kampiakselin pultin kiristys

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

xtdi
-
Viestit: 17
Liittynyt: 17.11.2005 20:56

kampiakselin pultin kiristys

ViestiKirjoittaja xtdi » 11.12.2005 14:19

Huomasin, että kampuran jakopään puoleinen stefa tihuttaa, joten ajattelin vaihtaa sen.
No, nyt kysynkin, että millä tuota kampuraa voisin kätevästi pitää paikallaan, kun kiristän tuota kampuran päässä olevaa pulttia?
Haynesin opas sanoo, että starttikehän hampaiden väliin voi työntää ison ruuvarin, mutta tuo hieman epäilyttää.
Voisiko kampuran päässä olevan hammashihnapyörän avulla pitää vastaan? Siis pulttaamalla jokin rauta esim. kahteen kiilahihnapyörän pultinreikään, jotka ovat hammashihnapyörässä?
Kiitos etukäteen vastauksista.

dealer
-
Viestit: 680
Liittynyt: 10.1.2004 11:57

ViestiKirjoittaja dealer » 11.12.2005 16:05

Kyllä se hammaskehä kestää, kehä on niin iso ettei siellä ole kovin suurta voimaa..
Muista laittaa uusi pultti ja oikeaan momenttiin !

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 11.12.2005 19:16

pulttaamalla jokin rauta esim. kahteen kiilahihnapyörän pultinreikään, jotka ovat hammashihnapyörässä?


Näin oon itse ainakin kiristellyt.

golf gtd
-
Viestit: 605
Liittynyt: 22.10.2004 20:48

ViestiKirjoittaja golf gtd » 13.12.2005 22:11

Ja vaihda tosiaan se pultti

Makkonen
-
Viestit: 281
Liittynyt: 28.7.2003 18:19

ViestiKirjoittaja Makkonen » 14.12.2005 1:00

Vitonen silmään ja toinen polkemaan jarrua niin pysyy myös aika hyvin.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 14.12.2005 1:03

Ja tietysti tuli otettua huomioon että vaihteisto ei ole tarkoitettu kovin kummoisiin vääntöihin?

xtdi
-
Viestit: 17
Liittynyt: 17.11.2005 20:56

kampiakselin pultin kiristys

ViestiKirjoittaja xtdi » 14.12.2005 23:29

Noniin, kampuran stefa on vaihdettu ja samalla myös jakohihna. Pultti on myös uusi. Tein lattaraudasta työkalun, jonka kiinnitin kampiakselin hammashihnapyörään kahdella pultilla. Tällä "erikoistyökalulla" oli helppo pitää kampura paikallaan kiristyksen ajan.

hamis
-
Viestit: 30
Liittynyt: 20.8.2005 16:37

ViestiKirjoittaja hamis » 15.12.2005 16:49

kyllä se vaihteisto kestää ton pultin kiristyksen.

dealer
-
Viestit: 680
Liittynyt: 10.1.2004 11:57

ViestiKirjoittaja dealer » 15.12.2005 20:18

Kytkin ei pidä joissain VAG vehkeissä kun kampiakselin pulttia kiristetään, momenttia on liikaa.

Vauhtipyörän hammastuksesta on helppo ja turvallinen pitää vastaan, kaikanlaiset muut viritykset ovat turhia :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa