Audi A6 1,9 TDI 81 kw AFN Ruiskupumpun säädöt sekosi???

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Jeepster
-
Viestit: 13
Liittynyt: 6.3.2007 22:15

Audi A6 1,9 TDI 81 kw AFN Ruiskupumpun säädöt sekosi???

ViestiKirjoittaja Jeepster » 6.3.2007 22:28

Elikkäs tänään yhtäkkiä hävisi tehot. Välillä palasi muutamaksi sekunniksi ja taas hävisi.. Kävin kaikki turbon letkut läpi ja ei löytynyt vuotoja. Viime viikolla mitattiin ruiskupumppu ja 57 oli lukema. Tänään mitattiin ja tulos 255. Neuvoja sateli, että jakopäässä tapahtunut jotain.. Purin sitten nokan huoltoasentoon ja tarkastin jakopään ja merkit olivat siinä mihin ne laitoin pari viikkoa sitten tehdessä kansirempan ja jakopäärempan. Eli mikä voi olla muuttanut ruiskupumpun ajoitusta?
Kuinka suuri on 57 ja 255 väli? onko n. yhden hampaan vai enemmän/vähemmän.
Voiko maf vaikuttaa ajoitukseen? Onko kellään känyt näin? Keskustelujen ainakin oli paljon ongelmia ollu ton maffin kanssa, mut ei mun mielestä oikeen sovi tänän ongelmaan...
Viimeksi muokannut Jeepster, 6.3.2007 23:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 6.3.2007 22:57

Vikakoodeja?

Jeepster
-
Viestit: 13
Liittynyt: 6.3.2007 22:15

ViestiKirjoittaja Jeepster » 6.3.2007 23:09

Ruiskupumpun ajoitus pielessä luki siinä koneessa.. Miten se voi olla liikkunut, kun jako on pysyny?

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 6.3.2007 23:21

Savutellut? pätkinyt?

Tommosta voi sattua:
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=48835

Jeepster
-
Viestit: 13
Liittynyt: 6.3.2007 22:15

ViestiKirjoittaja Jeepster » 6.3.2007 23:35

Ei savuta, eikä pätki..

Tuo topikin vika ei kyllä oikein täsmää oman audin käytökseen...
Eli itsellä ei ollut jako hypännyt ja eri konetyyppi.
Ei tarvinnyt kyseistä kampiakselin pulttia irrottaa josta jaon sekoaminen johtui topikissa.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 7.3.2007 0:02

Yhdestä audista oli ECU rikki, se keksi itse satunnaisia lukemia ruiskutusennakoksi. Pumpun ennakonsäädinkin voi mennä jumiin tai väljäksi.

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 7.3.2007 0:57

Voi se kampiakselin pultti löystyä, vaikkei siihen olisi koskettukaan.


Jos käyntiääni ja käynti muutenkin on ok, niin veikkaisin vaivaa 3.suuttimeen liittyen. Jos ecu ei saa sieltä kunnollista signaalia, niin ruiskutusennakko määräytyy ilman anturointia sekä syöttöä vähennetään.
-Kannattaa ainakin putsata se liitin.

Jeepster
-
Viestit: 13
Liittynyt: 6.3.2007 22:15

ViestiKirjoittaja Jeepster » 7.3.2007 22:52

Tänään oli testeri kiinni ja kääntelin syöttöpumppua molempiin suuntiin pari milliä, mutta ei vaikuttanut mitenkään mittarin ennakon näyttämään lukemaan(aikaisemmin katottiin eri mittarilla, että mittarissa ei pitäisi olla vikaa) 255 näytti joka kokeilukerralla. Laitoin auton nippuun ja lähdin testaileen.. Sammutin auton ja laitoin takaisin käymään niin tuntui tehot olevan tallella n. 10 sek. Menee kai johonkin vikatilaan.. Käyntiäänestä sen verran, että tuntuu olevan kovempi kuin normaalisti.
Autossa on upsoluten lastu.. voisikohan se olla tehnyt tenän? Vinkkejä/tietoa kaivataan...

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 7.3.2007 23:48

Jos se on hampaan verran tai enemmän aikaisella niin ei välttämättä parin millin liikuttelu vielä näykään ajoituslukemassa.

Jeepster
-
Viestit: 13
Liittynyt: 6.3.2007 22:15

ViestiKirjoittaja Jeepster » 8.3.2007 10:08

Ei Ollu hihna pielessä kun avasin jakopään...

Jeepster
-
Viestit: 13
Liittynyt: 6.3.2007 22:15

ViestiKirjoittaja Jeepster » 8.3.2007 20:05

Jos se kampiakselinpultti on kireellä niin voiko jako olla päässyt muuttuun? sielä on kai joku kiila mikä ei kai aina pidä.. mutta jos vauhtipyörästä on merkki kohdallaan niin voiko kampiakselista olla jako pielessä? Kampiakselin pultista kyllä pyöriteltiin konetta rempan yhteydessä jos olis liian kireessä tai jotain...

Voke korjaamo tampereella epäili kyseistä vikaa, mutta kun kaikilla on asiasta eri näkemys.. Monen mielestä kyse taas ei voi olla siinä, koska kun auton starttaa ja niin tehot on tallella n. 10 sek ja jos se jako ois päässy muuttuun niin olis tehoja kateissa...

???????????????????????????

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 9.3.2007 0:51

^^ Täällä tsekkasin tuon myöskin. Merkkien mukaan kohillaan. Käynnistysongelmia ei täälläkään..

Edit: hassuinta vuossa mun ongelmassa on että välillä ajoitus on kohdillaan.

Jeepster
-
Viestit: 13
Liittynyt: 6.3.2007 22:15

ViestiKirjoittaja Jeepster » 9.3.2007 16:57

Tänään selvisi sen verran että AFN vm. -98 koneessa(pyörä mallia E etkan mukaan) on jo erilainen kampiakselinpyörä kuin vanhemmissa(mallia D etkan mukaan) ja näissä uudemmissa ns. kiilan hajoamista ei ole. Itse pultti oli tiukassa kun se vielä varmuuden vuoksi tarkastettiin ja vaihdoin lastun palikoitten tilalle originaalit, eikä ollut vaikutusta. MITÄ NYT SEURAAVAKS??????

Ajoitus on kokoajan 255 mikä on luultavasti suurin lukema mihin asti näyttää, että todellista arvoa ei tiedä...
Viimeksi muokannut Jeepster, 9.3.2007 17:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 9.3.2007 17:10

Ettei vaan olis pumppu loppu eli ennakon säädin jumettaa. Laitappa kaksitahtiöljyä tankkiin (täyteen tankkiin litra)

Jeepster
-
Viestit: 13
Liittynyt: 6.3.2007 22:15

ViestiKirjoittaja Jeepster » 9.3.2007 17:14

Mitäs hyötyä tosta 2-tahti öljystä on? Voi loppua jumitus vai? Onko jollain auttanu? Onko joku laittanu? Mitäs haittaa ton öljyn laitosta on?

Jeepster
-
Viestit: 13
Liittynyt: 6.3.2007 22:15

ViestiKirjoittaja Jeepster » 9.3.2007 22:34

ei tunnu öljy tempusta olla kokemusta niin en oikeen viitsi/uskalla semmosta tankkiin kaataa...

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 9.3.2007 23:02

Eikö sillä testerillä näe montako astetta on ennakkoa tyhjäkäynnillä/ajossa? VAG-COM group 4 kertoo tuon asian ja siitä voi sitten alkaa päättelemään onko vika pumpussa vai ehkä ECUssa. Jos ennakkolukemat ei täsmää moottorin toimintaan/käyntiääneen niin vika on mielummin ECUssa kuin pumpussa.
3. suuttimen piuhaa voi käyttää irti käynnissä ollessa ja katsoa mitä lukemille tapahtuu.

Jeepster
-
Viestit: 13
Liittynyt: 6.3.2007 22:15

ViestiKirjoittaja Jeepster » 9.3.2007 23:20

Ei kai näe, mutta ei oo ajossa mittailtukkaan.. Oikois kellään tommosta testeriä? Laakkosen testereillä sitä on mittailtu...

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 10.3.2007 22:40

2-T:stä ei ole mitään haittaa, päinvastoin. Itse käytän kokoajan, jotta lisävoitelisi ruiskupumppua.

Jeepster
-
Viestit: 13
Liittynyt: 6.3.2007 22:15

ViestiKirjoittaja Jeepster » 11.3.2007 23:26

Eli ei oo kellään tietoo vaivasta.. Pitää kokeilla huomenna tota 2-tahti öljyä..

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 11.3.2007 23:52

3. suuttimen piuhaa voi käyttää irti käynnissä ollessa ja katsoa mitä lukemille tapahtuu.


Tuo kannattaa kokeilla. Mulla ainakin nyt parina päivänä toiminut normisti (paitsi ei tehoja kun ilm. moottorinohjaus varaohjelmalla) kun tuo 3s suuttimen johto irti. Alkuviikosta saan toisen suuttimen, kokeillaan ja katsellaan miten käy.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa