Onko 1.6td kannessa käytännön eroa tuohon 1.6d, vapaastihengittävään? Meni td:sta kansi, kotona ois 1.6d vielä nipussa. Ventiilit on erilaiset ja se varakansi on mekaanisilla nostimilla. Laitanko vaan vaparin kanssi kiinni? Entäs nokka-akselit? Ovatko samanlaisia?
On vielä muutaki :) Syöttöpumpun käyttökseli liikkuu sivuttain. Huomaa melko selvästi, kun ottaa akselista kiinni ja keinuttaa. Varsinkin, kun remmipyörä on paikalla ja siitä keinuttaa. Välys ei ole hammaspyörän ja akselin välissä. Kuinka paljon on liika? Laitanko vain sen ahtopaineenalaisen maksimisyötön lisäämishärvelin tavalliseen syöttöpumpuun? Nestepäät ovat saman kokoiset.
1.6TD kansi
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 494
- Liittynyt: 2.7.2004 3:59
-
- -
- Viestit: 13
- Liittynyt: 12.1.2007 19:49
-
- -
- Viestit: 494
- Liittynyt: 2.7.2004 3:59
Tuota samaa reiän tukkimista mietin itsekkin aikasemmin... Totesin vaan että on helpompi laittaa oikea kansi...
Eli juuri tuo ongelma sopivuudessa on öljykanava 1. ja 2. sylinterin välillä joka näkyy kannen ja lohkon kyljessä pattina... Mekaanisilla nostajilla olevassa koneessa tätä pattia ei ole... Samanlainen kuin 2. ja 3. sylinterin välissä mut pienempi...
Paitsi itsellä löytyy mekaanisilla nostajilla oleva kansi jossa tämä patti on mut ei sielä mitään öljykanavaa ole... =O Lohkossa tätä pattia ei ollut... Joku välimalli vissiin... Uudempi muotti vanhemmilla sisuksilla... =/
Eli juuri tuo ongelma sopivuudessa on öljykanava 1. ja 2. sylinterin välillä joka näkyy kannen ja lohkon kyljessä pattina... Mekaanisilla nostajilla olevassa koneessa tätä pattia ei ole... Samanlainen kuin 2. ja 3. sylinterin välissä mut pienempi...
Paitsi itsellä löytyy mekaanisilla nostajilla oleva kansi jossa tämä patti on mut ei sielä mitään öljykanavaa ole... =O Lohkossa tätä pattia ei ollut... Joku välimalli vissiin... Uudempi muotti vanhemmilla sisuksilla... =/
-
- -
- Viestit: 13
- Liittynyt: 12.1.2007 19:49
Kun sitä tehoa haetaan huomattavasti korkeammalla kierrosalueella, olisivat ehkä mekaaniset nostimet hyödyllisiä. Omia positiivisia kokemuksia (tehon nousu) nostimien vaihdosta virittämisen yhteydessä löytyy vain bensakoneesta. Kyseessä oli 1.3:nen.
Sinuna Laakeri, en menisi vaihtamaan koko peruskonetta tuon takia.
Sinuna Laakeri, en menisi vaihtamaan koko peruskonetta tuon takia.
-
- -
- Viestit: 26
- Liittynyt: 16.11.2006 10:42
Kampiakseli, ei tarvitse. Laitat vain kiinni turbomallin imu- ja pakosarjan ja turbon. Lisäksi tarvii vaihtaa öljynsuodattimen jalka (tai tehdä siihen nippa öljyletkulle) ja hitsata paluu öljypohjaan. Olis tietty myös hyvä syöttöpumppu vaihtaa, mutta pelaa se ihan hyvin vaparinkin pumpulla. Savuttaa vain reilusti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa