Webaston aktivointi ja esilämmityksen asennus

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Jakke78
-
Viestit: 477
Liittynyt: 26.8.2003 9:36

Webaston aktivointi ja esilämmityksen asennus

ViestiKirjoittaja Jakke78 » 8.2.2012 23:09

Liittyy autosähköön, mutta kysytään nyt täältä, kun dieselistä kyse. Eli lämmitin on lukinnut itsensä, mutta en saa sitä vcds:llä auki.
Haulla löysin, että 03-kanavan (ulkomaisilta sivuilta löytyi myös muita kanavia mutta en uskaltanut summissa kokeilla) arvo 1 pitäisi muuttaa nollaksi ja sen jälkeen poistaa vikakoodit.
Nollaa ei pysty tallentamaan eikä ykkösen uudelleen asettaminen vapauta vikakoodeja.

Onko tuohon vapauttamiseen jotain muuta keinoa?
Viimeksi muokannut Jakke78, 13.2.2012 14:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

4Motioner
-
Viestit: 430
Liittynyt: 20.12.2007 12:05

ViestiKirjoittaja 4Motioner » 9.2.2012 8:49

Kanava on muistaakseni joko 10 tai 42, riippuen mallista. Uudemmissa ainakin 42 ja arvo 0 => 1.

Voit tietysti kokeilla myös ns. vanhanaikaista kikkaa ja nyppästä Webaston sulakkeen irti. Auttaa jos auttaa.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 9.2.2012 9:53

Mistä autosta on kyse? Adaptointi kanava 42 on uudemmissa Ventur lämmittimissä.

Jakke78
-
Viestit: 477
Liittynyt: 26.8.2003 9:36

ViestiKirjoittaja Jakke78 » 9.2.2012 10:51

Ai joo, auto unohtui. Eli kyseessä on 07-08 Passatti 1.9 Tdi BXE koneella.
Nyppään seuraavaksi tuon sulakkeen irti. Hieman epäilen, mutta kokeillaan kuitenkin. Aina ei mene niin kuin Strömsössä.

4Motioner
-
Viestit: 430
Liittynyt: 20.12.2007 12:05

ViestiKirjoittaja 4Motioner » 9.2.2012 11:20

3C Passatissa lukituksen poisto tehdään Adaptation => Channel 42 => 0 => 1.

Jakke78
-
Viestit: 477
Liittynyt: 26.8.2003 9:36

ViestiKirjoittaja Jakke78 » 13.2.2012 15:05

Lukitus ja sen jälkeen vikakoodit häipyi bittien taivaaseen ylläolevalla tavalla, kiitos siitä!

Mutta jatketaan tästä vielä esilämmitykseen liittyvällä asialla. Ajelin webaston testin läpi ja muistaakseni yhtenä steppinä oli moottoria lämmittävän kierron aktivointi, mutta kyseistä venttiiliä ei autossa ilmeisesti ole.
Saako siis tätä sisätilojen 5kW lämmitintä toimimaan myös moottorin esilämmittimenä? Ja jos saa, niin millaisia kaapeleita, kelloja jne siihen tarvitaan?

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 13.2.2012 16:44

Jos on jälkiasennettu käyttölaite (kello tai kaukosäädin) niin tällöin lämmittää koko vesitilan. Jos ohjaimet ovat alkuperäisiä niin tällöin saattaa lämmetä vain ohjaamo. Muuttamalla Coding:ia tämäkin ominaisuus poistuu.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 13.2.2012 16:48

Release the auxiliary heater
Release the auxiliary heating for remote start with the VAS tester.
- Connect the VAS tester (OBD)
- 18- auxiliary heater
- 07 Code control units
Variant 1 (with 3/2 way valve)
- Display = 0-0-1-1-2
- Enter = 0-1-1-1-2
Variant 2 (without 3/2 way valve)
- Display = 0-0-0-1-2
- Enter = 0-1-0-1-2
NOTE:
Every number in the sequence must be re-entered.


Koodi with out 3/2 valve lämmittää myös moottorin.

Jakke78
-
Viestit: 477
Liittynyt: 26.8.2003 9:36

ViestiKirjoittaja Jakke78 » 13.2.2012 17:27

Saattaa olla tyhmä kysymys, mutta pitäisikö alkuperäisessäkin webastossa olla jokin ohjauspaneeli? Nyt tuo taitaa lähteä käyntiin vain silloin, kun auton käynnistää ja pysyy sitten käynnissä jonkin epämääräisen ajan.

mla
-
Viestit: 617
Liittynyt: 7.12.2003 21:23

ViestiKirjoittaja mla » 13.2.2012 17:59

Alkuperäisessä Webastossa on ohjaus ajotietokoneesta ja/tai climatronicin napista vain jos moiset on tilattu tehtaalta. Pelkkä ajonaikainen lämmitin ei sisällä noita.

Jakke78
-
Viestit: 477
Liittynyt: 26.8.2003 9:36

ViestiKirjoittaja Jakke78 » 13.2.2012 21:03

Ok tähän saakka. Voiko tuohon lisätä venttiiliä ja ohjausnappuloita, jolloin sitä voisi käyttää esilämmittimenäkin?

mla
-
Viestit: 617
Liittynyt: 7.12.2003 21:23

ViestiKirjoittaja mla » 14.2.2012 7:39

Venttiiliä ei ole järkevää lisätä (sillä ei tee mitään) ja ohjausnappulat ja muut vaativat suuremman ajotietokoneen (mahdollisesti mittariston vaihdon siis) ja uuden climatronicin ohjainlaitteen, sekä itse Webaston vaihtamisen toiseen malliin (tai ainakin sen softallisen päivittämisen esilämmittäväksi).

Eli edullisemmaksi tulee asentaa jälkiasennussarja, eikä käyttää alkuperäisiä osia.

Jakke78
-
Viestit: 477
Liittynyt: 26.8.2003 9:36

ViestiKirjoittaja Jakke78 » 14.2.2012 9:17

Eli raapia alkuperäinen webasto irti ja kytkeä uusi webasto samoihin letkuihin?? Jää kyllä tekemättä.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 14.2.2012 11:20

Eli raapia alkuperäinen webasto irti ja kytkeä uusi webasto samoihin letkuihin?? Jää kyllä tekemättä.

Tai laittaa webaston lisäsarjan. Vaihtoehtoina kello1533, on/off kaukosäädin T91, ajastin/on/off kaukosäädin T100HTM tai GSM-ohjain web-control.
Lisäsarjaan kuuluu käyttölaite, puhallinohjaus sekä ohjelmointi dongle.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa