TDi:n "kilometriraja" + ekTD:n piristys?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Jupe B
-
Viestit: 201
Liittynyt: 25.11.2003 17:54

TDi:n "kilometriraja" + ekTD:n piristys?

ViestiKirjoittaja Jupe B » 13.8.2006 22:20

1.Kuinka paljon on ostettaessa liikaa. Haussa Talven aikana TDi koneinen vag. Paljon näkyy myynnissä esim. A4:sia joiden kilometrit huitelevat pitkälle päälle 300tkm.

2. Halvemmalla tietenkin saisi venton/golfin eko-TD:n. Paljonko maksaa noin summilla suuttimet,väläri ja muut tarvikkeet että vakio TDi:t ei enää jätä?

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 13.8.2006 23:26

1: Riippuu paljolti siitä kuinka paljon on taitoa/mielenkiintoa rassata enemmälti ajettua autoa. Jos haluaa päässä vähällä niin ostaa uuden, satkun ajetussakin on jo korjaamista. Ei kait 300 tkm ajettu ole vielä loppu, niissä vain on eksoottisempia vikoja kuin vähemmän ajetuissa :-) Vaihteistoissa suosisin manuaalia, ei järkiperusteita. Jokin vain enemmälti ajetussa matic:ssa jänskättäis. Jos A4:a olet kattomassa, vertaa kuiten ihan piruuttas saman verran ajettuihin passatteihin. Saat auton halvemmalla ja ompi vielä tilavampikin. Tarjontaa 300+ tkm kilsoissa tuntuu olevan ihan mukavasti.

mikmoila
-
Viestit: 108
Liittynyt: 12.5.2004 13:29

ViestiKirjoittaja mikmoila » 14.8.2006 14:18

Itse mottorihan kestää yleensä helposti sen 500tkm, mutta yli 300tkm ajetuissa voi olla apulaitteita, joiden tekninen käyttöikä on ehtoopuolella (laturit, startit yms). Noistahan voi äkkiä tuolla muutamien satojen eurojen kustannuserä.

ukormi
-
Viestit: 237
Liittynyt: 2.11.2005 20:14

ViestiKirjoittaja ukormi » 14.8.2006 17:35

Minäkin luulin että peruskone kestää ajaa miljoonan. Vaan niinpä vaan on nokka pask*na tuosta 348tkm ajetustani.

Vaihdettu ainakin laturi ja laturin kiilapyörä sekä Tiptronic vaihteisto uuteen tuliterään.

Nyt siis nokka-akseli vaihtoon. Laakkonen tarjosi korjauksena uutta kantta. Vaihtotöineen 3200 euroa.

Jupe B
-
Viestit: 201
Liittynyt: 25.11.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Jupe B » 14.8.2006 20:16

Pasaatti: Nimenomaan passatista (-00 110hp TDi) on kiinnostus vag-dieseleihin lähtenyt!

Kiitos kaikille tähänasti vastanneille! Onko kellään kerrottavaa tuosta eko-TD:n piristyksestä?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 14.8.2006 21:13

Eko-TD:n piristystä voi tutkia vaikka 1.6TD virityskeskustelusta.
Äkkiä sanottuna: turbon pumppu (jos ei ole, kaikissa ei) avarampi pakoputki ja cooleri, niin mennään jo yli sadan hevosen.

atte_o
-
Viestit: 125
Liittynyt: 17.9.2003 8:30

ViestiKirjoittaja atte_o » 14.8.2006 21:25

Mulla ois passatti myynnissä vm. 93 sedan 1,9td-ic tällä pitäis vakio tdi jäädä....ota yhteyttä jos kiinnostaa..!


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 16 vierailijaa