Audi A6 1,9 TDI 81 kw AFN Ruiskupumpun säädöt sekosi???
Valvoja: ffp jäsenet
Audi A6 1,9 TDI 81 kw AFN Ruiskupumpun säädöt sekosi???
Elikkäs tänään yhtäkkiä hävisi tehot. Välillä palasi muutamaksi sekunniksi ja taas hävisi.. Kävin kaikki turbon letkut läpi ja ei löytynyt vuotoja. Viime viikolla mitattiin ruiskupumppu ja 57 oli lukema. Tänään mitattiin ja tulos 255. Neuvoja sateli, että jakopäässä tapahtunut jotain.. Purin sitten nokan huoltoasentoon ja tarkastin jakopään ja merkit olivat siinä mihin ne laitoin pari viikkoa sitten tehdessä kansirempan ja jakopäärempan. Eli mikä voi olla muuttanut ruiskupumpun ajoitusta?
Kuinka suuri on 57 ja 255 väli? onko n. yhden hampaan vai enemmän/vähemmän.
Voiko maf vaikuttaa ajoitukseen? Onko kellään känyt näin? Keskustelujen ainakin oli paljon ongelmia ollu ton maffin kanssa, mut ei mun mielestä oikeen sovi tänän ongelmaan...
Kuinka suuri on 57 ja 255 väli? onko n. yhden hampaan vai enemmän/vähemmän.
Voiko maf vaikuttaa ajoitukseen? Onko kellään känyt näin? Keskustelujen ainakin oli paljon ongelmia ollu ton maffin kanssa, mut ei mun mielestä oikeen sovi tänän ongelmaan...
Viimeksi muokannut Jeepster, 6.3.2007 23:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Voi se kampiakselin pultti löystyä, vaikkei siihen olisi koskettukaan.
Jos käyntiääni ja käynti muutenkin on ok, niin veikkaisin vaivaa 3.suuttimeen liittyen. Jos ecu ei saa sieltä kunnollista signaalia, niin ruiskutusennakko määräytyy ilman anturointia sekä syöttöä vähennetään.
-Kannattaa ainakin putsata se liitin.
Jos käyntiääni ja käynti muutenkin on ok, niin veikkaisin vaivaa 3.suuttimeen liittyen. Jos ecu ei saa sieltä kunnollista signaalia, niin ruiskutusennakko määräytyy ilman anturointia sekä syöttöä vähennetään.
-Kannattaa ainakin putsata se liitin.
Tänään oli testeri kiinni ja kääntelin syöttöpumppua molempiin suuntiin pari milliä, mutta ei vaikuttanut mitenkään mittarin ennakon näyttämään lukemaan(aikaisemmin katottiin eri mittarilla, että mittarissa ei pitäisi olla vikaa) 255 näytti joka kokeilukerralla. Laitoin auton nippuun ja lähdin testaileen.. Sammutin auton ja laitoin takaisin käymään niin tuntui tehot olevan tallella n. 10 sek. Menee kai johonkin vikatilaan.. Käyntiäänestä sen verran, että tuntuu olevan kovempi kuin normaalisti.
Autossa on upsoluten lastu.. voisikohan se olla tehnyt tenän? Vinkkejä/tietoa kaivataan...
Autossa on upsoluten lastu.. voisikohan se olla tehnyt tenän? Vinkkejä/tietoa kaivataan...
Jos se kampiakselinpultti on kireellä niin voiko jako olla päässyt muuttuun? sielä on kai joku kiila mikä ei kai aina pidä.. mutta jos vauhtipyörästä on merkki kohdallaan niin voiko kampiakselista olla jako pielessä? Kampiakselin pultista kyllä pyöriteltiin konetta rempan yhteydessä jos olis liian kireessä tai jotain...
Voke korjaamo tampereella epäili kyseistä vikaa, mutta kun kaikilla on asiasta eri näkemys.. Monen mielestä kyse taas ei voi olla siinä, koska kun auton starttaa ja niin tehot on tallella n. 10 sek ja jos se jako ois päässy muuttuun niin olis tehoja kateissa...
???????????????????????????
Voke korjaamo tampereella epäili kyseistä vikaa, mutta kun kaikilla on asiasta eri näkemys.. Monen mielestä kyse taas ei voi olla siinä, koska kun auton starttaa ja niin tehot on tallella n. 10 sek ja jos se jako ois päässy muuttuun niin olis tehoja kateissa...
???????????????????????????
Tänään selvisi sen verran että AFN vm. -98 koneessa(pyörä mallia E etkan mukaan) on jo erilainen kampiakselinpyörä kuin vanhemmissa(mallia D etkan mukaan) ja näissä uudemmissa ns. kiilan hajoamista ei ole. Itse pultti oli tiukassa kun se vielä varmuuden vuoksi tarkastettiin ja vaihdoin lastun palikoitten tilalle originaalit, eikä ollut vaikutusta. MITÄ NYT SEURAAVAKS??????
Ajoitus on kokoajan 255 mikä on luultavasti suurin lukema mihin asti näyttää, että todellista arvoa ei tiedä...
Ajoitus on kokoajan 255 mikä on luultavasti suurin lukema mihin asti näyttää, että todellista arvoa ei tiedä...
Viimeksi muokannut Jeepster, 9.3.2007 17:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eikö sillä testerillä näe montako astetta on ennakkoa tyhjäkäynnillä/ajossa? VAG-COM group 4 kertoo tuon asian ja siitä voi sitten alkaa päättelemään onko vika pumpussa vai ehkä ECUssa. Jos ennakkolukemat ei täsmää moottorin toimintaan/käyntiääneen niin vika on mielummin ECUssa kuin pumpussa.
3. suuttimen piuhaa voi käyttää irti käynnissä ollessa ja katsoa mitä lukemille tapahtuu.
3. suuttimen piuhaa voi käyttää irti käynnissä ollessa ja katsoa mitä lukemille tapahtuu.
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
3. suuttimen piuhaa voi käyttää irti käynnissä ollessa ja katsoa mitä lukemille tapahtuu.
Tuo kannattaa kokeilla. Mulla ainakin nyt parina päivänä toiminut normisti (paitsi ei tehoja kun ilm. moottorinohjaus varaohjelmalla) kun tuo 3s suuttimen johto irti. Alkuviikosta saan toisen suuttimen, kokeillaan ja katsellaan miten käy.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa