2008 14:14

ibizan dieselöintiä.

ViestiKirjoittaja janzu90 » 22.6.2012 20:54

pihasta löytyypi tollanen -99 vuoden 1.6 6k ibiza. tiedossa olisi edullisesti 1.9 tdi toledo, josta olisi tarkoitus tarvittavat osat tekniikanvaihtoa varten ottaa. siksi kysynkin, että onkohan tuota AAZ ns. eko-diesel tekniikkaa mahd. saada muutoskatsastettua nuinkin uuteen koppaan. sellanen mielikuva itsellä on, että tuota AAZ:ia ei vag:ilaisissa olisi vuoden -97 jälkeen ollut. voin toki olla väärässäkin. eli valaiskaapa tietämätöntä.
Viimeksi muokannut janzu90, 26.6.2012 10:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Tekno
-
Viestit: 375
Liittynyt: 9.9.2006 13:48

ViestiKirjoittaja Tekno » 23.6.2012 1:32

jos tiedossa on tdi Toledo, niin ei siinä AAZ:ia ole sillon.

Toledossa on kans noita AHU,AFN,1Z koneita jotka ovat TDI:tä, AAZ on siis TD. (55kw otteessa)

janzu90
-
Viestit: 77
Liittynyt: 7.9.2008 14:14

ViestiKirjoittaja janzu90 » 23.6.2012 8:36

näin muistelinkin, että tuo AAZ olisi juurikin tuo TD. täytyy nyt itse vielä korjata, että näköjään tuota AAZ:ia löytyykin vielä monesta 1999 vuoden golfista mitä ainakin nettiautoa katselin. muita 75hv 1.9 TD Eko-Diesel moottoreita tuskin vagilla tuohon aikoihin on ollut.

ramikoo
-
Viestit: 355
Liittynyt: 12.3.2009 21:27

ViestiKirjoittaja ramikoo » 23.6.2012 12:25

Minkä vuotinen toledo? Jos mk1 toledo niin se on todenkäköisesti AHU tai 1Z eli tdi. Jos uudempi Toledo niin AGR. Jos et ole varma onko moottori tdi niin katso meneekö pumppuun iso paksu piuha -> tdi tai vaijeri -> TD. TD:ssä huomattavan paljon vähemmän säkötöitä, mutta AAZ:ssa on omat "ongelmansa". Haulla löytyy lisää tietoa. Toki voit tehdä myös MTdi:n eli vaikka AHU mekaanisella pumpulla, mutta itse laittaisin kyllä sähköhärvelit.

janzu90
-
Viestit: 77
Liittynyt: 7.9.2008 14:14

ViestiKirjoittaja janzu90 » 23.6.2012 16:50

vuosimallista ei kyllä tarkkaa tietoa vielä ole. auto sijaitsee tällä hetkellä niin kaukana, että itse en pääse tarkastamaan mikä kone mahd. kyseessä niin pistin kaverin tarkastamaan mikä kone sieltä toledosta nyt sit löytyy ja kyllähän se nyt kovasti siltä vaikuttaisi, että AAZ:illa varustettu TD Toledo kyseessä. mahtaakohan AAZ tuon Euro3 päästöluokan täyttää minkä tuon ikäinen ibiza vaatisi ?

jos tuota AAZ:ia todella 98-99 vuoden mk3 golffiloista (ainakin variant) vielä löytyy niin pakkohan sen on täyttää.

esim. siinä --> http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/4782652

ramikoo
-
Viestit: 355
Liittynyt: 12.3.2009 21:27

ViestiKirjoittaja ramikoo » 23.6.2012 18:47

Itse en ole tehnyt ainoatakaan tekniikanvaihtoa täysin. En tiedä miten katsastus suhtautuu tuohon kun tuo ibbe on päästöluokitukseltaan paljon uudempi kuin tuo mk3 golf, jota on tuolla tekniikalla valmistettu jostain 90-l alkupuolelta asti. Paree kun käyt konttorilta kysymässä katsurilta.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 23.6.2012 18:53

Eiköhän se ole sama euro3 johon varmaan menee aaz ja 1z/ahu/afn. Laittaisin silti TDI koneen jos kerta tekniikkaa aletaan vaihtamaan.

janzu90
-
Viestit: 77
Liittynyt: 7.9.2008 14:14

ViestiKirjoittaja janzu90 » 26.6.2012 8:56

jep, nytpä alkais olee kaupat aikalailla sovittuna tosta toledosta. parin viikon sisään jos alkais varaosa autosta tarvittavia osia repimään irti ibizan dieselöintiä varten. tässä hiukan pähkäilin ittekseni mitä kaikkea siihen nyt sit joutuu vaihtaa, että siitä toimivan paketin sais ja lista näyttäis kutakuinkin tältä: moottori apulaitteineen (sis. tehostimen putket ja letkut?), laatikko vetareineen, polttoainetankki + putket, virtalukko (sammutus alipaineella dieselissä?), vaihdevivustot. ja varmaan vielä aika paljon muutakin roinaa mitä nyt ei tässä itsellä hätäpäissään tullut mieleen. ja asiasta enemmän tietävät/ennenkin tälläisia swappeja tehneenä vois laittaa hiukan lisäyksiä tohon listaan.

ramikoo
-
Viestit: 355
Liittynyt: 12.3.2009 21:27

ViestiKirjoittaja ramikoo » 26.6.2012 11:34

Aika kattava lista tuossa olikin. Jarrut voi olla yksi harkinnan aihe, jos teho/ paino lisääntyy niin katsuri voi vaatia vähintään luovuttajan/ tdi ibben jarrut. Riippuu tietty mitkä pysäyttimet autossa jo on. Diesel sammutetaan mekaanisesti, mutta sähköllä ohjattuna, pumpussa sammutussolenoidi. Kun kuitenkin laitat polttoainejärjestelmän uusiksi niin lukaisepa tämä:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=144852&highlight=


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 51 vierailijaa