Nyt olis tilanne sellainen että autona on peugeot 406 2.1td, jossa sähköohjattu jakajapumppu. Syöttöä pitäisi saada peliin, mutta kun ei ole ruuveja koko pumpussa. Pösöfoorumilta ei illmeisesti vielä kukaan ole kokeillut tätä lucasta evryttää, joten käännyin teidän puoleenne. Ko. Foorumilla kyllä ollaan pohdiskeltu asiaa kovin, mutta täällä tuntuu olevan vahvin kokemus tästä evryttämisestä. Seuraava vaihtoehto on kokonaan mekaanisen pumpun asennus, jos tämä ei onnistu.
Seuraavassa linkissä on kaavio, jossa näkyy moottorinohjauksen sähkökaavio. Jos joku jaksaa hieman perehtyä ja kertoa mihin mahdollisesti vastusta lisäämällä/ vähentämällä voisi pumpusta saada lisää ruokaa, niin olisin todella kiitollinen.
Eli lähinnä tieto, huijataanko tässä järjestelmässä polttoaineen lämpöä, imuilman lämpöä, ahtopainetta vai mitä arvoa huijataan? Vaiko yksinkertaisesti vaan kaasupotikkaan? Vai mihin?
http://peugeot.mainspot.net/wiring406/p8c.shtml#2
Kiitoksia jo hieman etukäteen.
- Ville Asikainen
Lucas epic evry mod?? Neuvoja kaivataan
Valvoja: ffp jäsenet
Itsellä pisti silmään 1312 inlet manifold pressure sensor. Ei niiden solenoidien kanssa voi kannata pelleillä, anna ECU:n ohjata niitä ja huijaat sitä ECU:a. Eli jos saat ECU:n luulemaan että imusarjan paine on isompi niin sen pitäisi lisätä polttoaineen syöttöä. Ota selvää minkälainen paineanturi siellä imusarjassa on. Digitaalinen (PWM) vai analoginen. Jos se on digitaalinen niin homma on vaikeampi mutta analogisen kanssa sarjaan laittamalla vastuksen pitäisi saada haluttu vaikutus (riippuu tietysti laskeeko vai nouseeko jännite/vastus kun paine nousee).
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa