vokkarilla on ajettu 330tkm
yhtä äkkiä rupes lämmöt nousemaan ja laskemaan ja lopulta lämmöt pysy nolissa mutta lämppäri työnti lämmintä, kannen pahvi ol menny kun työnti öljyä lohkolle.
kannentiiviste vaihdettiin ja toimi normaalisti vähän aikaa ja nytte rupes taas lämmöt humpailemaan ja lämppäristä tullee normaalistikkin lämmintä vaikka mittari näyttää nollaa ja auto käy normaalisti mutta ei vuoda öljyä minnekkään, tai ainut on turpolle menevä öljy lerku mikä vähän tihmii mutta ei paljoo.
eli eli, olisko sittenkin pitäny kansi käyttää "oikasussa"? vai voisko onkelma olla termostaatissa?
asiasta on ollu paljo kaiken laista juttua täällä mutta hermot meni ehtiessä
vw passat 99.vm 1.9tdi kansi mutkalla/halki
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 95
- Liittynyt: 20.9.2005 14:14
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 15.4.2009 21:22
en oo kerenny niin tarkasti kahtomaan että pyöriskö flekti hullun lailla ku on viileenä mittarin mukaan...
tutkailin tuossa illan kähmää sen minkä ulkona näki niin moottori oli täysin kuiva, ainut vuoto oli turpolle menevässä öljyletkun nipassa.
mutta jos mietittäs että olis kannessa halkeema tai mutkalla niin sehän olis laittanu pahimmassa tappauksessa puurot ja vellit sekasin tai sitte vuotanu aika reilusti konneelle?
tuota anturi juttuaki mietin niin kumma kun se vasta n.200km kannentiivisteen vaihon jälkeen rupes "oikkuilemmaan" vai onko porukalla vastaavasta kokemusta?
tutkailin tuossa illan kähmää sen minkä ulkona näki niin moottori oli täysin kuiva, ainut vuoto oli turpolle menevässä öljyletkun nipassa.
mutta jos mietittäs että olis kannessa halkeema tai mutkalla niin sehän olis laittanu pahimmassa tappauksessa puurot ja vellit sekasin tai sitte vuotanu aika reilusti konneelle?
tuota anturi juttuaki mietin niin kumma kun se vasta n.200km kannentiivisteen vaihon jälkeen rupes "oikkuilemmaan" vai onko porukalla vastaavasta kokemusta?
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 15.4.2009 21:22
joo mutta jos kansi olis mutkalla niin sehän tekis hirveetä kuplia myö tuohon paisuntasäiliöön?
kaasuttelin lämimällä konneella ja viileellä tuossa ja katoin niin ei minkäänlaista kuplaa tullu, enemmän kaasua niin näytti vaan että lähtee nestevirtaamaan...
elikkäs minkälainen anturi tuohon kävis ku motonetissä ol 3 erillaista lämpöanturia
kaasuttelin lämimällä konneella ja viileellä tuossa ja katoin niin ei minkäänlaista kuplaa tullu, enemmän kaasua niin näytti vaan että lähtee nestevirtaamaan...
elikkäs minkälainen anturi tuohon kävis ku motonetissä ol 3 erillaista lämpöanturia
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 15.4.2009 21:22
Lasia vissiin käytetään? Heittokellollakin jotenkin?
Hankalaa se taitaa kuitenkin olla ja varmuutta ei saa kuitenkaan kunnolla, pitäisi hehkut, suuttimet, venat ottaa pois.
Ei kun koneistamolle kansi ja käyt matkalla ostamassa nokka-akselin tiivisteen sekä venttiilivarren kumit.
Siellä ne purkaa käden käänteessä kannen, raapasee lastun siitä pois ja laittaa noi uudet osat.
Hintakin jää varmasti reippaasti alle satkuun, jollei tehdä painetestiä.
Hankalaa se taitaa kuitenkin olla ja varmuutta ei saa kuitenkaan kunnolla, pitäisi hehkut, suuttimet, venat ottaa pois.
Ei kun koneistamolle kansi ja käyt matkalla ostamassa nokka-akselin tiivisteen sekä venttiilivarren kumit.
Siellä ne purkaa käden käänteessä kannen, raapasee lastun siitä pois ja laittaa noi uudet osat.
Hintakin jää varmasti reippaasti alle satkuun, jollei tehdä painetestiä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa