IV golffin hehkujen kestoikä..??
Valvoja: ffp jäsenet
IV golffin hehkujen kestoikä..??
auto on -99 tdi IV golffi ja ajettu 212tkm....niin huollossa kehoittivat jo vaihtamaan hehkutulppia, kun alkaa kuulemma 200tkm jälkeen hajoamaan...
eli mikä noiden käyttöikä on vai oliko huollon puheissa perää???
eli mikä noiden käyttöikä on vai oliko huollon puheissa perää???
Kun TDI-Ocuni alkoi temppuilemaan kylmäkäynnistyksissä reilu vuosi sitten, epäilin itsekin ensimmäisenä hehkuja. Tuolloin kilometrejä oli n.190tkm. Huollossa sanoivat tyyliin, ei näistä hehkuja mene, ainakaan alle 300tkm!. Ongelma oli lopulta se, että jakohihnan ajoitus oli viturallaan. Mut voi kai se hehkutulppa pimahtaa vaikka 100tkm:ssä. Ainahan poikkeuksia sattuu.
Älkääs hyvät ihmiset turhaan vaihdelko osia, jos kiesi toimii! Toki ne huollossa tyrkyttävät yhtä jos toista vaihdettavaa.
Tämä on meikäläisen periaate. Onhan autollani ajettu jo yli 200tkm. Uuteen autoon suhtautuisin varmasti erilailla.
Älkääs hyvät ihmiset turhaan vaihdelko osia, jos kiesi toimii! Toki ne huollossa tyrkyttävät yhtä jos toista vaihdettavaa.
Tämä on meikäläisen periaate. Onhan autollani ajettu jo yli 200tkm. Uuteen autoon suhtautuisin varmasti erilailla.
Mulla nyt muistaakseni 223 tkm golfissa ja lähti helvetin huonosti käyntiin jos ei ollut piuhan päässä kahta tuntia. Jopa alle + 10°C lämpötiloissa huomasi että ei lähde heti kaikilla pytyillä.
Vaihdoin sitten kaksi hehkua jotka oli helpoiten käsillä ja käyntiilähtö parani huomattavasti. Loput vaihdan tässä joku päivä kun jaksan. Taitaa toi 200 tkm olla aika sopiva hehkun vaihtoväli
Vaihdoin sitten kaksi hehkua jotka oli helpoiten käsillä ja käyntiilähtö parani huomattavasti. Loput vaihdan tässä joku päivä kun jaksan. Taitaa toi 200 tkm olla aika sopiva hehkun vaihtoväli
-
- -
- Viestit: 46
- Liittynyt: 8.11.2003 0:43
Siis pointtina mulla oli että kyllä sen huomaa pakkasilla kun hehkut ei toimi (kesällähän tdi ei niitä edes tarvitse) mutta vaihto on helppo nakki eikä hehkut maksa maltaita...
esikammiovehkeethän on sitten ihan eri juttu käynnistymisen suhteen jos hehkut ei toimi. Kipupiste taitaa olla joku +5 astetta kun tdi:n saa käyntiin yli 15 asteen pakkasella ilman hehkuja.
esikammiovehkeethän on sitten ihan eri juttu käynnistymisen suhteen jos hehkut ei toimi. Kipupiste taitaa olla joku +5 astetta kun tdi:n saa käyntiin yli 15 asteen pakkasella ilman hehkuja.
Seat Cordoba, AHU, 301tkm: 3. sylinterin tulppa pimeänä
Thomasj ---> En tiedä mikä auto sulla on mutta mulla on AAZ-moottorinen Golffi ja siihen tarvi kaksi lenkkiä, pitkät pihdit ja hermoja. Vaihdettiin tuossa viikko sitten hehkut (ei meinannut lähteä enää lämpimästä tallista käyntiin) ja meinas hermot mennä niiden kahden hehkun kanssa
Itsellä on otsikosta poiketen AGR-koneella varustettu Octavia I
Itselläni ainakin nikelsi tulpasta kierteet, vaikkakin varmasti lähti hienosti alkuunsa menemään kierteelle. Olisiko ollu jotain bassoa sittenkin alkukierteillä. Korkkas sitten ajossa, kun ei ihan loppuunasti menny tulppa. Onnesta ei lähteny kannesta kierteet vaan tulppa antautui.
Kierretapilla kierteet puhtaaksi, ilmanpaineella mahdollinen työstömetalli pois pytystä ja uus tulppa tilalle. Käy ja kukkuu.
Kierretapilla kierteet puhtaaksi, ilmanpaineella mahdollinen työstömetalli pois pytystä ja uus tulppa tilalle. Käy ja kukkuu.
-
- -
- Viestit: 494
- Liittynyt: 2.7.2004 3:59
Hehkujen vaihto TDI koneeseen menee pikkuräikkään sopivalla 10mm pitkällä hylsyllä.
Itselläni oli 1.9TDI 1Z koneessa kaikki tulpat pimeänä. Ongelma ilmeni oikeastaan vasta 10-15 asteen pakkasessa. Eli jos lähtee syksyn viileämmällä kelillä huonosti käyntiin niin hehkut vaihtoon. Koneella ajettu 380tkm, en tiedä onko hehkuja vaihdettu aiemmin.
Vähän pidemmin:
http://huutoa.googlepages.com
Itselläni oli 1.9TDI 1Z koneessa kaikki tulpat pimeänä. Ongelma ilmeni oikeastaan vasta 10-15 asteen pakkasessa. Eli jos lähtee syksyn viileämmällä kelillä huonosti käyntiin niin hehkut vaihtoon. Koneella ajettu 380tkm, en tiedä onko hehkuja vaihdettu aiemmin.
Vähän pidemmin:
http://huutoa.googlepages.com
-
- -
- Viestit: 37
- Liittynyt: 9.11.2006 13:53
Re: IV golffin hehkujen kestoikä..??
AGR vm-00 413 tkm ajettu, alkuperäiset hehkut, yksi oli rikki. Vaihdoin kaikki uusiin.
0,9 ohmia näyttää ehjä hehku kun mittaa yleismittarilla.
0,9 ohmia näyttää ehjä hehku kun mittaa yleismittarilla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa