Transporter t4 automaattiongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Transporter t4 automaattiongelma
Moro!
Oiskoon tällä palstalla tietoo mikä miun portterii vaivaa...
Eli -99 automaattibussi t4 ajettu 545tkm. Just peruskorjattu laatikko ja uusi turbiini. Mutta kun ei pidä turbiinilukkoa päällä, kun 1-2 km aina kun lähden ajoon. On kokeiltu vanhan laatikon koneistolla ja oli entistä huonompi, 2 kertaa öljyt vaihdettu suodattimineen ja kaikkee mahdollista kokeiltu, nyt loppu usko!! Laatikkokorjaaja epäilee edelleen venttiilikoneikkoa??
Onko kellään kokemusta tällaisesta tapauksesta??
Ainiin, paljon on kierroksia 100 km/h vauhdissa muilla? Mulla n 3400.
Oiskoon tällä palstalla tietoo mikä miun portterii vaivaa...
Eli -99 automaattibussi t4 ajettu 545tkm. Just peruskorjattu laatikko ja uusi turbiini. Mutta kun ei pidä turbiinilukkoa päällä, kun 1-2 km aina kun lähden ajoon. On kokeiltu vanhan laatikon koneistolla ja oli entistä huonompi, 2 kertaa öljyt vaihdettu suodattimineen ja kaikkee mahdollista kokeiltu, nyt loppu usko!! Laatikkokorjaaja epäilee edelleen venttiilikoneikkoa??
Onko kellään kokemusta tällaisesta tapauksesta??
Ainiin, paljon on kierroksia 100 km/h vauhdissa muilla? Mulla n 3400.
Ei välttämättä ole syy sinun tapauksessasi, mutta oman laatikkoni kummallista vaihteiden vaihtoa ja turbiinilukon sekoiluja ihmettelin aikanani, ja syy oli se, että imuilman lämpötilaanturin töpseli oli irti! En ihan heti keksi, että mitä järkeä tuossa on, mutta ongelmat poistui, kun töpselin kiinnitti...
Ei liene kaukaa haettua, että viallinen anturi aiheuttaisi jotain tollasta!?
Mulla on muistaakseni 120km/h:ssa 3000rpm...
Ei liene kaukaa haettua, että viallinen anturi aiheuttaisi jotain tollasta!?
Mulla on muistaakseni 120km/h:ssa 3000rpm...
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
No nyt se myrkyn lykkäs!! Laitettiin shiftkitti ja auto lopetti liikkumisen...kaikilla vaihteilla yrittää eteenpäin myös n ja r..vaihettiin toinen koneikkokin ja sama vika :( onko kellekkään sattunu samaa vikaa? Luin illalla vikakoodit, oli solenoidien koodit, mut ei ollu enää turbiinilukon koodia... ;)
APUUVAAA
APUUVAAA
Eli päivitystä..Nyt laatikko kävi korjaajalla uusiks ja siellä oli 1 ja 2 pakka sulanu..nyt laatikko toimii muuten ok paitsi turbiinilukko. Lukko toimii 3 koko ajan ajoi miten tahansa, mut kun vaihtaa d.lle niin 65 kun ylittyy niin pari kertaa tiputtaa lukon pois ja sit kokonaan. Jos jollakin oisi tiedossa Pohjois-Karjalassa Vag-gomin omaavaa henkilöä, joka osaa sitä käyttää, niin olisin tiedoista kiinnostunu. :)
laatikko edelleen
Laitetaas päivitystä tänne..
Eli auto kävi nyt Jokioisilla korjattavana, laatikosta löytyi selvä vika
dxs.n laatikossa oli dna.n sisuskalut... :(
sit sieltä löytyi 3-4 pakka oli loppu ja joku kello oli rikki ym...
Viime yönä kävin hakemassa auton Jokioisilta ja nyt toimii lukko mut pari muuta juttuu tökkii..
Autossa ei meinannut saada D päälle ja sit meni häiriötilaan ja pakin valot sytty ja vilkutteli ja näyttökin sekaisin, mut läksin ajelee niin noin 5-10 km jälkeen näyttö korjaantu itekseen, muutaman kerran teki sen, kun pysähyttiin matkalla.
Tänään on toiminut muuten hyvin, ei oo näyttökään sekoillu, mut kun laittaa D.n tai muun eteenpäin vaihteen niin ei lähde liikkeelle ennenkun laittaa jonkun verran kierroksia, niin sit yhtäkkiä jysähtää veto päälle?? Ei tee joka kerta.
Sit vaihtaa miusta pikkasen liian kovasti, mut se varmaan johtuu koneistosta?
Eli tämmöistä..
Ai niin kun oltiin lähdossä hakee autoo niin 2 kuski otti kotoaan tullessa ottanut lievät ylinopeussakot, mulla välähti kamera tullessa ja 2 kuskia pisti amppari, ja yhdellä pysähdyspaikalla napsahti Volskin ovet lukkoon ja auto oli käynnissä, mut onnex aukes loppujen lopuks Nissanin avaimilla ;) ois ollut kotiin matkaa n 160 km missä oli vara-avain.
Mukava matka muuten... :D
Eli auto kävi nyt Jokioisilla korjattavana, laatikosta löytyi selvä vika
dxs.n laatikossa oli dna.n sisuskalut... :(
sit sieltä löytyi 3-4 pakka oli loppu ja joku kello oli rikki ym...
Viime yönä kävin hakemassa auton Jokioisilta ja nyt toimii lukko mut pari muuta juttuu tökkii..
Autossa ei meinannut saada D päälle ja sit meni häiriötilaan ja pakin valot sytty ja vilkutteli ja näyttökin sekaisin, mut läksin ajelee niin noin 5-10 km jälkeen näyttö korjaantu itekseen, muutaman kerran teki sen, kun pysähyttiin matkalla.
Tänään on toiminut muuten hyvin, ei oo näyttökään sekoillu, mut kun laittaa D.n tai muun eteenpäin vaihteen niin ei lähde liikkeelle ennenkun laittaa jonkun verran kierroksia, niin sit yhtäkkiä jysähtää veto päälle?? Ei tee joka kerta.
Sit vaihtaa miusta pikkasen liian kovasti, mut se varmaan johtuu koneistosta?
Eli tämmöistä..
Ai niin kun oltiin lähdossä hakee autoo niin 2 kuski otti kotoaan tullessa ottanut lievät ylinopeussakot, mulla välähti kamera tullessa ja 2 kuskia pisti amppari, ja yhdellä pysähdyspaikalla napsahti Volskin ovet lukkoon ja auto oli käynnissä, mut onnex aukes loppujen lopuks Nissanin avaimilla ;) ois ollut kotiin matkaa n 160 km missä oli vara-avain.
Mukava matka muuten... :D
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa