Transporter t4 automaattiongelma

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

juppi74
-
Viestit: 11
Liittynyt: 1.2.2012 19:03

Transporter t4 automaattiongelma

ViestiKirjoittaja juppi74 » 1.2.2012 19:06

Moro!
Oiskoon tällä palstalla tietoo mikä miun portterii vaivaa...
Eli -99 automaattibussi t4 ajettu 545tkm. Just peruskorjattu laatikko ja uusi turbiini. Mutta kun ei pidä turbiinilukkoa päällä, kun 1-2 km aina kun lähden ajoon. On kokeiltu vanhan laatikon koneistolla ja oli entistä huonompi, 2 kertaa öljyt vaihdettu suodattimineen ja kaikkee mahdollista kokeiltu, nyt loppu usko!! Laatikkokorjaaja epäilee edelleen venttiilikoneikkoa??

Onko kellään kokemusta tällaisesta tapauksesta??

Ainiin, paljon on kierroksia 100 km/h vauhdissa muilla? Mulla n 3400.

Raid72
-
Viestit: 208
Liittynyt: 10.12.2008 8:05

ViestiKirjoittaja Raid72 » 2.2.2012 7:11

Ei välttämättä ole syy sinun tapauksessasi, mutta oman laatikkoni kummallista vaihteiden vaihtoa ja turbiinilukon sekoiluja ihmettelin aikanani, ja syy oli se, että imuilman lämpötilaanturin töpseli oli irti! En ihan heti keksi, että mitä järkeä tuossa on, mutta ongelmat poistui, kun töpselin kiinnitti...

Ei liene kaukaa haettua, että viallinen anturi aiheuttaisi jotain tollasta!?

Mulla on muistaakseni 120km/h:ssa 3000rpm...

juppi74
-
Viestit: 11
Liittynyt: 1.2.2012 19:03

ViestiKirjoittaja juppi74 » 2.2.2012 16:36

Käytin lukemassa Laakkosella laatikon ja moottorin vikakoodit, moottorissa ei mitään mut laatikossa herjaa turbiinikytkimen mekaaninen vika. Poistettiin koodit ja kävin ajaa niin sama koodi oli... :(

petteri76
-
Viestit: 14
Liittynyt: 2.1.2011 9:31

ViestiKirjoittaja petteri76 » 3.2.2012 0:27

Oliko ainoa koodi tosta turbiinilukosta vai löytykö muuta? Voisko olla mahdollista et laatikon öljyn jäähdytys tukossa,ekana häviää turbiinilukitus jos öljyt tulikuumat. Sopis vaan tohon et pelaa pari kilsaa...

juppi74
-
Viestit: 11
Liittynyt: 1.2.2012 19:03

ViestiKirjoittaja juppi74 » 3.2.2012 8:27

Joo, muita koodeja ei löydy, jotain lämpöjuttuu mie itekkin oon aatellu...missä siellä on lämpöanturi tai vastaava? Voisko olla myös turbiinilukon solenoidi,kun lämpiää niin ei pidä päällä tai jotain vastaavaa...?

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 3.2.2012 13:12

Tarkoitat siis,että nelosella ei pysy lukko päällä?
Muissa vaihteissahan lukitusta ei ole.
Omassani lyö lukon päälle,kun 60 on mittarissa.
Lämmöistä tuskin johtuu,ei millään kuumene noin lyhyessä matkassa.

juppi74
-
Viestit: 11
Liittynyt: 1.2.2012 19:03

ViestiKirjoittaja juppi74 » 3.2.2012 13:15

Joo kyllä näin on.
Tuossakin se 60 korvilla lukon lyö päälle, sit kun nousee n. 80 niin lyö ensin pois, sit päälle ja sit kokonaan pois...

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 3.2.2012 13:26

Ai se tekee sillee.Pirulaisen keksintöjä noi volkkareitten automaatit.

juppi74
-
Viestit: 11
Liittynyt: 1.2.2012 19:03

ViestiKirjoittaja juppi74 » 3.2.2012 13:58

Nyt JN Trading sitä mieltä, ett pitäs shift kit vaihtaa, niin varmaan korjaantuisi...tilataan ja kokeillaan...

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 3.2.2012 16:32

onko vakio moottorin softa?

juppi74
-
Viestit: 11
Liittynyt: 1.2.2012 19:03

ViestiKirjoittaja juppi74 » 4.2.2012 10:08

En osaa sanoa,todennäköisesti on...

juppi74
-
Viestit: 11
Liittynyt: 1.2.2012 19:03

ViestiKirjoittaja juppi74 » 9.2.2012 18:47

No nyt se myrkyn lykkäs!! Laitettiin shiftkitti ja auto lopetti liikkumisen...kaikilla vaihteilla yrittää eteenpäin myös n ja r..vaihettiin toinen koneikkokin ja sama vika :( onko kellekkään sattunu samaa vikaa? Luin illalla vikakoodit, oli solenoidien koodit, mut ei ollu enää turbiinilukon koodia... ;)
APUUVAAA

Baltic
-
Viestit: 267
Liittynyt: 6.8.2003 12:52

ViestiKirjoittaja Baltic » 10.2.2012 9:51

Vähän ohi ongelmasta, mutta..
Tuo loota kyllä lukittaa turbaanin joka vaihteella, jos olosuhteet on "suotuisat".

Raid72
-
Viestit: 208
Liittynyt: 10.12.2008 8:05

ViestiKirjoittaja Raid72 » 10.2.2012 11:14

Samaa meinasin kommentoida jo aikaisemmin, 1:stä en ole ihan varma, kun se on yleensä vain muutaman sekunnin, mutta 2-4 vaihteilla kyllä turbiini menee lukkoon, kun kaasupoljin on hetken aloillaan ja nopeus on riittävän suuri.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 10.2.2012 15:58

Onko laatikon kyljestä vaijerin säätö oikea sekä koneikon vivulta joka ohjaa paineohjausvenaa.Vai olisko sitten korjaus mennyt pieleen.Pakkavälykset tai jotain.
Uusi turbiini on ?mistä.

juppi74
-
Viestit: 11
Liittynyt: 1.2.2012 19:03

ViestiKirjoittaja juppi74 » 10.2.2012 19:06

Vastattu Ranelle yv.nä

juppi74
-
Viestit: 11
Liittynyt: 1.2.2012 19:03

ViestiKirjoittaja juppi74 » 5.3.2012 19:38

Eli päivitystä..Nyt laatikko kävi korjaajalla uusiks ja siellä oli 1 ja 2 pakka sulanu..nyt laatikko toimii muuten ok paitsi turbiinilukko. Lukko toimii 3 koko ajan ajoi miten tahansa, mut kun vaihtaa d.lle niin 65 kun ylittyy niin pari kertaa tiputtaa lukon pois ja sit kokonaan. Jos jollakin oisi tiedossa Pohjois-Karjalassa Vag-gomin omaavaa henkilöä, joka osaa sitä käyttää, niin olisin tiedoista kiinnostunu. :)

juppi74
-
Viestit: 11
Liittynyt: 1.2.2012 19:03

laatikko edelleen

ViestiKirjoittaja juppi74 » 1.5.2012 21:57

Laitetaas päivitystä tänne..
Eli auto kävi nyt Jokioisilla korjattavana, laatikosta löytyi selvä vika
dxs.n laatikossa oli dna.n sisuskalut... :(
sit sieltä löytyi 3-4 pakka oli loppu ja joku kello oli rikki ym...
Viime yönä kävin hakemassa auton Jokioisilta ja nyt toimii lukko mut pari muuta juttuu tökkii..
Autossa ei meinannut saada D päälle ja sit meni häiriötilaan ja pakin valot sytty ja vilkutteli ja näyttökin sekaisin, mut läksin ajelee niin noin 5-10 km jälkeen näyttö korjaantu itekseen, muutaman kerran teki sen, kun pysähyttiin matkalla.
Tänään on toiminut muuten hyvin, ei oo näyttökään sekoillu, mut kun laittaa D.n tai muun eteenpäin vaihteen niin ei lähde liikkeelle ennenkun laittaa jonkun verran kierroksia, niin sit yhtäkkiä jysähtää veto päälle?? Ei tee joka kerta.
Sit vaihtaa miusta pikkasen liian kovasti, mut se varmaan johtuu koneistosta?

Eli tämmöistä..

Ai niin kun oltiin lähdossä hakee autoo niin 2 kuski otti kotoaan tullessa ottanut lievät ylinopeussakot, mulla välähti kamera tullessa ja 2 kuskia pisti amppari, ja yhdellä pysähdyspaikalla napsahti Volskin ovet lukkoon ja auto oli käynnissä, mut onnex aukes loppujen lopuks Nissanin avaimilla ;) ois ollut kotiin matkaa n 160 km missä oli vara-avain.

Mukava matka muuten... :D


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa